Naapurit Helvetistä

Ikä
57
En tiedä onko tästä aiheesta ollut aiemmin threadejä, mutta jos on niin mode voi poistaa tän huitsin kuuseen.. Onko teillä kokemuksia hulvattoman vidumaisista naapureista? Laittakaa mielenkiintoiset kokemuksenne tänne. :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minua vituttaa naapurit jotka koittavat tervehtiä esimerkiksi, kun tulevat pihalla/rappukäytävässä vastaan. En keksi yhtään syytä miksi tervehtisin tuntematonta ihmistä vaikka hän nyt sattuisikin asumaan lähellä minua. Onneksi suurin osa ihmisistä on niin fiksuja, että he ymmärtävät aika nopeasti, että en tarvitse heidän tervehtimisiään.

(sama juttu punttisalilla. Mikä ihmeen hinku joillakin on alkaa moikkailemaan, jos sattuu käymään samaan aikaan salilla)

Meidän nykyiset naapurit ovat kyllä suhteellisen ärsyttäviä tapauksia. Lasken siis nyt naapureiksi koko rappukäytävän väen.
Naapurin mies laulaa karaokea, LUJAA. Koko talo varmasti kuulee sen. Toinen mies vie koiransa joskus niin viime hetkellä ulos että eläinparka paskantaa hissiin ja haju on sen mukainen. Yleensäkin hissi on aina niin helvetin sotkuinen ja haiseva että meinaa okse tulla siellä ollessa. Mikä jumalauta siinä on kun sitä ei voi pitää siistinä?!?! :curs:
Ja suoraan yläpuolellamme asuu n.50v natsi, joka pitää parvekkeella aatteellisia puheita mikrofonin ja kaiuttimen kanssa.

Siinäpä muutama.

Cthulhu sanoi:
Minua vituttaa naapurit jotka koittavat tervehtiä esimerkiksi, kun tulevat pihalla/rappukäytävässä vastaan. En keksi yhtään syytä miksi tervehtisin tuntematonta ihmistä vaikka hän nyt sattuisikin asumaan lähellä minua. Onneksi suurin osa ihmisistä on niin fiksuja, että he ymmärtävät aika nopeasti, että en tarvitse heidän tervehtimisiään.

(sama juttu punttisalilla. Mikä ihmeen hinku joillakin on alkaa moikkailemaan, jos sattuu käymään samaan aikaan salilla)

WTF mä en voi puolestani käsittää ihmisiä, jotka eivät kykene yksinkertaiseen tervehdykseen toisen niin tehdessä. Ei tarvitse pysähtyä jaarittelemaan eikä vaihtamaan kuulumisiaan, mutta yksinkertainen "moi" tai "morjens" ei maksa kertakaikkiaan mitään. Tyyppi joka ei osaa vastata tervehdykseen, on melkein jopa epäilyttävä.

On sanomattakin selvää, että tervehdin sekä tuttuja että tuntemattomia naapureita ja treenitovereita.

Nakkeli sanoi:
WTF mä en voi puolestani käsittää ihmisiä, jotka eivät kykene yksinkertaiseen tervehdykseen toisen niin tehdessä. Ei tarvitse pysähtyä jaarittelemaan eikä vaihtamaan kuulumisiaan, mutta yksinkertainen "moi" tai "morjens" ei maksa kertakaikkiaan mitään. Tyyppi joka ei osaa vastata tervehdykseen, on melkein jopa epäilyttävä.

On sanomattakin selvää, että tervehdin sekä tuttuja että tuntemattomia naapureita ja treenitovereita.
Täysin samaa mieltä. Suomalaiset ovat tunnetusti myös käytöstavoiltaan junttia porukkaa, ja Cthulhu kiteytti koko junttiuden perusajatuksen todella onnistuneesti yhteen postiin.

Nakkeli sanoi:

Samaa mieltä minäkin. Naapureille kuuluu ehdottomasti moikata, ei sitä tartte edes sanoa sitä "moi", riittää vaan että heilauttaa kättää jne. Ja sama homma salilla, en minäkään sentään ihan jokaiselle erikseen käy "moi" sanomasa, koska salilla treenaa satoja ihmisiä, mutta yleisesti tulee moikattua ja vähän tutummille sitten vielä erikseen.

Naapurieni keski-ikä on noin 75. Syy on varmaan se, että kotikerrostaloni kaikki muut asunnot ovat omistusasuntoja paitsi meidän ja ehkä yksi toinen. Eipä tarvitse bileitä pitää. Jos rapusta kuuluu jotakin kolinaa tms., aukeaa välittömästi vähintään viisi ovea kun vanhukset tulevat katsomaan mitä on tapahtunut.

Alakerran naapuri soittaa viulua ja pianoa, mutta aivan helvetin hyvin ja yleensä virastoaikoina, voisi kuunnella enemmänkin. Yksi taas ei tajua, että ovi ei pysy kiinni jos sen paiskaa täysillä, vaan ponnahtaa takaisin. Niinpä kun hän lähtee aamulla kuuden tienoilla töihin, alkaa perkeleellinen oven paiskominen. Yleensä neljännellä pamauksella pysyy jo sen verran että poistuu paikalta.

Eläkeläisillä on aikaa. Siitä seuraa hyvää ja huonoa. Joku remontoi koko ajan jotain. Siis aina. Ja myös sunnuntaisin. Toisaalta eräs pappa on talvisin jo kahdeksaan mennessä aamulla kolannut ja hiekoittanut koko pihan ja keväsin turhat sorat lakaistaan saman tien.

Yksi harvoista työikäsistä ajaa öisin taksia. Arvatkaa kuinka paljon tyypin koira tästä tykkää?

Silti tunnun asuvani paratiisissa, sillä tätä ennen asuin pari vuotta Koivukylässä HOASin punaisessa hotellissa, jossa oli kaksi hyvää puolta: polkuhintavuokra ja ilmainen netti. Päätelkää itse kuinka ihanaa sakkia siellä asusteli.

Totta vitussa naapureita tulee moikata! Kyllä mä ainakin saan naapurista aika himmeen kuvan, jos se kulkee ohi katse lattiaa viistäen!

Ja yleensäkkin ihmetyttää ihmiset jotka ei osaa sanoa terve, kiitos, anteeksi yms.

Tromm sanoi:
Ja suoraan yläpuolellamme asuu n.50v natsi, joka pitää parvekkeella aatteellisia puheita mikrofonin ja kaiuttimen kanssa.

No huhhuh, otan osaa. Melkosen ikävä hihhuli on yläkertaanne pesiytynyt.

Meillä ei kyllä ole varsinaisesti helvetillisiä naapureita, ainoastaan jokunen hieman ärsyttävä. Yläkerrassa asuu uskovainen pariskunta, joka pitää jeesuslaulubänditreenejä ikävän myöhään. Mies hakkaa rumpuja joskus iltakymmenen jälkeenkin, mikä on kohtuullisen ärsyttävää, kun toisinaan joutuu heräämään töihin aamuneljältä ja yrittää laittaa nukkumaan illalla ysin maissa. Kerran kävin sanomassa yhentoista maissa kuuluneesta paukuttelusta, minkä jälkeen postiluukusta on tipahdellut joka kuukausi Jeesus rakastaa -lappusia. Eipä siinä mitään, mutta sama olis työntää ne paperit härän persuuksiin.

Muut naapurit on ihan ok, mutta kyllä ne aika tarkkaan tietää mitä taloyhtiössä tapahtuu. Kevättalvella eräs papparainen ilmestyi yhtäkkiä oven taakse auton lohkolämppärin johdon kanssa ja totesi, että tämä on vissiin teidän autosta, kun siinä yleensä on johto ja nyt se puuttuu. Penskat oli käyneet irrottamassa johtoja ja vieneet niitä vähän matkan päähän ja kiltti pappa kulki nippu johtoja kädessään kerrostalossa ja taisi tietää jokaisen piuhan omistajan. Armoton kyylääjä siis, mutta aika suloista naapurihuolehtimista :)

"Ja suoraan yläpuolellamme asuu n.50v natsi, joka pitää parvekkeella aatteellisia puheita mikrofonin ja kaiuttimen kanssa."

Kuulostaa upeelta seudulta!! Onko talossa vapaita kämppiä ?

Sama!!!

Yhdessä kerrostalossa sattui kyllä asumaan naapurissa yksi perkeleen maanvaiva. Sellainen +20 vuotta talossa asunut vanha mummeli. Tuli lappuu ja valitusta millon mistäkin. Toki rapun ainoota nuortahan kaikesta piti syyttää, vaikka ei tullut edes tupareita enempää biletettyä. Kuulemma syötin lintuja laittomasti ikkunalaudalta, riehuin rappukäytävässä, paiskoin ovia, annoin koiran kusta oven eteen (ehkä n. 30 koiraa kulki siitä ohi päivittäin ja itte en edes koiran kanssa siitä kohden mennyt), tamppasin mattoja hiljasuuden jälkeen jne. jne. Listahan oli loputon. Ei uskonut puhetta, huutoa eikä uhkailujakaan. Tein sitten siitä valituksen taloyhtiön hallitukseen ja mummeli sai kuin saikin varotuksen. Perkeleen mummo. Vieläkin rupee vituttamaan kun ajattelee.

Tromm sanoi:

LOL Oliskohan sama äijä kyseessä, joka asui Oulun rajakylässä aikoinaan?

Cthulhu sanoi:

Piti lukea teksti kahteen kertaan, että varmasti ymmärsin oikein. Mua ainakin ärsyttää sellaiset naapurit, jotka ei tervehdi! Entinen rivari oli melkein täynnä niitä mulkkuja, jotka eivät tervehtineet (kai ne vaan inhos meitä niin kovasti) ja se oli musta outoa ja epäkohteliasta. Nykyisessä elinympäristössä on aivan älyttömän mukavia ihmisiä ympärillä. Kaikki tervehtivät ja mulla on vanhoja ihmisiä kohtaan ainakin sen verran kunnioitusta, että sanon heille päivää enkä terve.. Tässä on tosi mukavia ihmisiä ympärillä ja melkein aina, kun vastaan tulevat, vaihdamme pari sanaa.
Mut on tässä vähän valittamistakin.. Nimittäin tuossa seinän takana asuu pariskunta ja se nainen on koko ajan kyttäämässä. Jos mä käyn meidän omassa ulkovarastossa vaikka yhdeksän aikaan illalla, niin se on heti kärppänä ovellansa. :eek: Avaa oven ja on ihan hiljaa. Ja kohta painaa oven kiinni. Seuraavan kerran, kun tulee tollai ovesta kurkkimaa (niiden ikkunastakin kyllä näkisi tuohon meidän varaston ovelle..), niin kysäsen, että oliskohan hänellä jotain asiaakin. Mut muuten tää on kyllä mukava paikka asua. :haart: Paljon mukavampi, ku entinen.

Omalla kohdalla on kyllä paras asunto ikinä. 1870 rakennettu renki/piika talo, joka on jaettu myöhemmin 4 asuntoon, 2 kummassakin kerroksessa.

Alakerrassa juuri alapuolella asuu 25v jannu, joka käy yötöissä ja pitää bileet joka perjantai.

Naapurissa asuu 33v vartija, joka myös yöt töissä ja välivapaapäivinä vetää keittoa ja kuuntelee poppia, katsoo leffoja.

Alakerran toinen naapuri on hilarius hiiri. Sen olemassaolon huomaa vain pihassa seisovasta autosta.

Talossa on sääntö, että jos pidät meteliä, niin naapureilla on lupa kostaa. 2 vuoden aikana on tullut mekastettua/katsottua leffoja napit kaakossa hyvällä subbasella/pidettyä bileitä ja kukaan ei koskaan valita. Itse en taas valita heille, jos sattuu keskellä yötä kuulumaan musaa.

Olen tosin todella syväuninen :D

Ongelmilta välttyy aika hyvin, kun muutto vaiheessa käy pimputtamassa naapureiden ovikelloa ja kertoo reilun kädenpuristuksen saattelemana, että olen se ja se henkilö ja muutin tuohon ja tuohon asuntoon. Jos vielä muistaa kertoa, että saisi mielellään tulla kertomaan, jos jokin toiminta aiheuttaa häiriötä, niin pystyy sitten säätämään oman elämisen aiheuttamaa ääntä muille sopivaksi. Toiminut melkein aina...

Edellisessä asunnossa, joka oli kerrostalossa, naapuri harrasti aktiivisesti nyrkkeilyä ja muisti uhata selkäsaunalla jokaisesta rahinasta +5 inhaa mummoa joka puolella, omissa asunnoissaan, muistivat myöskin, että 20v märkäkorva, joka kantaa kaiuttimia asuntoon on varmasti paholaisen poika ja häntä pitää kiusata kaikista mahdollisista asioista.

Olenkin päättänyt, että seuraavaan kämpään kun muutan, niin huonekalut päivällä ja stereot muutetaan vasta yön pimeydessä. :D

Mulla on aina ollut ihan jees naapureita, mitä nyt jotkut joissakin taloissa on juhlineet toisinaan ja sieltä on jtn mökää kuulunut muttei koskaan mitään häirikköjä. Ainoa mitä on lähes joka talossa sattunut vastaan on käytöstapoja omaamaton ihminen ja niitä on yleensä ainakin se 1kpl per talo. Itse lasken heidät jotenkin sosiaalisesti rajottuneiksi/pelkureiksi/töykeiksi moukiksi tms, kukin tapauksen mukaan.

On sellaisia ketkä kulkevat kuin paskat housussa katse seiniä/kattoa/lattiaa viistäen hetkellä kun kohtaa, niin että kun tervehdin niin säpsähdyksen tämän jalkojaan tärisyttävän bambin käytöksestä huomaa :rolleyes:

Sitten on niitä ihmisiä ketkä ikäänkuin järkyttyvät/yllättyvät tervehdyksestä ja jäävät sanattomaksi suu auki, ja jos tervehtivät takaisin eivät koskaan tee sitä ensimmäisenä oma-alotteisesti. :eek:

Sitten on raivostuttavin joukko joita onneksi ei ole sattunut kuin muutama. He eivät vastaa tervehdykseen vaikka pysähtyisi kohdalle, hymyilisi ja sanoisi moi, katsoisi suoraan silmiin, heilauttaisi kättä iloisesti tervehdykseksi tms, ei mitään reagointia. Joka kerta siinä vaiheessa kun olen tiennyt ettei naapurisuhteilla ole mitään merkitystä olen viimeisillä asumisviikoilla huomauttanut ks ihmisille käytöstapojen puutteesta tai kysynyt ovatko he mykkiä, nyökkäys riittää jne. :curs: :haluaisinpotkaistanaamaanhymiö:

Cthuhlhu ilmeisesti kuuluu myöskin joukkoon joka ei kaupan kassallakaan vastaa myyjän tervehdykseen, ei koskaan joihinkin liikkeisiin sisään astuessaan/poistuessaan sano Päivää/Kiitos/Näkemiin jne... On kerrassaan uskomatonta että joku ihmettelee sitä MIKSI PITÄÄ tervehtiä ihmisiä keitä näkee helvetin usein [asuinpaikka, työpaikka, sali+muut harrastukset]... Voin vakuuttaa että eka kerta elämässä kun tälläistä kuulen mutta ihan hienoa saada kerrankin vastaus 'siltä vitun oudolta ja häiriintyneeltä naapurilta joka ei osaa/uskalla tervehtiä'.

Cthulhu sanoi:

Tietysti naapureita pitää moikata, kyllä minusta ainakin on outoa jos vaan kulkea jurottaa ohi joka kerta tuppisuuna ja naama norsunvitulla. Ei se pitäisi olla kova homma avata se suu ja sanoa notta moro. Kannattaa muuttaa jonnekin hevonkuuseen metsän keskelle, että saat olla rauhassa ihan yksin ilman rasittavaa sosiaalista kanssakäymistä. Ehdotankin tässä vaikka koillis-lapin kairoja, siellä ei tarvi tervehtivästä naapurista vittuuntua paitsi kauppareissuilla.

Yläkerrassa asuu eläkeläisäijä, joka kyttää aina ikkunasta, mitä pihalla tai sen ikkunasta näköetäisyydellä olevilla partseilla tapahtuu. Onneks se on toiseen suuntaan meijän partsista.. :D Kyllä tosi ärsyttävää tollanen kyyläily. Eipä siinä auta kun tuijottaa takasin ja hymyillä (väkisinkin pistää hymyilyttämään).

Mutta ei muuta.

:offtopic: Tästä tervehtimisestä tuli mieleen, kun joskus nuorempana kävi salilla samasta koulusta oleva tyyppi. Yleensä sattui aina olemaan samaan aikaan salilla. Kerran sitten koulussa vastaan tullessaan moikkasi mun takana tulevalle kaverille. Noh, luulin et moikkas mulle ja morjenstin takasin. Tajusin tietysti sitten ettei tää moikannutkaan mulle ja jatkoin siitä matkaa enkä miettiny asiaa sen kummemmin. Noh, viikonloppuna tämä tyyppi sattui sitten tulemaan kaupungilla vastaan kavereidensa kanssa ja ennen kuin mä kerkesin mitään tajuta, niin mun ympärillä oli monta tyyppiä tivaamassa ja tönimässä, että oonko mä homo kun morjenstelen jätkille ja uhkasivat hakata mut siihen paikkaan :rolleyes: Olispas taas ollut vuosisadan syy saada pataan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom