[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tuo Eqqun tapaus sai hymyn huulille. Asiakas ehdottaa hyvitykseksi ESIMERKIKSI paitaa, mutta saakin vain shakerin niin vetää porot nokkaan. Ihan kuin nämä teiniprinsessat jotka on saaneet synttärilahjaksi uuden auton mutta se on perkele väärän värinen. Pienemmästäkin se maailma kaatuu. Kukin tietysti tyylillään mutta mä en kyllä luultavasti olisi osannut ottaa tuota ollenkaan pahalla kun kuitenkin jotenkin hyvittivät.

Joo, saman suuntaiset ajatukset täällä, vaikka en kehdannut sitä ääneen sanoa ;)
Mä olen varmaan helppo asiakas ja vähään tyytyväinen, mutta itse olen noin lähtökohtaisesti tyytyväinen jo siitä, että myyjä korjaa tekemänsä virheen ripeästi. Se on ns. se odotettu palvelu.

Mikä tahansa ylimääräinen on pelkkää bonusta ja taatusti nostaa ko. myyjän pisteitä omissa silmissäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eqqu olisi selvästi tarvinnut sheikkerin tilalle tamponeja :D

Verta on kyllä tullut nenästä viime aikoina yllättävän usein, et jos niitä pystyy sieraimiin tunkemaan, niin parempi sekin olis ollut kuin joku hiivatin sheikkeri ;)

Kyllä tuo Eqqun tapaus sai hymyn huulille. Asiakas ehdottaa hyvitykseksi ESIMERKIKSI paitaa, mutta saakin vain shakerin niin vetää porot nokkaan. Ihan kuin nämä teiniprinsessat jotka on saaneet synttärilahjaksi uuden auton mutta se on perkele väärän värinen. Pienemmästäkin se maailma kaatuu. Kukin tietysti tyylillään mutta mä en kyllä luultavasti olisi osannut ottaa tuota ollenkaan pahalla kun kuitenkin jotenkin hyvittivät.

No ehe-ehe. Parin kympin paidan rinnastat uuteen isin ostamaan autoon? Ourraid... Ihan hauska ikivanha vertaus, mut tosin yhdistettynä tähän episoodiin viestisi informaatioarvo oli pyöreä nolla.

Kuten sanoin, toki tuohon omaan provosoitumiseen tuosta hyvityksestä liittyy varmaan pitkälti se tosiasia, että itse olen asiakaspalvelu- ja myyntityössä toiminut viime vuosina ja on vähän eri käsitys siitä, miten asiakas pidetään tyytyväisenä ts. hyvitetään oman pään moka & virhe.

Mä en tiedä heidän firman talouslukuja tai sisäänostohintoja, mutta voipi olla, että eivät ihan mahdottomia hyvityksiä nykyisessä taloustilanteessa pysty antamaan. Eihän heidän periaatteessa olisi tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa tuotteet tilattuihin, nyt sentään laittoivat sheikkerin hyvityksenä ;)
Ei tarvitse mikään taloustieteilijä olla laskeakseen 1+1, kumman luulet olevan heidän kannalta huonompi ratkaisu;
a) olisivat hyvittäneet parinkympin paidan omasta virheestään
b) en tilaa firman tuotteita jatkossa

You do the math, biaaaaatch :D

ps. Parin vuoden paskatoisto hiljaiselon jälkeen, alkaakin uhkaavasti muistua mieleen, miksi keskustelun anti tällä palstalla on mitä on hehe...

Ei tarvitse mikään taloustieteilijä olla laskeakseen 1+1, kumman luulet olevan heidän kannalta huonompi ratkaisu;

Jos kyseessä oli ensimmäinen asiakastapahtuma osaltasi niin tuo B olisi muutenkin todennäköinen vaihtoehto. Ainoastaan pitkässä tai muuten hyvin aktiivisessa asiakkuudessa ymmärtäisin kalliimmalla tuotteella hyvittämisen.

Firma korjasi virheen, josta ei edes mainittavaa taloudellista haittaa sinulle aiheutunut. Hyvittivät vielä mokaansa ilmaisella tuotteella, jonka rahallinen arvo tilauksesta on siellä 10% luokkaa jos otetaan keskivertosheikkeri 4€ ja pari paitaa 20€/kpl.

Jos kyseessä oli ensimmäinen asiakastapahtuma osaltasi niin tuo B olisi muutenkin todennäköinen vaihtoehto. Ainoastaan pitkässä tai muuten hyvin aktiivisessa asiakkuudessa ymmärtäisin kalliimmalla tuotteella hyvittämisen.

Firma korjasi virheen, josta ei edes mainittavaa taloudellista haittaa sinulle aiheutunut. Hyvittivät vielä mokaansa ilmaisella tuotteella, jonka rahallinen arvo tilauksesta on siellä 10% luokkaa jos otetaan keskivertosheikkeri 4€ ja pari paitaa 20€/kpl.

No kyllä mä (valitettavasti) aika pitkän linjan asiakas olen ollut tähän asti, että sekin vielä. Your argument is invalid.

A) Mee takas sinkkutrediin
B) Hommaa muija

:provo: :evil:

No kyllä mä (valitettavasti) aika pitkän linjan asiakas olen ollut tähän asti, että sekin vielä. Your argument is invalid.

A) Mee takas sinkkutrediin
B) Hommaa muija

:provo: :evil:

Niin, kuten sanoin niin pitkässä asiakassuhteessa olisin ymmärtänyt sen extra t-paidan sheikkerin sijaan. Näkökulma on tosin yritysten palveluliiketoiminnan puolelta ja kuluttajatuotteita en haluaisi koskaan myydä.

A. En haluu, siellä on tylsää.
B. Vuosihan on vasta alussa.

Senkin höpsö pieni liharekka. :D

ps. Parin vuoden paskatoisto hiljaiselon jälkeen, alkaakin uhkaavasti muistua mieleen, miksi keskustelun anti tällä palstalla on mitä on hehe...

Eli alkaa ärsyttämään, kun kaikki on sun kanssa eri mieltä ;)

Eli alkaa ärsyttämään, kun kaikki on sun kanssa eri mieltä ;)

6982e354c809ed458304fbef66fcaddcc1140d5e9a491745780109b078fa3930.jpg

Tapaus "eqqu pettyi hyvitykseen" lienee nyt loppuun käsitelty.
Eli jätetään tuon asian puiminen nyt tähän, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja eiköhän ne tässä jo selväksi tulleet.

Eli jatketaan uusilla huonoilla kokemuksilla, niin ei mene koko ketju tämän saman asian vääntämiseen.

Eipä ole Voimapuodilta tullut vyötä, ei minkäänlaista tietoa vaikka luvattiin laittaa korvaava tuote jota ei ole näkynyt, eikä sähköposteihin vastata. Kaiken kaikkiaan ollut kyllä niin hieno kokemus, että lämpimästi voin suositella kaikille jotka haluavat vähän vittumaisempia kokemuksia verkkokaupankäynnistä :) Ihmettelen kyllä miten tuommoinen pulju voi olla pystyssä :david:

Specsavers ja "kokonaisvaltainen näöntutkimus ilmaiseksi". Eli tuollaista tyrkyttivät taannoin reilun vuoden hiljaiselon jälkeen, kun olin kyseisen puljun hylännyt aikaisemman kusetuksen vuoksi (lupailivat yhtä ja totuus oli toinen ja jouduin makselemaan ylimääräistä).
No edellisestä tarkastuksesta oli jo aikaa ja ajattelin, että kun kerran ilmainen on, niin käydään katsomassa mikä on silmien tilanne. Varaan ajan ja menen paikalle. Siirrytään tutkimushuoneen puolelle ja muija tiirailee "kiikareillaan" silmiäni. Kysyy sitten, että käytänkö silmälaseja ja kerron lähinnä käyttäväni piilareita (mikä varmasti olisi pitänyt olla selvää jo asiakastietojen pohjalta). No testit jatkuvat ja hän pyytää ottamaan piilarit pois silmiltä, jotta voi tehdä jotain lisätutkimuksia. Näin tehdään ja saadaan tuloksia, näkö aavistuksen heikentynyt tai pikemminkin hajataittoa tullut lisää. Siihen mennessä homma vaikutti vielä olevan ok.
Sitten muija kaivoi laatikosta parin piilareita ja pyysi kokeilemaan niitä. Hölmönä sitten heitin ne silmiini ja tehtiin lisää testejä. Todettiin, että näillä "specseillä" näkee paremmin kuin vanhoilla linsseillä (ylläri). Muija kirjasi uudet lukemat papereihinsa ja siirryttiin takasin myymälän puolelle. Menin kassalle odotuksena saada nämä uudet lukemat myös paperilla, niin kuin oli luvattu. Silloin päästiinkin asiaan, muija käy lyömään koneeseen summia ja kyselee, että laitetaanko tilaukseen ehkä näin ja näin monta paketti linssejä vai mitäs? No totean, että on vielä muutaman kuukauden verran vanhoja jäljellä (eikä ollut opiskelijana sillä hetkellä kauheaa budjettiakaan käytössä), että katsotaan sitä lisätilausta myöhemmin. Sitten muija tokaisee: "32€!". Olen hetken, että mitvit ja näytän vielä lappua jossa luvataan kokonaisvaltainen näöntarkastus ilmaiseksi. Muija toteaa kylmästi, että tää on eri juttu kun käytät piilareita ja sait juuri yhden parin piilareita silmiisikin. No mitä siinä sitten voi tehdä, kun kasa mummoja jonottaa jo selän takana, ei muuta kuin vingutan korttia.
Loppuhuipennus tulee kun kyselen saada paperille mukaani uudet lukemat. Muija siinä hetken änkyttää, mutta lopulta suostuu ne ylös kirjaamaan. Näin suomi-specsavers-suomi-sanakirjan mukaan: kokonaisvaltainen=osittainen, ilmainen=32€.
Taidan siis jatkossakin tehdä ostokset muualla.

Hoivatukku.com

Tilasin neuloja ja toimitusajaksi luvattiin 2 päivää. Odotin niitä 3 viikkoa. Sähköpostiin vastattiin neljännen viikon kohdalla, että kyseiset terumoneulat loppu ja vastaavia tilattu hollannista. (Tilasin terumoita kun paskat bd:n halpisneulat on tylsiä). Hintaa oli joku reilu 20e per laatikko. Vitosviikon kohdalla paketti saapui perille ja vastaavat tuotteet olivat heidän mielestään 8e per loota maksavat bd:n paskat mitä mulla on kaikki lootat täynnä. Hienosti hoidettu.

Muistikauppa.com

Tilasin läppäriin muistikamman 2-7 pvä toimitusaika. 4 viikkoa odottanut ja edellinen lupaus toimitusajalle oli 16.4 jonka sain tietooni mailia pommittamalla.. mun mielestä ois kohtuullista edes ilmottaa asiakkaalle jos toimitusaika venyy 5 viikkoa luvatusta. Todennäköisesti ootan että se palikka tulee ja lähetän sen takasin ja pyydän rahat takasin ja haen mokoman paskan tosta paikallisesta atk liikkeestä 15e kalliimmalla.

Lidl päätyi tänään boikottiini. 3 makaronipussia 400g , 6 kivennäisvettä á 0,85€, 1 rosvopaisti 170g ja 1 tarjousmysli 2,36€ maksoivat 6,85€ pullonpalautuskuitin jälkeen 7,15€. Joko törkeää ylihinnoittelua tai myyjät vetävät välistä jollain tapaa. Minulle on aivan sama kumpi on syy.

Kuitillahan tuosta saisi selville, mikä on kassalla mennyt pieleen. Ei tuosta kuitenkaan millään opilla voi nuin paljoa yhteensä hintaa tulla.

Lidl päätyi tänään boikottiini. 3 makaronipussia 400g , 6 kivennäisvettä á 0,85€, 1 rosvopaisti 170g ja 1 tarjousmysli 2,36€ maksoivat 6,85€ pullonpalautuskuitin jälkeen 7,15€. Joko törkeää ylihinnoittelua tai myyjät vetävät välistä jollain tapaa. Minulle on aivan sama kumpi on syy.

Mun mittapuulla menee kyl ihan oman idiotismin puolelle jos ei osaa sitä kuittia kurkistaa ja kattoa et on oikein lyöty.

Ei millään voida olettaa että asiakkaat ovat täydessä kunnossa kaupassa käydessään ja siten kykeneviä tuommoiseen. Selkäsärkyisenä tahtoo vain nopeasti kotiin ja mitä luultavammin tuo on ollut vielä tahallista, koska kysyin tarkentaakseni että olihan leimannut myös pullonpalautuskuitin. Jos kaupassakäymisestä muodostuu mittelö asiakkaan ja myyjän välille on kaupanteko minun osaltani siinä kyseisen kaltaisissa paikoissa. Idiotismia tai ei.

No siksi ne tarjoavat sitä kuittia, että asiakas voi siitä katsoa että on oikein mennyt. Ja jos siinä näkyy virhe, niin korjaavat sen mielellään, eikä tarvitse tapella ollenkaan.

Mun mittapuulla menee kyl ihan oman idiotismin puolelle jos ei osaa sitä kuittia kurkistaa ja kattoa et on oikein lyöty.
No joo ja ei. Asiakaspalvelun kannalta virhelyöntien määrä pitäisi olla niin pientä, ettei kuittien syynäämiselle pitäs olla tarvetta. Noi kassajärjestelmätkin on sen verran idioottivarmoja nykyään.

Mutta sen kerran kun jotain menee pieleen, niin vituttaahan se toki, jos ei ole osannut kuittia tai edes kassa-/maksupäätteen summaa katsoa. Nyt saan itse selvitellä yhtä tapahtumaa, jossa kortilta on vetäisty 32€ parin euron sijaan. Pitäs myös varmaan oppia pitämään käteistä mukana edes noiden pienten ostosten verran...

Specsavers ja "kokonaisvaltainen näöntutkimus ilmaiseksi". Eli tuollaista tyrkyttivät taannoin reilun vuoden hiljaiselon jälkeen, kun olin kyseisen puljun hylännyt aikaisemman kusetuksen vuoksi (lupailivat yhtä ja totuus oli toinen ja jouduin makselemaan ylimääräistä).
No edellisestä tarkastuksesta oli jo aikaa ja ajattelin, että kun kerran ilmainen on, niin käydään katsomassa mikä on silmien tilanne. Varaan ajan ja menen paikalle. Siirrytään tutkimushuoneen puolelle ja muija tiirailee "kiikareillaan" silmiäni. Kysyy sitten, että käytänkö silmälaseja ja kerron lähinnä käyttäväni piilareita (mikä varmasti olisi pitänyt olla selvää jo asiakastietojen pohjalta). No testit jatkuvat ja hän pyytää ottamaan piilarit pois silmiltä, jotta voi tehdä jotain lisätutkimuksia. Näin tehdään ja saadaan tuloksia, näkö aavistuksen heikentynyt tai pikemminkin hajataittoa tullut lisää. Siihen mennessä homma vaikutti vielä olevan ok.
Sitten muija kaivoi laatikosta parin piilareita ja pyysi kokeilemaan niitä. Hölmönä sitten heitin ne silmiini ja tehtiin lisää testejä. Todettiin, että näillä "specseillä" näkee paremmin kuin vanhoilla linsseillä (ylläri). Muija kirjasi uudet lukemat papereihinsa ja siirryttiin takasin myymälän puolelle. Menin kassalle odotuksena saada nämä uudet lukemat myös paperilla, niin kuin oli luvattu. Silloin päästiinkin asiaan, muija käy lyömään koneeseen summia ja kyselee, että laitetaanko tilaukseen ehkä näin ja näin monta paketti linssejä vai mitäs? No totean, että on vielä muutaman kuukauden verran vanhoja jäljellä (eikä ollut opiskelijana sillä hetkellä kauheaa budjettiakaan käytössä), että katsotaan sitä lisätilausta myöhemmin. Sitten muija tokaisee: "32€!". Olen hetken, että mitvit ja näytän vielä lappua jossa luvataan kokonaisvaltainen näöntarkastus ilmaiseksi. Muija toteaa kylmästi, että tää on eri juttu kun käytät piilareita ja sait juuri yhden parin piilareita silmiisikin. No mitä siinä sitten voi tehdä, kun kasa mummoja jonottaa jo selän takana, ei muuta kuin vingutan korttia.
Loppuhuipennus tulee kun kyselen saada paperille mukaani uudet lukemat. Muija siinä hetken änkyttää, mutta lopulta suostuu ne ylös kirjaamaan. Näin suomi-specsavers-suomi-sanakirjan mukaan: kokonaisvaltainen=osittainen, ilmainen=32€.
Taidan siis jatkossakin tehdä ostokset muualla.

En tiedä kun en ole saamaasi tarjoustasi nähnyt, on varmasti ollut ehkä harhaanjohtavaa mainosta, mutta kyllähän nyt ihmisen pitäisi tietää, että ei mitään saa ilmaiseksi.

Luulitko tosiaan, että kansainvälinen yritys halua tarjota ilmaiseksi kalliilla laitteilla, kalliissa toimitilossa, kalliiden asiantuntijoiden tekemiä näöntutkimuksian vain ja ainoastaan siitä syystä, kun ovat huolissaan ihmisten näkökyvystä.

Uskot varmaan vielä joulupukkiinkin?

Viimeisen sivun lukemisella saa kuvan että on kyllä typerää sakkia suomessa, ensimmäinen itkee kun kauppa on veloittanut väärän summan ja ei omasta mielestään ole velvollinen tarkastamaan saaneensa oikeaa rahaa takasin. Toinen menee ilmaiseen näöntarkastukseen, suostuu kaikkeen mitä he ehdottavat ja sitten yllättyy kun joutuukin maksamaan ja perus tyypilliseen suomalaiseen tapaan ei kieltäydy maksamasta vaan maksaa ja valittaa sitten netissä. Ymmärtäisin tuollaisen käytöksen lapselta mutta oletan että olet aikuinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom