Nälkäviikko

Ikä
41
Terve, syystä ja toisesta olen ajautunut tilanteeseen että rahat on täysin loppu seuraavat 5-6 päivää eli ensi viikon perjantaihin jolloin tulee tili. Rahaa ei kehtaisi lainata keltään eikä palkkaennakkoakaan pyytää enään kun on tullut vähän tavaksi. Ajattelin siis yksinkertaisesti purra vain hammasta seuraavat päivät. Sikäli huono ajankohta että kaapissa on vanhaks mennyt kilon puuropaketti joka oli kait silti kunnossa kun maistelin ja pannulla vielä huomiseks makaroonia ja lohta, pakkasessa 2 sekajuures pussia. Tuossa nuo nyt taitaa olla... pari pussia makaroonia kait saan viel ostettua, toivottavasti ketsuppi riittää.:)
Maanantaina joutunee pyöräillä töihin n.19km sivu kun en saa työkaveria kiinni et jos kyydillä pääsis, no siel sit olis pari näkkäriä odottelemassa aamiaiseks. Työ on kohtuu raskasta tehdastyötä mutta täytyy koittaa ottaa hieman kevyemmin nää muutamat päivät, ei nyt muutenkaan oo mikään kiireellisin aika.
Että tämmöttii ajatuksia, näin 100kg 175cm pitkänä tuo ruoka maistuis kyl oikeen hyvin ja nyt kun on tämä tilanne niin ruoka pyörii vieläkin enemmän mielessä.. tuntuu että keho oikeen huutaa sitä vaikka ihan hyvin olen tänään syönyt. Päästähän kait tää kaikki on kiinni mutta eipä tota mielen lujuutta oo mulla tähänkään asti ollut.
Joten katsotaan kuin äijän käy eli pääsenkö perjantaihin asti vai olenko maanantaina hattu kourassa pomon juttusilla. Ideoita ja ajatuksia saa laittaa jos niitä syntyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime maanantaina leikattii nielurisat ja sen jälkeen oon syöny 3l jätskii, 20 puikkoo mehujäätä ja 5 juotavaa jugurttia. Vähän heikottaa, mutta ihan hyvin oon pärjänny. 184cm/97kg, nyt 94kg :D

Viime maanantaina leikattii nielurisat ja sen jälkeen oon syöny 3l jätskii, 20 puikkoo mehujäätä ja 5 juotavaa jugurttia. Vähän heikottaa, mutta ihan hyvin oon pärjänny. 184cm/97kg, nyt 94kg :D

Eikö tossa tilanteessa sais sitä protskupirtelöö juotua?

En sano juuta enkä jaata, mutta miten helvetissä voi käyttää rahansa niin, että ei ole varaa edes makaroniin vikalla viikolla ennen palkkaa?

Re: Nälkä viikko

En sano juuta enkä jaata, mutta miten helvetissä voi käyttää rahansa niin, että ei ole varaa edes makaroniin vikalla viikolla ennen palkkaa?
Toi on kyllä uskomatonta.
Ja kyllähän talossa nyt pitää olla sen verta ruokaa kaapissa että selviää vaikka viikon ostamatta mitään.
Kannattaa varmaan opetella käyttämään rahaa paremmin, kaikinpuolin.

Opettele käyttämään rahaa kunnolla joo, mutta se on nyt jo myöhästä ens viikkoa ajatellen. Voisit joka tapauksessa kysyä vaikka vanhemmilta ja/tai isovanhemmilta, jos pääsisit ainakin yhtenä päivänä sinne syömään. Muuten sitte vaan pulloja keräilemään tai jotain.

Itseäni ihan hävettäisi kirjoittaa 100kg jantterina, että ei ole viikkoon mitään syötävää. Toissa viikolla järkevänä myllynparas makaroni 400g 0,09 senttiä pussi citymarketissa.. silläki jo eläisi hetken!

Hommaa luottokortti se on aika kätevä, jos sattuu olemaan tuollaista pientä rahantarvetta, toki sitä ei sitten kannata turhanpäite höyläillä.
Luulis nyt joku kaveri sulta löytyvän joka voi vipata muutamankympin lainaan ? Ei tuo syömättömyys kovin hyvältä kuulosta varsinkaan, kun
kattoo mitä joudut tekemään.

1. Kuolet siihe duuniin polkemiseen tai viimestään sen jälkeiseen nälkään..
- Ellet mene ja evästä läheisten pöydässä
- Jollet poimi jokaista vastaan tulevaa pulloa
- Ellet jollet siemennä lasiin ja juo ( kerta pari päivässä täyttää kummasti ja proteiini varastotkin täyttyy hitusen )

Syynä voi olla peliongelma, minkä vuoksi ei saa vippejä eikä lainaakaan, kun luottotiedot mennyt aikoja sitten. On meinaan tommoset nälkäviikot tuttuja. Mä sain haeuttua tosin EU-ruoka-apua, kun en ollut missään töissä, varmaan säkin kyllä saisit. Kuulutko kirkkoon? Mä oon kuullut että sieltä saisi apua kanssa tälläisissä tilanteissa, siis joku työntekijä joka antaa 20€ tjsp.

Itseäni ihan hävettäisi kirjoittaa 100kg jantterina, että ei ole viikkoon mitään syötävää. Toissa viikolla järkevänä myllynparas makaroni 400g 0,09 senttiä pussi citymarketissa.. silläki jo eläisi hetken!

No jo on halpaa makaroonia!

Käy keräämässä pulloja, niillä ehkä selviät hengissä perjantaihin asti. Kun saat sen seuraavan tilin kannattaa alkaa opetella huolellisempaa rahankäyttöä.

Asuinpaikasta riippuen metsä on täynnä sieniä ja puolukkaakin on vielä saatavilla... väärillä sienillä koko ongelmasta tosin pääsee kerta heitolla. :wtf:

En ala rahankäytöstä sen enempää moralisoimaan, mutta itellekin tuli viime kuussa tilanne, ettei hirveänä rahaa ollut (puolikas tili lomarahojen takia). Otin ihan huvikseen haasteena laittaa ruokaan rahaa niin vähän kuin se oli "järkevää". Toki olisi ollut mahdollista höylätä luottokorttia ja vaimolla oli kuitenkin ihan normaali tili, mutta kokeilumielellä testattiin kuinka vähän loppupeleissä lapsiperheessäkin menee rahaa ruokaan, kun vähän asiaan panostaa. Ja yllättävää oli huomata, että vähälläkin rahalla saa tehtyä neljälle hengelle ihan oikeaa ruokaa.

Toki kaivelilla on tilanne, ettei sitä rahaa ole _yhtään_, mutta tosiaan vaikka pulloja keräämällä saa äkkiä muutaman euron kasaan ja muutamalla eurolla saa kyllä kaupasta jo vaikka mitä.

Onhan tää toisaalta hävettävää tässä täydellisten ihmisten maailmassa mutta en mä nyt haluakkaan mitään kulisseja pitää pystyssä. Jos en jaksa niin kait mä sitten käyn pyytämässä ennakkoa mutta muuten mennään kokeilu mielessä. Muuten on jo pitkään pitänyt noita jemmoja täydentää ja hommata pakastin, sais vaan remontin kuntoon mökissä ja ylimääräiset roinat pois nurkista ja kaapit kuntoon. Tähän asti on menty vähän sillä meiningillä että sen hetken syötävä haetaan kaupasta mikä sinällään on typerää. Alkoholistahan kaikki ongelmat lähti tai pahenivat, luottokortit, lainat, pikavipit kännissä, maksuvaikeudet ja lopulta ulosotot. Hyvähän tuo että velkakierre katkesi ja niin edelleen, vielä kun tuosta alkoholista pääsee lopullisesti eroon niin päästään hiljalleen takaisin elämään ja kehtaa peiliinkin katsoa.

Onneksi sentään koiralla on täysi säkki ruokaa joten josko sieltäkin jotain sais.:)

Voin kuvitella sut ja koiran murisemassa toisillenne saman kupin ympärillä. :D

Hyvähän se on sanoa, ettei kannattaisi päästää itseään tuohon jamaan. Tuossa vaiheessa kuitenki, jos ei ole äitiä tai kaveria, joka vippaisi rahaa ruokaan
eikä luottoa saa niin voithan koittaa myydä jotain ylimääräistä roinaasi, jos se vain onnistuu lyhyellä varoitusajalla. Tosin parilla kerätyllä pullollakin saa
lisää makaroonia ainakin...

Aamulenkillä koiran kanssa ja sattuipa metsätieltä löytyvän yli 3€ tölkkejä, keräsin talteen. Jokin aika sitten olisin vain ohittanut enkä vaivaantunut kerämään... elämä opettaa.
Pitäis varmaan muuttaa toi otsikko, tuskin tässä nälkä tulee... puuroa ja makaroonia taitaa riittää ja vettä saa hanasta. Vähän yksitoikkoista mutta opettavaista.

Suositut

Back
Ylös Bottom