n.2000e/kk palkka, ei stressiä, mutta aika kuluu mukavasti. Kellä on tällainen työ?

aaronp sanoi:
Sanottakoon myös ensiksi se että kateellisuuteen ei ole tarvetta. Lukioon ei ollut mitään asiaa alle 6 keskiarvolla joten itse räpiköin kauppiksen läpi huomattavasti alle keskitason arvosanoilla koska en ole ikinä tykännyt olla päätoimisesti opiskelija, työn ohessa opiskelen kyllä ja kehitän osaamistani koko ajan. Töihin siirryin siinä 18-19 ja armeijan kävin sen jälkeen 21v:nä joten siinä oltiin vuosi pois työelämästä.
Sen tarkemmin erittelemättä myönnetään että olen kansainvälisesti/lapsellisesti sanoen investment manager ja työskentelen erään pankki- yms. konsernin varainhoidossa. Tarkemmin en osaa sanoa onko tätä helppo päästä tekemään mutta väittäisin että ei, ammattitaitoa kyllä vaaditaan siten että tietää kaikesta alaan liittyvästä kohtuullisen hyvin. Ongelmana voisin kuvitella tähän työhön rekrytoimisessa olevan se että ne jotka omaavat pitkän kokemuksen alalta ja tietotaito on riittävä, ovat monesti liian hiiriä ja analyyttisiä hihittäjiä ( :) ), taas sitten niillä keillä luonne on työhön paremmin soveltuva ja ns. ballseja riittää ovat monesti sitten tieto/taito-akselilla liian heikkoja. Yhteenvetona voisin sanoa sen että pään pitää kestää ja asenne pitää olla kunnossa. Jos ajattelee niin että "on vaan töissä täällä" niin ei kannata edes ruveta miettiin tätä touhua. Siis ihan normaali tallustelija tässäkin työssä pärjää kunhan kiinnostusta on ja luonne sopiva.

Lisätääns vielä se että jos tässä joku tienaa sen 60-80 vuodessa ilman korvauksia niin eipä tuo kummoisesti ole verraten siihen että kattelin Googlesta että 100-200 on normi ja näyttihän sitä olevan 1-3,3 milj. tienaaviakin :)

Aikamoinen tapaus olet saanut olla, jos johonkin varteenotettavaan (en puhu nyt mistään Alexandrian eläkevakuutusmyyjistä tms.) taloon olet tuolle pallille päässyt noilla taustoilla. Yleensä sinne vaaditaan KTM tai vast. paperit jne. Kyllä mua ainakin huolettaisi asiakkaana, jos ko. firman varainhoidon invesment manager on kauppaoppilaitoksen vetänyt kirjekurssina. No saapahan taas sterotypiat vahvistusta...

Tämä siis ilman dissaamista sua kohtaan! Kuullostaa vaan niin absurdilta! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä tunnen erään toimarin (EI yrittäjä), jolla myös vain peruskoulu taustana. Ollut tosin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja loppuviimein päätynyt asemaan jossa koulutuksella ei ole enää merkitystä, vaan työkokemuksella.

Kyllä mä tunnen erään toimarin (EI yrittäjä), jolla myös vain peruskoulu taustana. Ollut tosin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja loppuviimein päätynyt asemaan jossa koulutuksella ei ole enää merkitystä, vaan työkokemuksella.

Sonerahan on kuuluisa näistä Dropout-TJ:stä ei siellä taida kukaan ollut kauppaopistoa korkeampaa tutkintoa suorittanut. Mieleen tulee nyt ainakin Vennamo ja Koponen. :D

Edit: Relander taitaa olla KTM, mutta ei sekään paljoa auttanut...

Aikamoinen tapaus olet saanut olla, jos johonkin varteenotettavaan (en puhu nyt mistään Alexandrian eläkevakuutusmyyjistä tms.) taloon olet tuolle pallille päässyt noilla taustoilla. Yleensä sinne vaaditaan KTM tai vast. paperit jne. Kyllä mua ainakin huolettaisi asiakkaana, jos ko. firman varainhoidon invesment manager on kauppaoppilaitoksen vetänyt kirjekurssina. No saapahan taas sterotypiat vahvistusta...

Tämä siis ilman dissaamista sua kohtaan! Kuullostaa vaan niin absurdilta! :thumbs:

Jottei topikki mee ihan meikäläisestä jeesusteluksi niin vedetään viimeinen selonteko;

Ensiksi, mulla ei ole mitään tekemistä näitten Alexandrian yms. touhujen kanssa vaan työnkuvaan kuuluu ihan oikea varainhoito, oikeassa varainhoidossa eli ei mitään skandia kuraa herranjumala sentään. Kollegat on joo ekonomeja ja KTM:miä suurelta osin mutta tilanne on myös se että tiedän myös ihan Suomalaisten suurimpien private bankkien pankinjohtajia jotka ovat koulutukseltaan merkonomeja kuten minäkin. Koulutus tuo sut tiettyyn pisteeseen, se on totta, mutta mitään itseisarvoa se ei kyllä valitettavasti tässä touhussa tuo. Juristina toimiessa on oltava oikeustieteen tutkinto ja lääkärinä pitäs olla lääkis käytynä, tässä touhussa homma on kuitenkin vähän eri ja asioita voi oppia kokemalla eikä koulunpenkillä oppimalla.

Suomessa on toiseksi sekin ongelma että juuri valmistunut KTM on oppinut varallisuudenhoidosta saman verran koulunsa aikana mitä tässä työssä oppii puolessa vuodessa. Ekonomit opiskelee käsittääkseni vähän enemmän asiaa mutta jos otetaan esimerkkinä se että allekirjoittanut juuri sattui sparraamaan erästä yritykseemme tullutta varsin pätetää ja motivoitunutta tuoretta ekonomia jolla kuitenkin oli jo jonkin aikaa pankkitaustaakin. Ikäeroakaan meillä ei taida juuri kys. herran kans olla mutta tiet on olleet eri, toinen opiskeli ja toinen lähti tekemisen kautta. Nyt ollaan siinä tilanteessa että tässä allekirjoittaneen kolmiportaisessa hierarkiassa hän on portaalla yksi ja itse olen portaalla kaksi ollen juurikin manager, toivotaan että jossain kohtaa tarjotaan sitten kolmosporrasta mulle ja ilmanmuuta myös kaverillekkin sitten kun on ensin manageriksi päässyt koska kyseessä on pätevä jamppa.

Joten, ollos huoleti ammattitaidostani. Voin vilpittömästi myöntää että tähän tilanteeseen en ole päässyt oikomalla mitään vaan sanoisin pikemminkin näin että aikapaljon on pitänyt omaa osaamistaan alalla näyttää ja todistaa juurikin sen takia kun ei niitä ekonomin papruja taskussa oo. Jos tykkäisin opiskella niin varmasti helpompi tie olisi sisään pääseminen ollut sillä että joku ed. mainituista tutkinnoista löytyisi, nyt on valinnassa painanut enemmän kokemus plus jo hankittu taito alalta. Iso kiitos siitä esimiehilleni jotka näin päättivät.

Jottei topikki mee ihan meikäläisestä jeesusteluksi niin vedetään viimeinen selonteko;

Ensiksi, mulla ei ole mitään tekemistä näitten Alexandrian yms. touhujen kanssa vaan työnkuvaan kuuluu ihan oikea varainhoito, oikeassa varainhoidossa eli ei mitään skandia kuraa herranjumala sentään. Kollegat on joo ekonomeja ja KTM:miä suurelta osin mutta tilanne on myös se että tiedän myös ihan Suomalaisten suurimpien private bankkien pankinjohtajia jotka ovat koulutukseltaan merkonomeja kuten minäkin. Koulutus tuo sut tiettyyn pisteeseen, se on totta, mutta mitään itseisarvoa se ei kyllä valitettavasti tässä touhussa tuo. Juristina toimiessa on oltava oikeustieteen tutkinto ja lääkärinä pitäs olla lääkis käytynä, tässä touhussa homma on kuitenkin vähän eri ja asioita voi oppia kokemalla eikä koulunpenkillä oppimalla.

Suomessa on toiseksi sekin ongelma että juuri valmistunut KTM on oppinut varallisuudenhoidosta saman verran koulunsa aikana mitä tässä työssä oppii puolessa vuodessa. Ekonomit opiskelee käsittääkseni vähän enemmän asiaa mutta jos otetaan esimerkkinä se että allekirjoittanut juuri sattui sparraamaan erästä yritykseemme tullutta varsin pätetää ja motivoitunutta tuoretta ekonomia jolla kuitenkin oli jo jonkin aikaa pankkitaustaakin. Ikäeroakaan meillä ei taida juuri kys. herran kans olla mutta tiet on olleet eri, toinen opiskeli ja toinen lähti tekemisen kautta. Nyt ollaan siinä tilanteessa että tässä allekirjoittaneen kolmiportaisessa hierarkiassa hän on portaalla yksi ja itse olen portaalla kaksi ollen juurikin manager, toivotaan että jossain kohtaa tarjotaan sitten kolmosporrasta mulle ja ilmanmuuta myös kaverillekkin sitten kun on ensin manageriksi päässyt koska kyseessä on pätevä jamppa.

