japa sanoi:
No mulla on "laktoosivamma" ...No tehtiinkö sulla tähystys?
Mulla oli varattu aika tähystykseen maaliskuun lopussa 2002, tammikuun alussa (uuden vuoden lupauksena..) lopetin maitotuotteiden syönnin, helmikuun alussa
kaikki oireet oli pois ja peruin ajan. Helmikuun lopussa lopetin lääkkeiden (mm.somac) syömisen enkä ole tähän päivään mennessä syönyt enään lainkaan. Ei ole muuten tuon jälkeen tarvinnut edes juoda yhtään samariinia saatikka muita reseptivapaita närästyslääkkeitä.
Viherlevän kanssa tämä ruokavalio on ainakin mulla vähentänyt huomattavasti kaikennäköisiä yliherkyyksiä, ihottumia,jne. Yleiskunto on kohentunut huomattavasti, on pirteämpi,jne ...ja romu liikkuu aivan erilailla salilla.
Laktoosivaivat (maidon sokeri) ja maitosairaus (maidon rasva) voi usein mennä käsittääkseni käsi-kädessä..tai niiden oireet voivat olla joissakin tapauksessa samantyyppiset. Esimerkiksi juuri laktoosi-intoleranssi voi johtua maitotaudista. Ja molemmathan mm. tärvelevät ohutsuolen nukan toiminnan, jonka seuraukset voivat olla aika ikävät ja kohtalokkaat.
Maitotaudissa on kyse maitotuotteen homogeneroinnista, eli maitorasvapalluroiden puristamisesta paineessa pienempään kokoon. Näin maitoteollisuus tekee maitotuotteen myytävyyden vuoksi (maidon säilyvyys paranee=rasva ei härskiinny niin nopeasti,ei synny rasvakantta,jne). Ongelma tulee siinä että käsitellyn maitorasvan imeytyminen ei ole enään ihmiselle luonnollinen. Asiasta enemmän:
http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263
http://www.maitotauti.net/
Yleensä ruuansulatuselinongelmien takaa löytyy kaksi tekijää:rasva ja sokeri.
Kummankin osalta pitäisi keskittyä käsittelemättömään aineeseen, samoin rasvojen suhteen keskittyä syömään runsaasti oikean tyyppisiä rasvoja - tässä on usein syy lihomiseen ja portti laihduttamiseen.
En nyt sano että tämä sulla toimii..tai kenelläkään muulla, me kun jokainen ollaan yksilö, mutta moni..siis TODELLA MONI on saanut vastaaviin vaivoihin avun tätä kautta. Eli jos tuntuu että oireet on päällä, moinen ahdistaa ja syntyy unettomiä öitä miettiessä asian tiimoilta syntyjä syviä, niin kokeile. Se ei paljon ota jos ei annakkaan. 1-2viikkoa, maksimissaa kuukausi riittää näyttämään, mutta se edellyttää kaikkien homogeneroitujen tuotteiden pois jättämisen (katso elintarvikelista susirajanetin linkistä).