n.2000e/kk palkka, ei stressiä, mutta aika kuluu mukavasti. Kellä on tällainen työ?

Vartijan homma valvomossa, itehä just ton etusivulla olevan turvallisuusvalvojan kurssin kävin. Valvomossa istun n.2000/kk tv katon
Tossa 2000e/kk on pakko olla ylitöitäkin, koska TES:in mukanen liksa ( II taso ) on 1561e/kk, siihen 40e kk koulutuslisää tosta tutkinnosta ja yölisä 1,50e/h päälle niin ei vielä 2000e kolistella, n. 1800e ehkä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa 2000e/kk on pakko olla ylitöitäkin, koska TES:in mukanen liksa ( II taso ) on 1561e/kk, siihen 40e kk koulutuslisää tosta tutkinnosta ja yölisä 1,50e/h päälle niin ei vielä 2000e kolistella, n. 1800e ehkä.

TES on vasta minimipalkka, ei siihen tarvitse tyytyä

TES on vasta minimipalkka, ei siihen tarvitse tyytyä

Mikä firma maksaa enemmän kuin tessin verran?

Mä pyysin palkankorotusta kerran. Mietin, että onko 1e/tunti liian vähän, kun kuitenkin ansaitsin korotuksen. Mua oli hiljattain pyydetty esimiestehtäviin (juurikin työpanokseni ja kokemuksen takia), mutten voinut opiskelujen takia ottaa vastaan ko. pestiä.

Sain palkankorotusta 20snt/tunti. Moni ei ole saanut edes sen vertaa.

Mun pomo pyysi saada palkkaa 2000e/kk, kun vastuu oli aika kova. Piti olla puhelimen päässä 24/7 ja hirveesti hommaa ja vastuuta. Ei suostuttu antaa. Pomo otti loparit. Kun kilpailija rekrytoi yhden toisen pomon niin se oli ihan läpällä heittänyt jonkun ihan levottoman summan (en tiedä, mikä summa oli, mutta kuulemma sen verran korkea, että ei huvikseen halunnut lähteä firmasta). Sen pyyntö meni läpi. Toi on ainoa tapaus 5 vuoden aikana, kun kuulen, että joku saisi selvästi tessiä enemmän. Tämä siis rivityöntekijöillä (alaiset, pomot).

Yksi tuttu, joka oli ollut siellä vuosia töissä, oli isossa suomalaisessa pörssiyhtiössä viimeiset 18 kk:tta projektitehtävissä ja vasta jälkikäteen selsivi, ettei mies ollut tehnyt tuona aikana yhtään mitään. Palkka oli kuitenkin juossut. Ei tosin sen jälkeen tarvinnut töitä siinä firmassa tehdä.

Mikä firma maksaa enemmän kuin tessin verran?

Mä pyysin palkankorotusta kerran. Mietin, että onko 1e/tunti liian vähän, kun kuitenkin ansaitsin korotuksen. Mua oli hiljattain pyydetty esimiestehtäviin (juurikin työpanokseni ja kokemuksen takia), mutten voinut opiskelujen takia ottaa vastaan ko. pestiä.

Sain palkankorotusta 20snt/tunti. Moni ei ole saanut edes sen vertaa.

Mun pomo pyysi saada palkkaa 2000e/kk, kun vastuu oli aika kova. Piti olla puhelimen päässä 24/7 ja hirveesti hommaa ja vastuuta. Ei suostuttu antaa. Pomo otti loparit. Kun kilpailija rekrytoi yhden toisen pomon niin se oli ihan läpällä heittänyt jonkun ihan levottoman summan (en tiedä, mikä summa oli, mutta kuulemma sen verran korkea, että ei huvikseen halunnut lähteä firmasta). Sen pyyntö meni läpi. Toi on ainoa tapaus 5 vuoden aikana, kun kuulen, että joku saisi selvästi tessiä enemmän. Tämä siis rivityöntekijöillä (alaiset, pomot).

Tiedän usean tapauksen, missä maksetaan vartijalle yli 2000e/kk. Itsekki olen ollut "pienessä" (verraten secu, G4S) firmassa hommissa ihan myymälävartijana ja liksa meni yli 2000euron. Ja kyseessä oli ihan normaali määrä tunteja ja olin samanlainen rivityöläinen kuin muutkin.

Nykyään sitten isommassa firmassa hommissa, koska vei kohteen jossa olin duunissa, niin ajattelin loikata mukana kun vakilapun suoraan sain. Liksa tippu, mutta eipä tälle mitään voi :/

Vastaavana uimavalvojaja kylpylässä.Ainoat toimistohommat työvuorolistojen suunnittelu :) 9vuotta tullu oltua...I like.Palkkaa vois toki olla hivenen enemmän,mutta saanpahan omat työvuoroni suunnitella.Muut tuntuu ottavan listansuunnittelun rasitteena.Itse ajattelen sen olevan vain etu :thumbs:

Mä taas oon miettinyt, jotta josko lopettais tän pelkän palkan eteen tekemisen ja siirtyis muihin hommiin. Olisin valmis jopa pudottamaan 1/3 osan palkasta pois, mikäli löytyisi mielekäs ja haastava duuni päiväsaikaan.
55k€ vuosi ei ainakaan itselle enää korvaa jokapäiväistä vitutusta, mitä tuntee töihin lähtiessä. Töissä ei tarvi kyllä päätä stressata, tekee vaan mitä tarvii tehdä ja that's it. Tuossa se ehkä suurin miinus onkin, yllätyksettömiä ja yksitoikkoisia töitä 3:ssa vuorossa.

Miten olis vaan joku uusi harrastus, muija, ulkomaan matka tai auto. Ei tuota hommaa kovin moni pois vaihtaisi, noi mainitsemasi asiathan voi olla myös positiivisia seikkoja niin että olisko asennetarkistuksen paikka...

Olin joskus kesätöissä respassa vartijana niin hiljaisessa paikassa ettei siellä todellakaan tehty muuta kuin avattu ja suljettu ovet 9h aikana. Aika tylsää loppujen lopuksi surffata netissä se 8,5h päivässä.

Kyllä siihen 2000e/kk pääsee vartijana ilman ylitöitäkin kun tekee nimenomaan yö- ja vuorotöitä, siis niin että siinä on vkl-vuoroja myös. Itse ainakin pääsin siihen jo jokunen vuosi sitten valvomossa jossa tehtiin vain yö ja vkl -vuoroja (oli erikseen tekijät arkipäiville, niillä se oli sitten se perusliksa ilman lisiä).

Kotijäätelölle jäätelön myyjä.

Duunipäivät alkaa 14.30-15.30 pintaan ja loppuu 21.00 aikaan jolloin auto reitiltä varikolle, tilitys ja himaan. Duunipäivän pituus keskimäärin 6-7h.

Palkka perustuu provisioon ja tuntiliksa pyörii paskimmillaan 12e pintaan ja parhaimmillaa jopa 30e

Itsellä esim huhti - elokuun välillä tulleet palkat ollu 2500 huonoin ja 3500 paras, että ei muuta kun ensikesänä hakemaan. Talvellakin tuo 2000 voi olla tiukassa, mutta aika menee hyvin kun katselee autossa läppäritä leffoja ja juttelee frendien kans msn.

Itel 11,5€/h eli joku 1800€/kk. LVI-Suunnittelijaharjottelijana, stressiä, vastuuta ja epävarmoja tilanteita huolella. Mutta kyllä treenit silti sujuu ja se on pääasia:rock: Kyllä kannattaa lukea DI:ksi:)

Samalla alalla ollaan, LVI-suunnittelija (vuosi sitten valmistunut inssi (AMK)). Palkka hieman yli 2900€. Alotin pari vuotta sitten 11€/h ja siitä pikku hiljaa eteenpäin on menty.

Palkka 2000-2200€/kk leppoisalla työtahdilla, ei lainkaan stressiä, aika kuluu semimukavasti.

Varastotyömies/keräilijä. Työ erittäin itsenäistä ja työtahdin sekä taukojen pituudet saa määrätä itse. Ilman duunikavereita voisi olla hieman ankeeta, mutta hyvät duunikaverit saa päivät menemään nopeasti. Ahkera jos on, niin 2400-2500€/kk on mahdollista ilman ylitöitä.

Miten olis vaan joku uusi harrastus, muija, ulkomaan matka tai auto. Ei tuota hommaa kovin moni pois vaihtaisi, noi mainitsemasi asiathan voi olla myös positiivisia seikkoja niin että olisko asennetarkistuksen paikka...

Ainahan se on asenteesta kiinni, osaispa vaan ottaa kaikesta aina se parhaan puolen ja olla onnellinen siitä. Ymmärrän täysin TLP:tä, mullakin alkaa vuosiansiot koputella sitä 50k, ja kokoajan etin jotain muuta hommaa. Duuni on kuitenkin niin iso osa elämää et jos se kusee, ei siinä auta uudet autot tai mäkijuoksut. Oon siitä kummallinen et mua tosiaan ei toi raha motivoi tässä maailmassa. Ehkä johtuu siitä koska sitä on aina ollu niin tarkka sen suhteen ettei ole koskaan päässy vähiin käymään.

Ainahan se on asenteesta kiinni, osaispa vaan ottaa kaikesta aina se parhaan puolen ja olla onnellinen siitä. Ymmärrän täysin TLP:tä, mullakin alkaa vuosiansiot koputella sitä 50k, ja kokoajan etin jotain muuta hommaa...

Joo kyllä mullakin (ja myös monella muulla) on duunissa tylsää yleensä ja siksi tuon kirjoitinkin kun oon itsekkin aika samassa tilanteessa :)

Olin joskus kesätöissä respassa vartijana niin hiljaisessa paikassa ettei siellä todellakaan tehty muuta kuin avattu ja suljettu ovet 9h aikana. Aika tylsää loppujen lopuksi surffata netissä se 8,5h päivässä.

Minäkin olin joskus 8kk. Tosin ilman nettiä. Tietokonekin oli mallia 486. Windows oli 3.1.

Ei enää ikinä.

Kotijäätelölle jäätelön myyjä.

Duunipäivät alkaa 14.30-15.30 pintaan ja loppuu 21.00 aikaan jolloin auto reitiltä varikolle, tilitys ja himaan. Duunipäivän pituus keskimäärin 6-7h.

Palkka perustuu provisioon ja tuntiliksa pyörii paskimmillaan 12e pintaan ja parhaimmillaa jopa 30e
Heh, sama työpaikka. Varsin leppoisaa puuhaa useimpina päivinä. Ei toki vastaa pätkääkään koulutusta, mutta mitäs sitä turhaan tekisi stressaavaa koulutusta vastaavaa työtä. Saman palkan kun näköjään saa helpommallakin. :D

Tekeekö tuolla Kotijäätelö-hommalla tosiaan tollasta tiliä? Itsellä aina ollut käsitys, että olis aika laihoja ne myyntimäärät mitä saa päivässä kasaan. Ilmeisesti jengi tosiaan sitten hommaa pakasteentäytettä noista autoista.

Mielenkiintoista että täällä on aika moni alle 30v(on toki vanhempiakin) jo sitä mieltä että pitäisi löytää ressittömänpi työ ja palkasta/uramahdollisuuksistakin oltaisiin valmiita tinkimään. Ei sillä että ajattelutavassa mitään vikaa olisi mutta itse kuulun juuri siihen vastakohtaan eli olen hakeutunut mahdollisimman vaativaan työhön ja stressiä en harrasta koska pidän siitä että työni haastaa minut ja niinsanotusti paineita riittää jos ne sellaisena käsittää.

Itse olen nyt ollut täyspäiväsesti työelämässä kuutisen vuotta ja ainakin itselleni uskottelen että haasteisiin tarttuminen on tuonut tähän pisteeseen missä ansiotaso on kolmisen kertaa topikin otsikkoa kovempi ja työ kiehtoo äärettömän paljon. Toki, rahakaan ei ihan kaikkea ratkaise ja se että teen lähestulkoon unelmatyötäni ja unelmaehdoilla tekee paljon lisää viihtyvyyttä.

Tekeekö tuolla Kotijäätelö-hommalla tosiaan tollasta tiliä? Itsellä aina ollut käsitys, että olis aika laihoja ne myyntimäärät mitä saa päivässä kasaan. Ilmeisesti jengi tosiaan sitten hommaa pakasteentäytettä noista autoista.
Jotkut tekee, toiset ei. Itse en tee kuin 2-4 päivää viikossa töitä joten kuukausipalkkakin on pienempi. Lisäksi en ole parhaasta päästä myyjiä. Enemmän töitä tekevälle ja ahkerammin myyvälle tuo on mielestäni ihan realistinen palkka. Yhden kesän tein 5-6 päivää viikossa joka viikko, ja rahaa tuli ihan mukavasti. Ikävä kyllä siinä alkoi tympimäänkin varsin vahvasti olla joka ikinen päivä yötä myöten töissä.

Palkka 2000-2200€/kk leppoisalla työtahdilla, ei lainkaan stressiä, aika kuluu semimukavasti.

Varastotyömies/keräilijä. Työ erittäin itsenäistä ja työtahdin sekä taukojen pituudet saa määrätä itse. Ilman duunikavereita voisi olla hieman ankeeta, mutta hyvät duunikaverit saa päivät menemään nopeasti. Ahkera jos on, niin 2400-2500€/kk on mahdollista ilman ylitöitä.

Tämä riippuu paljolti siitä että tekeekö 2 vuorotyötä tai 3-vuorotyötä. 2 vuorotyönä ei mitää mahiksii noihin palkkoihin ellei ylitöitä tee, tai sitten on palkkaluokassa korkeammalla.. Itse teen jaksotonta vuorotyötä ja just ja just saan ton 2000 € kuus :D. Eikä tosiaan oo homma lepposimmasta päästä, riippuu kyl millä varastolla työskentelee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom