[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitetään ...

Vähäsen voi jo hymyillä, sain bemarille marmorilta ajan :) Kerroin rehellisesti koko tapahtumaketjun ja lupasivat ottaa asian hoitoon / auton korjaukseen.

Siis jos viime tiistaina lähetetään osa takaisin jossa vikana pikku tinaus, tänään herra muottikatu vastasi neljännellä soitolla ja sanoi että huomenna alkavat boxia tutkimaan??? Mihin tässä uskoa!

Sanoin, (en siinä vaiheessa tiennyt saako bemarille aikaa muualta.) Ellei huomenna vika selviä se boxi on syytä lähettää viallisena takaisin muottikadulle, kunhan tulee. Kerroin heti puhelun alussa olleeni lakimieheen yhteydessä ja kysyin paljonko otan rahaa keskiviikoksi mukaan? Alkoi, kuinkas muuten selittely ja selittelyn selittely. Niiden aika on ohi, sanoin että olet tuolla boxin luvattomalla poislähettämisellä päässyt kiristämään, kerroin että se loppuu lyhyeen ja uhkasin saattaa hänet siitä vastuuseen. Mainitsin myös vastuukysymykset sun muut... Eipä tuollaista kaveria varmaan juurikaan mikään hetkauta. Mainitsin hänelle myös viime tiistaista malliin " todellista rehtiä yrittäjän käytöstä olla ilmoittelematta mitään..." No huomenna lupasi soittaa, ellei puhelua kuulu sanoin meneväni käymään ja...hänelle saatettu viikko takaperin tiedoksi että tämän viikon keskiviikko on korjauksen takaraja!

PS. No ehkä hän vähäsen yllättyi kun puhuttelin häntä etunimillä, ihana paikka tää netti kun löytyy kaikenlaista, jopa hyödyllistä tietoa ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
8.54 aamulla soitto muottikadulle, koputti eka ja sitten käänsi vastaajan päälle. Meni jotakuinkin näin " Teille on viikko sitten keskiviikkona heti kahdeksan jälkeen ilmoitettu korjauksen takarajaksi huominen. Bemarille varattu aika marmorilta, jos ei auto kunnostu sovittuun aikaan se siirtyy lavetilla toiseen korjaamoon vaikka ilman boxia. Toimitatte sen sitten sinne. Niin, toivottavasti teillä on kuljetusvälineitä. Tulen illalla hoitamaan henkilökohtaisesti käytännön asiat. Rakentavin terveisin (nimi) Kiitos ja hei."

15.34 Herra muottikatu soitti, aloitti tietysti "heikkilä muottikadun huollosta terve" minä "päivää" Tovi hiljaisuutta ja heikkilä" löytivät boxista vian, oli tinaus murtunut ja on korjattu ja lähetetty Hyvinkäälle. Tulee huomenna mutta en uskalla luvata että saadaan autoon kiinni" Minä "voiskohan tuohon uskoa, olen kuunnellut tuota huomista ja ensi viikkoa nyt yksitoista viikkoa. Tänään se kunnossa piti olla. heikkilä " ei tämä meistä johtunut, tulossa se on ja seli seli" Mainitsin että "teihin on jo mennyt luottamus" johon hän "tässä on mennyt luottamus molemmin puolin, en rupea enään kuuntelemaan sun vittuiluasi, enkä hakemaan boxia mistään väliltä." Minä " kuinka niin molemmin puolin, olen juuri tulossa sinne Hyvinkäälle" heikkilä laski äänentasoa sanoen "älä tule ja seli seli. Sanoin " Torstai on se viimeinen takaraja, silloin boxin oltava kiinni pelasi se tai ei ja auto lähtee pois" hän lupasi soittaa huomenna ja torstai sovittiin siis ehdottomaksi takarajaksi.

Tässä menee jo itseltäkin uskottavuus, noita takarajoja jo ollut mutta päivä eteenpäin ei meinaa mitään, oli tuo nyt ainakin puhelimessa olevinaan "vakuuttava" Laittakoon boxin kiinni, tokko se kuntoon tulee mutta onhan ne osat ainakin kaikki siinä paikoillaan...ainakin toivon niin. Ja jos ei ole niin aika muualle on jo varattu!

