Naapurit Helvetistä

Meillä oli naapuri, joka teki remonttia keskellä yötä. Monta yötä putkeen naputteli vasarallaan siinä klo 02-05. Päivisin kaveria ei juuri näkynyt. Kun asiasta vihdoin hänelle huomautimme, lupasi kaveri repiä vaimoni sisukalut ulos vesurillaan.
Ilmoitimme sitten kaverista isännöitsijälle, kun ei kerran ystävällinen huomautus auttanut. Isännöitsijä oli sitten saanut oven läpi vastaukseksi ystävällisen "painu vittuun sieltä rimputtelemasta". Onneksi ei kyseinen pariskunta kauaa sen jälkeen asustanut yläpuolellamme.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eleonoora sanoi:
Mua ainakin ärsyttää sellaiset naapurit, jotka ei tervehdi! .

Homma on vain niin yksinkertainen, että minä en ole kiinnostunut juttelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa. Sama tervehtimisessä, sillä kai osoitetaan, että on huomannut toisen. No, en edes tahdo huomata tuntemattomia ihmisiä joten se siitä. Mielestäni kaikista kohteliainta käytöstä on se, että jättää toisen ihmisen rauhaan.

Naapuri tien toisella puolella, matkaa noin 5 metriä (tai mitä se tien leveys on?).
Monesti ukko trimmaa pihaa, mutta ei ole tervehtinyt kertaakaan, ja sentään vuosi asuttu tässä!
Taitaa olla kateellisia meikäläisen mersulle, itse kun ajelevat skodalla! :D
Voisi sitä kuitenkin edes tervehtiä, mutta kun ollaan, kuin meidän taloa ei olisi olemassakaan.
Kaikkien muiden ohikulkijoiden kanssa kyllä riittää juttua.
Ei sillä,että kiinnostaisi sen kummemmin jutella...

Cthulhu sanoi:
Homma on vain niin yksinkertainen, että minä en ole kiinnostunut juttelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa. Sama tervehtimisessä, sillä kai osoitetaan, että on huomannut toisen. No, en edes tahdo huomata tuntemattomia ihmisiä joten se siitä. Mielestäni kaikista kohteliainta käytöstä on se, että jättää toisen ihmisen rauhaan.

Outoa. :rolleyes: Sä olet varmaan tosi pidetty tyyppi teidän talossa.. :D

Myth sanoi:
:offtopic: Tästä tervehtimisestä tuli mieleen, kun joskus nuorempana kävi salilla samasta koulusta oleva tyyppi. Yleensä sattui aina olemaan samaan aikaan salilla. Kerran sitten koulussa vastaan tullessaan moikkasi mun takana tulevalle kaverille. Noh, luulin et moikkas mulle ja morjenstin takasin. Tajusin tietysti sitten ettei tää moikannutkaan mulle ja jatkoin siitä matkaa enkä miettiny asiaa sen kummemmin. Noh, viikonloppuna tämä tyyppi sattui sitten tulemaan kaupungilla vastaan kavereidensa kanssa ja ennen kuin mä kerkesin mitään tajuta, niin mun ympärillä oli monta tyyppiä tivaamassa ja tönimässä, että oonko mä homo kun morjenstelen jätkille ja uhkasivat hakata mut siihen paikkaan :rolleyes: Olispas taas ollut vuosisadan syy saada pataan...

Ei helvetti. :curs: Kyllä on ollu jätkällä jotain pahasti pielessä, jos moikkaamisesta pitää tuollai tulla..

Cthulhu sanoi:

1. En ole itsekään kiinnostunut keskustelemaan tuntemattomien kanssa.
A) Naapureita ei lasketa kuitenkaan 'tuntemattomiksi'
B) Voin tarvittaessa vaihtaa sanan tai parikin naapurin kanssa, ja jopa uhkarohkeasti jonkun täysin ventovieraan ihmisen kohdalla tapauksessa jossa en ole häntä koskaan ennen nähnyt enkä koskaan tule näkemään.

2. Tervehtiessä osoitetaan myöskin huomaamista, mutta myöskin hyviä käytöstapoja ja inhimillistä normaalia käytöstä.
A) Tuntemattomia satunnaisia vastaantulijoita kadulla/kaupungilla ei tule 'huomioida'.
B) Joka päivä vastaan tulevat ihmiset joiden kanssa liikut samoissa tiloissa, kuljet samoista ovista, kohdaten katseita, jakaen saman talon asuttavaksi jne kuuluvat ihmisiin jotka 'tunnet'. Et ehkä oikeasti t u n n e heitä mutta tiedät heidät, ja näin ollen he ovat sinulle tuttuja koska kohtaat heitä toistamiseen.

Lopuksi: Kohteliasta onkin 'jättää muut rauhaan', mutta se tapahtuu asiallisesti tervehtimällä ja tietyllä etäisyydellä [ei sillä että tuppaudutaan muiden asioihin], eikä tavalla olla epäkohtelias ja jättää tervehtimättä aivan kuin ei olisi toista koskaan tavannutkaan.

Eleonoora sanoi:
Outoa. :rolleyes: Sä olet varmaan tosi pidetty tyyppi teidän talossa.. :D

En usko että Cthulhua kiinnostaa onko hän pidetty persoona vai ei. Ei sinänsä että pitäisi kiinnostaa, ei itseänikään, mutta sen verran 'normaalien kirjoissa' ainakin käytöstapojen kohdalta liikun että kiinnostaa pitääkö ihmiset minua jälkeenjääneenä/pelkurina/yhteiskunnasta vieroutuneena hyypiönä jne vai ei...

:rolleyes:

Vituttaa samalla pihalla asuva mies n.30v ja hän kun ei osaa ajaa pihamme läpi kulkevaa ajorataa (molemmilla puolilla lasten leikkipaikka) alle 50km/h. Pitääkö sen kerran osua lapseen/aikuiseen ennenkuin menee jakeluun, että siinä voisi ajaa vähän hiljempaa? Niin terveiset sinulle hopeanvärisen 206 peugeotin omistaja. Tiedän että luet tätä palstaa :david:

Asiasta on hänelle montakertaan sanottu, usean ihmisen toimesta, mutta kun ei niin ei.

niin ja ei pidä unohtaa kaikkia tupakoivia naapureita, ihanaa.

Tämän kesän paras tapaus oli kuitenkin viereisen okt asukki joka poltti purkujätettä omalla pihallaa (taajama-alue), savu oli kauhea :D ja meni noin 30min niin palokunta tuli sammuttamaan sen sinivihreääsavua nostattavan kokon. Palokunnan oli soittanut eräs hänen naapureistaan, kun hänellä oli sisällä pärähtänyt palovaroittimet päälle...meitä on sitten joka lähtöön

Always look at the bright side of life

Himassa asuessani meillä oli seinänaapurina Parkinsonin-tautia (ja tod.näk. helvetin montaa muutakin tautia) sairastava kaveri. Sen aamurituaaleihin- n.7.30- aikoihin aamulla kuului vitunmoinen kiroilu siellä omassa kämpässään. Siinä sitten rappukäytävät ja samalla meidän kämppä raikui joka aamu tähän tahtiin "saatana, perkele, helvetti....". En koskaan päässyt selville, että mille tai miksi se kiroili? Tutkimattomat ovat herran ja naapureiden tiet. Sama kaveri jäi alakerran mummolle kiinni ku se runkkas ikkunassa...

Tän sällin yläpuolella asuu edelleen sellanen keski-ikänen mies, jolla on välillä aika tiukkoja ryyppyputkia. No tuossa männä vuosina tällä kaverilla oli vähän riitaa naapuriakan kanssa ni se päätti sit yhtenä iltana käydä keskustelemassa sen kanssa. Ei muutaku muijan postiluukulle, luukku auki ja keuhkoista niin paljon ääntä ku lähtee : "pidetään linjat auki ja fuck you". Sama äijä tasotti betonirappusia otsallaan kerran ja sen jälkeen ku tuli ambulanssi ja kytät paikalle paikkaamaan sitä niin se takertu kaiteeseen ku hukkava ihminen eikä vittu hievahtanu senttiäkään vaikka äijät yritti repiä sitä irti siitä.

Meidän alapuolella taas asui pariskunta, jonka isäntä remonttimiehenä purki osittain omasta kämpästään kantavan seinän. Ei oo viel porukoiden asunnon lattia tippunu....sitä odotellessa.

Entisessä taloyhtiössäni (Insinöörinkatu, Hervanta, Tampere) asui kaksi tyyppiä. Eivät nyt ehkä täytä "naapuri helvetistä" kriteerejä, mutta eivät kyllä olleet mitään plussaakaan taloyhtiölle:

Tyyppi A: Morbidin lihava, hikinen, niskatukkainen, pahalle haiseva tyyppi joka karjuu näkymättömille tyypeille/itselleen ja vittuilee vastaantulijoille. Vakiotempauksiin kuuluu myös rappukäytävään karjuminen sekä asunnon oven raivokas paukauttaminen kiinni useampaan kertaan. Hän muutti sittemmin pois, mutta tyyppiin yhä voi törmätä, jos viettää aikaa Härmälä/Rantaperkiö-seudulla tai kaupungilla yliopiston pääkirjaston edessä olevan bussipysäkin kohdalla (siitä mistä kulkee bussi 13).

Tyyppi B: Arviolta 50-vuotias työssäkäyvältä virkaihmiseltä näyttävä nainen. Suht. siisti olemus ja aluksi ihan selväjärkiseltä vaikuttava. Häntä kuitenkin kuulemma tarkkaillaan television kautta (näytti minulle taloyhtiön varastotiloissa kulkevia paksuja voimavirtakaapeleita todisteena tästä), taloyhtiön lapsia ei saisi jättää yksin katsomaan televisiota (jos kaikki pistävät samaan aikaan saman kanavan päälle niin televisiopiuhat sytyttävät talon tuleen), insinööreillä on tietokone aivojen tilalla, sen veli johtaa puolustusministeriötä ja joku tumma mies uhkailee sen henkeä kapakoissa. Jos yhtiön tilassa on hänen mielestään jotain vialla, hän soittelee iltasella ovipuhelimella kaikki yhtiön asunnot läpi ja kertoo asiasta kaikille - halusit sitten kuunnella tai et. Ilmeisesti hänet on heitetty pihalle taloyhtiön kokouksista.

Kyllähän se naapureiden tervehtiminen tosiaankin kuuluu asiaan. Itse kuitenkin odottelen kohdatessa katsekontaktia ja jos sitä en saa, en viitsi säikytellä vastaantulijaa tervehdyksellä (MissEvilEven kuvaamat reaktiot vaikuttivat kyllä niin hauskoilta, että voisihan tuota kokeilla). Meidänkin talosta löytyy oma Cthulhu ja kyllä se vähän huvittaa, kun henkilö välttelee kaikin keinoin sitä, että joku häntä sattuisi tervehtimään. Aina löytyy jotain mielenkiintoista katsomista jostain suunnasta tai jotain erityistä puuhastelemista, että ei vaan huomaa muita vierestä kulkevia asukkaita.

Edellisessä asuinpaikassani asui myös yksi tällainen tapaus. Kyseinen henkilö sattui myös olemaan kanssani samassa koulussa ja joskus samoilla kursseilla (joilla vähän porukkaa) ja kävimme vieläpä samalla salilla. Tervehdystä ei tullut koskaan missään, vaan katse vaelteli aina jossain seinillä tms. Täytyy kyllä sanoa, että kyllä sitä joskus tuli mieleen, että olenkohan oikeasti noin vastenmieliseltä vaikuttava ihminen :(

Valitettavasti meillä on myös naapureita oikeasti helvetistä (en laske noita tervehtimättömiä naapureita sellaisiksi). Talossa on pitkään ollut riitoja ja valitettavasti olemme tahtomattamme joutuneet riitojen keskelle. Olenpa oppinut, että ihmisiä on monenlaisia ja kaikkia asioita ei yksinkertaisesti voi sopia puhumalla. Melkeinpä toivon, että emme olisi koskaan tutustuneet naapureihin. Ehkäpä ne tervehdykset olisi sittenkin pitänyt jättää pois :D

Mun yläpuolella asuu joku outo hyypiö joka aina uhoaa niin perkeleesti jotain periaatteitaan:D Se on tietääkseni yksineläjä koska kämpästä ei yleensä kuulu ku sen oma höpötys. Ja meidän talossa on seinät kun paperia...

Sitten sillä on ihme bileitä, joissa on aina mukana jotain 15v tyttöjä jotka höpöttelee perjantai iltasin tän ukon kanssa ja ryyppää. Ja sillon tää setä käy kusella ehkä 10min välein ja lorottaa kor-ke-al-ta!!! Ja aina vedetään vessa....

Parasta oli, kun yks aamu kuuden aikaan kuulin selvästi katon läpi miten se ukko laattas:D Tais olla krapula...:D

meidän alakerrassa asuu skitsofreenikko, kaikki ok jos muistaa ottaa lääkkeet, mut jos ei niin kuulee ääniä päässään, päässä napsahtaa samantien jos kuuluu mitään hakkaavaa tms. ääntä...meinasi kerran tulla ovesta läpi, kasasin lapselle vaatekaappia kuuden aikaan illalla- siihenhän tarvitsee vasaraa...tippui postiluukusta mukavia kirjeitä jotka vein isännöitsijälle.kirjoitin myös takaisin että seur.kerrasta tulee poliisit korjaamaan talteen..yläkerrassa asuu juoppoja jotka mätänee asuntoonsa, rapussa välillä karmea haju...arvasitteko jo että kaupungin asunnoista kyse :) ? joskus sitä tuntee itsensä todella normaaliksi...

heh, näitä kun lukee niin omat naapurit on kyllä ihan enkeleitä! Asustelen kohtuu uudessa (91-rakennettu) kerrostalossa jossa on kohtalaisen hyvä äänieristys. Naapureista ei koskaan kuulu mitään, paitsi yläkerrasta joskus jotain kalusteiden siirtelyä jne. Putkistosta ei kuulu mitään ääntä, naapurit saa rauhassa suihkutella ja kuseskella..

Naapureitakin tulee tervehdittyä aina, ihan mukavaa sakkia, suurin osa vanhuksia.

Perkele, pitää yrittää keksiä jotain valittamisen aihetta.. Noh, mulla on paska vanha polkupyörä ja haluisin päästä siitä eroon.. Eikä KUKAAN oo vielä pölliny sitä! PASKA TALOYHTIÖ!?

Itse muutin lukion jälkeen ekaan omaan kämppään rivareihin, joita kutsuttiin vanhustentaloiksi, koska kaikki muut asukkaat todella olivat iältään 60 ja vanhempia.
Rauhallista kyllä oli, mutta mun tulemiset ja menemiset tiedettiin sitten kylällä paremmin kuin hyvin. Eräs vanha herra tuli ulos asti aina katsomaan, kun baariin olin kavereiden kanssa lähdössä ja aamuyöstä sama mies istui passissa keittiön ikkunan ääressä, jotta näki, millaisella autolla kotiin tulin..Ihmeellistä kyllä, vaikka kotiin tulin yksin, kylällä tiedettiin aina, että miesvieraita oli yöksi tullut...

Mulla on suurinosa naapureista aika mitäänsanomattomia. Yhden äijän kanssa morjenstellaan harvoin ja loput ei tunnu noteeraavan ollenkaan. Ihan sama toisaalta, mulla ei oo mitään pakkomiellettä saada morjenstaa ihmisiä. Paras tapaushan olisi että kaikkia naapureita iloisesti morottais ja menis juttelemaan mukavia. Mutta kun niin harvoin naapurissa asuu ihmisiä joiden kaveripiiriin kuuluminen kiinnostaisi.

Joskus aikoinani kerrostalossa asuessani oli naapurina joku vanhapiika, hermo mennyt varmaan joskus mutta valituksia sateli kaikesti yli 20dB ylittävästä "metelistä", eli jos uutiset tuli sillee että sen kuuli vessaan ku oli paskalla, ni seuraavana aamuna ropsahti käsinkirjotettu valitus postiluukusta. Tommosta nyt on lähes joka talossa, mutta tämä sekos sitten lopulta sen verran että alko hakkaamaan nyrkillä mun ovea ja juos sitte piiloon omaan asuntoon, hakkas seiniä (seinänaapuri) ja teki perättömiäkin valituksia (esim olin ulkomailla matkoilla) (tohon jatkoa, tullessani matkoilta kuuntelin itsekkin meteliä, 3 kerrosta ylempää :P). Erään kerran oli raahannut telkkarinsa ulko-oven viereen huutamaan ylen uutisia, tosin päivällä mutta kaiku se rappukäytävä silti mukavasti.

Tämä kyseinen nainen taisi saada itsekin muutamat valitukset kun talkkari ainakin kertoi sanoneensa tälle metelöinnistä monesti, ei silti tainnut kirjallisena saada jotta pihalle oltais potkittu. Itse sain sitten paremman asunnon ja pääsin siitä hullusta.

Rankkuri sanoi:
En koskaan päässyt selville, että mille tai miksi se kiroili?
No hei, parkinsonin tauti -> aamukahvit joka aamu rinnuksilla, vähemmästäkin kiroilee.

Dippi sanoi:
mutta tyyppiin yhä voi törmätä .. .kaupungilla yliopiston pääkirjaston edessä olevan bussipysäkin kohdalla
Heh! Tiedän tapauksen jos on sama joka käy siinä kirjaston ruokalassa syömässä... melko eksentrinen veitikka.

Hollannissa asuessa suoraan alapuolella asui kaksi taideopiskelijaa Kaliforniasta. Mitä niiltä voi odottaa? Kämpässä oli erittäin ohut lankkulattia, joten bileitten äänet ja "savun" haju tuli melko voimakkaasti sisään. Yhtä mukavaa oli myös kavereiden sheivatut ihokarvat suihkussa ja oksennukset pitkin vessan seiniä....

Suomessa on ollut kämppiksenä virolainen suunnistaja, jonka treenivaatteet haisivat vessasta rappukäytävään saakka.

Ei vittu... tästä tulikin mieleeni, että se on taas soluun muutto edessä.

Cthulhu sanoi:

Tämmöisiä eristäytyneitä ihmisiä just katotaan kieroon. Totta helvetins naapurien kans pitää jutella, jos rohkeutta riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom