Uskoitko itse tätä kirjoittaessasi, että se auto on oikeasti jollain tavalla kunnossa maanantaina tai tiistaina?
Kauanko se auto nyt on yhteensä ollut siellä? 3 kk? Miksi se edelleen on siellä?
Näkyy olevan kalenterin reunassa merkintä 6.8, siis muottikadulle. Kas kun minulla ei "hälytyskellot soineet" kun se oli eka täällä Mäntsälässä ja siinäkin tupeloinnissa meni se kuukausi.
Eikä tuo auton poisotto korjaamolta ole niin yksiselitteinen homma. Noissa moottoriajoneuvon korjausehdoissa määritellään että korjaamolle on annettava mahdollisuus korjata virheensä...ja sitten on vastuu ja takuujutut. Yksi korjaamo sössiny niin eipä sitä mielellään toinen rupea parsimaan! Siinä välissä olisi ollut sauma kun tekivät sen jakopäätouhun...mutta lähettivät sen moottoriohjausyksikön minulle ilmoittamatta korjaukseen. Mielestäni toimivat siinä väärin, jonkinnäköinen kustannusarviohan on annettava jos on hinnakkaampi juttu ja tuolla ei tiedoitus ole palannut ollenkaan korjaamon puolelta!!
Minä niin pahoin pelkäsin ... etten edes kehdannut kirjoittaa, että eläpä vielä nuole. Joissain asioissa vaikuttaa siltä, että kun tiettä raja ylittyy, niin sitten vain _kaikki_ menee väärin. Kyllä harmittaa sun puolesta, vaikkei yhtään asiassa auta. (Enpä olisi osannut kuvitella, että tällaista empatiaa vielä itsestäni löytäisin, mutta tässä se nyt on.)
Kiitos!
Toivoa vain sopii, että saat oikeasti takaisin ne osat omasta autostasi etkä jostain samanmallisesta, räjähtäneestä koneesta kaivettuja totaalipaskoja palikoita niin, että sitä ketjua on varmuuden vuoksi vielä varta vasten vähän venytetty voimalla...
Jotenkin tämä uusi käänne ei yllättänyt lainkaan edellisten korjausyritysten perusteella. Toivottavasti saat auton kuntoon ja edes osan turhista korjauksista sössineen korjaamon piikkiin, mutta aikamoisen taistelun joutunet sitä varten vielä käymään.
Tokko sen mun bemarin ketju on, vaikutti tyyppi niin itsevarmalta ja pyöriihin noita varmatenkin korjaamon nurkissa. Täytynee toivoa että viestini noin kuukausi takaperin kuluttaja-asiamiehelle edes rahdun merkitsee. Mainitsin siinä puhelinkeskustelun herra Heikkilän kanssa menevän jotakuinkin näin Minä "voidaan kai olettaa jakopääremontin olevan turha" Heikkilä" no olihan se ketju vähän venynyt, mutta ei me voida varmuudella sanoa vian johtuvan siitä. Minä " no eihän se auto kunnossa ole jos se moottorinhäiriövalo palaa edelleen..." Tietenkin, jos asiaa nyt häneltä kysyy varmasti ei muista asiaa...
Joo, täytyy toivoa että saavat edes käyntikuntoon. Saa sen edes pois sieltä ja ajaa vaikka pari kuukautta ja vie muualle. Näin olen jo päättänyt.
Tulihan tuosta pirunmoinen sotku :( , olen vähäsen katsellut noita kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja vastaavissa tapauksissa ja kuluttaja siellä pääsääntöisesti on vahvoilla ollut. Tuo jakopääketju luokitellaan ns. huoltovapaaksi osaksi joka yleensä kestää koko auton eliniän. Ja vaikkakin jossain bemarin malleissa on ollut siinä ongelmaa, niin koskee pääasiassa N 47 moottoria ja diesiliä, tossa on N 46
Ja sitten mulla on käynti vielä Laakkosella, auto on ostettu toukokuussa 2012 sieltä ja se kuluttajaneuvoja sanoi että siellä pitää käydä mitä mieltä he ovat asiasta ja suostuvatko osallistumaan kuluihin. Sinne ois kuulemma ekana pitänyt ilmoittaa ja he olisivat päättäneet korjauspaikan, vetoavat kuulemma aina siihen puolen vuoden virhevastuuaikaan mutta se ei pidä paikkaansa... hitto, mistä tiesin että tälläinen vika autossa oli? Varmaa kuitenkin, että aika savotta tästä tulee. No saanhan samalla perittyä täältä Mäntsälästa sen 263 euroa joka varmasti täysin turha imupuolen solenoidin vaihto, (vaikkakin herra Heikkilä sanoi, kun mainitsin asiasta " kyllä se kannatti vaihtaa :O , noh eihän rotta rottaa pure LOL)
Eihän se kuluttajariitalautakunta voi antaa kuin suosituksia, 80 % yrittäjistä kuitenkin maksaa jos lautakunta suosittelee. Ja saattaahan olla että itse joudun sen ketjun maksamaan, kaikki mahdollista mutta heti en pulita sentin senttiä, jämti näin. Viiminen pisara tuo tiistain pelleily, tyypillä ei käsi pelaa jotta ilmottaisi homman menneen myttyyn!!
Ja kiitos no-body asiallisesta kommentoinnista ja "toivotuksista auton korjaantumisesta..."