Joten, ollos huoleti ammattitaidostani. Voin vilpittömästi myöntää että tähän tilanteeseen en ole päässyt oikomalla mitään vaan sanoisin pikemminkin näin että aikapaljon on pitänyt omaa osaamistaan alalla näyttää ja todistaa juurikin sen takia kun ei niitä ekonomin papruja taskussa oo. Jos tykkäisin opiskella niin varmasti helpompi tie olisi sisään pääseminen ollut sillä että joku ed. mainituista tutkinnoista löytyisi, nyt on valinnassa painanut enemmän kokemus plus jo hankittu taito alalta. Iso kiitos siitä esimiehilleni jotka näin päättivät.

Niinpä kuten sanoin: aikamoinen veijari olet ilmeisesti, kun olet tuohon asemaan päässyt 26 ikävuoteen mennessä ilman muodollista pätevyyttä. Oikea paikka oikeaan aikaan niin kaikki on mahdollista, mutta sen jalan saaminen oven väliin on ^n vaikempaa jollain merkonimoin papereilla vs. KTM ja varsinkin, jos ne on olleet vielä alle keskitasoa.

Ei muuta kuin:worship::thumbs::piis:

Niinpä kuten sanoin: aikamoinen veijari olet ilmeisesti, kun olet tuohon asemaan päässyt 26 ikävuoteen mennessä ilman muodollista pätevyyttä. Oikea paikka oikeaan aikaan niin kaikki on mahdollista, mutta sen jalan saaminen oven väliin on ^n vaikempaa jollain merkonimoin papereilla vs. KTM ja varsinkin, jos ne on olleet vielä alle keskitasoa.

Hitto soikoon, täytyykin kysyä pomolta jos sais käyntikorttiin titteliks kans veijarin :)

Täytyy muuten nostella lakkia teille siitä että keskustelu pysyy asiallisena topikissa jossa aiheena on työ ja palkka, yleensä nämä topikit menevät melkoiseen vääntöön ja sekoiluun muilla foorumeilla...

Oon tässä koittanut miettiä et mikä duuni olis sellainen kuin topikin otsikko kysyy, en ole kyllä oikein mitään viä keksinyt kun toi stressin määritelmä on niin pirun yksilöllinen. Mutta, luulisin että joku tasanen toimistohomma tai sitten ehkä joku kaupassa työskentely siten että tekee iltojakin. Tulotasoista niissä en tarkkaan tiä mutta kyllä nyt kaupassakin luulis tuon palkkatason olevan varsin mahdollinen jossei metsästä vain päivävuoroja?

TroynPaluu: ihan Suomalainen jokaiselle tuttu pankki on työnantajana. Tarkennetaas sen verran että en ole varainhoitaja vaan se on juurikin se seuraava porras tästä. Eipä tää mun työ ole teiltä pois joten jos epäilyttää tai kismittää turha sitä on täällä pohtia ja topikkia sillä tukkia. Vipin privaviestit toimii mullakin kohta niin sitten niillä voi esittää tuntemuksia jos siltä tuntuu :)

En haluaisi olla ikävä, mutta olen myös hieman skeptinen 26v merkonomi-varainhoitajaan joka muka vetelee yli 6k kuussa. Jokusen alalta tunnen, ja ovat kyllä kaikki vähintään KTMiä. Alexandria ja kumppanit tuli myös ensimmäisenä mieleen. Jos olen väärässä, niin onnea kovasti :)

Itse kaupan hommissa. Kk-palkka noin 1900€, iltalisineen ja parin sunnuntain jälkeen noin 2400€. Ei paljoa, mut melko stressitöntä hommaa. Autolla töihin, lihat tiskiin, tavarat hyllyyn, leivät uuniin ja lopuksi kassanlasku. Autolla kotiin ja työ unohtuu jo ajomatkan aikana.

Onhan välillä niitä päiviä kun joutuu tehdä sellasta mikä ei periaatteessa kuuluisi "myyjän" toimenkuvaan, mutta kyllähän sitä ihan jo oman ylpeyden vuoksi juoksee vaikka kaljavarkaan kiinni ja tarvittaessa painiikin sen kanssa, kunhan viesti menee perille, ettei mun työvuoron aikana kannata edes yrittää viedä mitään, tai jos viet niin kiinni jäät...

Toki huomattavasti kannattavampaa rahallisesti olisi alkaa itse kauppiaaksi, mutta sitten astuu stressi kuvaan ja työn leima syöpyy takaraivoon... olisin jatkuvasti töissä, jos en paikan päällä, niin puhelimen kautta ainakin. Näennäinen vapaa-aika on käytännössä työn ajattelemista tavalla tai toisella. Ja juuri sitä en halua.

Onhan välillä niitä päiviä kun joutuu tehdä sellasta mikä ei periaatteessa kuuluisi "myyjän" toimenkuvaan, mutta kyllähän sitä ihan jo oman ylpeyden vuoksi juoksee vaikka kaljavarkaan kiinni ja tarvittaessa painiikin sen kanssa, kunhan viesti menee perille, ettei mun työvuoron aikana kannata edes yrittää viedä mitään, tai jos viet niin kiinni jäät...

Offtopic:

Tuota varkaiden kiinniottamista en muuten suosittele.

Nimimerkillä: Varkaan kiinniottamisen takia murtunut sormi ja ranne.

Lisätääns vielä se että jos tässä joku tienaa sen 60-80 vuodessa ilman korvauksia niin eipä tuo kummoisesti ole verraten siihen että kattelin Googlesta että 100-200 on normi ja näyttihän sitä olevan 1-3,3 milj. tienaaviakin :)
Kiintoisa tekniikka oman alan palkkatason haravointiin.

Otan viljanäytteitä ämpäriin liukuhihnalta yhden tunnin välein Etelä-Suomen satamissa, ja rahaa saan 10€/h + kaikki mahdolliset korvaukset. Työtä saa tehdä sen verran kuin jaksaa, ja parempaa työtä en osaisi ees kuvitella! Tää on parempaa kuin rokkitähden elämä. Voi heittää aivot totaalisesti narikkaan.

Joku voisi sanoa tätä tappavan tylsäksi työksi, mutta itse viihdyn aivan helvetin hyvin. Ei käy yhtään kateeksi kiireessä sykkiville työntekijöille.

Ei oo käynyt yksikään hetki tylsäksi tai väsyttäväksi tässä hommassa. Kyllä tätä tekee mielummin kuin on uhkailtavana, ihmisen syljeskelyn ja vittuilun kohteena (entiset työpaikat, ei stevarin hommia). Tiedän kyllä, että mitä on kiire, väkivallan uhka ja stressi työssä. No thanks, tätä työtä en vaihtais mihinkään. Saa lukee kirjaa tai pelata vaik flipperiä koneella.

Heh, sama työpaikka. Varsin leppoisaa puuhaa useimpina päivinä. Ei toki vastaa pätkääkään koulutusta, mutta mitäs sitä turhaan tekisi stressaavaa koulutusta vastaavaa työtä. Saman palkan kun näköjään saa helpommallakin. :D

Nimenomaan :) Missäs päin suomea vaikutat?

Vartijan hommat ovat paikoitellen lepposia... varsinkin keikat johonkin paikalliskohteisiin. Ite suoritin valvontaa hotellissa joka käsitti pari rakennusta, työaika oli muistaakseni klo 20-06. Kaikki meni nukkumaan siinä klo 23 jälkeen ja muutenkin iloista porukkaa kun olivat lomalla. Kerran tunnissa tarkistelin ovet ja kiersin alueen. Sen jälkeen taas leffa pyörimään tai kirja kouraan. Lisät tuli sun muut. Kuulostaa rennolta, mutta pidemmän päälle alkaa syömään miestä.. ellei oo ihan patalaiska jätkä :D

IT-asiantuntijana, palkka 3ke ja kilsat päälle. Oikeasti on kyllä rentoa, kun on mielenkiintoisia projekteja ja voi tehdä duunit etänä kotoa nojatuolista käsin, jos sattuu olemaan vielä mielenkiintoisia projekteja eikä liian tiukkoja deadlineja. Joskus on tietty vähän hektisempää ja asiakkaat vittumaisia, mutta plussat voittaa miinukset helposti.

Nyt kyllä on näin taantuman keskellä ihmeteltävä, miten on varaa kellään pitää missään työssä ihmisiä jotka voivat "olla tekemättä mitään ja saada palkkaa"?

Eikös nyt juuri pitäisi painaa täysillä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom