[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tullut kuntoon, voitaneen olettaa saman vian toistuneen/olevan autossa kaiken aikaa luovutuksesta alkaen. Päästy 1½ työmatkaa Helsinkiin (vajaa kaksisataa kilometriä) Äsken Itiksestä matka Jakomäkeen, siellä kerrostalon pihalla moottorin häiriövalo syttyi. Soitettu herra muottikadulle noin 16.50. Puhui toista puhelua jonka jälkeen käänsi vastaajaan. Meni jotakuinkun näin, " nimi päivää, hyvä korjaus. Ei kestänyt kahta matkaa Helsinkiin, sama moottorinhäiriövalo palaa taas" Punainen luurin kuva.

Autossa samankaltaisia oireita kuin korjaamolle alunperin vietäessä!!

Juuri eilen peruin marmorilta ajan kun ei sitä voi varmuudeksi pitää. Tilaan parin viikon päästä uudelleen kun auton näytössä huutomerkki, ohjekirja kertoo joku pakokaasutarkistus katsastusta varten 11/2014 niin tutkikoon samalla tuon vikavalon ja käyntihäiriösyyt.

Miten alkaa oireilla kun vikavalo syttyy, ei jaksa koko episodia kahlata läpi? Jos sen auton vian haluat selville, suosittelen soita (aj-tech Seinäjoki, osaa jo puhelimessakin varmasti jotain sanoa,) toki on etelä-pohjanmaalla, ite käyttänyt tuolla paljon autoa ja oli vika mikä tahansa aina on tullut kuntoon, eikä ole kallis paikka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten alkaa oireilla kun vikavalo syttyy, ei jaksa koko episodia kahlata läpi? Jos sen auton vian haluat selville, suosittelen soita (aj-tech Seinäjoki, osaa jo puhelimessakin varmasti jotain sanoa,) toki on etelä-pohjanmaalla, ite käyttänyt tuolla paljon autoa ja oli vika mikä tahansa aina on tullut kuntoon, eikä ole kallis paikka.

Poolilla muistaakseni alunperin tukehtui, kun tuuttasi kaasua (mutta se tosissaan oli monta sivua sitten).

Mulla syttyi vikavalo, ei varsinaisia oireita, rajoittimet päälle toki.

Kovasti ihmettelisin, jos joku propellihattu osaisi puhelimessa vian määrittää. Ei se toki mahdotonta ole, mutta jos hänellä olisi vankka kokemus juuri näistä vioista, niin miksei valmistaja saisi niistä koskaan tietää.

Ajattelen siis, että tuote itsessään on (ikävä kyllä) huono. Siihen tulee vikaa ja vikakoodi on geneerinen (pakokaasuseos liian sitä tai tätä), mikä voi johtua imusta, puhalluksesta, ilmasta, sen paineesta tai kyydittävistä ihmisistä. Ja sitten voi olla, että jakopään ketju on venynyt, pahuksellisen kireä tai sitten se pahamaineinen kaiken persiilleenviejä - moottorinohjausyksikkö, siis tietokone.

Susi tuote on kehitetty, jonka korjaaminen minkään inhimillisen tiedon perusteella ei tunnu mahdolliselta.

Syystä tai toisesta tulee fiilis, että jospa tämän mystisen vian takana on tyyliin nirhautunut lambdan piuha joka ottaa toisinaan maihin. Eli ns euron vika, jota korjattu tonneilla. Tulee ihan oma volvo mieleen, päästöt vituillaa, vaihdetaan lambdaa ja muita tunnistimia tuloksetta. Noh lopulta autosähköjen speciaali miehelle auto talliin, mäyris kaljaa ja tunti työaikaa. Vika paikallistuu lambdan johtoon joka on nirhaantunut johtosarjan sisältä -> 20snt liitin väliin ja taas mennään :D.

Poolilla muistaakseni alunperin tukehtui, kun tuuttasi kaasua (mutta se tosissaan oli monta sivua sitten).

Mulla syttyi vikavalo, ei varsinaisia oireita, rajoittimet päälle toki.

Kovasti ihmettelisin, jos joku propellihattu osaisi puhelimessa vian määrittää. Ei se toki mahdotonta ole, mutta jos hänellä olisi vankka kokemus juuri näistä vioista, niin miksei valmistaja saisi niistä koskaan tietää.

Ajattelen siis, että tuote itsessään on (ikävä kyllä) huono. Siihen tulee vikaa ja vikakoodi on geneerinen (pakokaasuseos liian sitä tai tätä), mikä voi johtua imusta, puhalluksesta, ilmasta, sen paineesta tai kyydittävistä ihmisistä. Ja sitten voi olla, että jakopään ketju on venynyt, pahuksellisen kireä tai sitten se pahamaineinen kaiken persiilleenviejä - moottorinohjausyksikkö, siis tietokone.

Susi tuote on kehitetty, jonka korjaaminen minkään inhimillisen tiedon perusteella ei tunnu mahdolliselta.

Boldattu edelleen vaivaa, lisäksi tyhjäkäynillä toistuvasti noin 20 sec. välein tiputtaa rahdun kierroksia. ( liikennevaloissa laitoin merkille kun seurailin aikani kuluksi toisella silmällä kierroslukumittaria, piti ihan radio ottaa pois päältä niin kuuli käyntiäänestäkin.) Lisäksi tuo vikavalo.

En viitsi sanoa mitä mieltä olen tuollaisista esityksistä " että soita..." Mitäpä se toimittaa vaikka kävisi Intialaisen Gurun luona ja hän määrittelisi auton vian. Kyllä ne sen vian marmorillakin itse haluavat laitteillaan varmentaa... ( uskon myös että onnistuvat)

Boldattu edelleen vaivaa, lisäksi tyhjäkäynillä toistuvasti noin 20 sec. välein tiputtaa rahdun kierroksia. ( liikennevaloissa laitoin merkille kun seurailin aikani kuluksi toisella silmällä kierroslukumittaria, piti ihan radio ottaa pois päältä niin kuuli käyntiäänestäkin.) Lisäksi tuo vikavalo.

En viitsi sanoa mitä mieltä olen tuollaisista esityksistä " että soita..." Mitäpä se toimittaa vaikka kävisi Intialaisen Gurun luona ja hän määrittelisi auton vian. Kyllä ne sen vian marmorillakin itse haluavat laitteillaan varmentaa... ( uskon myös että onnistuvat)

Onko sulla joku asennevamma? ihme hommaa kun auttaa yrittää ja vittuilut niskaa tuosta soittamisesta, vie marmorille toki.

Suuttimet aiheuttaa tukehtumista ja tyhjäkäynti heittelee ja koko auto tärisee, eikä näy välttämättä korjausarvoissa jos on paskana. Imm tsekattu ?

Onko sulla joku asennevamma? ihme hommaa kun auttaa yrittää ja vittuilut niskaa tuosta soittamisesta, vie marmorille toki.

Suuttimet aiheuttaa tukehtumista ja tyhjäkäynti heittelee ja koko auto tärisee, eikä näy välttämättä korjausarvoissa jos on paskana. Imm tsekattu ?

Edelleenkin mitä soittaminen minua autaa? Asun kerrostalossa ja omistan peltisepän työkalut ja osaan sen homman enkä autojen korjuuseen tarvittavia työkaluja. Enkä osaa autoja korjatakkaan ja mikä korjaamo korjaa jos sanon "soitin seinäjoen asiantuntijalle ja hän sanoi vian olevan siellä ja siellä, korjatkaa sieltä! Valitettavasti olen jo saanut monia yhtä hyviä neuvoja kuin sinulta joten kiitos niistä ja tulevistakin!

Edelleenkin mitä soittaminen minua autaa? Valitettavasti olen jo saanut monia yhtä hyviä neuvoja kuin sinulta joten kiitos niistä ja tulevistakin!

Ole hyvä. Näille keskusteluforumeille kun kirjoittelee, niin on ihan mahdollista, että joku yrittää auttaa ja hyviä ja huonoja neuvoja tulee.

Ukraina saattoi vinkata, että hänen mainitsemassaan paikassa tuohon vikaan voi saada ainakin uutta vihjettä. Jonkun Volvoahan tuossa oli monella tonnilla korjattu ja vika oli jossain euron piuhassa. Ihan samanlainen vika nyt saattaa olla kyseessä, ja hyvällä tuurilla saat sen korjattua itse hetkessä ja halvalla. Ja sen myötä pääset taas Muottikatua arvostelemaan oikein urakalla!

MARMORILLA osaavat sitten hakea saman 1 eur vian sekunnissa. Mutta ei pyöri pisnis merkkihuolloissa sillä että laitetaan euron liitin ja laskutetaan 10 min. Auton huollolle on varattu aikaa tunti, niin totta kai siitä pitää lasipalatsin tiskille tahkota rahaa ja samaan kauppaan vaihdetaan 500 eur osa ja laskutetaan myös se 120 eur/tunti. Ja asiakas nielee kaiken, koska onhan kyseessä MARMORItiski.

Jep. Kirjoitin saman sävyisen viestin kuin Hansen. Mutta tapatalkki ei näytä sitä tänne laittaneen.

Eli lyhennettynä. Pode sitä vitutusta yksinäsi, jos apu ei kelpaa :D

Kuvittelisi että maksaa vaivan soittaa puhelu johkin firmaan, jossa saattaa vaikka olla ollut samaa häikkää aiemmin. Ja osaa suoraan sanoa vian. Se maksaa noin 10 senttiä ja tilanteesi on aika toivottoman oloinen muutenkin.

Ole hyvä. Näille keskusteluforumeille kun kirjoittelee, niin on ihan mahdollista, että joku yrittää auttaa ja hyviä ja huonoja neuvoja tulee.

Ukraina saattoi vinkata, että hänen mainitsemassaan paikassa tuohon vikaan voi saada ainakin uutta vihjettä. Jonkun Volvoahan tuossa oli monella tonnilla korjattu ja vika oli jossain euron piuhassa. Ihan samanlainen vika nyt saattaa olla kyseessä, ja hyvällä tuurilla saat sen korjattua itse hetkessä ja halvalla. Ja sen myötä pääset taas Muottikatua arvostelemaan oikein urakalla!

MARMORILLA osaavat sitten hakea saman 1 eur vian sekunnissa. Mutta ei pyöri pisnis merkkihuolloissa sillä että laitetaan euron liitin ja laskutetaan 10 min. Auton huollolle on varattu aikaa tunti, niin totta kai siitä pitää lasipalatsin tiskille tahkota rahaa ja samaan kauppaan vaihdetaan 500 eur osa ja laskutetaan myös se 120 eur/tunti. Ja asiakas nielee kaiken, koska onhan kyseessä MARMORItiski.

Tuossahan se pointti on. Jos vaikka soitankin ja saan vian selville...marmoritiskillä varmasti kuunnellaan kohteliaasti mutta tehdään kuten kuvasit!

Tuossahan se pointti on. Jos vaikka soitankin ja saan vian selville...marmoritiskillä varmasti kuunnellaan kohteliaasti mutta tehdään kuten kuvasit!

No ootko kyselly bmw foorumilta? Itse kyllä ensin selvittäisin missä se vika voi olla ennen kuin veisin auton jonnekkin pikkupajalle arpajaisiin.. Foorumeilla sattuu olemaan melko asian tuntevaa porukkaa ja melko varmaan vian vois sen kautta löytää tai joku avulias vaikka pientä maksua vastaan käydä sen sulle korjaamassa, mutta jos apu ei kelpaa niin vie ihmeessä sinne merkkihuoltoon. Olen kyllä itse lukenut sinun juttuja vastaavia tarinoita merkkikorjaamoiltakin. Eikä sulla itsellä juuri autoista tarvi tietää jos saat ohjeet johonkin helppoon vikaan minkä voit itse käydä konepellin alta tarkistamassa.

Ite jotenkin vierastan ajatusta, että viedään auto korjattavaksi yhteen paikkaan ja soitellaan toiselle puolelle suomea jotta saisi vikadiagnoosin sieltä. Liekkö siellä Seinäjoellakaan korjaaja kovin innoissaan kuuntelemassa puhelimessa Poolin huolia kun ei tästä varmasti tule kuitenkaan maksavaa asiakasta saamaan.

Foorumeilta kyllä tuntuu löytyvän hyvin apua ainakin vähän vanhempien autojen kanssa.

MyTrendyPhone. Puhelin on nyt viikon ollu näytön korjauksessa, vaikka valmista piti tulla 1-2 työpäivän aikana. Ei siinä vielä mitään, mutta livechatista yritin kysyä puhelimen statusta parikin kertaa. Molemmilla kerroilla tuli viesti siihen vitun chattilaatikkoon, että asiakaspalvelija on lähtenyt keskustelusta. Mitä helvettiä? Tämän ja aikaisempien kokemusten perusteella en suosittele kenellekkään enkä enää ole missään tekemisissä koko lafkan kans. Susipaskaa palvelua, lähtee jumalauta menemään koko chatista eikä vastaa mitään.

The fucking Elisa. Vähintään viisi vuotta oli kiinteä netti toiselta palvelun tarjoajalta jonka Elisa meni ostamaan. Koko aikana ei kertaakaan ongelmaa. Elisan kanssa kolmas modeemi menossa ja taas perjantaina yhteys meni poikki kun tekevät jotain "muutostöitä". Yllättäen ei nouse purkki linjoille vielä tänäänkään vaikka jo kahdesti tehty vika ilmoitus. Paskaa.

The fucking Elisa. Vähintään viisi vuotta oli kiinteä netti toiselta palvelun tarjoajalta jonka Elisa meni ostamaan. Koko aikana ei kertaakaan ongelmaa. Elisan kanssa kolmas modeemi menossa ja taas perjantaina yhteys meni poikki kun tekevät jotain "muutostöitä". Yllättäen ei nouse purkki linjoille vielä tänäänkään vaikka jo kahdesti tehty vika ilmoitus. Paskaa.

Sama paska taitaa olla kyseessä kun saunalahti. Vaihdoin dna:lta saunalahteen ja otin 4g netin ja s5 galaxyn. Ensin pätki netti 2 kuukautta. Nyt ku se rupes toimimaan niin puhelut ei tule perille.

Kaverilla joka on HYVIN tarkka siitä, että vastaa aina puhelimeen tai ainakin sottaa välittömästi takasin puhelun kun huomaa. Kolme päivää koitin saada ukkoa kiinni eikä vastaa, hälyttää ihan normisti. Lopulta soitin frendin siskolle ja kysyin, että onko mulle suututtu jostain tms. Kun ei puhelimeen vastata. Syynä oli Elisa ja 4G... Ei tullut puhelut perille.

E: eikös nuo ole samassa verkossa

Aika jännä että mulla oli samanlaisia ongelmia DNA :n kanssa hiljattain. Puhelut ei tullu oikein perille ja maksoin kaiketi 21m netistä, mutta netin nopeus oli varmaan vuoden jotain 1-5m. Lopulta vaihdoin Saunalahdelle ja elämä hymyilee. Puhelut tulee perille ja netti on yli 21m ja liittymä kaiketi halvempi.

MyTrendyPhone. Puhelin on nyt viikon ollu näytön korjauksessa, vaikka valmista piti tulla 1-2 työpäivän aikana. Ei siinä vielä mitään, mutta livechatista yritin kysyä puhelimen statusta parikin kertaa. Molemmilla kerroilla tuli viesti siihen vitun chattilaatikkoon, että asiakaspalvelija on lähtenyt keskustelusta. Mitä helvettiä? Tämän ja aikaisempien kokemusten perusteella en suosittele kenellekkään enkä enää ole missään tekemisissä koko lafkan kans. Susipaskaa palvelua, lähtee jumalauta menemään koko chatista eikä vastaa mitään.
Vieläki puhelin korjauksessa. Eilen ilmottivat että akkukin pitää vaihtaa, on kuulemma rikki. Ja minun piikkiin tietysti. Sanoin, että vaihtakaa vaan, mutta olispa mukava tietää miten se on yhtäkkiä särkyny kun täällä mulla se vielä toimi ja latas ihan normaalisti, ei vastausta. Ymmärtäisin viivästykset paremmin jos ne olis lähettäny puhelimen jonnekkin kolmannelle osapuolelle korjattavaks, mutta tekevät sen paikan päällä. Huoh. En suosittele kenellekkään.

Mites poolin auto, kiinnostaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom