aaronp sanoi:Sanottakoon myös ensiksi se että kateellisuuteen ei ole tarvetta. Lukioon ei ollut mitään asiaa alle 6 keskiarvolla joten itse räpiköin kauppiksen läpi huomattavasti alle keskitason arvosanoilla koska en ole ikinä tykännyt olla päätoimisesti opiskelija, työn ohessa opiskelen kyllä ja kehitän osaamistani koko ajan. Töihin siirryin siinä 18-19 ja armeijan kävin sen jälkeen 21v:nä joten siinä oltiin vuosi pois työelämästä.
Sen tarkemmin erittelemättä myönnetään että olen kansainvälisesti/lapsellisesti sanoen investment manager ja työskentelen erään pankki- yms. konsernin varainhoidossa. Tarkemmin en osaa sanoa onko tätä helppo päästä tekemään mutta väittäisin että ei, ammattitaitoa kyllä vaaditaan siten että tietää kaikesta alaan liittyvästä kohtuullisen hyvin. Ongelmana voisin kuvitella tähän työhön rekrytoimisessa olevan se että ne jotka omaavat pitkän kokemuksen alalta ja tietotaito on riittävä, ovat monesti liian hiiriä ja analyyttisiä hihittäjiä ( ), taas sitten niillä keillä luonne on työhön paremmin soveltuva ja ns. ballseja riittää ovat monesti sitten tieto/taito-akselilla liian heikkoja. Yhteenvetona voisin sanoa sen että pään pitää kestää ja asenne pitää olla kunnossa. Jos ajattelee niin että "on vaan töissä täällä" niin ei kannata edes ruveta miettiin tätä touhua. Siis ihan normaali tallustelija tässäkin työssä pärjää kunhan kiinnostusta on ja luonne sopiva.
Lisätääns vielä se että jos tässä joku tienaa sen 60-80 vuodessa ilman korvauksia niin eipä tuo kummoisesti ole verraten siihen että kattelin Googlesta että 100-200 on normi ja näyttihän sitä olevan 1-3,3 milj. tienaaviakin
Aikamoinen tapaus olet saanut olla, jos johonkin varteenotettavaan (en puhu nyt mistään Alexandrian eläkevakuutusmyyjistä tms.) taloon olet tuolle pallille päässyt noilla taustoilla. Yleensä sinne vaaditaan KTM tai vast. paperit jne. Kyllä mua ainakin huolettaisi asiakkaana, jos ko. firman varainhoidon invesment manager on kauppaoppilaitoksen vetänyt kirjekurssina. No saapahan taas sterotypiat vahvistusta...
Tämä siis ilman dissaamista sua kohtaan! Kuullostaa vaan niin absurdilta! :thumbs: