Naapurit Helvetistä

Voi kun ne nyt vaan aina olisi koulutettuja.

Juu, monesti varsinkin pieniä koiria ei kouluteta. :/

Naapureille voi käydä sanomassa, tai pistää vaikka lapun että ilmoittaa heti jos räksytystä kuuluu niin tietää että on ongelma.

e. Tuntuu että moni ongelmista ratkeaisi sillä kun niiden naapureiden kanssa vaikka juttelisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta vitussa naapureita tulee moikata! Kyllä mä ainakin saan naapurista aika himmeen kuvan, jos se kulkee ohi katse lattiaa viistäen!

Ja yleensäkkin ihmetyttää ihmiset jotka ei osaa sanoa terve, kiitos, anteeksi yms.

Itse olen koettanut tervehtiä ihan periaatteesta mutta jos nämä vain tutkivat seiniä katseillaan, niin tulee itselle vähän juntti olo.
Tyttöystävääni naapurin ulkomaataustaiset henkilöt kuulemma tervehtivät mutta minua eivät. Aion silti jatkaa samalla linjalla.

Rappukäytävässä ja töissä on tulee automaattisesti sanottua "hei", kun joku kävelee vastaan. Ei siinä ole mitään merkitystä sillä, tiedänkö kuka kyseinen henkilö on tai asuuko edes samassa kerrostalossa. Tähän asiaan ei ole koskaan tullut kiinnitettyä huomiota, vaan tulee luonnostaan. Tosin joskus, varsinkin rappukäytävässä vastapuoli jättää vastaamatta tervehdykseen. En pahoita mieltä, jos tervehdykseen ei vastaa, mutta minusta "hei" -sanan sanominen on aika pieni asia, ja hyvistä käytöstavoista aion pitää kiinni. Omia valintoja. Muuten en välitä olla naapureiden kanssa missään tekemisissä.

Omaan naapuriini ilmestyi toukokuussa pari pientä räksyttäjää, jotka haukkui kaikkea rapussa tapahtuvaa liikennettä ja muutenkin randomilla sellaisia 5min - 3h haukkusessioita kun omistajat olivat poissa hiljaisuudenkin jälkeen. Paras oli kun ilmeisesti ks. asuntoon oli jätetty ikkunan auki ja lähdin lenkille, niin kuulin tuon kimakan räksytyksen varmaan 300-400m päähän. Toisen räksytys päivän jälkeen vein ystävällisen lapun naapurille koirista tyyliin "Oletteko tietoisia, että koiranne..". En tiedä onko noi koirat vedetty kylmäksi vai mitä on tapahtunut, mutta tuon lapun viennin jälkeen ei ole piuhaustakaan kuulunut :) *kop kop* Pääasia että naapurisopu säilyy.

Ai helvetti että nämä läpi yön musiikin soittajat on kivoja naapureita. Viime yönä mulla kesti alakerran naapurin kanssa kasetti aamuun 5:30 asti ennenkuin kilahti päässä kunnolla. Ja kylläpä kannatti käydä parvekkeelta tiedustelemassa että jatkuuko vielä pitkään, sain oikein sitten laulut kaupan päälle. Mikä on tosin kunnioitettava suoritus sinänsä, harva pystyy tuollaisen teknopaskan päälle vetämään karaokea. Ja jotta tämä yläkerran parvekehuutelija pysyis tyytyväisenä, niin konsertti alkoi taas tuossa tunti sitten. Laulua en ole vielä valitettavasti kuullut, mutta täytyy käydä taas kohta pyytämässä kiltisti.

Pahoittelut mahdollisista typoista, 3 minuutin yöunilla saattaa olla vaikutusta kielen tuottamiseen.

P.S. Jos alakerran naapuri tätä luet, niin mistä ostit poppikoneet? Saatanan hyvä bassotoisto, tahtoo samanlaiset.

Ai helvetti että nämä läpi yön musiikin soittajat on kivoja naapureita. Viime yönä mulla kesti alakerran naapurin kanssa kasetti aamuun 5:30 asti ennenkuin kilahti päässä kunnolla. Ja kylläpä kannatti käydä parvekkeelta tiedustelemassa että jatkuuko vielä pitkään, sain oikein sitten laulut kaupan päälle. Mikä on tosin kunnioitettava suoritus sinänsä, harva pystyy tuollaisen teknopaskan päälle vetämään karaokea. Ja jotta tämä yläkerran parvekehuutelija pysyis tyytyväisenä, niin konsertti alkoi taas tuossa tunti sitten. Laulua en ole vielä valitettavasti kuullut, mutta täytyy käydä taas kohta pyytämässä kiltisti.

Pahoittelut mahdollisista typoista, 3 minuutin yöunilla saattaa olla vaikutusta kielen tuottamiseen.

P.S. Jos alakerran naapuri tätä luet, niin mistä ostit poppikoneet? Saatanan hyvä bassotoisto, tahtoo samanlaiset.

Valitusta vaan isännöitsijälle, kerää vaikka nimilistaa lähiasuntojen asukkailta. Tämmönen vastaava hapentuhlaaja asuu itsellä myös yläkerrassa, ja paria varoituskirjettä myöhemmin homma alkaa olemaan jo siedettävämmällä tasolla.

Valitusta vaan isännöitsijälle, kerää vaikka nimilistaa lähiasuntojen asukkailta. Tämmönen vastaava hapentuhlaaja asuu itsellä myös yläkerrassa, ja paria varoituskirjettä myöhemmin homma alkaa olemaan jo siedettävämmällä tasolla.

Paitsi että entisen isännöitsijämme mukaan muiden asukkaiden allekirjoitukset eivät ole valideja, jos eivät ole käyneet itse paikanpäällä katsomassa meininkiä ja todentamassa, että musiikki on tullut juuri täsmälleen kyseisten naapureiden asunnosta. Joka tapauksessa kannattaa käydä ovilla kyselemässä niitä allekirjoituksia. Varsinkin kaupungin asunnoissa isännöinnistä vastaava taho tuntuu olevan munatonta ja tuntuu olevan mahdottomuus saada mitään aikaiseksi, jos joku päättää olla vittumainen asukas. Tsemppiä, oon käyny saman läpi.

Ei kai siihen mitään nimilistoja ym. kummallisuuksia tarvita? Soittaa ensin poliisille ja seuraavana päivänä isännöitsijälle ilmoitus.

Joskus virkavalta valittaa, ettei ehdi käymään ja olisi tärkeämpiäkin juttuja. Mutta jos saatana veroja maksaa, niin 112:een saa soittaa koska huvittaa. Sen verran harvoin tämän maan rahoittajat eli keskiluokkaiset palveluita kuitenkin tarvitsevat...

Bisnesideana voisi toimia joku "valitys välitys palvelu". Jos naapuri luukuttaa stereoita klo 03, niin yksi soitto, VISAn vingutus ja 2kpl venäläisiä painonnostajaa käy soittamassa naapurin ovikelloa. Jos poppi ei hiljene niin naama muotoillaan uusiksi. Tuskin kukaan oikeasti pahastuisi. Voisivat vaikka pitää häiriköstä kiinni, jos joku muukin naapuri haluaa käydä vetäisemässä terveiset.

Meijän tapauksessa käytiin muutama eri kerta sanomassa, kunnes sanomisiin vastattiin haistatteluilla. Sitten lähti lappuset liikkeelle.

Bisnesideana voisi toimia joku "valitys välitys palvelu". Jos naapuri luukuttaa stereoita klo 03, niin yksi soitto, VISAn vingutus ja 2kpl venäläisiä painonnostajaa käy soittamassa naapurin ovikelloa. Jos poppi ei hiljene niin naama muotoillaan uusiksi. Tuskin kukaan oikeasti pahastuisi. Voisivat vaikka pitää häiriköstä kiinni, jos joku muukin naapuri haluaa käydä vetäisemässä terveiset.

Mulle heti viestiä jos joku tuntee tällaisen firman! No joo, ehkä ei sittenkään, mutta kyllähän nää vittumaisia tilanteita on. Juuri tälläkin hetkellä kuuntelen alakerrasta samaa basso-mössöä laululla höystettynä, oikein innolla odotan ensi yötä.

Mutta nyt tilanteen on paikan päällä todistanut 75% talonyhtiön hallituksesta, eli ei tää enää pelkästään meikäläisen houreita ole. Ja pakkohan tästä on isännöitsijälle mainita, tehköön mitä parhaaksi näkee. Ja isännöitsijän tuntien uskon että asiaan myös puututaan oikeasti. Jos ei puututa, niin vähissä on keinot, ei tää meikäläisen luuhimmelimäinen habituskaan riitä säikyttämään ketään, paitsi ehkä itteni kun peiliin erehdyn kattomaan. Helvetti kun ei edes tunne yhtään mopokerholaistakaan...

Ei siinä mitää, jos tukea on niin kirjallinen varoitus, että taloyhtiö lähtee viemään eteenpäin huoneiston haltuunottomenettelyä ja yhtiökokous pidetään päivänä xx.yy. Tarviiko niitä isännöitsijöitä mukaan sotkea jos ei kiinnosta.

Siis nyt pitää huomata, ettei isännöitsijä hallinnoi taloyhtiötä. Se on palkattu kuli ja tekee juuri kuten taloyhtiö maksaa ja määrää. Jos isännöitsijää ei kiinnosta -> isännöitsijä vaihdetaan.

Just oli muuten Poliisit sarjassa joku soittanut poliisin hoitamaan hulluna huutavia nistideekuja pois taloyhtiön pihalta. Aika jännä, että poliisi oli lähinnä ystävällinen näille kavereille. Saivat huutaa paskapoliisia ja jatkaa aivan älytöntä karjumista vaikka virkavalta oli paikalla. Sakkoakaan ei kirjoitettu. Hienon viestin lähettää poliisi. Käskivät vain lähtemään muualle. Ja kun näyttivät lähtevä, lähti poliisikin. Varmaan häirirköt palasivat 10min myöhemmin takaisin tai kävelivät 100m toisen talon pihalle. Eli ongelmaa vain siirrettiin.

Ja nyt sitten vielä pilataan lisää Jaw iltaa/päivää ;) Monilla on harhaluulo että vuokralaisen häätö voidaan suorittaa nopeasti mutta voin kertoa että näin ei ole.. Kannattaa välittömästi alkaa tehtailemaan kirjallisia valituksia ja soitella poliisia paikalle jos tulee ongelmia, näin voidaan saada häätö aikaan joka ei sinänsä tarkoita vielä mitään.. JOS vuokralainen ei suostu muuttamaan pois asunnosta vaikka häätö olisikin annettu niin seuraava pykälä' onkin sitten käräjäsali jossa häädöstä' tehdään lainvoimainen ja tämä saattaa kestää jopa +6kuukauttakin. KOko prosessi saattaa kestää yli vuoden jos on paska tuuri.

^joo noistahan on ollut juttua vuokranantajienkin puolelta. Jätkät laittaa kämpän remonttiin ja paskoo kattoon, eikä omistaja voi tehdä mitään. Itse jos kannata kamat pihalle, niin tulee haaste ja facebook ryhmä missä sinulla vaaditaan hirttotuomiota. Porvariöykkäri sortaa köyhää kansalaista ja heittää pakkaseen ilman syytä. Esim. Janne Katajahan tällaisen perusti, jos joku muistaa.

^joo noistahan on ollut juttua vuokranantajienkin puolelta. Jätkät laittaa kämpän remonttiin ja paskoo kattoon, eikä omistaja voi tehdä mitään. Itse jos kannata kamat pihalle, niin tulee haaste ja facebook ryhmä missä sinulla vaaditaan hirttotuomiota. Porvariöykkäri sortaa köyhää kansalaista ja heittää pakkaseen ilman syytä. Esim. Janne Katajahan tällaisen perusti, jos joku muistaa.

Näinhän se ikävä kyllä menee.. Olen itse päässyt todistamaan tilannetta jossa alkoholisti/narkkari valvotti koko helvetin kerrostalon rappua musiikin soitolla ym kivalla sekoilulla tän jätkän touhut kesti n8kk ennen kuin häätö sai lainvoiman ja tyypin kamat kannettiin kirjaimellisesti nurmikolle.. Kuulin jälkikäteen että sama tyyppi oli sossun kautta saanut uuden kt asunnon ja täysin sama meno jatkui sielläkin :D Se on vuosi melko pitkä aika valvoa kaikki yöt kun narkki nukkuu silloin kun itse on töissä ja huudattaa stereoita 22-08 :D

Häätö nyt on oikeasti vaikeaa eikä tässä nyt olla ketään häätämässä talosta, vaikka kieltämättä v-käyrä hipoo tällä hetkellä kattoa. Alakerta tuntuis muuten olevan ihan fiksua porukkaa (tai helvetistäkö minä tiedän, osaa ne ainakin tervehtiä), mutta mopo tuntuu keulivan aika helposti viikonloppuna iltaisin ja öisin. Eikä toi ylimääräinen sakki kämpässä varmaan auta asiaa yhtään. Mutta luulis fiksujen ihmisten ymmärtävän yskän etenkin jos sieltä postiluukusta tipahtaa postia isännöitsijältä.

Ja on se myönnettävä, että mun kynnys ottaa hepulit musasta ei ole kovin korkea, kun on hengitellyt samaisen naapurin tupakansavua koko kesän parvekkeen kautta. Mutta jos ohikulkijatkin pysähtyy talon kohdalla ihmettelemään mistä asunnosta se melusaaste tulee, ja tässä ei puhuta ihan katutason kerroksista kuitenkaan, niin miettikääpä miten hyvin toi kuuluu yöllä yläkertaan, seinänaapureista puhumattakaan.

Lopultahan tässä käy mun säkällä niin, että kukaan ei puutu asiaan ja saan kaupanpäälle kerrostalokyttärin maineen :hyvä: Mutta hei, titteli se on sekin!

Onhan se vaikeeta mutta tapauksessa narkki ei välttämättä ole muuta tietä ja muille on hyvä tehdä selväksi että toimenpiteisiin ryhdytään ellei asiat muutu. Se, että yks naapuri käy sanomassa, ei ole välttämättä selvä signaali.

Jos ei taloyhtiö/isännöitsijä ota asiaa huolekseen, niin sitten vaan kirjoitat varoituskirjeen isännöitsijän nimellä ja uhkaat häädöllä mikäli meno jatkuu ;)

Ps. en suosittele vakavissani, sehän on rikollista toimintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom