[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ainut virhe mitä tekivät oli että laittoivat pyytämäsi paidan sijasta sheikkerin?

Mikäli tuotteet on tulleet kohtalaisen nopeasti ja yhdellä kyselyllä, on asiakaspalvelu ollut hyvää. Joku varastolla on vaan sössinyt. Mikäli ei kestä tämmöisiä vastoinkäymisiä, ei kannata tilata netistä mitään vaan käydä liikkeestä kamat niin saa aina mitä haluaa.

Ps. ei niillä olisi ollut velvollisuutta laittaa edes sitä sheikkeriä kaupan päälle, itse en kyllä näe että tuossa olisi mennyt mikään väärin.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. en ole kyseisessä firmassa töissä, mutta ärsyttää jos mustamaalataan ihan mustamaalaamisen takia, virheitä sattuu paremmillekin, ja ilmeisesti se on korjattu vielä nopeasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Body actionilta tuli kyllä surkuhupaisin asiakaspalvelukokemus toistaiseksi. Lähettivät aluksi kaksi täysin väärää tuotetta, jotka ystävällisesti palautin. Ehdotin, että noin nolosta virheestä heidän päässään, hyvittäisivät esimerkiksi yhden ylimääräisen paidan tuhlatusta ajastani. Noh, oikeat tuotteet sentään löysivät palautuksen kautta minun luo, mutta ylimääräisen paidan sijaan olivat päättäneet laittaa yhden (1) sheikkerin hyvitykseksi. Hahah! Oli tarkoitus palauttaa tuo sheikkeri erikseen asiakaspalautuksella viestin kera, mutta unohtui, hemmetti!

Asiakaspalvelun mustan listan sija #1 saavutettu omassa kokemusarkistossani, onneksi olkoon Ari & Jutta!

3817.spider-man-2-2004-7.jpeg

giphy.gif

Ei sulla kyllä kovin pahoja kokemuksia ole, jos tuolla pääsee mustan listan ykköseksi.
Vaihtoivat tuotteet oikeisiin + laittoivat sheikkerin hyvitykseksi. En näe, että tuossa olisi mennyt mitään kovin pahasti pieleen tilanteen korjaamisessa. Toki virhe oli iso alkuun, mutta niitäkin sattuu.

Eli ainut virhe mitä tekivät oli että laittoivat pyytämäsi paidan sijasta sheikkerin?

Mikäli tuotteet on tulleet kohtalaisen nopeasti ja yhdellä kyselyllä, on asiakaspalvelu ollut hyvää. Joku varastolla on vaan sössinyt. Mikäli ei kestä tämmöisiä vastoinkäymisiä, ei kannata tilata netistä mitään vaan käydä liikkeestä kamat niin saa aina mitä haluaa.

Ps. ei niillä olisi ollut velvollisuutta laittaa edes sitä sheikkeriä kaupan päälle, itse en kyllä näe että tuossa olisi mennyt mikään väärin.

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. en ole kyseisessä firmassa töissä, mutta ärsyttää jos mustamaalataan ihan mustamaalaamisen takia, virheitä sattuu paremmillekin, ja ilmeisesti se on korjattu vielä nopeasti.

Ei sulla kyllä kovin pahoja kokemuksia ole, jos tuolla pääsee mustan listan ykköseksi.
Vaihtoivat tuotteet oikeisiin + laittoivat sheikkerin hyvitykseksi. En näe, että tuossa olisi mennyt mitään kovin pahasti pieleen tilanteen korjaamisessa. Toki virhe oli iso alkuun, mutta niitäkin sattuu.

Itse(kin) asiakaspalvelu- ja myyntityötä tehneenä on vain varsin hyvin tiedossa, että yrityksen omista virheistä yleensä hyvitellään kyllä reilummalla kädellä - tärkeintä lienee tyytyväinen asiakas. Kyllä mun mielestä joku helvetin sheikkeri, on aika surkuhupaisaa piilovittuilua asiakkaalle, jos heidän päässään on kuitenkin moka ollut.

Mut ehkä olette oikeassa, kenties olen tottunut liian hyvään palveluun aiemmin nettitilaamisen kanssa, jos tällä ykkössijalle päästiin. Ronkelit runk...

Itse(kin) asiakaspalvelu- ja myyntityötä tehneenä on vain varsin hyvin tiedossa, että yrityksen omista virheistä yleensä hyvitellään kyllä reilummalla kädellä - tärkeintä lienee tyytyväinen asiakas. Kyllä mun mielestä joku helvetin sheikkeri, on aika surkuhupaisaa piilovittuilua asiakkaalle, jos heidän päässään on kuitenkin moka ollut.

Mut ehkä olette oikeassa, kenties olen tottunut liian hyvään palveluun aiemmin nettitilaamisen kanssa, jos tällä ykkössijalle päästiin. Ronkelit runk...

Kyllä mä sen ymmärrän, että harmittaa, kun toimitetaan väärät tuotteet. Niin itseänikin harmittaisi.
Tässä ketjussa on kuitenkin enemmän arvoa sellaisista tiedoista, että missä firmoissa suoraan kusetetaan asiakasta. Eli tuotteita ei toimiteta, toimitetaaan virheellistä tavaraa eikä korjata tilannetta jne.

Virheellisesti toimitettu tilaus, joka kuitenkin on korjattu oikeaksi, ei mielestäni ole riittävä syy julistaa firmaa mustalle listalle.
No, jokainen toki saa itse määritellä, että missä vaiheessa firma on toiminut niin huonosti, että ei missään tapauksessa voi suositella kenellekään.

Kyllä mä sen ymmärrän, että harmittaa, kun toimitetaan väärät tuotteet. Niin itseänikin harmittaisi.
Tässä ketjussa on kuitenkin enemmän arvoa sellaisista tiedoista, että missä firmoissa suoraan kusetetaan asiakasta. Eli tuotteita ei toimiteta, toimitetaaan virheellistä tavaraa eikä korjata tilannetta jne.

Virheellisesti toimitettu tilaus, joka kuitenkin on korjattu oikeaksi, ei mielestäni ole riittävä syy julistaa firmaa mustalle listalle.
No, jokainen toki saa itse määritellä, että missä vaiheessa firma on toiminut niin huonosti, että ei missään tapauksessa voi suositella kenellekään.

No, suomalaisella mielensäpahoittaja-mentaliteetilla tämä kuitenkin riitti syyksi omalla kohdalla ;) Aloitusviestistä lainattu;

Tähän voisi kerätä huonoja palvelukokemuksia eri yrityksistä.

Toki tähän jyrkkään mielipiteeseeni saattaa liittyä se, että olen myyntitykkien kuningas ja tärkein henkilökohtainen meriittini kaupanteossa on tyytyväinen asiakas. Varsinkin asiakas tulee palvella vimosen päälle loppuun asti, itse varsinaisen kaupan jälkeen(kin). Joten summa summarum, Body Action - ei jatkoon.

No, suomalaisella mielensäpahoittaja-mentaliteetilla tämä kuitenkin riitti syyksi omalla kohdalla ;) Aloitusviestistä lainattu;

Mulle jäi vielä epäselväksi, että mikä tuossa oli se huono palvelu?
Se, että eivät hyvittäneet ylimääräisellä paidalla niinkuin itse ehdotit?
Se, että lähettivät vittuillakseen sheikkerin?

Tässä kilpailevan lafkan asiakkaan malliesimerkki hyvästä toiminnasta. Lainattu lärvikirjasta:
Eilen reklamoin housuista ja jo tänään (!!!!) tuli uudet housut postissa kotiin ja vielä lisänä oli six deucen toppi laitettu mukaan! smile emoticon Täyden kympin asiakaspalvelua!

- - - Updated - - -

Mulle jäi vielä epäselväksi, että mikä tuossa oli se huono palvelu?
Se, että eivät hyvittäneet ylimääräisellä paidalla niinkuin itse ehdotit?
Se, että lähettivät vittuillakseen sheikkerin?

2/2, bingo!

Toki jos tohon esimerkkiin vertaa, niin shaker kuulostaa vittuilulta.

En itse lähtisi edes odottamaan mitään shakeria isompaa, normaaleissa alle 100e tilauksissa tms, jossa joku paidan antaminen voisi tehdä kaupasta miinusmerkkisen yritykselle. Liiketoimintaa kumminkin harrastavat, joten ovat luultavasti ajatellut tarjota "jotain pientä" hyvitykseksi ihan hyvää hyvyyttään.. tässä tapauskessa se on saanut lähinnä sut barrikadeille.

Luultavasti jos olisivat vaan suorittaneet vaihdon, niin et olisi "noin äkäinen"?

six deaucen toppien hinnasta kun en mitään tiedä, mutta kuulostaa siltä että se olisi useiden kymppien arvoinen(yli 50e?) niin hyvä jos on varaa tarjota noin hyvä hyvitys, varmasti saa loppuasiakkaan hyvälle mielelle, kaikilla tuohon ei välttämättä ole mahdollisuuksia.

Parempaa mainosta (vastinetta topin hinnalle) olisi saanut kilpaileva lafka, jos oisit vielä kertonut niiden nimen (ellei ole pakkiksen sääntöjen vastaista).

Mustalle listalle pääseminen asiallisesti hoitamalla asian vähä niin ja näin, mutta ei kai siinä muilla oo nokan koputtamista miten sä asian otit.

ja loppuun vielä, että itsellä ei ole mitään kytkyjä mihinkään kyseisen alan firmoihin.

Pienillä teoilla tunnetusti erotetaan ne jyvät akanoista. Kuluttajat kyllä osaavat olla yllättävän tarkkoja ja pitkävihaisia vastaavissa tapauksissa, joissa yritys on tehnyt virheen, oli sitten pieni tai iso moka. Varsinkin kun asiakaspalvelumielessä anteliaatkin hyvitykset ovat kyllä isommissa lafkoissa ihan arkipäivää, ihan näin omakohtaisesta työntekijän ja kuluttajan näkökulmasta.

Kyllä noin ikävästä kokemuksesta pitäisi saada vähintään Bull personal traineriksi kuukauden ajaksi, tilatut tuotteet ilmaiseksi, pari t-paitaa, Pumping Iron-DVD ja kymppikerran poskihoitoon oikeuttava lahjakortti valitsemalleen fitness-typylle.

Mutta hei, jos toi on ikävin kauppakokemus, niin hyvin on mennyt asiat elämässä :thumbs:

No tuo nyt lienee kolmannen maailman ongelma. En itsekkään olisi kyllä laittanut 1/3 tuotteista ilmaiseksi. Sheikkeri kuulostaa aivan järkevälle :)

Edit, olinkin hidas. Asiaa oli puitu jo pidemmän aikaa. No samoilla linjoilla näyttää olevan muutkin.

Jos tyytyy vähään, ei koskaan tiedä paremmasta.

Jos tyytyy vähään, ei koskaan tiedä paremmasta.

Ei nyt oikein osu tähän caseen tuollainen vertaus ;)

Paljonko muuten oli tilauksesi arvo?
Paljonko oli hyvityksenä pyytämäsi paidan arvo?

Ei nyt oikein osu tähän caseen tuollainen vertaus ;)

Paljonko muuten oli tilauksesi arvo?
Paljonko oli hyvityksenä pyytämäsi paidan arvo?

10 000€.

Periaatteet on tärkeitä. Raha tunnetusti ratkaisee, mutta kyllä ainakin itse näkisin asiakastyytyväisyyden tärkeämpänä kuin muutaman euron "tappion", joka kuitenkin todennäköisesti pidemmällä tähtäyksellä fiksumpi valinta kuin yksi kuluttaja vähemmän ;)

10 000€.

Periaatteet on tärkeitä. Raha tunnetusti ratkaisee, mutta kyllä ainakin itse näkisin asiakastyytyväisyyden tärkeämpänä kuin muutaman euron "tappion", joka kuitenkin todennäköisesti pidemmällä tähtäyksellä fiksumpi valinta kuin yksi kuluttaja vähemmän ;)

Joo, mutta eivätköhän he pyrkineetkin asiakastyytyväisyyteen, kun antoivat ilmaisen sheikkerin tilauksesta, jonka arvo oletettavasti oli huomattavasti vähemmän kuin 10k€ ;)

Mä en tiedä heidän firman talouslukuja tai sisäänostohintoja, mutta voipi olla, että eivät ihan mahdottomia hyvityksiä nykyisessä taloustilanteessa pysty antamaan. Eihän heidän periaatteessa olisi tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa tuotteet tilattuihin, nyt sentään laittoivat sheikkerin hyvityksenä ;)

Kai tuollainen kohtuuton reagoiminen huonoihin palveluihin johtuu siitä, että omassa elämässä on tylsää ja sitten saadaan tarpeellista jännitystä meuhkaamalla asioista jotka on hoidettu huonosti. Saa sykkeen nousemaan ja kokemuksen oikeutetusta raivosta. Raivoaminen tuntuu hyvältä :)

Omassa työpaikassa naisasiakkaat tuntuvat olevan 7/10 tapauksista kun meuhkataan jostain pienestä ongelmasta. Miesten kanssa yleensä riittää, että asia tunnustetaan ja hoidetaan asia kuntoon nyt heti.

Kyllä tuo Eqqun tapaus sai hymyn huulille. Asiakas ehdottaa hyvitykseksi ESIMERKIKSI paitaa, mutta saakin vain shakerin niin vetää porot nokkaan. Ihan kuin nämä teiniprinsessat jotka on saaneet synttärilahjaksi uuden auton mutta se on perkele väärän värinen. Pienemmästäkin se maailma kaatuu. Kukin tietysti tyylillään mutta mä en kyllä luultavasti olisi osannut ottaa tuota ollenkaan pahalla kun kuitenkin jotenkin hyvittivät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom