Juu. Mistäköhän vois johtua, että viimeaikoina mua on närästänyt suhteellisen paljon(melkein päivittäin)? Voiko esim. lisäravinteet vaikuttaa asiaan?
?
?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TukkaBodari sanoi:Juu. Mistäköhän vois johtua, että viimeaikoina mua on närästänyt suhteellisen paljon(melkein päivittäin)? Voiko esim. lisäravinteet vaikuttaa asiaan?
?
TukkaBodari sanoi:Juu. Mistäköhän vois johtua, että viimeaikoina mua on närästänyt suhteellisen paljon(melkein päivittäin)? Voiko esim. lisäravinteet vaikuttaa asiaan?
?
pecbuster72 sanoi:Käytätkö tulehduskipulääkkeitä? Voi olla oireita mahahaavasta. Mie sain sen aikaan ECA-stackilla. Asetyylisalisyylihappo voi aiheuttaa vertavuotavia mahahaavoja alle 100 mg (norm. tabletti on 500 mg) pitkään jatkuneilla päiväannoksilla.
Voi johtua myös liiallisesta kahvin juonnista tms. Analysoippa mitä päivän aikana tulee syötyä ja mihin aikaan tai minkä syömisen jälkeen nämä närästykset esiintyvät. Onko tällä hetkellä stressiä tai muita asioita jotka rassaavat. Kun mulla oli vatsahaava päällä ja jostakin suuttui, niin heti sen tunsi mahassa. Siten sitä oppi aina rentoutumaan heti kun huomasi pinnan tiukkenevan. Stressi on yksi tekijä mahahaavan synnyssä. Toisaalta nuorihan sie olet, jotta tässä vaiheessa olisi stressin aiheuttama mahahaava.
atteom sanoi:Terve,
Itselläni tuo närästys on ollut ongelmana joskus aikoinaan, mutta löytyi konsti joka tehoaa asiaan paremmin kuin renniet tai samariinit. Aamulla tyhjään vatsaan lasillinen vettä johon sekoitetaan teelusikallinen maizena maissitärkkelystä. Ei närästä koko päivänä.
Toimi laakista minulle, kannattaa kokeilla!
atteom sanoi:Ihan normaali ruokakaupasta pitäisi saada, varmaan sieltä suunnalta missä jauhoja ja suurusteita on.
Drugsta sanoi:On totta, että ihmisten herkkyydessä tulehduskipulääkkeiden haitoille on yksilöllisiä eroja, mutta epäilisin kuitenkin tuota 100mg päiväannosta ja sen suoraa ulkusta aiheuttavaa vaikutusta. Esim. suonitukosten ehkäisyyn potilailla käytetään 50-250mg (jopa 350mg on arveltu olevan sopiva) päiväannoksena ASA:a useiden vuosien ajan. Tottakai muu lääkitys (glukokortikoidit, kofeiini, teofylliini) vaikuttavat asiaan.
;)
Voivat lisäravinteet närästää! Juttelin juuri urheilijalääkärikaverini kanssa asiasta ja hän sanoi ensimmäisenä haittavaikutuksena lisäravinteiden käytöstä yleensä juuri närästyksen, muitahan ovat maksan ja munuaisten rasittuminen jne jne... Mutta kyllä normaalitkin safkat toki voivat närästää ja yms. vaivoja aiheuttaa...TukkaBodari sanoi:Juu. Mistäköhän vois johtua, että viimeaikoina mua on närästänyt suhteellisen paljon(melkein päivittäin)? Voiko esim. lisäravinteet vaikuttaa asiaan?
?
Edgar sanoi:Täältä muistelen joskus lukeneeni, että bodaus tuntuisi monille närästystä aiheuttavan. Juttelin juuri erään lekurin kanssa, ja hänellä tuntui olevan sama käsitys.
Itselläni närästää aika usein, mutta 40mg Nexium-nimistä lääkettä hoitaa asian. Sekin varmasti auttaisi jos joskus malttaisi ennen treeniä jättää kunnon kofeiinitujauksen ottamatta. Mutta kun ei malta.
(Olen yllättynyt siitä että sain kunnian olla ensimmäinen joka kofeiinin tässä ketjussa mainitsi, eikös se ole yksi pahimpia närästäjiä?)
Refluksitauti: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16535&highlight=n%E4r%E4stys
pecbuster72 sanoi:#3:ssa mainitsin kahvinjuonnin ja ECA-stackin, eikö sitä lasketa kofeiinin mainitsemiseksi ;) ? Nexium auttaa mullakin, kun tuota kofeiinia (=kahvia) ei pysty jättämään pois ja työstressiäkään ei voi aina välttää.
Tää toimii oikeesti, kiitti vinkistä. Itse söin maizenaa muistaakseni jonkun pari kuukautta joka aamu ja nykyään voin olla jo ilman sitäkin eikä enään juurikaan närästä(harvoin) ennen tota maizena rumbaa närästi lähes päivittäin. Tosiaan paljon parempi tavara toi maizena närästykseen kuin esim renniet ja meikäläinen tosiaan sai tolla oireet lähes kokonaan pois vaikka en edes enään käytä tuota. Paketista maizenaa tekee helvetin monta kerta annosta ja toi maizena maksoi muistaakseni jotain 2e pintaan eli on kaikenlisäksi tosi halpa närästys lääke.atteom sanoi:Terve,
Itselläni tuo närästys on ollut ongelmana joskus aikoinaan, mutta löytyi konsti joka tehoaa asiaan paremmin kuin renniet tai samariinit. Aamulla tyhjään vatsaan lasillinen vettä johon sekoitetaan teelusikallinen maizena maissitärkkelystä. Ei närästä koko päivänä.
Toimi laakista minulle, kannattaa kokeilla!