Naapurit Helvetistä

Mikset? Mannethan on juuri sellaisia että menevät isolla porukalla sellasen tyypin kimppuun joka ei pystyisi puolustautumaan ketään vastaan. Jos on vähänkin kovempi sälli vastassa niin eivät uskalla tehdä mitään. Onko joku nähnyt ikinä yksin liikkuvaa mustalaista yheksän jälkeen illalla? Niin, en mäkään ole. Se johtuu siitä etteivät uskalla liikkua yksin pimeällä ja porukallakin liikkeellä ollessa on joka jätkällä mora mukana.

Kerran oon saanu poken hommissa tuopin naamaan mustalaisen toimesta niin että puoli tuoppia roikku silmäkulmasta. Pahoinpitelin kyseisen mannen sairaalakuntoon. Seuraavalla viikolla tuli 3 heimoveljeä ovelle kun töissä taas olin kyselemään että minäkö hakkasin heidän serkkunsa. Sanoin reippaalla äänellä että, kyllä, minä se olin ja voitte olla aivan varmoja että teen saman teille jos seisotte siinä vielä 5 sekunnin päästä. Pari sekuntia ne siinä pällisteli ja lähtivät sitten sanaakaan sanomatta kävelemään. Ikinä sen jälkeen oo kuulunu mitään.

Tarinan sanoma oli siis juurikin se että mannet ON täysiä pelkureita kun niille tehdään kunnolla selväksi että heitä ei pelätä vaan heille nauretaan. Valitettavasti ongelma on suomessa se että ihmiset pelkää noita loisia, jotka meiän rahoilla meiän maassa elelee. Ei joskus 60-luvulla sellasta ongelmaa ollut?
¨

Ei herranjumala tää on just niin hyvä. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi saatana että alkaa käpy palamaan alimman kerroksen vanhuspariskuntaan. Tai oikeastaan mummo-osapuoleen. Koko kesän se on huutanu ukollensa ensimmäisen kerroksen parvekkeella niin lujaa, että sen kuulee ylimpään eli kuudenteen kerrokseen. Joka saatanan ilta kello 21-00, joskus jopa 02 asti. Pari kertaa se on jatkunut 07 aamulla.

Tää samainen muori tuli muuttopäivänä parvekkeelle möykkäämään, kuinka miehensä tulee kohta, eikä mahdu. Tähän mennessä kerkesin olla minuutin koko pihassa. No, siirsin auton silleen että ohi pääsee, mutta eihän se kelvannut, koska paikka oli mun auton vieressä. Sanoin sille, että siirrän sitte ku tulee ja ignoorasin mummon sen jälkeen. 45 min koko keissiin meidän osalta, eikä ukkoa näkyny vieläkään. Lisätään nyt vielä, että se ääni on helvetin vittumaisen kuuloinen.

Eipä ihme, että kesän aikana vaihtuvuus vuokra-asunnoissa on ollut kovin suuri. Harmi että niillä on yksi harvoista omistus asunnoista. Jos kyseessä olisi vähänkään nuorempi pariskunta, niin kävisin ite niiden ovella.

Onneksi tämä kuu enää kestettävänä.

Asun Helsingissä kalliihkonmaineisessa kaupunginosassa, joten ei juuri ongelmanaapureita ole. Yksillä on räksyttävät pienet koirat, lähinnä haittaa jos pitäisi yötöiden jälkeen nukkua päivällä mutta silloin onkin aina tulpat ennaltaehkäisevästi korvissa.

Alakerrassa asuu kuitenkin melko spuge äijä, tietää että sen asuntoon on menty/sieltä tultu ulos kun ekassa kerroksessa leijailee tajuton pesemättömyyden, lian ja vanhan viinan ja röökin haju. Nykyään on haissut tosi vähän enää ja röökinhajuakaan ei ole leijaillut sen sisällä polttamisesta mun asuntoon, paitsi tähän tuli yksi poikkeus melko vastikään.

Kunnon pilvenpolttelijan näköinen hippi, pitkä rastahujoppi asui kans ennen alakerrassa. Joskus oli ambulanssi pihassa kun tulin viikonloppuaamuyönä kotiin ja tämän em. hipin ovi auki. Näin ohikulkiessa kun ambulanssimiehet oli siellä ja kuulin kysymyksen "Onko tää ensimmäinen kerta kun sä oot käyttäny tätä?" :D

Itse tosiaan sähköskittaa soittelen ja saatan innostua soittelemaan biisien tahtiin varsinkin hieman janojuomia otettuani, musiikkimaku on metallinen että en tiedä onko tämä häirinnyt ketään. Noudatan kuitenkin klo 23:n hiljaisuutta.

Mulla on omituisia yläkerran asukkaita : postiluukussa on suomalainen nimi, mutta siellä asunnossa oikein vilisee jotain afrikan poikia. Oon valittanu isännöitsijällekin kun välillä kuullostaa siltä että joku Ugandan heimopäälliköiden kokous on meneillään klo 2 yöllä kun huutamalla käyty äläwäbälä möykkä "keskustelu" kantautuu sieltä makuuhuoneeseen.
Ilmeisesti siellä kuitenkin joku suomalainenkin (pariskunta?) asuu koska karmeat selkeän suomenkieliset täysillä huutamalla käydyt perheriidat on yleensä voimissaan la ja su aamupäivisin. Perheriitoja ei kuitenkaan kuulu silloin kuin afrikkalaiset mökää.
Jostain syystä afrikkalaistenkin heimokiljunta keskittyy torstain ja sunnuntain myöhäisiltoihin, onneksi vain pari x/kk tosin tapahtuu tätä heimokokousta.

Seinän takana taas asuu venäläisiä jotka on alkaneet bilettää oikein kunnolla, musa on niin kovalla että astiat kilisee astiakaapissa. Tosin nämä sentään popittaa vain pe/la iltoina, joten sinänsä ei niin traagista. Tietty ei ihan järkevää huudattaa kauheeta subbaria kerrostalossa oli aika mikä tahansa.

Siellä painetaan naapurin eukkoa mieheltä salaa! Kiihkoissaan mustat miehet siellä huutavat toisilleen.

Joo, onhan näitä..

Asuttiin exän kanssa joitain vuosia sitten todella rauhallisessa kerrostalossa, kunnes yläkertaan muutti uusi perhe. Tähän kyseiseen perheeseen kuulu vanhemman pariskunnan lisäks reilu kolmekymppinen poika, ilmeisesti muutamia pienempiä lapsia ja arviolta noin 200-300 muuta perjeenjäsentä, jotka sitten vieraili siellä satunnaisesti. Porukan päivärytmi poikkes normaalin arjen sankarin meiningeistä aika radikaalisti, yleensä normaali eläminen alkoi siinä 11-12 aikaan yöllä ja saattoi jatkua sinne aamuneljään. Tähän kuului tietysti imurointia, kovaäänistä tiskausta, yleistä metelöintiä ja paukutusta, ähinää ja huonekalujen siirtelyä.

Pahimpia oli kuitenkin sunnuntait, sillon imurointi ja asunnon uudelleenkalustus alko yleensä 7-8 aikaan aamulla ja siitä tiesi että loppupäiväks kannattaa poistua asunnosta... Puolenpäivän jälkeen alkaa sitten aivan vitunmoiset bakkanaalit, kun sukulaiset tuli kylään. Yleensä jengiä oli semmonen kymmenkunta sielua ja lauma pikkulapsia siihen päälle. Vielä tänäkin päivänä ihmettelen että mitä VITTUA ne syöttää niille kakaroille, kersat juoksi aivan nonstoppina ympyrää valehtelematta 5-6 tuntia putkeen. Aivan järjetön mölinä ja jatkuva paukutus samalla kun kersat juoksee aivan holtittomasti ympäri kämppää. Asiasta sanominen ei luonnollisesti auttanut pätkääkään. Kun kävin ovella huomauttamassa asiasta, niin yleensä tämä kolmekymppinen poika avasi oven, pahoitteli kovasti meteliä ja lupasi että ollaan hiljempaa, mutta saman tien kun ovi pamahti kiinni, niin sama meno jatkuu. Jossain vaiheessa mm. hakkasin vasaralla kattoon ja patteriin, johon vastattiin yleensä vastaavalla paukutuksella ja patterin kolistelulla. Kun kävi uudelleen huomauttamassa, niin sama reaktio, "Ma olen tosi pahoillaan!" ovi kiinni ja bileet käyntiin. Isännöitsijä ei asiaan halunnut edes puuttua, selitti vaan jotain ympäripyöreetä ja kirjallisen valituksen jälkeen ei oikein vastannut edes puhelimeen. Myös tuon naapuriperheen jäsenet rupes mulkoilemaan rappukäytävässä pahasti, ilmeisesti metelistä huomauttaminen oli meikäläisen puolelta täysin asiatonta käytöstä.

Aivan uskomattoman raivostuttavaa ja turhauttavaa, että yks perhe voi terrorisoida koko vitun kerrostaloa tollasella ääliömäisellä käytöksellä, eikä asiaan voida muka puuttua mitenkään. Onneks pääsi helvettiin sieltä.

Mitä tulee tohon tervehtimiseen naapureille ni mun mielestä ihan normaalia käytöstä. Ite ku asuu ns. lähiössä ni tuntee kaikki spurgutkin vaikkei haluaiskaan. Silti niitä moikkaan ja ne takas. Joku aiemmin tossa sano että tervehtiminen on inhimillistä käytöstä ja ihan perusasioita. Joillekin vaikeaa, mut joillekin luonnostaan helppoa.

Pikkusen alkaa vitutus latautuun uusin lukemiin naapurin parikymppisen mammanpojan kanssa. Vajakki amisläski ei vaan vittu ota tajutakseen että tässä maailmassa asuu ja elää muitakin. Oli mitä ihanin fiilis herätä taas vaihteeksi klo 5.14, kun läskipallero ja vajakit kaverit rantautuu tuohon makuuhuoneen ikkunan alle vittu huutamaan kilpaa paskoja juttujaan sekasin ku seinäkellot. Harmi että naapurin rouvalla kilahti nopeampaa, itse olin vasta vaatteita keräilemässä päälle kun jo ulkona kerrottiin totuuksia kuinka vitun onnettomia runkkareita nämä sankarit on.

Mä en kerta kaikkiaan ota tajutakseni, miksei tuon mammanpojan äiti nakkaa tuota vätystä pihalle. Jätkä ei vittu muuta tee kuin nukkuu, popittaa ja perseilee jatkuvalla syötöllä (yleensä yöllä), töissä ei aivan saletisti ole koskaan ollut. Poliisitkin ollu jo useamman kerran puhuttamassa. Toisaalta kummastuttaa se, ettei jatkuvista valituksista huolimatta isännöitsijä saa häätöä aikaiseksi.

Tilanne vuonna 2001 Vensku muuttaa rivitaloyhtiöön.. erittäin hyvin hoidettu yhtiö loistavalla sijainnilla mukavanoloisia naapureita. Samat ihmiset olleet hallituksen jäseninä kauan.
2001 Venskun postilaatikkoon tulee ilmoitus hallituksen kokouksesta, sinne siis.

Kokouksessa päätetään teetättää putkiremontti yhtiön kaikkiin asuntoihin, karvan verran vituttaa Venskua koska asuntoomme oli tehty remontti aiemmin ja uusi remppa tarkottaisi kaiken uusimista Venskun piikkiin, Vensku protestoi vahvasti, mutta tuulimyllyjä vastaan taistelu ei auta..
Kokouksessa myös sovitaan "yhteisen" virkitysalueen tekemistä kaikkine grillikotineen-> Hallitus antaa kokouksessa "muutamalle valitulle" vapaat kädet rakentaa huvialue toisinsanoen HALLITUKSEN 3 jäsenelle., mielenkiintoista kun on iso kaveriporukka niin ei auta mikään, hallitus tekee mitä tahtoo.

Hallitus valitsee putkiremontin tekijän, ilman kilpailutusta -> Remontti alkaa pikana -> Vensku ei ole nähnyt tai edes kuullut kustannusarviosta -> Vensku saa itkuraivarin-> Lasku tulee -> Venskun putkialan yrittäjä tuttavat sanovat että ei saatana voi olla noin kallista -> Vensku saa taas itkuraivarin-> Vensku sanoo vetävänsä laskun oikeuteen->firman johtaja tulee Venskun luo kahville ->itkuraivari->kompromissi 3000€ alennusta Venskulle-> Alennnus aiheutta liki mellakan muissa asukkaissa..

Vuosi 2002 sama hallitus jatkaa koska jostain syystä ketään ei kiinnosta ja Mafia saa jatkaa tehtävissään.
Hallitus päättää piharemontista -> taaskaan ei kilpailutusta-> taaskin todella kallis urakkahinta ->itkuraivareita-> Hallituksen PJ jollain tavalla osallisena maanrakennus firmassa joka tekee piharemontin->kyselyä->riitelyä-> TÄSSÄ vaiheessa alkaa jo muitakin kiinnostaa miksi sora maksaa enemmän kuin kulta -> Asukkaat vaativat lasku erittelyn ->Hallitus puretaan-> tappeluita -> osa porukasta muuttaa -> Jolloin taloyhtöön tulee uusia asukkaita->pihalle potkittu PJ aloittaa perseennuuolenta operaation uusille asukkaille -> 2003 Vensku sanoo MORO..

2004-5 Perseennuolenta tuottaa tulosta kiero paskakasa pääsee takaisin hallitukseen, kyrpänaamaisten apuriensa luokse.

2013 kuulumisia tuosta taloyhtiöstä-> Kiero PJ+ osa hallituksen jäsenistä riidoissa kaikkien kanssa kusetuksiensa takia ->oikeudenkäyntejä->tappouhkauksia->ym kivaa.

Tuona ajanjaksona Vensku oppi kyllä paljon ihmisluonteesta, SUomalainen sietää ihan mitä vaan kunhan ei tarvitse olla ilkeä kenellekkään, Mulle valitettiin kaikesta muiden asukkaiden toimesta kun yritin selventää että teitä kusetetaan ihan saatanasti, Onneksi toi pihan korjaus sai porukan avaamaan silmät.

Taloyhtiö on osakeyhtiönä velvollinen kilpailuttamaan KAIKKI urakat, kaksi tarjousta riittää. Onneksi tuli just uusi laki missä kysytään onko kytköksiä johonkin firmaan mikä tekee urakoita taloyhtiölle.

2001 tietenkin hieman eri meininki ja ei oltu välttämättä niin tarkkoja asioiden suhteen, vaikkakin se sama yhtiölaki oli silloinkin voimassa.

Liikaa aikaa, ehkä orastavia mielenterveysongelmia ja v***umainen luonne. Nyt viimeisimpänä niittinä oli kirjallinen varotus ja uhkaus osakkeen haltuun otosta jos sama toiminta jatkuu, eli tässä tapauksessa jos asukas vielä tupakoi väärässä paikassa. Todellakaan missään väärässä paikassa ei ole tupakoitu, varoituksessa ei oltu kerrottu että koska, missä tai kuka olisi nähnyt tupakointia. Ja koko varoitus oli taloyhtiön hallitukselta hoidettu laittomasti ja jouduttiin siksi perumaan.

Aikaisemmin on valitettu ja isännöitsijälle soitettu esim sillä perusteella että "taloyhtiön pihalla leijailee tupakansavua". :) Tai aikasemmin kun toinen näistä nykyisistä uhreista oli hallituksen puheenjohtaja niin eräs asukas tuli soittamaan ovikelloa ja vaatimaan kovaan ääneen että asialle täytyy nyt tehdä jotain, kun kysyttiin että mistä asiasta on kyse niin oli kyse niinkin vakavasta tilanteesta että eräällä asukkaalla oli miesystävä kylässä ja epäiltiin että tämä vieras käy wc:ssä tai asukas saattaa keittää vieraalleen kahvia eli kuluttaa taloyhtiön vettä. :D Ja silloin aikaisemmin olisi kuulemma aina pitänyt olla taloyhtiön seinässä lista ja puhelinnumerot että kuka hallituksen jäsen on milloinkin päivistysvuorossa ja siis kotona odottamassa jos tämä yksi asukas saa vaikka sairaskohtauksen. ym mukavaa.. Ja nyt siis nämä entisen valittajat kuuluvat itse hallitukseen ja yrittävät savustaa ulos näitä paria ns normaalia asukasta.

Väärässä paikassa tupakointi ei riitä perusteeksi asunnon pakkolunastukseen, siihen tarvitaan oikeasti aivan jäätävän kovat perusteet. Käytiin pari kk sit läpi meidän hallituksen kokouksessa tuo. Yksi vanha hönö halus että hänen yläkerran asunto pakkolunastetaan koska syöttää lintuja ja ne paskoo hänen parvekkeelle :face:

Taloyhtiö on osakeyhtiönä velvollinen kilpailuttamaan KAIKKI urakat, kaksi tarjousta riittää. Onneksi tuli just uusi laki missä kysytään onko kytköksiä johonkin firmaan mikä tekee urakoita taloyhtiölle.

2001 tietenkin hieman eri meininki ja ei oltu välttämättä niin tarkkoja asioiden suhteen, vaikkakin se sama yhtiölaki oli silloinkin voimassa.

Juu tiedän ja sama oli tosiaan 2001 mutta tossa yhtiössä ei noudatettu tippaakaan minkään valtakunnan lakeja tai määräyksiä, esim toi huvialueen rakentaminen oli käytännössä ihan hirveetä kusetusta,, Rakensivat hallitukselle ryyppypaikan ja rahastivat sitä tehdessä kaiken, mm ruokailut ja viinat ymymymymymy

Tähän soppaan kun lisäsi vielä ihan vitun hömelön isännöitsijän kuka vaikutti siltä että on rakastunut tähän puheenjohtajaan niin kyllä hermo lepäsi. Hauskaa tossa oli myös se kun uhkasin oikeusjutulla ja sain sen 3000€ alennusta niin muut asukkaat vittuuntuivat mulle kun sain halvemmalla / kellekkään ei tullut mieleen MIKSI :)

Mulla asuu naapurissa yks juoppo A, se on ihan mukava äijä, mut sitten sen luona on joka aamu ryyppäämässä juoppo B, aivan kusipää sälli, ne on about 50 vuotiaita.
Aina kävelen siitä naapurin terassin ohi, josta juoppo B huutelee jotain aina kännipäissään, tyyliin ''mikset tuu ryyppäämään, älä käy siellä vitun salilla'' toi on vielä ihan ok, mut joskus se alko huutelemaan sellasia ku ''miksä salille meet, et sä oo siellä mitää tähänkään mennessä saanut aikaan'', huutelee homoa ja kaikkea, mä en muuta huuda ikinä takas ku että mene vittu töihin ja sen tyyppistä.
Sitten se vittuilu oli jonkin aikaa jatkunut ja mua oikeesti vitutti, ja yks kaunis päivä se käveli mun luo, aattelin vaan että mitäs widdua sillä on nyt asiaa, yhtäkkiä se sano että ''Vittu äijä on timmissä kunnossa, voitko tehä mullekin jonkinlaisen saliohjelman'' (En edes oo mitenkään erityisessä kondiksessa) Oli vaan pakkoa sano suoraan että mene vaikka poimimaan marjoja kun et sä siellä salilla kuitenkaan mitään sais aikaa.

Nykyään kun sen näkee nii kattoo vaan vittuuntuneena, mut ei se mitään huuda. :D
Nää on taas näitä arjensankareita kun vähän sanoo takasin niin ei sanotakaan enää mitään.

Naapurusto koostuu lähinnä vanhuksista ja keski-ikäisistä lapsettomista pariskunnista, joille on pinttynyt tapoja tyylillä "tässä taloyhtiössä on aina tehty näin, tämä on minun tapani ja jatkossakin toimitaan kyseisellä tavalla sanoit mitä tahansa".

Noh, kyseiseen tapaan kuuluu se, että pyörävarastojen järjestys (löytyy 2) TÄYTYY olla prikuulleen erään rouvan mieleen. Koskee siis pyörien järjestystä. Ja tietenkin rouvan menopelin pitää olla paraatipaikalla, vaikkei se ulkoilutusta juurikaan saa. Itselläni tosiaan pyörä on käytössä päivittäin moneen otteeseen, joten on vituttavaa, että joka kerta pyörää hakiessa sen paikka on vaihtunut. Erään kerran saavuttiin kyseisen rouvan kanssa samaan aikaan varastolle, laiton nätisti pyöräni tapani mukaan tyhjälle paikalle(en siis sullo sitä minne sattuu kulkuväylälle), mutta jostain syystä naapuri jäi odottelemaan että poistun. Käväisin pikaisesti sisällä ja hain pyörän takaisin käyttöön, kappas, se olikin siirretty kokonaan toiseen varastoon..
Syksyn tullensitten rakas naapuri olikin päättänyt että koko taloyhtiön pyörät menevät talvisäilöön. Eipä pyörää etsiessä ilostuttanut että pyörä roikku katosta, minun pituuden ulottumattomissa ja hirveessä kiireessä pitäis saada se sieltä vielä ehjänä alas. Mikä vittu siinä on ettei ymmärretä, et pyörä voi olla talvellakin jokapäiväinen kulkuväline. Ja eipä noita autojakaan mennä uudelleenjärjestämään parkkipaikalla vaikkei se omaa silmää miellyttäis. :curs:

Mun naapuri tulee lastensa ja kaikkien naapurien lasten kanssa mun omakotitalon pihalle leikkimään. Saattaa kaivella kasvimaata ja syödä marjoja pensaista.

Perhana. Ei ymmärrä jos asiasta sanoo, pitää itse ihan normaalina asiana.

Mun naapuri tulee lastensa ja kaikkien naapurien lasten kanssa mun omakotitalon pihalle leikkimään. Saattaa kaivella kasvimaata ja syödä marjoja pensaista.

Perhana. Ei ymmärrä jos asiasta sanoo, pitää itse ihan normaalina asiana.

Jos asuisit jenkeissä niin sulla ois oikeus ampua naapurisi ja heidän lapsensa kuoliaaksi, etkä saisi edes tuomiota.

Tässä videota Tuomo Halmemiehen naapureista ja heidän vuosia jatkuneista riidoistaan. Tuomoa syytettiin naapureiden osalta mm 2 syntymättömän lapsen tappamisesta, oman lapsensa hakkaamisesta kuuroksia ja hevosen tappamisesta rautakangella. Mistään tapauksista ei löytynyt oikeudessa näyttöä. Autolla naapurin "pahoinpitely" on jo kerrassaan koominen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom