[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt saan itse selvitellä yhtä tapahtumaa, jossa kortilta on vetäisty 32€ parin euron sijaan.
Tää on tavallaan väärässä ketjussa nyt, mutta pitää kehua, että korjaaminen meni äärimmäisen jouhevasti kyseisen pienyrittäjän kanssa. Kyseinen ihminen muisti tapahtuman, tarkisti kyseisen päivän kuitit ja palautti rahat. Pahoitteli vielä kovasti, kun itsestäni oli lähinnä hienoa, että asian korjaaminen meni noin kivuttomasti.

Valitettavasti joillain se asenne voi olla sellainenkin, että minähän en tee virheitä. Silloin on äärimmäisen perseestä ruveta selvittämään jotain tilannetta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisin minäkin liittyä samanlaisten valittajien joukkoon. Ostin eilen firman kortilla 5 loisteputkea. En nostanut hihnalle kuin yhden ja mainitsin määrän myyjälle. Autolla huomasin että olinkin ottanut niitä vain neljä. Koska kyseessä oli parin euron ostos, ajattelin että vitut jaksan lähteä oikaisemaan kassalle.

Mutta oishan nyt jämpti kassa huomannut laskea loisteputket ja sanonut että niitä on vain neljä. Ei voi mihinkään luottaa, kusettajat. Kyllä kassan pitäisi laskea ostokset eikä vain luottaa asiakkaan sanaan.
 
En tiedä kun en ole saamaasi tarjoustasi nähnyt, on varmasti ollut ehkä harhaanjohtavaa mainosta, mutta kyllähän nyt ihmisen pitäisi tietää, että ei mitään saa ilmaiseksi.

Luulitko tosiaan, että kansainvälinen yritys halua tarjota ilmaiseksi kalliilla laitteilla, kalliissa toimitilossa, kalliiden asiantuntijoiden tekemiä näöntutkimuksian vain ja ainoastaan siitä syystä, kun ovat huolissaan ihmisten näkökyvystä.

Uskot varmaan vielä joulupukkiinkin?

Joo ja pikku tonttuihin. Oletin (joo iso virhe), että he halusivat saada minut takaisin asiakkaaksi aikaisemman hölmöilynsä vuoksi (jonka kyllä tekstissä mainitsin), mutta näin ei selvästikään ollut.

- - - Updated - - -

Viimeisen sivun lukemisella saa kuvan että on kyllä typerää sakkia suomessa, ensimmäinen itkee kun kauppa on veloittanut väärän summan ja ei omasta mielestään ole velvollinen tarkastamaan saaneensa oikeaa rahaa takasin. Toinen menee ilmaiseen näöntarkastukseen, suostuu kaikkeen mitä he ehdottavat ja sitten yllättyy kun joutuukin maksamaan ja perus tyypilliseen suomalaiseen tapaan ei kieltäydy maksamasta vaan maksaa ja valittaa sitten netissä. Ymmärtäisin tuollaisen käytöksen lapselta mutta oletan että olet aikuinen.

No onneksi on Eisenhornin tapaisia pellejä kertomassa kuinka asiat täytyy hoitaa. Syyllistetään uhri, mitäs läksit.
 
K-market jätkäsaari

Muuten ihan asiallinen kauppa, mutta tasan 2 myyjää sais kokea tän Adolfin "lopullisen ratkaisun" tässä perusteet.

Myyjä 1
Asioin kaupassa tovi sitten ja laitoin ostokseni liukuhihnalle. Perus settiä töihin pari rahkaa ja muutama eines yms.. No toinen mun ed pulloista kaatui hihnalle ja myyjää katto mua ku euron huoraa. No ei tässä mitään. Tuli mun vuoro maksaa ja laitoin korttiin lukijan. Aloin jo laittamaan ostoksiani muovikassiin kunnes myyjä tähän "tääl meil ostokset kyl pitää maksaa myös". Tähän totesin et "mul on kortti siinä lukijassa, sano vaa ku tarttee PIN-koodi laittaa". Ku tykin suusta tää myyjä totee kovaan ääneen "joo ei sul oo rahaa tää kortilla".
Menin lievässä järkytyksessä korttin luokse ja myyjä viel kerran totes "ei sul oo kortilla rahaa". Noh. Onnekseni huomasin että kortti ei ollut menny pohjaan asti ja maksu onnistui vaivattomasti. Päätin vielä näpäyttää myyjää ja totesin hänelle "enemmän ku sulla tulee koskaa olemaan". Lähdin suivaantuneena kirjottamaan kauppiaalle viestiä aiheesta.

Myyjä 2
Sama tilanne. Tosin nyt n.40kg (ompelukone selässä ja avaimet taskussa) myyjä rupee arvostelemaan mun ostoksia. Täl v### oli otsaa todeta, häntä häiritsee ku ihmiset ei huolehdi terveydestään. Tuijotin häntä hölmistyneenä. Myyjän ei varmaan ollu tarkoitus sanoa tota ääneen, mut uskoisin että vähän työkokemusta, nii tulee itsestään selvyydeksi ettei kaikkea kannata sanoa ääneen. Jälleen asiakkaan ydinkärki eli reklamaatio menemään.

Nykyjään pyrin välttämään tätä kauppaa. Hyvin pysyy näköjään pystyssä ilman munki ostoksia ja hyvä niin
 
höpö höpö, pidät paikkas jonossa ja kyseenalaistat asian, kuuleepahan muutkin että miten on asia mennyt, ja saavat tietoonsa, et nyt on taas luvattu liikoja mainoksissa.
Voi jopa edesauttaa et haluavat susta nopeasti eroon ettei muut asiakkaat saa kuulla siitä tai hermostu kun sun kans tapellessa menee kaupan aika ja jonoa kertyy.
 
täst byxmaxist pitää viel avautuu et ei myyty sopivan mittast hyllyst vaan avatust paketist järjettömäl hukal, hain paikallisest. perustelu oli et avatut pöllitään.
 
Nyt pitää ihan erikseen mainostaa Suomen soffa- ja sänkytukkua, eli entistä Suomisoffaa. Lokakuun alussa tuli hankittua uutta sänkyä ja sohvaa muuton yhteydessä, ja toimitusajaksi luvattiin 4-5 viikkoa. Nyt ollaan tässä kohtaa, ja sohvaa odotellaan edelleen. Mitkään sanomiset toimitusajoista eivät tunnu pitävän paikkaansa, kuten ei myöskään sovitun hyvityksen hoitaminen kuntoon. Viimeksi taas tänä aamupäivänä saanut olla yhteydessä, ja taas vastaillaan ensin ohi kysymyksen ja sitten ei mitään.

Jos sohva on samaa tasoa sängyn kanssa, niin tuotteiden laadussa ei ole mitään vikaa, mutta asioiden hoitaminen on ollut käsittämättömän kehnoa. Oli sen oloista veijariakin töissä Corvettet takapihalla, että melkein arvasi, ettei kaikki tule menemään putkeen. Hinnat on toki varsin kilpailukykyisiä, mutta ei jaksa kyllä jatkossa enää samaa rulianssia.
 
En ymmärrä miten jengi viittii ostaa tuosta firmasta mitään, se on niin usein ollut uutisissa kaiken paskan suhteen huijauksia tms
 
En ymmärrä miten jengi viittii ostaa tuosta firmasta mitään, se on niin usein ollut uutisissa kaiken paskan suhteen huijauksia tms

Maksaa käsirahan ja loput vasta kun tuote on maassa ja valmiina lähdössä kotio kohti.
Sänky tuli hyvin. Maksu lähti, kun tavara saapui maahan ja "vain kerran" piti soitella perään, että ei hyväksytä mitään 2 viikon toimitusaikaa kun olis sovittu että sitten ku sänky tulee, maksetaan ja kun maksu heillä näkyy niin pikimmiten sänky kotio. Näinollen tuli ja ainakin meillä meni näinollen mutkattomasti koko homma.

Mutta joo senverta on paskaa lukenut kyseisestä lafkasta, että tuo muijani ei suostunut tosiaan kuin tuollaiseen menettelyyn - joka sopi suomisoffalle hyvin. n.10% prosenttia oli käsiraha.
 
Miten tuossa mahtoi käydä? Voi olla, että päälikköä kevyesti vitutti, kun nauha tuli julki :D. Siinä on ollut poon palli aikalailla vaakalaudalla, aika vähän jää johdolle vaihtoehtoja.

Pätkästä ei tiedä mitä on kukakin perseillyt, mutta vituralleen se silti meni.
 
Aikamoista.
Mutta kyllä tuommoista tapahtuu monessakin firmassa. Lähinnä siis jonkinsortin uhkailua, tai ainakin tulkita voi uhkailuksi.
Tuo keissi oli vuodelta 2011? Mitenköhän lie käynyt?

Nousipa karvat pystyyn. Pelottelulla ja uhkailulla saa paljon aikaiseksi nykypäivänä - valitettavasti.

Noh kaukaa viisas nauhottaa uhkaavat tilanteet :)
 
Maksaa käsirahan ja loput vasta kun tuote on maassa ja valmiina lähdössä kotio kohti.
Meidän kohdalla suurin vahinko tuli siitä, että kämpästä puuttuu kunnollinen sohva, eikä siitä, että rahaa meni johonkin. En tiedä olisiko ollut takeita siitä, että viive olisi tuolla tavalla meneteltynä ollut sen lyhyempi, mutta toki neuvottelutilanne kauppaa purkaessa kevyempi, jos asia olisi sinne asti edennyt. Tänään pitäs olla kampetta kotona, ja hyvityskin on näköjään hoidettu. En tosin usko tuota toimitusta, ennen kuin näen.

Hauskaa luettavaa kyllä nuo vanhat puljaukset. Aika takki auki on vedetty taloushallinto ja näköjään myös henkilöstöhallinto. Omistajapohja ei taida olla ihan samanlainen tässä uudessa firmassa, vaikka tää pääveijari näköjään mukana onkin.
 
Edelliseen viitaten: kolmea varttia ennen sovittua toimitusaikaa tuli tekstiviesti, että kaikki tämän päivän toimitukset on peruttu kuljetusyhtiön toimesta. Auto on ollut kolarissa. Muistelen, että auto oli ollut kolarissa myös kuukausi sitten, kun tiedustelin viivästystä...

Ei voi muuta kuin kehua. Nyt on firma, jolla on asioiden hoitaminen hanskassa. Perkele :D Huomenna haen sen itse sieltä niiden kustannuksella, tai saavat pitää varastossaan.
 
PDP kuriiripalvelu. Ei jumalauta sentään taas. Kaksi kertaa koitetaan toimittaa pakettia ovelle. Kuriirille ei tule mieleen soittaa hiukan aikaisemmin vaan käy (ilmeisesti) ovella ja lähtee pois, mitää lappua tms ei edes jätetä postiluukkuun. Sitten, kun paketti on toimitettu käsittelypisteeseen laitetaan sähköpostia, että toimitus epäonnistui :). Mä olen aikaisemminkin näistä samoista asioista mutissut, mutta joka kerta tämä touhu jaksaa yllättää. Olin vielä varautunut singahtamaan kotiin 30min varoitusajalla.

On se nyt perkele, jos tässä pitää alkaa ottamaan vapaapäivitä sen takia, että saa helposti tavaransa kotiin. Normaalisti tilaan töihin, mutta nyt oli niin iso paketti, että ei sitä saa fillarilla kuskattua. Autollakin huonosti (piti purkaa kuljetuslaatikosta, että sain takapenkille mahtumaan).
 
Taitaa olla yleinen käytäntö et jos ei oo paketteja sinnepäin niin ei ees käydä vaan laitetaan hyllyyn ja ilmoitetaan että ei löytynyt ketään paikalta. Joku laitteli jonnekkin foorumille joskus kun oli tullut ilmoitus et ei oo ketään kotona että oli itse ollut kotona, pihassa vastasatanutta lunta eikä näkynyt edes jalanjälkiä lumessa mutta silti oli kuulemma käyty.

Postin äijät on kans kovia jättää ninjoina lappuja että ei tavoitettu ketään.
 
Mua ei ihmetyttäisi vaikka paikallinen postinjakaja tyttönen rupeisi noiden pakettien osalta ninjaksi, pari kertaa herännyt ovikelloon ja kalsareissa mennyt kuittaan sen paketin. Voi olla hänelle helpompaa ryhtyä ninjaksi ;)
 
Ellos; antoi toimitusajaksi 1-5päivää [30.11), tällähetkellä 15 arkipäivää kulunut, tänään sain kyllä seurantakoodin _matkahuollosta_, saas nähdä kerkeekö tälle vuodelle vielä.
 
Onhan tuo käytöksenä naurettavaa, mutta pystyn niin samaistuun varsinkin, jos ois kyse jostain pienyrittäjästä. Yks äijä aiheuttas pelkkää miinusta, mutta et vaan voi irtisanoa millään. Tilaukset näyttää hyviltä, mutta yks äijä kusee koko porukan muroihin välinpitämyydettömyydellään. Parhaimmillaan varastas firmalta, mutta et voi millään todistaa että se on juuri tämä äijä.

Eiköhän tuo sankari ole jotain tehnyt, ei nuo kehuilta kuulosta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom