Myöhäisen murros iän vaikutus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzza
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
En löytänyt tälläistä thrediä joten on kerrankin kiva aloittaa uusi thredi. No niin sitten asiaan, eli onko teillä kenelläkään mitään tietoa/kokemusta miten vaikuttaa myöhäinen murros ikä kasvuun. Olen nyt 22-vuotias ja kaikin puolin mies siinä missä muutkin, mutta tulin ns. "sukukypsäksi" vasta paria kuukautta vaille 17-vuotiaana eli ihan järkyttävän myöhään:( . Kasvoin vielä intissäkin 19-vuotiaana puoleen vuoteen sen 3 cm.

Nyt olen treenannut sen pari vuotta kovaa, syönyt hyvin ja levännyt riittävästi. Omasta mielestäni ja verrattuna identtiseen kaksoisveljeeni olen kasvanut yllättävän paljon kahdessa vuodessa. (Sen näkee myös raskausarvista:) )

Olen 182cm pitkä ja painoa n.93kg (puolitoista vuotta sitten 72kg)
Rasvaprosentti on siinä 15 kieppeillä ( mitattu pihdeillä ja jollain elektronisella käsi mittarilla)

On toki totta, että treenitaustani on viä varsin lyhyt, mutta olen silti todella yllättynyt miten helposti on lihaa tullut. Varmaan helvetin korkeella kehon testosteronit tasot tai jotain.

Kommentteja kiitos:worship:

Murrosiässä hormonitasot ovat todella kovalla mallilla, eli se on varsin otollista aikaa treenata. Sulla voi olla koneessa vielä murrosiän testohuuruja ja siksi turpoat kuin sika. Itselläkin venähti murrosikä tosi myöhään, olin ihan poikanen vielä ammattikoulussa, sitten kun aloin treenaamaan niin jopas tulikin tulosta. Muistaakseni alta 2 kk olin treenannut kun paino oli noussut jo 7kg. Penkkitulokseen tein ennätyksen varmaan vuoden putkeen joka treeni. Alussa nostin 45kg ja puolen vuoden päästä 100kg.

Luuska sanoi:
Ku nyt aiheeseen päästiin ni vaikuttaako murrosiässä treenaaminen jotenki kehitykseen ja kasvuun?

Totta kai, kun lihakset muutenkin kasvavat murrosiässä ja kun annat niille vielä enemmän ärsykettä kasvavat ne sitäkin enemmän kunhan vain ruokailut ovat kunnossa. Kaikki on kiinni hormooneista ;P

Niin, taisit kyllä tarkoittaa pituuskasvua? Kyllähän se tähänkin voi vaikuttaa, mutta, jos välttelet niistä raskaampia perusliikkeitä kuten mavea niin ei kasvun pitäisi vaarantua. Tämä ei tietenkään sulje pois kaikkia perusliikkeitä, ei tosiaan. Perusliikkeet ovat A ja Ö :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom