n.2000e/kk palkka, ei stressiä, mutta aika kuluu mukavasti. Kellä on tällainen työ?

Tämä riippuu paljolti siitä että tekeekö 2 vuorotyötä tai 3-vuorotyötä. 2 vuorotyönä ei mitää mahiksii noihin palkkoihin ellei ylitöitä tee, tai sitten on palkkaluokassa korkeammalla.. Itse teen jaksotonta vuorotyötä ja just ja just saan ton 2000 € kuus :D. Eikä tosiaan oo homma lepposimmasta päästä, riippuu kyl millä varastolla työskentelee.

2-vuorotyötä teen ja ilman ylitöitä tulee tuo 2000-2200€ ilman rehkimisiä, kunnon tauot pitäen. Ja olen vieläpä kesätyöläinen alimmassa palkkaluokassa, vakkarit vetää enemmän. Palkkaus tosiaan on varmasti pitkälti varastokohtaista. PK-seudun suurissa elintarvikevarastoissa palkkaus on paljon parempaa kuin pienemmissä varastoissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoista että täällä on aika moni alle 30v(on toki vanhempiakin) jo sitä mieltä että pitäisi löytää ressittömänpi työ ja palkasta/uramahdollisuuksistakin oltaisiin valmiita tinkimään. Ei sillä että ajattelutavassa mitään vikaa olisi mutta itse kuulun juuri siihen vastakohtaan eli olen hakeutunut mahdollisimman vaativaan työhön ja stressiä en harrasta koska pidän siitä että työni haastaa minut ja niinsanotusti paineita riittää jos ne sellaisena käsittää.

Itse olen nyt ollut täyspäiväsesti työelämässä kuutisen vuotta ja ainakin itselleni uskottelen että haasteisiin tarttuminen on tuonut tähän pisteeseen missä ansiotaso on kolmisen kertaa topikin otsikkoa kovempi ja työ kiehtoo äärettömän paljon. Toki, rahakaan ei ihan kaikkea ratkaise ja se että teen lähestulkoon unelmatyötäni ja unelmaehdoilla tekee paljon lisää viihtyvyyttä.

Sanottakoon ensin että olen kateellinen. Itse en lähtenyt opiskelemaan peruskoulun jälkeen vaan siirryin heti työelämään ns.perusduunarin hommiin, kokoonpanoa, varastohommia, asiakaspalvelua, myyntiä, edustusta ym. perus shittiä. Ikää löytyy 30v joista palkkatyössä on oltu 14v, joka päivä töissä on perseestä koska se on pakollista.
Minulle ilo elämään tulee vaimosta, lapsesta, harrastuksista ym. töiden ulkopuolisista asioista.
Töihin on pakko mennä koska sillä maksetaan kerrostalohuoneisto, auto ja ruoka. Työaika on 8-16 ja loppuaika on elämää. Kiinnostaa tietää että teetkö sinä töitä ihan 8-16? Ja minun palkka on 2200€/kk + satunnaisesti kotimaan päivärahoja alle 1000/vuosi. Kieltämättä maistuisi kyllä rahanlähde jota ei tarvitsisi kutsua työksi, jokin itseä kiinnostava mielenkiintoinen homma.

2-vuorotyötä teen ja ilman ylitöitä tulee tuo 2000-2200€ ilman rehkimisiä, kunnon tauot pitäen. Ja olen vieläpä kesätyöläinen alimmassa palkkaluokassa, vakkarit vetää enemmän. Palkkaus tosiaan on varmasti pitkälti varastokohtaista. PK-seudun suurissa elintarvikevarastoissa palkkaus on paljon parempaa kuin pienemmissä varastoissa.

Peruspalkalla pääse just ja just 2-vuorotyössä 2000+€/kk ansioihin, jos on korkeimmalla palkkaluokalla. Alimmallakin palkkaluokalla pääsee n. 2500€/kk ansioihin ilman ylitöitä, JOS varastossa on järkevät suoritepalkkaukset (Kesko, Alkon keskusvarasto jne.).

Sanottakoon ensin että olen kateellinen. Itse en lähtenyt opiskelemaan peruskoulun jälkeen vaan siirryin heti työelämään ns.perusduunarin hommiin, kokoonpanoa, varastohommia, asiakaspalvelua, myyntiä, edustusta ym. perus shittiä. Ikää löytyy 30v joista palkkatyössä on oltu 14v, joka päivä töissä on perseestä koska se on pakollista.
Minulle ilo elämään tulee vaimosta, lapsesta, harrastuksista ym. töiden ulkopuolisista asioista.
Töihin on pakko mennä koska sillä maksetaan kerrostalohuoneisto, auto ja ruoka. Työaika on 8-16 ja loppuaika on elämää. Kiinnostaa tietää että teetkö sinä töitä ihan 8-16? Ja minun palkka on 2200€/kk + satunnaisesti kotimaan päivärahoja alle 1000/vuosi. Kieltämättä maistuisi kyllä rahanlähde jota ei tarvitsisi kutsua työksi, jokin itseä kiinnostava mielenkiintoinen homma.

Sanottakoon myös ensiksi se että kateellisuuteen ei ole tarvetta. Lukioon ei ollut mitään asiaa alle 6 keskiarvolla joten itse räpiköin kauppiksen läpi huomattavasti alle keskitason arvosanoilla koska en ole ikinä tykännyt olla päätoimisesti opiskelija, työn ohessa opiskelen kyllä ja kehitän osaamistani koko ajan. Töihin siirryin siinä 18-19 ja armeijan kävin sen jälkeen 21v:nä joten siinä oltiin vuosi pois työelämästä.

En tee ihan 8-16 töitä, normipäivä on kutakuinkin 0930-1530. Joskus toki aikasemminkin alotan mutta äärimmäisen poikkeuksellista on se että olen 16.30 jälkeen vielä töissä.Iltaisin olen valmis kyllä tottakai edustaan jos työ sitä vaatii ja joustan tarvittaessa äärettömän paljon ilman mitään korvausta, viikonloppu/vuorotyötä en kuitenkaan tee mistään rahasta koska minullekkin elämässä on tärkeintä juurikin puoliso+tyttölapseni joten haluan olla päivät töissä ja illat/viikonloput aina vapaalla. Työaikaa itselläni ei varsinaisesti ole ja monesti teen perjantain etähommina kotona ollessa, työtahtihan on aika lepposa kotona töitä tehdessä ja päivän duunit on useimmiten tehty siihen pariin tuntiin. Noi päivärahat ja matkakorvaukset on muuten kyllä mukava lisä, itse vastaan maantieteellisesti työhuoneestani n. 100 km joka suuntaan alueellisesti ja välillä tulee heitettyä reissuja muiden paikkakuntien konttoreihin ja matkakorvauksia tulee jotain 700-1000t€/kuussa sitten palkan päälle, verottomuus niissä on kyllä parasta kun veroprosentti muuten on niin saatanan korkea tuossa ansiotulopuolella...

Huh, kun matkakorvauksiakin tulee jo miljoona euroa kuussa. :)

Jooh, olen näppäilyvirheestä syvästi pahoillani :) Kun oikeastaan kaikki summat mitä työpäivän aikana mietin ovat juurikin esim. 500te kun oon ilmeisesti liian laiska naputtaan koko summaa joten vahinkoja sattuu. Sitä muuten sais ajella aika kohtuullisesti jo niihin korvaustasoihin :jahas:

aaronp: mitääs työtä teet ja onko helppo päästä tekemään? Kyllä mullekkin pari kymmentä kiloeuroa enempi kelpais vuodessa, kova työtahti ja tekemisen maku ei haittaa :).

aaronp: mitääs työtä teet ja onko helppo päästä tekemään? Kyllä mullekkin pari kymmentä kiloeuroa enempi kelpais vuodessa, kova työtahti ja tekemisen maku ei haittaa :).

Sen tarkemmin erittelemättä myönnetään että olen kansainvälisesti/lapsellisesti sanoen investment manager ja työskentelen erään pankki- yms. konsernin varainhoidossa. Tarkemmin en osaa sanoa onko tätä helppo päästä tekemään mutta väittäisin että ei, ammattitaitoa kyllä vaaditaan siten että tietää kaikesta alaan liittyvästä kohtuullisen hyvin. Ongelmana voisin kuvitella tähän työhön rekrytoimisessa olevan se että ne jotka omaavat pitkän kokemuksen alalta ja tietotaito on riittävä, ovat monesti liian hiiriä ja analyyttisiä hihittäjiä ( :) ), taas sitten niillä keillä luonne on työhön paremmin soveltuva ja ns. ballseja riittää ovat monesti sitten tieto/taito-akselilla liian heikkoja. Yhteenvetona voisin sanoa sen että pään pitää kestää ja asenne pitää olla kunnossa. Jos ajattelee niin että "on vaan töissä täällä" niin ei kannata edes ruveta miettiin tätä touhua. Siis ihan normaali tallustelija tässäkin työssä pärjää kunhan kiinnostusta on ja luonne sopiva.

Lisätääns vielä se että jos tässä joku tienaa sen 60-80 vuodessa ilman korvauksia niin eipä tuo kummoisesti ole verraten siihen että kattelin Googlesta että 100-200 on normi ja näyttihän sitä olevan 1-3,3 milj. tienaaviakin :)

Viimeksi muokattu:
Kyllä se taitaa melkein näin olla :)

Ja itseasiassa jos lehdenjaosta saa sen 40-60te eli parisenkymppää vähemmän niin ei sekään kyllä huono ole työnä.

mitä vittua? ootko sä helsingin ainut lehdenjakaja?

Kannattaa jakaa useampaa piiriä, itsellä nyt kaksi piiriä joista maksetaan vähän alle 7.5h palkkaa. Syyskuun alusta vaihtuu piirit ja "työaika" onkin sitten yli 8.5h / vrk ja x6/vk (tuntipalkka nyt 8.06 /h, tämän vuoden puolella nousee -> 8.63 -> 8.93, päälle erinäisiä lisiä joskus jaettavista mainoksista yms. Sunnuntain 100% korotus tuntuu kanssa mukavalta, kun on 3 sunnuntaita/kk töissä)... Alussa yhtä piiriä tehdessä oli kanssa paskimpina kuukausina 1k tienoilla ansiot, ei enää. Tosin silloin töitäkin oli vain 2-2.5h/yö. Niin, töissä olen Oulussa kalevan omassa jakelufirmassa.

Miinuksena tässä on tosiaan se, että vapaapäiviä jää melko vähän, viikottainen työaika on kuitenkin reilusti alle yleisen 37.5 tunnin.

En mä mitään lehtiä jaa :) Tälle herralle vaan vastasin näiden postien perusteella.

Saa hyvinkin, 2-3 hyvää piiriä -> 2.5ke/kk, sitten itellalle jakaan päiväpostit hyvällä alueella ->2ke/kk, 12x4.5=54ke... ja vaan 12h/päivä töitä, 2 vapaapäivää / 5 viikkoa...

Kuulostaa tosi leppoisalta!

Saa hyvinkin, 2-3 hyvää piiriä -> 2.5ke/kk, sitten itellalle jakaan päiväpostit hyvällä alueella ->2ke/kk, 12x4.5=54ke... ja vaan 12h/päivä töitä, 2 vapaapäivää / 5 viikkoa...

Kuulostaa tosi leppoisalta!

Mua huolettas kyllä enemmän toi vapaiden määrä, tai, pikemminkin niiden puute. MUTTA jos joku tekee noin paljon töitä niin kyllähän siitä on jo ansaittavakin ja mielellään perkeleesti ettei itseään myy liian halvalla. Ahkera työnteko ei ole tänäpäivänä itsestäänselvyys joten hattua nostan jos joku noin kovaa painaa töitä tuolla ansiotasolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom