n.2000e/kk palkka, ei stressiä, mutta aika kuluu mukavasti. Kellä on tällainen työ?

Nyt kyllä on näin taantuman keskellä ihmeteltävä, miten on varaa kellään pitää missään työssä ihmisiä jotka voivat "olla tekemättä mitään ja saada palkkaa"?

Eikös nyt juuri pitäisi painaa täysillä...
Jos kaikki oikeasti tekisivät tehokkaasti ja järkevästi suunniteltua duunia, porukkaa voisi laittaa pellolle/osa-aikaiseksi aika reippaasti. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laskeskelin tuossa, että jos tulis potkut niin ansiosidonnaista saisin vajaa 1900€/kk ja eikös sitä saa maksimissaan jotain 500 päivää. Siinä olis melko stressitön työ, täytellä puolitoistavuotta työhakemuksia kotona ja käydä jossain työkkärin kursseilla silloin tällöin.

Laskeskelin tuossa, että jos tulis potkut niin ansiosidonnaista saisin vajaa 1900€/kk ja eikös sitä saa maksimissaan jotain 500 päivää. Siinä olis melko stressitön työ, täytellä puolitoistavuotta työhakemuksia kotona ja käydä jossain työkkärin kursseilla silloin tällöin.

Paljon kk-palkka? ilmeisesti yli 5000€?

Paljon kk-palkka? ilmeisesti yli 5000€?

Ei ole noin paljoa. Kävin uudelleen laskemassa www.tyj.fi ja tippui ansiosidonnaisen määrä jonkun verran. Olin aiemmin lukenut huolimattomasti, että saisin "korotettua ansio-osaa", mutta ei sen ehdot omalta ohdaltani täyttyneet (jos täyttyisi, niin tulisi päälle 2000€ päivärahoja).

Itse laskin vain kuukausipalkalla. Jäi epäselväksi, että voiko bonuksia huomioida jotenkin. Typerää jos ei... kerran vuodessa maksettavan bonuksen kun jakaisi vuoden kuukausille, niin nousisi laskennallinen kuukausipalkka satoja euroja.

Joo, tämä meni nyt off-topicin puolelle...

Ei ole noin paljoa. Kävin uudelleen laskemassa www.tyj.fi ja tippui ansiosidonnaisen määrä jonkun verran. Olin aiemmin lukenut huolimattomasti, että saisin "korotettua ansio-osaa", mutta ei sen ehdot omalta ohdaltani täyttyneet (jos täyttyisi, niin tulisi päälle 2000€ päivärahoja).

Itse laskin vain kuukausipalkalla. Jäi epäselväksi, että voiko bonuksia huomioida jotenkin. Typerää jos ei... kerran vuodessa maksettavan bonuksen kun jakaisi vuoden kuukausille, niin nousisi laskennallinen kuukausipalkka satoja euroja.

Joo, tämä meni nyt off-topicin puolelle...

Kaikki verotettavat ansiotulot lasketaan mukaan, oli ne sitten bonuksia, lisiä, kk-palkkaa tai ylitöitä. Ainoa poikkeus on, että lomarahaa ei muistaakseni oteta huomioon.

Nyt kyllä on näin taantuman keskellä ihmeteltävä, miten on varaa kellään pitää missään työssä ihmisiä jotka voivat "olla tekemättä mitään ja saada palkkaa"?

Eikös nyt juuri pitäisi painaa täysillä...

12h työvuoro menossa ja oikeastaan ainoa tehtävä on saada aika kulumaan. Nettiä, leffaa, soittelua, syömistä, tirsat jos ei meinaa jaksaa.

Mikä tuo tommonen työ on... Palomies hiljaisella paikkakunnalla vai ?

Turvallisuusalan hommia. Hyvä tuuri käynyt. Toivottavasti hommat jatkuu jatkossakin samana kuten tähän mennessä, niin kait tätä vielä muutaman vuoden jaksaa ja sitten uusia tuulia haistelemaan.

Pitää nyt sen verta vielä hehkuttaa, että tältä päivältä tulee melkein tuplapalkka kun ylimääräinen vuoro ja vähän muitakin lisiä päälle. Samaa olisin touhuillut kotona ilman palkkaa.

Oon joskus käynyt paperitehtaalla ja voimalaitoksessa eikä sielläkään valvomossa sentään leffoja kateltu. En tiiä mahtavatko nykyään nettiä selata... Ja palkkakin taitaa olla kovempi kuin 2tE :)

Sanotaan että tuossa tehtaalla missä oon tällä hetkellä kesähommissa niin työtahti on kyllä stressitön suurimalta osalta, mutta jotenkin onnistun saamaan sen hätähätä-meiningin päälle välistä kun on paljo hommaa :) Netti löytyy. Välillä meinaa olla tylsää jos ei ole hommia, mutta palkka on sopiva menetetystä vapaa-ajasta..

itte olen ammattiliitossa postituksessa duunissa. semmosta aika aivot narikkaan hommaa ja työhön nähden hyvä liksa. brutto hieman päälle 2000e ja netto about 1500e. ei tosiaan liikaa stressiä ja hyvät työsuhde-edut. :) itellä ravintola-alan koulutus ja ylioppilas. kokemusta vastaavista hommista jne. ei sen kummempaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom