Mutsi vs. Netti neuvot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja palikka6
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Molempi parempi. Palkkari heti treenin jälkeen imeytyy nopeesti, kotiin ei välttämättä pääse ihan vartissa ja ne ruuasta saadut ravintoaineet imeytyy hitaammin. Mun lukemani perusteella palkkari, tai sitä vastaava on hyvin suositeltava.

Tästä on tapeltu ja mä duunasin joskus jopa laskelman mitä eroa on fastin muscle+ palkkarilla vs. Litralla maitoa. Voin kaivella sen illalla jostain. Ero taisi olla hiilarien puolesta maidolle ja palkkarille gramman voitto herassa.

Täytyy omaa kantaa selventää, että ehdottomasti olen sitä mieltä, että kaikkein tärkeintä on hoitaa ruokailut kuntoon kokonaisvaltaisesti. Jauhot on sitten mun mielestäni kätevä lisä palautusjuomana, koska se on ennenkaikkea helppo tapa saada protskut ja hiilaritkin mahaan heti treenin jälkeen (säilyy hyvänä esim. koko työpäivän ajan treenikassissa).
Ja olkootkin vaikka sitten niin, että mut on sokaistu lisäravinneyhtiöiden kustantamilla huijaustutkimuksilla, mutta ainakin herajauhojen proteiini/hinta-suhde on kohdillaan, eikä siitä palkkarista ainakaan haittaa ole, kun sitä käyttää kohtuullisesti.

Proteiinijauhot on aivan turvallisia, sama homma oli meillä kotopuolessa kun aloin jauhoo vetää naamariin. Perustelet asian kunnolla, näytät vaikka tuon Elun mainion postauksen mutsilles niin eiköhän asia tuu selväksi.

Molempi parempi. Palkkari heti treenin jälkeen imeytyy nopeesti, kotiin ei välttämättä pääse ihan vartissa ja ne ruuasta saadut ravintoaineet imeytyy hitaammin. Mun lukemani perusteella palkkari, tai sitä vastaava on hyvin suositeltava.
Entä jos syö jo ennen salille menoa, niin ravintoaineet imeytyvät vielä palkkariakin nopeammin ja keho saa niitä treenin aikana kokoajan lisää käyttöönsä? Silloin kun itsekin palkkaria käytin niin join sen aina ennen treeniä.

Varmaan keksit jonkun kätevän tavan korvata palkkarin?

Ruoka kotona?

Kuten Vilu sanoi. Otin kerralla yksinkertaistetun asenteen koko touhuun, eipähän tartte linkitellä lisäravinnefirmojen maksamia tutkimuksia tännekään foorumille saati sitten itse toimia niiden mukaan. Tuo koko lisäravinnetouhu tekee saliharrastuksesta vaan vähän seksikkäämpää

Itsellä ainakin palkkari toimii siitä syystä hyvin että voin heti treenin jälkeen napata sen ja saan 50g proteiinia ilman että maha on täynnä, siihen kun syö päälle lämpimän ruuan niin varmasti on tarpeeksi ravintoaineita elimmistössä...

Ei kyllä ollut tarkoitus alkaa enempiä jaarittelemaan, mutta menkööt:

Entä jos syö jo ennen salille menoa, niin ravintoaineet imeytyvät vielä palkkariakin nopeammin ja keho saa niitä treenin aikana kokoajan lisää käyttöönsä? Silloin kun itsekin palkkaria käytin niin join sen aina ennen treeniä.

Mikäs siinä, jos se ei haittaa salitreeniä. Siihen en pysty ottamaan kantaa, tuleeko ennen treeniä syödystä ateriasta ravintoaineet käyttöön yhtä tehokkaasti, tai tehokkaammin kuin heradrinkistä. Oman käsityksen mukaan paras olis ottaa herasta puolet juuri ennen ja puolet jälkeen treenin, mutta eihän sitä tosiaan tiedä jos mut onkin aivopesty puhumaan lisäravinteiden puolesta. Tutkimuksiin mun näkemykseni kuitenkin perustuvat ja yks niistä oli joku Juha Hulmin linkkaama.

Kuten Vilu sanoi. Otin kerralla yksinkertaistetun asenteen koko touhuun, eipähän tartte linkitellä lisäravinnefirmojen maksamia tutkimuksia tännekään foorumille saati sitten itse toimia niiden mukaan. Tuo koko lisäravinnetouhu tekee saliharrastuksesta vaan vähän seksikkäämpää

Loppujenlopuksihan se on siitä kiinni, kuinka pitkälle haluaa hifistellä. Palkkarin poisjättäminen ei oo suuri menetys, varsinkaan jos samalla fixaa ruokavaliota muuten parempaan suuntaan. Kuitenkin jos ei palkkaria käytä, niin turhan tarkka hifistely ei siellä ruokailupuolessakaan tuo sen kummempia etuja, vaan sielläkin riittää suurpiirteisyys. Eli suhteellisuus kaikessa IMO.

Eihän tuohon tarvita mitään salatieteitä osata, senkun finelistä tsekkaa.

Litra rasvatonta laktoositonta maitoa sisältää noin 31g proteiinia, 1g rasvaa ja 49 grammaa hiilihydraattia. 100 grammassa prodejauhoja on noin 75 grammaa proteiinia, 6 grammaa rasvaa ja 7 grammaa hiilareita. Proteiinijauhot maksavat noin kympin kilo, maito jonkun euron litralta, eli samalla rahalla saa maidosta noin puolet vähemmän proteiinia. Sellaiset palkkarit joita itse suostun nykyään enää vetämään, maksavat tosin noin 20-30 euroa kilolta, joten menevät pitkälti tasoihin maidon kanssa.

Loppujenlopuksihan se on siitä kiinni, kuinka pitkälle haluaa hifistellä. Palkkarin poisjättäminen ei oo suuri menetys, varsinkaan jos samalla fixaa ruokavaliota muuten parempaan suuntaan. Kuitenkin jos ei palkkaria käytä, niin turhan tarkka hifistely ei siellä ruokailupuolessakaan tuo sen kummempia etuja, vaan sielläkin riittää suurpiirteisyys. Eli suhteellisuus kaikessa IMO.

Ei todellakaan ole menetys, saapahan syödä nekin kalorit kunnon ruuasta. Palautusjuoma on vaan saanut sellaisen statuksen, että sen poisjättäminen voi tuntua suureltakin uhraukselta, joka vaarantaa optimaalisen palautumisen. Luulen, että moni ei uskalla edes kokeilla ilman palkkaria toimeen tulemista

Palkkareissa on yleensä ideaali aminohappoprofiili. Eivät ne välttämättömiä ole, mutta miksi tehdä asiasta turhaan hankalampaa, kun jauhoissa proteiini on kaikkein helpoimmin nautittavassa ja yleensä edullisimmassa muodossa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Palkkari on tosiaan nostettu aika korkealle jalustalle, varmaankin osaksi syystä että lisäravinteista ja niiden käytöstä puhuttaessa aina nostetaan esille se että nimenomaan palkkari on se hyödyllisin lisäravinne ja josta saa kaikkein eniten hyötyä. Tästä sitten vedetään johtopäätös että sen pois jättäminen on suorastaan haitallista.

Itse olen kunnon ruuan kannalla, jauhoja vielä kaapista löytyy mutta harvoin jaksan kaivella niitä sheikkeriin ja ottaa salille mukaan. Normaali ruoka on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin eroteltu konsentraatti.

Muutenkin jengiltä tuntuu jotenkin unohtuneen että niissä lukee ihan syystä se että käytetään monipuolisen ruokavalion lisänä, eikä sitä korvaamaan. Jengi vetää dietillä aterian tilalta desin verran heraa ja ajattelee että nyt sitä laihtuu. Jos vetäis saman protskumäärän verran rahkaa, tulos olis huomattavasti parempi.

Eihän tuohon tarvita mitään salatieteitä osata, senkun finelistä tsekkaa.

Litra rasvatonta laktoositonta maitoa sisältää noin 31g proteiinia, 1g rasvaa ja 49 grammaa hiilihydraattia. 100 grammassa prodejauhoja on noin 75 grammaa proteiinia, 6 grammaa rasvaa ja 7 grammaa hiilareita. Proteiinijauhot maksavat noin kympin kilo, maito jonkun euron litralta, eli samalla rahalla saa maidosta noin puolet vähemmän proteiinia. Sellaiset palkkarit joita itse suostun nykyään enää vetämään, maksavat tosin noin 20-30 euroa kilolta, joten menevät pitkälti tasoihin maidon kanssa.

Eihän toi mitään salatiedettä olekaan, mutta tossa tarvii ottaa huomioon se, että maitopurkin proteiineista on noin 70% kaseiinia, joka ei ole kauheen optimaalista palautusjuomaksi.

Eihän toi mitään salatiedettä olekaan, mutta tossa tarvii ottaa huomioon se, että maitopurkin proteiineista on noin 70% kaseiinia, joka ei ole kauheen optimaalista palautusjuomaksi.

Kaseiini on itseasiassa todettu moneen otteeseen tutkimuksissa jopa optimaalisemmaksi kuin hera.

Itsekkin olen kunnon ruuan kannalla, jauhot saa jättää kauppojen hyllylle. Tietenkin jos on ongelmia syödä tarpeeksi toimii jauhot hyvin kaloriboostereina.

Kaseiini on itseasiassa todettu moneen otteeseen tutkimuksissa jopa optimaalisemmaksi kuin hera.

Itsekkin olen kunnon ruuan kannalla, jauhot saa jättää kauppojen hyllylle. Tietenkin jos on ongelmia syödä tarpeeksi toimii jauhot hyvin kaloriboostereina.

No näytäppä kuule semmonen tutkimus..

e. pistä sähköpostilla ne samat tutkimukset samalla lisäravinnefirmoille, että nekin ymmärtäis vaihtaa heran pois.

e. pistä sähköpostilla ne samat tutkimukset samalla lisäravinnefirmoille, että nekin ymmärtäis vaihtaa heran pois.

En jaksa kun sä sivutat ne kuitenkin, koska eihän ne voi olla totta kun lisäravinnefirmat myy sulle palautusjuomia ja heraa.

Kaseiini on heraa korkealaatuisempaa ja huomattavasti kalliimpaa, sitä ei markkinoitaisi palautusjuomana vaikka se olisi kymmenen kertaa heraa tehokkaampaa. Yhden kilon kuluttajahinta vaihtelee yleensä 20-25€ välillä, kun kiloo heraa maksaa alle kympin. Tässä on tutkimus, jossa kerrotaan että loppujen lopuksi heraproteiinilla ja kaseiinilla treenin jälkeen nautittuna oli täysin sama vaikutus.

Another common thing I hear... You MUST IMMEDIATELY take a fast-digesting protein, such as whey, prior to working out to stimulate the best gains.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21045172

This study showed that immediate responses to whey and casein ingestion were different... But the end result was the same. They both stimulated protein synthesis equally.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15570142

This study shows almost exactly the same thing. Both proteins caused equal protein synthesis.

These findings are only compounded by having solid pre workout nutrition. A quote by Alan Aragon states: "Properly done preworkout nutrition EASILY elevates insulin above and beyond the maximal threshold seen to inhibit muscle protein breakdown. This insulin elevation resulting from the preworkout meal can persist long after your resistance training bout is done. Therefore, thinking you need to spike anything is only the result of neglecting your preW nutrition"

Myth, again, DENIED! You do not need a fast-digesting protein immediately postworkout. Nor do you need ANY protein post workout provided you are not lifting in a fasted state.

-Bodybuilding.com

Jeps, sitä tuolla ajoinkin takaa että ei se hera mikään välttämättömyys ole, saati sitten optimaalisin.

Toki jos näistä kahdesta jauhosta valitsee kannattaa ottaa hera sen halvemman hinnan takia.

^näinpä juuri. En itse käytä palkkareita, mutta olisi mielenkiintosta saada lisää dataa tästä hera.vs.kaseiini setistä. Varsinkin niistä kaseiinin yyberominaisuuksista vs hera.

^näinpä juuri. En itse käytä palkkareita, mutta olisi mielenkiintosta saada lisää dataa tästä hera.vs.kaseiini setistä. Varsinkin niistä kaseiinin yyberominaisuuksista vs hera.

Empä itse ainakaan ole missään yhteydessä törmännyt yyberominaisuuksiin.
En ole lisäravinteita vastaan, mutta väitteet millä niitä myydään ihmisille on välillä niin linssiin viilaamista että heikompaa alkaa oksettamaan.

Tossa ois linkki palkkari vs. suklaamaito matsiin. Artikkelissa on myös kattava lista tutkimuksista.

Using research as the judge, chocolate milk was superior or equal to Surge in all categories.

http://www.bodyrecomposition.com/mu...son-of-chocolate-milk-and-surge-recovery.html

Palautusjuoma on suhteellisen uusi keksintö. En nyt tarkalleen muista koska sen käyttö alkoi yleistyä, ehkä noin 2000-luvun alussa, mutta ainakaan vielä 1990-luvun alussa ei pro-ukotkaan sekoitelleet salilla mitään jauhoja vaan hiilareita otettiin esim. banaanista ja sitten kotiin syömään. Proteiinijauhoja tietysti on ollut pitkään, mutta niitä käytettiin enemmän välipalan tyyliin, ei pakkomielteisesti heti treenin jälkeen.

Eli alkuperäiselle kysyjälle sama kommentti minkä moni muukin on tässä sanonut: ei ole proteiinijauhot vaarallisia mutta ei toisaalta mitään ihmeitäkään tee. Voi käyttää tai sitten ei.

Back
Ylös Bottom