PS. Väsen sentään lohdutti kuulla, että muutkin saaneet epäpalvelua korjaamolta. Puol kahden kahvitauolla joku Skanskan rakennusmies jutteli käyneensä eilen töitten jälkeen varaamassa pikahuollosta aikaa. Huoltotyyppi tiskin takana oli puhunut vartin puhelimeen, puhelun loputtua hän ei ollut noteeranut Skanskan tyyppiä millään tavoin vaan oli tarttunut omaan älypuhelimeensa... Skanska kyrpiintyi ja hipsi pois, oli kuulemma meinannut sanoa toisen tiskin takana olevalle "neuvontatiskin" tytölle jotain mut hipsi pois ääneti. No pientähän tämä, mutta ihmetyttää kyllä moinen epäpalvelu vai pitäisikö huutaa enemmän...?

Alkaa olemaan aika eeppinen poolin auton korjaus. Jos ei muuta iloa ole eikä varmaan paljon lohduta mutta onhan tämä tarinana aika uskomaton.

Mainitsin että "teihin on jo mennyt luottamus" johon hän "tässä on mennyt luottamus molemmin puolin, en rupea enään kuuntelemaan sun vittuiluasi, enkä hakemaan boxia mistään väliltä.
Jos noi vikatapaukset vaikeita onkin, niin tuossa on kyllä oikein viimeisen päälle kunnon asiakaspalvelija. Mä olisin ajanut vaikka Rovaniemelle vääntään ton äijän siltaan jos tuollaista suustaan päästelee. Ihme touhua kyllä.

Jos noi vikatapaukset vaikeita onkin, niin tuossa on kyllä oikein viimeisen päälle kunnon asiakaspalvelija. Mä olisin ajanut vaikka Rovaniemelle vääntään ton äijän siltaan jos tuollaista suustaan päästelee. Ihme touhua kyllä.

Oli siinä poweri lähellä ettei kehä ykkösellä vallan laina-auton vauhti tyssääntynyt, kun herra muottikatu ton suustaan päästi. Sit vielä korotti ääntään. Liki oli etten koukannu kolmostielle...sattu vielä olee työpökät jalassa ja työkalut takapaksissa, käväisi mielessä ottaa peenapäävasara liikkeeseen mukaan mut syytteeseehän siinä vaa joutuis. Aion kyllä sanoa herralle torstaina pari valittua sanaa harkiten ettei pääse syyttämään solvauksesta.

Hitto, siis tuohan on ihan teinien touhua olla vastaamatta puheluihin, todellakin esimerkillistä touhua. Huonointa palvelua kuunaan olen tuolta muottikadulta saanut :/

En ymmärrä miksi jätit sen auton sinne vielä vaikka tulisikin kuntoon todennäköisesti ei. Pois vaan ja kiistät laskun.

En ymmärrä miksi jätit sen auton sinne vielä vaikka tulisikin kuntoon todennäköisesti ei. Pois vaan ja kiistät laskun.

Mitenkä sen siinä tiskillä voi tehdä? Hänellä oikeus pitää ajoneuvoa kunnes lasku maksettu oli korjaus tehty väärin tai ei. Tuolla ylempää lakimies jo siihen vastasi.

Tuon kyllä muuten tekisin!

^Nyt on muuten se ylempänä mainitsemani "huominen", ja ei kuulu herra muottikadun puhelinsoittoa. No hän on lupaillu monta turhaa asiaa aikaisemminkin ja onhan tässä vartti vielä aikaa korjaamon sulkeutumiseen. Ilmoitan huomenissa jos on soittanut.

e: Ja parempi se toiseen paikkaan viedä kun on edes kaikki osat autossa kiinni / mukana!

Mitenkä sen siinä tiskillä voi tehdä? Hänellä oikeus pitää ajoneuvoa kunnes lasku maksettu oli korjaus tehty väärin tai ei. Tuolla ylempää lakimies jo siihen vastasi.

Tuon kyllä muuten tekisin!
On kyllä kerrassaan paskaa palvelua ollut sua kohtaan. Juuri tälläisten nutipäiden takia monet ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia autokorjaamoja kohtaan.

Mitä tulee tuohon laskutuspuoleen, niin yleensä lasku maksetaan paikan päällä autoa noudettaessa jolloin saa avaimet, mutta jos lasku on riittävän iso niin avaimet saattaa saada mukaan ja paperillisen laskun maksettavaksi tietokoneelta. Riippuu tämäkin asiaa varmaan hieman korjaamon käytännöistä.

On kyllä kerrassaan paskaa palvelua ollut sua kohtaan. Juuri tälläisten nutipäiden takia monet ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia autokorjaamoja kohtaan.

Mitä tulee tuohon laskutuspuoleen, niin yleensä lasku maksetaan paikan päällä autoa noudettaessa jolloin saa avaimet, mutta jos lasku on riittävän iso niin avaimet saattaa saada mukaan ja paperillisen laskun maksettavaksi tietokoneelta. Riippuu tämäkin asiaa varmaan hieman korjaamon käytännöistä.

Noinhan se menee kuten sanot. Ensin maksetaan ja sitten vasta avaimet...Herra muottikatu tokko suostuu laskua kirjoittamaan kun olen jo joutunut häntä patistamaan uhkauksella saattaa asia kuluttajariitalautakunnannan käsittelyyn ja olen myös kertonut riitauttavani laskun. Maksan laskun reilusti pois vaikka ottaakin päähän antaa moiselle tyypille rahaa täysin turhasta!

Herra muottikatu soitti :o Boxi on ohjelmoitavana ja auto huomenna muottikadulla. Ei tiedä onko kunnossa? Sanoin paljonko maksaa, jakopää 1700 ja jos boxi kunnossa 2100:- (selittelyä etteivät veloita siitä ja siitä mitä autoon laitettu, olin kummissani mitä muuta sinne laitettu mutta pidin turpani kii. Tietty olisi pitänyt tarkistaa liekö "pommin" sinne virittänyt LOL

Sanoin riippumatta siitä lähteekö auto omin pyörin kunnossa tai muulla keinoin, se lähtee perjantaina toiseen paikkaan. Heillä ei kuljetusvälinettä joten totesin hommaavani ja sanoin että teidän kuuluu se maksaa kun olette saattaneet auton siihen kuntoon ettei omin voimin lähde mutta siitä keskustellaan huomenna, jos noin käy. Pyysin soittoa puoleltapäivin jotta tiedän menenkö korjaamolle yksin vai laina-auton omistajan kanssa. Lupasi ilmoittaa.

Voinette arvata, että keskustelu oli molemmin puolin verrattain virallinen ja kolea. Aloitus herra muottikadulta "viisaasti" päivää... no lopetin sanomalla moi " mutta se ei meistä ystäviä tee ko. herran kanssa.

^Vielä lisäys ylemppään. Sain kolme kertaa kysyä "mitä maksaa". Eka vastaus oli "katsotaan huomenna" Minä, " no sano nyt mitä se maksaa" Hän uudestaan " katsotaan sitä sitten huomenna" Minä hivenen kärsimättömän, mutta normaaliäänenpainolla "ei jätetä sitä huomiseen, sano nyt paljonko maksaa niin tiedän paljonko ottaa rahaa mukaan" No hän sepusti litaniansa...

En tiedä kuvitteliko hän, jos ei ilmoita hintaa jättävänsä vielä itselleen takaportin, jos ei auto kuntoudu. No ylempää voitte lukea että tyrmäsin sen ajatuksen. Aika marmorille edelleen varattuna, on ensi torstaina ja ajan ehtii vielä perua maanantainakin, niin ehtii jos kuntoutuu käydä pari helsingin reissua töissä!

...tämä oli odotettavisa. Herra muottikatu soitti 12.08 Heikkilä muottikadulta terve. Minä "terve, onko kunnossa" Heikkilä " ei ole ja alkoi v***nmoinen selittely. Minä "Onko kunnossa" Herra muottikatu " ei ole ja alkoi tavanomainen selittely" keskeytin sanomalla "onko kello puolipäivä, minun kello näyttää melkein kymmentä yli!" Hän " kelloni on väärässä ja selittely "että vika on todennäköisesti boxissa, vanhaa ei voi korjata ja saa uuden Ruotsista ja on autossa kiinni ja ohjelmoituna kolmeentoista mennessä. Minä, "aika meni umpeen... jutustelua jakopääremontista,kerroin marmorin mielipiteen hänen korjauksistaa ym. hän selittelee. Kyllästyin kun ei suostunut laskemaan jakopään hintaa, sanoin määräajan olevan ummessa ja tulevani illalla muottikadulle hoitamaan auton pois, painoin punaista luurinkuvaa. Puhelin soi ja näin herra muottikadun soittavan, vihreä luuri " selitteli että sovitaan suullisesti, uusi boxi maksaa saman kuin hänelle eli 1000 euroa eli auto on kunnossa kello kolmetoista perjantaina ja hinta 2700. Jos ei toimi boxia ei tarvitse maksaa, lasku silloin 1700. Minä " kun meillä on molemminpuoleinen epäluottamus en usko vaan haluan sopimuksen kirjallisena, tulen töitten jälkeen" Hän " boxi täytyy tilata heti" Minä " no lopetan työt ja ajelen sinne tekemään kirjallisen sopimuksen" Hän " suullinen on yhtä pätevä" minä " ei sinuun voi luottaa, laitan puhelimen kaiuttimen päälle ja työkaverini kuulee keskutelun. Hän sopii, kysyin uudestaan hintaa...
( en tiedä meinaako toi tosipaikan tullen mitään jos kaveri kuulee), Päätin kuitenkin että annan hänelle vielä tuon "boxikortin" käytön mahdollisuuden kun en siinä mitään menetä. ...Huomenna kello kolmetoista viimeistään soitto sillä viittä yli soitan hinausauton tilauksen. Sopi hänelle!

Niin, ajoin vielä kotiin muottikadun kautta. Sain tilaisuuden oivaan heittoon kun heti korjaamon edessä hinausauto, jonka lavalla auto. Opel parkkiin ja näin herra muottikadun ja kahden asentajan työntävän juuri rullaovista sisään mersun farkkua, kuski ohjasti sisällä. Välimatka vajaa kymmenen metriä. Hän näki tuloni ja huusin "herra heikkilä, "teillä näyttää olevan tapana että korjaamolta haetaan enemmänkin autoja pois hinausautolla" Ei jostain syystä hymyillyt. Työntivät auton sisään ja minä perässä. Mese suunnilleen työnnetty paikoilleen ja odotin herra muottikadun siirtoa hallin sisällä oven luona. Ei elettäkään että olisi tullut jututtamaan vaikkei kenenkään kanssa jutellut eikä asioinut. Minä lampsin hänen tykö, nostin käden ylös osoittaen kellon viisareita. Muistatko mitä päivällä sovittiin, kellon oltava huomenna ajassa sillä kymmentä yli yksi soitan hinausauton paikalle ellei soittoa kuulu ja auto ole kunnossa.

PS. Niin, rupesihan tuo jo yhdessä vaiheessa hymyilyttämään kun herra muottikatu jossain välissä päivällä sanoi " tulee vaan turhia kuluja kun ajat hyvinkäälle" LOL, minä siihen " asustelen siinä Mäntsälässä" jolloin höpinä kuluista loppui!

En nyt vielä maalaa pirua seinälle mutta...Pahin skenaario on jotta nuo, (jääköön sanomatta) ovat rikkoneet vielä sen luvattomasti irti repimänsä moottoriohjausyksikön...

Tiedä sitten olisiko ollut viisasta tilata jo hinausauto, marmoriaika kuitenkin torstaina joten ajattelin että päivä ei meinaa enään mitään. Huomenna sitäpaitsi meillä työt loppuu kolmeltatoista joten aikaa hoitaa vielä hinausjuttukin kuntoon.

Jotenkin musta alkaa tuntumaan että jollakin selityksellä pooli odottelee vielä ensi viikollakin autoa. Boxi ja vahaus kaupan päälle ja tiistaina auto on satavarmasti valmis :D

Jotenkin musta alkaa tuntumaan että jollakin selityksellä pooli odottelee vielä ensi viikollakin autoa. Boxi ja vahaus kaupan päälle ja tiistaina auto on satavarmasti valmis :D

No ymmärrän kyllä kun tuossa oli virnistys mutta... tänään ei herra muottikadun mitkään selitykset auta. Hinausauton numeron otin illalla puhelimeen, tsekkasin varmuudeksi vielä uuden korjaamon osoitteen, (jottei hinausauton kuskin kaa mene aikaa osoitteen selvittämiseen, ei kai hekään kaikki korjaamoja ulkoa muista) joten kolmetoista kymmenen tilaan hinausauton jos auto vieläkin rikki ja se lähti uuteen korjaamoon vaikka hän olisi hajoittanut autostani mitä ja vaikka lupaisi siihen kultaisen ratin maanantaiksi, jolloin auto jonkin viivästyksen vuoksi korjaantuu! Ja jos autoa ei näy noin kello 13.45 muottikadulle, soitan poliisin avuksi...

Vahvat on epäilykset auton korjaantumisesta. Eniten pelottaa kuten yllä sanoin mitä he ovat tuosta rikkoneet, boxi "korjattu"??? Itse epäilen ettei koko boxiin mitään piirikortteja ole ikinä tilattukaan, hän pelasi aikaa ...

On tosiaan. Kerrankin kiinnostaa autot minuakin :D. Taitaa pooli omistaa samanalaiset hermot kuin minä, ihan pienestä ei jaksa alkaa tappelemaan, aina ei isommastakaan. Yleensä pääsee helpommalla, mutta jossain asioissa sitten rassataan takaluukkuun aika railakkaasti, kun oikeanlainen ketku tilanteen keksii..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom