Omalla kohdalla on kyllä paras asunto ikinä. 1870 rakennettu renki/piika talo, joka on jaettu myöhemmin 4 asuntoon, 2 kummassakin kerroksessa.
Alakerrassa juuri alapuolella asuu 25v jannu, joka käy yötöissä ja pitää bileet joka perjantai.
Naapurissa asuu 33v vartija, joka myös yöt töissä ja välivapaapäivinä vetää keittoa ja kuuntelee poppia, katsoo leffoja.
Alakerran toinen naapuri on hilarius hiiri. Sen olemassaolon huomaa vain pihassa seisovasta autosta.
Talossa on sääntö, että jos pidät meteliä, niin naapureilla on lupa kostaa. 2 vuoden aikana on tullut mekastettua/katsottua leffoja napit kaakossa hyvällä subbasella/pidettyä bileitä ja kukaan ei koskaan valita. Itse en taas valita heille, jos sattuu keskellä yötä kuulumaan musaa.
Olen tosin todella syväuninen :D
Ongelmilta välttyy aika hyvin, kun muutto vaiheessa käy pimputtamassa naapureiden ovikelloa ja kertoo reilun kädenpuristuksen saattelemana, että olen se ja se henkilö ja muutin tuohon ja tuohon asuntoon. Jos vielä muistaa kertoa, että saisi mielellään tulla kertomaan, jos jokin toiminta aiheuttaa häiriötä, niin pystyy sitten säätämään oman elämisen aiheuttamaa ääntä muille sopivaksi. Toiminut melkein aina...
Edellisessä asunnossa, joka oli kerrostalossa, naapuri harrasti aktiivisesti nyrkkeilyä ja muisti uhata selkäsaunalla jokaisesta rahinasta +5 inhaa mummoa joka puolella, omissa asunnoissaan, muistivat myöskin, että 20v märkäkorva, joka kantaa kaiuttimia asuntoon on varmasti paholaisen poika ja häntä pitää kiusata kaikista mahdollisista asioista.
Olenkin päättänyt, että seuraavaan kämpään kun muutan, niin huonekalut päivällä ja stereot muutetaan vasta yön pimeydessä. :D