Mutsi vs. Netti neuvot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja palikka6
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 15v ja painan 65kg. Pyrin syömään nätisti: maha ei täyteen, salaattia ja omena välipalaksi. Ja nyt mää tän tässä kysyn, kun on montaa mielipidettä. Mutsi sanoo, että projauhot on pahasta ja sitten netissä niitä vaan suositellaan.
Ja sitten toistoista se, että jottii sanoo: 3x6-12 ja sitten jottii, että 3x12-18. Mutsi sannoo, että kannattaa tehä varovasti ja sitte täysikäsenä vasta vähä rajummin. Eli mite kannattaa minun ikäsen tehä palautumisen kanssa?

Teen tuota:http://scoobysworkshop.com/advanced-intermediate-workout-plan/ :rock::hyvä:

Kaikille aloitteleville nuorille, joiden äidit, isät, mummit ym. läheiset suhtautuvat heraproteiinijauheisiin ennakkoluuloisesti ja epäilevät niitä pahaksi, tässä pitäisi olla riittävän vakuuttavaa tekstiä jauheiden turvallisuudesta:

Ensinnäkin otetaan esimerkkituote, tavallinen heraproteiini http://fast.fi/green-line/hera80 (kai tänne saa fastin tuotteita linkata?)

100 g jauhetta sisältää:

Energiaa 1700-1760 kJ /
405-420 kcal
Proteiinia 75-80 g
Hiilihydraattia 5,7-6,8 g
- josta sokereita 3,8-6,2 g
- josta laktoosia 3,3-5,7 g
Rasvaa 8,5-8,8 g
- josta tyydyttynyttä 3,9-6,2 g
Ravintokuitua 0 g
Natriumia 0,2 g
Kalsiumia 500 mg
Kaliumia 400 mg
Magnesiumia 50 mg

Eli siinä näkyy ravintosisältö, ja kuten huomata saattaa niin siinä on vain sellaista, mitä perusruuassakin.
Eikö vakuuta vielä tarpeeksi? No katsotaanpas wikipediasta mistä se hera oikeastaan tulee http://fi.wikipedia.org/wiki/Hera_(maidon_osa)

Hera sisältää proteiineja ja herasta erotettuja proteiineja käytetään laajasti urheilijoiden ja aktiivisten liikunnanharrastajien lisäravinteina.

Ja jos ei vieläkään vakuuta, niin kerrottakoon, että heraproteiinijauhoja käyttää omasta terveydestään huolehtivat ja ruokavalionsa suhteen erittäin tarkat ihmiset. Käyttäjäkunta on myös hyvin hyvin laaja.

http://www.fastnews.fi/2011/kansain...lee-proteiinia-jokaisen-harjoituksen-jalkeen/ Voit vaikka tulostaa tuon ja näyttää.

Ite vein äidin lääkärin luo ja se kerto huolensa proteiinijauhoista ja lääkäri vaan facepalmas ja kerto, että proteiinijauhot on ihan turvallisia.

Feikkiedit: "Pyrin syömään nätisti: maha ei täyteen, salaattia ja omena välipalaksi." Eli tosi vähän.Kannattaa syödä sellanen +500 kcal yli kulutuksen (katso kulutus www.kalorilaskuri.fi)
Kannattaa varmaan myös kertoa, että heraa saadaan siinä prosessissa, kun juustoa tehdään...Ja muistaakseni imettävän äidin maidosta 80% on heraa(vähän aikaa sitten tais olla pakkiksella joku juttu..?)

3x6-12 on ehkäpä parempi massan kannalta, jotkut liikkeet tosin kannattaa tehdä 12-20 toistomäärillä, että saadaan se tuntuma oikeaan lihakseen.

Ja muistaakseni imettävän äidin maidosta 80% on heraa(vähän aikaa sitten tais olla pakkiksella joku juttu..?)

Pienten lasten proteiinisaanti ei sais missään nimessä ylittää jatkuvalla käytöllä yli 30% päivän energiansaannista. Äidinmaidossa on keskiarvollisesti proteiinia n. 1,5g, rasvaa 5g ja hiilihydraatti about 7g

energia jakautuu siis aikalailla 10/55/35 %

Jos kaiken tarpeellisen jaksaa/ehtii saada ruuasta, niin ei niitä jauhoja mihinkään tarvitse

e: Ja siis maitoproteiinista 80% on heraa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Josta pääsemme kysymykseen, miksi Hera on halvempaa jauhona, kun Kaseiini?

Mä oon ymmärtänyt että heraa jää yli kun maidosta tehdään juustoa, eli se on ylijäämää.
Jos taas halutaan kaseiinia joudutaan käyttämään vartavasten maitoa siihen, mitä voisi myydä
sellaisenaan tai käyttää esim. juustoon. Lisäravinnemarkkinat on kuitenkin huomattavasti
elintarvikemarkkinoita pienemmät.

Myös heran kysyntä on huomattavasti suurempi, eli kilpailu markkinoilla kovempaa.

Et välttämättä tarvitse jauhoja vielä. koita syödä 5-6 x päivässä. tässä esimerkkiproteiinit: aamiainen: maitorahka, lounas: kanaa, välipala: tonnikala, treenin jälkeen raejuusto, päivällinen: nautaa, iltapalaksi vaikka jogurttia. hiilareiksi kaurahiutaleita, täysjyväpastaa, täysjyväriisiä tai täysjyväleipää. oliivi- tai rypsiöljyä aterioilla mukana. pidä proteiinit 30%, rasva 30 %, hiilarit 40 % energiasta ja syö niin paljon että paino nousee 1-2 kg kuukaudessa. treenissä vähitellen toistoja, painoja lisää. hyvät lämmittelyt alkuun ettei iske injury.

Mullekki äiti aluksi vähän valitteli kaikista jauhoista ja kun esitin hyvät perustelut eli näitä samoja juttuja mitä on tähänkin jo porukka heitellyt niin hyväksyi lopulta ne. Sitten tuli kreatiini ja multivitamiinit ja sama niitä vastaan, mutta taas perustelin ite ja en ole vielä hirviöksi muuttunut niin hyväksyy kai jotenkin nekin.

Yhdessä tapauksessa kuuntelisin äitiäs, jos hänellä on se sun ihanne fysiikka. Eli tee niinkuin asiantuntijat, "asiantuntijat" tai muuten vaan kokeneemmat neuvovat ;)

Porukoita kannattaa kuunnella tosi kriittisesti ja varmistaa asiat muualta ennen kuin uskoo niihin. Munkin porukat ovat jeesustelleet että normaali kotiruoka - siis perunat, puuro ja tällainen proteiiniton velli - riittää. Treenikin pitäisi kuulemma vetää kevyillä painoilla ja pitkillä toistoilla, ettei mikään mene rikki eikä tule sitä turhaa lihasmassaa, ja max kerran viikossa. Parhaat kommentit ovat sitten olleet luokkaa, että pieni lihavuus on hyvästä ja isä sanoi kerran että "mä en pidä sellaisista lihaskimpuista". Koko suku on muutenkin sellaisia neitejä ettei mitään rajaa. Mulla on monta kertaa käynyt ihan tosissaan mielessä selvittää, olenko kenties adoptoitu jostakin kun mulla ei ole mitään yhteistä sukulaisten kanssa. :)

Molempi parempi. Palkkari heti treenin jälkeen imeytyy nopeesti, kotiin ei välttämättä pääse ihan vartissa ja ne ruuasta saadut ravintoaineet imeytyy hitaammin. Mun lukemani perusteella palkkari, tai sitä vastaava on hyvin suositeltava.

Kyllä palkkari kannattaa olla.
Tuo ohjelma ei mun mielestä mikään paras ole.. Ootko kahtonu muita vaihtoehtoja?

Back
Ylös Bottom