Närästys

Mullakin ollut närästystä jotakin 4 vuotta. Nexiumia, lanzoa, somacia, alsucralia yms. tullut syötyä aika paljon. Rennietä menee nykyään todella paljon, käytännössä joka aterian jälkeen.
Se on tosiaan pirullista yöllä ja itekin olen sitä sänkyä korottanut n.20cm.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tein tässä ihmiskokeen itelleni ja korotin taas sängyn päätyä. Jonkun aikaa olin tässä ilman korottamista nukkunu ja viimeaikoina on taas vähä rankassu. Laitoin nyt sen korotuksen takas ja täytyy sanoa että heti autto. Suosittelen :thumbs:
Ainoo vaan että ainakin nyt tuntuu että olis rautakanki selkärangan tilalla eli vaatinee vähän totuttelua. Mun lääkärin mukaan 10cm riittää eli ei sen enempää varmaan kannata koska toikaan ei ainakaan meikäläisen selälle tee hyvää.

Minäkin tämän kanssa tuskaillu jo useamman vuoden ja hankalaa on. Mulla kanssa se, että tekee vatsahapot astman, johon ei oikeen edes lääkkeet pure.

Sängyn päätyä en ole saanut vielä korotetuksi, mutta se lienee nyt viimeisenä keinona mielessä ennen leikkausta. Miten te olette sänkynne korottaneet? Mikä on hyvä, toimiva ja turvallinen tapa?

Olen lukenut kaikki täällä olevat närästystä koskevat threadit ja paljon muutakin netistä ja silti olen hieman pihalla omasta ongelmastani.
Eli oikeastaan jo koko vuoden on minua paljon röyhtäyttänyt ja sillointällöin tuntuu sellaista outoa kipua/tuntemusta tuossa pallea/rintalihasten/vatsan alueella. Kunnolla en ole oikein osannut määritellä sitä että närästääkö vai mitä tekee. No nyt sitten on alkanut lisääntyä se ja pari viikkoa sitten meni tuntemukset/röyhtäily niin pahaksi että menin lekuriin. No lekuri mielti sen heti närästykseksi ja antoi kuukauden kuurin oireisiin. Samalla pari koetta jossa näkyy että vuotaa suolisto verta tai onko helikobakteeriin viittaavaa. No ei vuoda verta eikä ole helibakteeriin viittaavaa. Lääke on kyllä hieman auttanut röyhtäilyyn mutta edelleen on outoja tuntemuksia niin ylävatsassa kuin selässä lapaluiden välissä. Kumpaakin kipuun tuntuu kuin icepower auttaisi mutta esim. kumartuminen ja joku äkkinäinen liike sitten pahentaa sitä. Mitään kipeää aluetta en vatsasta painelemalla löydä. Kipu ei ole sellaista jalat alta tai muutenkaan että pahasti vaikuttaisi elämään vaan sellaista häiritsevää. Ja olen nyt ottanut maissitärkelystä aamulla mutta on vaikea sanoa että onko sillä vai lääkeellä vaikutus tuohon röyhtäilyyn. Kuurista jäljellä viellä kaksi viikkoa. Jotenkin jos luen netistä juttua närästyksestä ja esim. siitä että tulee joku hapan maku suuhun tai että yöllä oireet vaivaavat niin ei oikein täsmää minuun. Olen hieman kahdenvaihella että mitä tehdä... jos oireet jatkuvat niín parin viikon päästä odottaa letkun nielentä :urjo:
Jotenkin tuntuu että olisiko jotenkin pallean alue jumissa/krampissa, sillä kun otin Dolania olkapäähän niin kivut hävisivät vatsastakin kun taas Dolanilla sanotaan olevan närästystä pahentava vaikutus. Oli mitä oli niin hieman vaiva sotkee ja stressaa elämää... :curs:...

Tutulta vaikuttaa.. Itselläni oli myös tuonlainen tapaus ja samat testit ym. Mutta toi tunne lapaluiden välissä oli myös mulla ja otin sen esiin lääkärin kanssa että kun lapojen välissä selkä jumitta närästää enempi. Lääkäri antoi lähetteen OMT-käsittelyyn ja OMT-hoitaja valistikin että jos selkä lapojen kohdalta jumissa tai "lukkiutuu" helposti niin se vaikuttaa kylkiluiden "vapaaseen liikkumiseen" ja jumittaa niitä joka vaikuttaa eteen paleaan tunnetta ja alkaa närästämään. Ikäänkuin mekaaninen jumitustila. Itselläni jumilukot avattiin ja ohjeen mukaisia liikkuvuusharjoitteita tehnyt siitä asti niin on säännöllinen närästys ja niiden lääkitseminen vaihtunut erittäin satunnaiseksi.

Mulla kulkee perintönä refluksivika, jonka takia hapot tulee välillä ylös. Oon huomannut että säännöllinen, pienten aterioiden syöminen helpottaa ongelmaa. Alkoholia en voi juoda juuri ollenkaan, ainakaan tyhjään mahaan. Maito auttaa jos akuutti närästys iskee. Runsas kasvisten syönti on hyvä juttu.

Joka kerta tulee baarissa närästys johtuen alkoholijuomista. Tästä johtuen, oon siirtyny juomaan pelkästään valkovenäläisiä, enää ei närästä! Kalliiks tulee, mutta tulkoot. Närästyksen iskiessä baarissa on niin paska olo et tekee mieli oksentaa ja vittumaisinta on se, kun kaverit jotain koittaa puhua vieressä sulle mut haluisit vaan tappaa ne :rock: Niin kivaa kunnon närästys on.

Onko mahdollista että kana itsessään pistää närästämään? Olen kokeillut eri mausteita ja viimeisin oli pelkkä suola+mustapippuri. Sekin pisti närästämään. Pystyn oikeestaan syömään mitä tahansa mausteita missä vaan ruoassa, paitsi kanassa. Yritin googlettaa kanaa+närästystä, mutta ei löytynyt mitään. wtf?

e. Ihan älytön närästys tuli myös snellmanin kalkkunaleikkeleistä.

Onko mahdollista että kana itsessään pistää närästämään? Olen kokeillut eri mausteita ja viimeisin oli pelkkä suola+mustapippuri. Sekin pisti närästämään. Pystyn oikeestaan syömään mitä tahansa mausteita missä vaan ruoassa, paitsi kanassa. Yritin googlettaa kanaa+närästystä, mutta ei löytynyt mitään. wtf?

e. Ihan älytön närästys tuli myös snellmanin kalkkunaleikkeleistä.

Joo minäkin oon huomannut et kana närästää, joskus tulee jopa sellanen etova olo siitä vaikka paljon kanaa syönkin..

viljat närästää iha sikana, illasta jos menee syömää leipiä nii saa yöllä hikoilla ja heräillä painajaisii ruokatorvi kipeenä. jotkut vetää närästys lääkkeitä jatkuvasti koska eivät halua luopua närästyksen aiheuttajasta.. valintojahan nämä ovat.

Suositut

Back
Ylös Bottom