Naapurisopu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
Minkälaisia kokemuksia teillä on naapurustosta ja onkos tullut yhteenottoja ja minkälaisista asioista jne?

Mä itse olen paraikaa muuttamassa ja ei antanut kauhean hyvää kuvaa pihanjengistä kun jouduin ajamaan auton oveneteen kantaakseni pöytälevyä,olin ollut about 10min sisällä ni eikös autoni taakse ollut peruutellut joku kusipää pariskunta joka paineli torvea siinä ja vaikka kuin yritin selitellä tilannetta niin äijä keuhkosi kuin palosireeni,selitti jotain jos sattuu ambulanssi tulemaan tms,lisäksi sen muija yhtyi kälätykseen samalla mitalla ja torven soitto herätti myös jonkun vastapäisen talon lehmän joka yhtyi kuorolauluun kävelemällä siihen samaan rinkiin ja oikein porukalla valiteltiin autonparkkeerausta,vittu että vituttaa tollaset ihmiset,ennenkuin on päässyt edes muuttamaan niin jo alkaa kyttäily valitus,mielestäni mulla on oikeus ajaa auto oven eteen hetkeksi kun kannan painavia muuttokamoja,näin jälkikäteen olisi taas kerran tullut mieleen monia hyviä lausahduksia joita olisi voinut heittää takasin,mitä sen äijän auto esimerkiksi teki siinä?miksi noi valittajat on aina jotain keski-ikäistä jengiä,ei nuorempaa sukupolvea tunnu niin kiinnostavan toisten kyttäily.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo noita kusipäitä tuntuu löytyvän niin useista eri asuintaloista. Totta helvetissä sulla on oikeus siihen ajaa hetkeksi, et autoa siihen kuitenkaan ollut "pysäköimässä" . Kysyitkö niiltä minkä takia ne ajaa autolla ovien edestä? Oisit heittänyt vaan jotain nasevaa takaisin. Tyyliin " Voitko lainata naamaasi? Mulla on katsos perse huollossa! " :david:

Originally posted by Antza
" Voitko lainata naamaasi? Mulla on katsos perse huollossa! "

Tuo täytyy muistaa. :)

Se on totta, että lähes kaikista taloyhtiöistä löytyy aina yksi todella kusipää tyyppi.
Meidän taloyhtiössä nyt ei mitään erikoista ole. Yksi muija on valittanut, kun aamuisin lähen prätkän kanssa töihin. Tosin tuli ihan fiksusti sanomaan mulle, eikä millekään isännöitsijälle.

sä olet liian kiltti kaveri... :)

mulla oli muija alhaalla kattomassa kamojen perään kun kannoin niitä ylös ja alas tullessa oli joku "sankari"pariskunta ruvennu keuhkoomaan oven eteen pysäköinnistä...
tuli sanottua vaan että painukaa vittuun ennenkuin rupee läski tummuun..... ei ehkä älykästä mutta enhän mä olekaan....
:evil:

Ennen kun tähän ketjuun alkaa taas tulvia kokemuksia kerrostalo- ym. kyttääjistä, täytyy vain todeta, miten kiva on asua talossa, jossa on vain opiskelijakämppiä :) Lisäks kun kaikki talon asunnot on ns. perheasuntoja eli kaksioita/kolmioita eikä mitään soluja, niin porukka on kuitenkin jollain tapaa valikoitunutta. Ei ole kukaan koskaan naputtanut mistään, eikä niin haittaa vaikka joskus stereoitakin vähän kokeilee :thumbs:

Originally posted by turilas
miksi noi valittajat on aina jotain keski-ikäistä jengiä,ei nuorempaa sukupolvea tunnu niin kiinnostavan toisten kyttäily.

Olisko siksi että keski-ikäinen porukka on sitonut omaisuutensa ja lainansa omistusasuntoon, ja naapurustoon muuttavasta hormoniproteiinibodarista ei pääsekään eroon yksinkertaisesti (vuokra)kämppää vaihtamalla? Muutenkin muuttohalut voi olla vähäisemmät kun ikää, lapsia ja kamaa kertyy.

Kyllä mä ainakin vähän katson millaista porukkaa taloyhtiöön muuttaa, kun meillä on omistusasunto. Erinäiset seinän takana möykkäävät sosiopaatit laskevat kivasti kämpän ja koko seudun asuntojen arvoa.

Tuo turilaksen kertoma tööttäys ja vittuilu nyt on asia erikseen, ei tuollaista tarvi kuunnella. Arseholeja on kaikkialla. Kannattaa kuitenkin muistaa että tosi määrätietoinen paskiainen saa nuijittua keskiverrossa asuntoyhtiön hallituksessa mielipiteitään ja "parannusehdotuksia" aika hyvin läpi. Miettisin kahdesti ennenkuin hommaisin itselleni verivihollisen :)

mulla oli muija alhaalla kattomassa kamojen perään kun kannoin niitä ylös ja alas tullessa oli joku "sankari"pariskunta ruvennu keuhkoomaan oven eteen pysäköinnistä...
tuli sanottua vaan että painukaa vittuun ennenkuin rupee läski tummuun..... ei ehkä älykästä mutta enhän mä olekaan....
:evil:

Oikein... Meillä ei onneksi taida olla ketään kusipäätä taloyhtiössä, ainakaan en ole vielä tavannut. Ihmettelenkin, että mikä se tekee ihmisestä täyden kusipäämulkun, jonka elämäntehtävänä ei ole muuta kuin kytätä, vittuilla ja aiheuttaa harmia muille? Onko joissakin ihmisissä "mulkkugeeni" joka aktivoituu jossain ennen keski- ikää tai jopa joillain murrosiässä? Ihme porukkaa, stana :curs:

Mietimpä vain miten kyseinen tööttäilijä on itse aikanaan taloon muuttanut? Kantanut kamat jostain 300m päässä sijaitsevalta parkkipaikalta kämppään vai?

Tuskin...

ei hitto!
Juuri kun aloin lukemaan tätä threadia niin alkoi naapuri taas poraamaan seinää. Eilenkin porasi melkein koko päivän :D

Mikäs eri oikeus sitten sillä kusipäällä oli peruutella sinne pihaan, jos vaikka tarvitaan sitä ambulanssia nytheti?

Kun kerran sä et tehny mitään väärää niin valita siitä räyhääjästä vaikka isännöitsijälle, eihän sitä nyt tuolla tavalla saa tulla huutamaan kesken muuton, siitähän voi saada vaikka lopuniäkseen henkisiä traumoja.

Mulla itselläni oli vähän onkelmia jonkun soitteopelin kanssa virvelöivistä naapureista, mutta nyt onneksi sitäkään ongelmaa ei ole kun ensin valitin pari kertaa isännöitsijälle ja asukasyhdistyksen puheenjohtajalle ja lievästi uhkailin sitä vinguttaja-kukkakeppiä.

Tuo valittaminen väliaikaisesta pysäköinnistä muuton ajaksi on jotain käsittämätöntä, itsekin sain huomautuksen parkkeraamisesta isännöitsijältä kun muutin tähän nykyiseen osoitteeseen, ja ihmettelen suuresti, että mitä ihmisen päässä liikkuu, jos tuollaisesta pitää valittaa.

Tuollaisilta mölyapinoilta voi ehkä välttyä jos teippaa etukäteen laput talon jokaisen rapun alakertaan näkyvälle paikalle tyyliin:

"Hei, olemme juuri ostaneet asunnon B16 ja muutamme sinne 25.9.2003. Pahoittelemme muutosta tapahtuvaa häiriötä ja satunnaista ulko-oven eteen pysäköintiä.
Terveisin Herra ja Rouva Turilas."

Jos tuosta huolimatta jollain on vielä rääpyä tulla lässyttämään paskaa niin sitten voi lyödä nyrkillä naamaan niin että sattuu. Kipiästi.

Ainuita ongelmia mihin mä olen topicciin liittyen törmännyt ovat auton virittely ja arrrmoton kaasuttelu tuolla pihassa. Herrajumala että raivosuoni pullistuu ku karmee mekkala ku ne siel kaasuttelee ja mie yritän epätoivosesti kokeeseen lukea :curs:. toinen juttu oli ku naapurin poika hakkas rumpuja.. onneksi se ääni ei kuitenkaan sisälle kuulunut paljon yhtään. taisi olla niillä sen verran järkeä että jotenki koitti sitä ääntä eristää.

Erittäin huvittavan tapauksen muistan edellis/viime kesältä, kun naapurin rouva alkoi valittamaan puupölkkukasasta meidän puolella lähellä aitaa. Rouva vaati meitä siirtämään sen, koska puukasassa on matoja ja ne madot ovat siirtyneet kuulemma meidän puukasasta heidän takapihan omenapuihin.. niinno.. ihan miten vaan. siirsimme puukasan ystävällisesti sanaakaan sanomatta syrjemmäksi..

Kesällä saatiin kaverin kanssa ihmetellä että millasia idiootteja sitä tosiaan onkaan olemassa..

Kaverini asuu vuokrakämpässä, kevään mittaa oli ilmeisesti ollut mummolla ja papalla kuulolaite turhan herkällä. Olivat isännöitsijälle valittaneet huudosta ja musiikinkuuntelusta, rokki soi kuulemma toistuvasti kovaa öisin. Oli mummo laskenut että eräänä iltana asunnosta (30 neliöinen yksiö) poistunut 16 ihmistä. Sinä iltana siinä asunnossa kävi kaikkiaan 7-8 ihmistä.

Huvittavinta lienee toi musiikin soitosta valittaminen, koko aikana kun valituksia tuli niin kaverilla oli kyllä stereot muttei niihi kaiuttimia ollenkaan. Hyvä siinä oli sit isännöisijälle selittää että mistä sitä musaa liian kovaa öisin kuunnellaa ku ei edes ole kajareita. :D

Samaa sarjaa: kesällä mulla itselläni oli naama aika pahassa kunnossa eräästä syystä, menin sit kaveria moikkaamaan toisen kaverini kanssa, soitettiin ovikelloa kaksi kertaa, kello oli jotaa neljä iltapäivällä, kaveri ei ollu kotona eikä tullu avaamaa ovea. Mutta naapurin pappa olikin hereillä ja tuli käytävää möykkäämää että soittaa poliisit kun melutaa käytävässä vaikkei tosiaankaa mitää ylimäärästä ääntä pidetty. "mä kyllä tiedän noi ovikellon soittelijat, soitan poliisit".. :confused: Ja sit ku pappa näki mun hieman huonossa kunnossa olleen naaman, ni siitä innostu "Mikäs perkele se sinä olet". Kyllä rupes kiukuttamaa.. :curs: Tuli kai sit sanottuu vähä rumasti papalle takasinkin, mutta varmaa aiheesta.. Jäi kuitenki poliisit soittamatta vaikka sit innostuttii sanomaa että soita vaa, hauskaa varmaa niilläki ku meitä syytetää ovekellon soittamisesta keskellä päivää..

Että kaikenlaisia naapureita voi sattua, en vaa olis uskonu että ihan tollasia.. Nii ja tuli kaverille valitus häiriöstä ihan haastemiehen kautta..

Originally posted by Relg

Samaa sarjaa: kesällä mulla itselläni oli naama aika pahassa kunnossa eräästä syystä, menin sit kaveria moikkaamaan toisen kaverini kanssa, soitettiin ovikelloa kaksi kertaa, kello oli jotaa neljä iltapäivällä, kaveri ei ollu kotona eikä tullu avaamaa ovea. Mutta naapurin pappa olikin hereillä ja tuli käytävää möykkäämää että soittaa poliisit kun melutaa käytävässä vaikkei tosiaankaa mitää ylimäärästä ääntä pidetty. "mä kyllä tiedän noi ovikellon soittelijat, soitan poliisit".. :confused: Ja sit ku pappa näki mun hieman huonossa kunnossa olleen naaman, ni siitä innostu "Mikäs perkele se sinä olet". Kyllä rupes kiukuttamaa.. :curs: Tuli kai sit sanottuu vähä rumasti papalle takasinkin, mutta varmaa aiheesta.. Jäi kuitenki poliisit soittamatta vaikka sit innostuttii sanomaa että soita vaa, hauskaa varmaa niilläki ku meitä syytetää ovekellon soittamisesta keskellä päivää..

. Nii ja tuli kaverille valitus häiriöstä ihan haastemiehen kautta..

Puistotiellä Fuksinniittyä vastapäätä?

Originally posted by Natupelle
Puistotiellä Fuksinniittyä vastapäätä?

Siinä linja-autoaseman takana, olisko Puutarhakatu ollu nimeltää? Toisen vähä vastaavan tapauksen tiedän Anjalankadulta, kaveri kerkes asuu siinä kaks viikkoo.. :D

Tällaista mulle tuli mieleen jo ihan älyttömästä porukasta.

Joskus noin 5-vuotiaana parin kaverin kanssa leikittiin pihalla. Piha on siis yhden kerrostalon ja rivitalon asukkaille. Kerrostalossa asuu yksi vähän vanhempi pariskunta, joilla ei ole ollut ikinä lapsia. Leikittiin aina kohtuu äänekkäästi, niin pariskunnan herra uhkasi hakea moottorisahan kellarista ja joku kerta aikoi taittaa niskat harjalla! Oltiin siis 5-vuotiaita! Keskisormea meille näytettiin useamminkin, vaikka ei oltaisikaan omalla pihalla. Oli suhteellisen iso jengi kun pelattiin esim. kirkonrottaa. Pariskunta myös aina tuli huomauttamaan, jos jalka edes osui nurmikolle. Usein ne sieltä ikkunasta kuikuili meidän tekemisiä. Tyypit myös antoi porttikiellon kaikille minun kavereille, eli ei saanut hakea ulos. Pariskunta vain sanoi, että huutakaa tuolta tieltä. Nyt olen itse jo vanhempi, mutta naapuriin muutti lapsiperhe, jonka lapsia kiellettiin juoksemasta "heidän pihallaan".

Nyt ei ole itselläni ollut mitään ongelmia niiden kanssa, mutta välillä ne vittuilee vieläkin mun nykyisille salikavereille. Tyypeillä ei ole mitään suurempaa oikeutta asettaa sääntöjä kuin muillakaan, mutta tuommoisia nyt sitten sattui tuohon asumaan. Kaverien vanhemmat myös usein soittivat kyseiselle pariskunnalle raivoissaan, nyt on alkanut tehoamaan. Pari vuotta sitten meitä syytettiin ikkunoiden paskaamisesta, oltiin kuulemma heitelty marjoilla. Myöhemmin tulivat pyytämään anteeksi, paitsi eräs toinen pariskunta pyysi anteeksi minun vanhempien kautta ja yksi mies joka nimitteli meitä myös nuorisorikollisiksi ei pyytänyt anteeksi ollenkaan. Kyllä viimeistään tuon kaiken paskan jälkeen olisi nyt anteeksi pitänyt pyytää. Tämä mies muuten hääsi minutkin pois pari kertaa omalta pihaltani. :)

huoh

Tuli tosta jutusta mieleen kun olin pari vuotta takaperin auttamassa kaverin muuttoa tohon Eteläiselle Hesperiankadulle (tottakai se oli joku kuudennen kerroksen homma). Kaikki lutviutu ihan hyvin siihen saakka kun oltiin just saatu hissi täyteen kamaa, niin eiköhän siihen pöllähdä joku viiskymppinen eukko kahden kauppakassin kanssa paikalle. Yks kaveri loikkasi täpötäyteen (siis niin täyteen ettei tosikaan) hissiin ja lähti viemään kamoja ylöspäin. Siitäkös tää eukko riehaantu. Hirveä kälätys että hissiä ei saa pitää varattuna jne. Noh koiteltiin kaverin kanssa siinä vähän rauhotella ja luvattiin että ylhäällä muut purkavat hissin mahdollisimman nopeasti että rouva pääsee kotiinsa. Tämä ei tietenkään kelvannut, vaan hissi olisi pitänyt saada heti ja nyt.

No tämä kun nyt kuitenkin oli mahdotonta, niin eukko alkoi paasaamaan kaikista sairauksistaan ja heikoista voimistaan kuinka ei jaksa kannatella kahta kauppakassiaan niin kauaa että saisi kyydin ylös (herra yksin tietää, miksei niitä kasseja voinut laskea lattialle). Reippaana miehenä tarjouduin kannattelemaan säkkejä niin kauan kuin on tarpeen. Haahkan suunnasta tuli niin epäuskoisen murhaava katse, että katsoimme parhaaksi poistua pihan puolelle välittömästi. Ei siinä tilanteessa viittinyt vittuilla, ettei frendi joudu tutustumaan naapureihinsa heti ikävissä merkeissä. Mutta voin sanoa että vitutti. Vitutti ihan tosissaan.

Meillä on menossa aika vittumainen kurssi koulussa,siihen mallin vittumainen että siellä on hankala pysyä hereillä vaikka nukkuisikin kunnon yö unet.Toissa keskiviikko/torstain välisenä yönä(klo 5.00) heräsin kova ääniseen keskusteluun ja musiikkiin joka kuului jostain yläkerrasta(asun opiskelia "kasarmilla").Ajattelin että jees,kundit on ollut keitolla,hyvä niin mutt menkää nukkumaan...mutta EI,melu jatkui vielä puolen tunnin ajan jolloin mun MITTA OLI TÄYNNÄ!Pistin kamppeet päälle ja lähdin yläkertaan kuuntelemaan mistä melu tulee.Hetken aikaa kuullosteltuani paikallistin möly aoinoiden kämpän.kavelin oven luo ja MONOTIN SIIHEN NIIN KOVAA KUIN PYSTYIN!!Hetken kuluttua joku ääliö avasi oven...riuhtaisin oven auki ja marssin kämppään siisään.Siinä kun olin aikani räyhännyt ja haukkunut ne kusipäät homoiksi.Lähdin kämpästä ja paiskasin oven TÄYTTÄ KIINNI,ovi kimposi kuitenkin takaisin ja lähdin kävelemään käytävää poispäin,käännyin katsomaan ja siinä oli joku niistä siinä oven raossa,huusin täyttä että VITTUAKO SÄ SIINÄ KATOT!!Teekkari?(luulisin niin) hävis takasin kämppään ja niin menin minäkin.Olipa hauska taas pilkkiä koko päivä koulussa. :david:

Sain tuossa juuri äsken tietää että eräs naapurinmies oli hakannut kissamme kuoliaaksi kepillä kun kun oli raapaissut heidän koiraa. Nyt loppu naapurisopu.:evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom