Muottikadun huolto, Hyvinkää
Äärimmäisen huonoa informaatiota ja asiakaspalvelua, todennäköinen puutteellinen ammattitaito ja kyky olla ilmoittamatta sitä asiakkaalle!
Lyhyesti. Bmw e90 320i bensa 90 tkm ollut siellä "korjattavana" heti kaksi kuukautta. Moottorin häiriövalo syttyi noin 2½ kk sitten ja auto ns. meinasi tukehtua tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtiessä ja saman teki kun löi kaasun pohjaan. Ok, kuvittelin pikku vaivaksi ja vein auton paikalliseen korjaamoon. Vaihtoivat jonkun solenoidin ( hinta 263:- soittivat "auto kunnossa" hain ja sain ajettua reilu sata kilometriä niin sama toistui, vikavalo syttyi. No samaan paikkaan toki, koska ajattelin että korjaavat takuuseen! Muutaman päivän päästä soittivat ja sanoivat "etteivät saa autoa heillä kuntoon, epäilevät jakopään ketjun venyneen muttei heillä ole niin hyviä laitteita, joilla asiaan saataisiin varmuus" Turha mainittakkaan että olisivat luvanneet rahat takaisin, hyvittävät kuulemma seuraavassa huollossa ( kuka sanoi että vien auton sinne huoltoon?) mutta enhän voi rahoja väkisin ottaa.No soittelin Delta-autoon ja epäonnekseni sinne parin viikon jonot. Olin käyttänyt edellisiä autojani huollossa Muottikadun huollossa ja siellä yksi "Bmw`n erikoistunut korjaaja" No soittelin sinne ja kerroin mikä autossa vaivana ja varmistin vielä "onnistuuko heillä korjaus." "Onnistuu" minulle vakuutettiin, ja ajan sain muutaman päivän päähän. Toimitin auton sovittuna päivänä sinne ja soittelivat iltapäivällä että voi olla huoleti, jakopäällä oli peloteltu turhaan, vaihtavat imupuolelle jonkun solenoidin ja sillä hyvä. Kysyivät samalla voiko tehdä syksyllä esiin tulevia huoltoja samalla, minä ilahtuneena että "toki, menee tässä samalla niin ei syksyllä enään ole noista huolta." Parin päivän päästä soittivat jotta "auto kunnmossa, voi tulla noutamaan" No mentiin auto hakemaan, lasku 570€ ja näkemiin. Enpä päässyt kuin parikymmentä metriä korjaamon kuin valo syttyi!! No takaisin ja vaikka kello oli jo liki viisi eli korjaamon sulkeutusmisaikoja niin painostin tyyppejä tsekkaamaan auton. Löivät hallissa OBD-pistokkeen kiinni ja tietokoneeseen. ???Näytti ihan samaa vikakoodia "jonka olivat korjanneet" vanos pako sivu. No poishan sieltä oli lähdettävä kun lupasivat heti huomenna ruveta selvittelemään asiaa ja soittelevat. Tein ehkä virheen kun odottelin kolme, neljä päivää ja soitin sinne! Joo meillä onkin tuossa muita autoja ollut korjattavana ja selvitämme bemaria tänään. Siis mitä vittua!! Mun auto ollut siellä ennemmin, he tekevät virheen ja sitten korjaavat muita autoja. Sanoinkin sen heille ja käskin panna toimeksi. No seuraavana päivänä soi (mikä yllätys) puhelin ja sanoivat "jakopään ketjun kiristimen menneen ja ketjun venyneen, kustannusarvio 1700€ no jos sillä kuntoutuu pakkohan se on laittaa sanoin ja annoin luvan. Seuraavana päivänä soittivat taas ja sanoivat että syytä vaihtaa joku toinenkin kiristyspyörä, saattaa kuulemma hajota ja menisi nyt samalla. Sanoin suoraan "ei vittu, en voi kaikki osia ruveta vaihdattamaan varmuudeksi sillä en aio pitää autoa loppuikääni" Mutta kun se voi mennä ja ja... lässytti muottikadun huollon omistaja. No kyse kuitenkin "vaan kolmensadan lisästä", vaikka iso raha onkin, vaihtakaa annoin luvan. No meni päivä ja soittivat että jakopääkorjuu tehty "mutta moottorihäiriövalo palaa edelleen, auto kuulemma toimii normaalisti??? Sanoin ettei auto silloin kunnossa ole jos se valo palaa edelleen, ei sellaista voi ottaa vastaan! No lupasivat selvitellä asiaa! Meni taas viikko ja soitin... no he miettivät, nyt oli vikana kiertokangen laakeri tjs ja heillä ei ole avainta ja hommaavat sitä. Auto kuulemma ollut sellaisella korjaamolla missä paremmat laitteet tulkita vikakoodeja. Mitä vittua ajattelin, korjaamolla ei ole kunnon tietokoneita joilla koodit tulkitaan, ei avaimia vaihtaa osia...Lätkäsin kehoitettuani painavaan äänensävyyn kehoituksen korjata se auto pikapuoliin luurin kiinni. Eipä sieltä taas pariin päivään mitään kuulunut joten luuri käteen. No nyt vika kuulemma moottorin ohjausyksikössä ja lupasivat lähettää sen korjaukseen. meni pari päivää ja soitin, joo lähetetään huomenna Rovaniemelle!! No nyt se ollut siellä tasan kaksi viikkoa, soittelin keskiviikkona (perjantaina tuli siis kaksi viikkoa täyteen) siellä kuulemma kiirettä ja nyt se bossi muottikadulta runoili että hän itse olisi lähettänyt yksikön Mikkeliin... no mitä vittua se minulle kuuluu, lähettäköön vaikka kuubaan kunhan kuntoon tulee. Uhkasin hakea auton lavetilla pois koska korjaamisesta ei tule mitään!!! Lupasivat viikon alkupuolella soitella... nmutta muottikadun huolto tuntien soittoa on turha osotella. Pitää tarttu itse luuriin. Varmaa kuitenkin se että korjaantu auto tai ei niin pois se sieltä lähtee eikä mikään tulevista autoistani enään sinne mene. ymmärtäisin jos reilusti myönnettäisiin ettei heillä ole ammattitaitoa mutta puheet mystisyydestä ja toisessa lauseessa taasen avaimien puutteesta sotivat toisiaan vastaan. Ja erityisesti tuo tiedon kulku vituttaa, vaikka heillä muitakin asiakkaita luulisi sen 30 sec olevan aikaa ja ilmoittaa että "anteeksi kiireitten vuoksi kestää" mutta tuolla näyttää se reilu viikko olevan lyhyt aika. Kaiken huipuksi eräänä perjantaina soittaessani joku korjaaja vastasi ja kysellessäni auton "vointia" ilmoitti ettei tiedä milloin ennättävät laittaa ja käski soittaa maanantaina. Sanoin tyypille että "kuuleppa, teidän se kuuluu soittaa ja tietää miten se korjaus edistyy, näkemiin. Puhelinkeskustelujen aikana jo tullu ilmi että purkivat jakopään "arviosta" Sanoin yhden keskustelun aikana jotakuinkin näin " voidaan tehdä johtopäätös että siinä jakopään ketjussa ei ollut vikaa eikä kiristimessä johon muottikadulta päällikkö " ei he sitä voi varmuudella sanoa, olihan se ketju vähän venynyt..." Siis jos he eivät ole varmoja ja sama vikakoodi korjuun jälkeen niin jos auto olisi kunnossa, se olisi jo käytössäni enkä tätä kirjottaisi!! Riitaahan tuosta maksusta varmasti tulee, sillä en aio sitä maksaa. Olin jo yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja keskustelin heidän kanssaan puhelimitse.
Korjaamolla on näyttövelvollisuus jotta osien vaihto on ollut tarpeellinen, minulla oikeus saada puretut osat takaisin ja tarkistuttaa ne riippumattomassa paikassa! Vielä haastoi että olisin voinut kääntyä auton myyntiliikkeen puoleen vaikka ostosta aikaa pari vuotta. Vieläkin sen voi tehdä...auto ostettu Laakkoselta. Tuon nyt teen vasta äärimmäisessä tarpeessa sillä se on helppo kuluttajaneuvojan puhua mutta kun normi ihminen menee näin pitkän ajan kuluttua puhumaan asiasta, saattavat hymähdellä... No aika näyttää. Palaan asiaan kun saan tietoa tuosta ohjausyksiköstä ( saattaa mennä jouluun muottikatu tuntien...)
Äärimmäisen huonoa informaatiota ja asiakaspalvelua, todennäköinen puutteellinen ammattitaito ja kyky olla ilmoittamatta sitä asiakkaalle!
Lyhyesti. Bmw e90 320i bensa 90 tkm ollut siellä "korjattavana" heti kaksi kuukautta. Moottorin häiriövalo syttyi noin 2½ kk sitten ja auto ns. meinasi tukehtua tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtiessä ja saman teki kun löi kaasun pohjaan. Ok, kuvittelin pikku vaivaksi ja vein auton paikalliseen korjaamoon. Vaihtoivat jonkun solenoidin ( hinta 263:- soittivat "auto kunnossa" hain ja sain ajettua reilu sata kilometriä niin sama toistui, vikavalo syttyi. No samaan paikkaan toki, koska ajattelin että korjaavat takuuseen! Muutaman päivän päästä soittivat ja sanoivat "etteivät saa autoa heillä kuntoon, epäilevät jakopään ketjun venyneen muttei heillä ole niin hyviä laitteita, joilla asiaan saataisiin varmuus" Turha mainittakkaan että olisivat luvanneet rahat takaisin, hyvittävät kuulemma seuraavassa huollossa ( kuka sanoi että vien auton sinne huoltoon?) mutta enhän voi rahoja väkisin ottaa.No soittelin Delta-autoon ja epäonnekseni sinne parin viikon jonot. Olin käyttänyt edellisiä autojani huollossa Muottikadun huollossa ja siellä yksi "Bmw`n erikoistunut korjaaja" No soittelin sinne ja kerroin mikä autossa vaivana ja varmistin vielä "onnistuuko heillä korjaus." "Onnistuu" minulle vakuutettiin, ja ajan sain muutaman päivän päähän. Toimitin auton sovittuna päivänä sinne ja soittelivat iltapäivällä että voi olla huoleti, jakopäällä oli peloteltu turhaan, vaihtavat imupuolelle jonkun solenoidin ja sillä hyvä. Kysyivät samalla voiko tehdä syksyllä esiin tulevia huoltoja samalla, minä ilahtuneena että "toki, menee tässä samalla niin ei syksyllä enään ole noista huolta." Parin päivän päästä soittivat jotta "auto kunnmossa, voi tulla noutamaan" No mentiin auto hakemaan, lasku 570€ ja näkemiin. Enpä päässyt kuin parikymmentä metriä korjaamon kuin valo syttyi!! No takaisin ja vaikka kello oli jo liki viisi eli korjaamon sulkeutusmisaikoja niin painostin tyyppejä tsekkaamaan auton. Löivät hallissa OBD-pistokkeen kiinni ja tietokoneeseen. ???Näytti ihan samaa vikakoodia "jonka olivat korjanneet" vanos pako sivu. No poishan sieltä oli lähdettävä kun lupasivat heti huomenna ruveta selvittelemään asiaa ja soittelevat. Tein ehkä virheen kun odottelin kolme, neljä päivää ja soitin sinne! Joo meillä onkin tuossa muita autoja ollut korjattavana ja selvitämme bemaria tänään. Siis mitä vittua!! Mun auto ollut siellä ennemmin, he tekevät virheen ja sitten korjaavat muita autoja. Sanoinkin sen heille ja käskin panna toimeksi. No seuraavana päivänä soi (mikä yllätys) puhelin ja sanoivat "jakopään ketjun kiristimen menneen ja ketjun venyneen, kustannusarvio 1700€ no jos sillä kuntoutuu pakkohan se on laittaa sanoin ja annoin luvan. Seuraavana päivänä soittivat taas ja sanoivat että syytä vaihtaa joku toinenkin kiristyspyörä, saattaa kuulemma hajota ja menisi nyt samalla. Sanoin suoraan "ei vittu, en voi kaikki osia ruveta vaihdattamaan varmuudeksi sillä en aio pitää autoa loppuikääni" Mutta kun se voi mennä ja ja... lässytti muottikadun huollon omistaja. No kyse kuitenkin "vaan kolmensadan lisästä", vaikka iso raha onkin, vaihtakaa annoin luvan. No meni päivä ja soittivat että jakopääkorjuu tehty "mutta moottorihäiriövalo palaa edelleen, auto kuulemma toimii normaalisti??? Sanoin ettei auto silloin kunnossa ole jos se valo palaa edelleen, ei sellaista voi ottaa vastaan! No lupasivat selvitellä asiaa! Meni taas viikko ja soitin... no he miettivät, nyt oli vikana kiertokangen laakeri tjs ja heillä ei ole avainta ja hommaavat sitä. Auto kuulemma ollut sellaisella korjaamolla missä paremmat laitteet tulkita vikakoodeja. Mitä vittua ajattelin, korjaamolla ei ole kunnon tietokoneita joilla koodit tulkitaan, ei avaimia vaihtaa osia...Lätkäsin kehoitettuani painavaan äänensävyyn kehoituksen korjata se auto pikapuoliin luurin kiinni. Eipä sieltä taas pariin päivään mitään kuulunut joten luuri käteen. No nyt vika kuulemma moottorin ohjausyksikössä ja lupasivat lähettää sen korjaukseen. meni pari päivää ja soitin, joo lähetetään huomenna Rovaniemelle!! No nyt se ollut siellä tasan kaksi viikkoa, soittelin keskiviikkona (perjantaina tuli siis kaksi viikkoa täyteen) siellä kuulemma kiirettä ja nyt se bossi muottikadulta runoili että hän itse olisi lähettänyt yksikön Mikkeliin... no mitä vittua se minulle kuuluu, lähettäköön vaikka kuubaan kunhan kuntoon tulee. Uhkasin hakea auton lavetilla pois koska korjaamisesta ei tule mitään!!! Lupasivat viikon alkupuolella soitella... nmutta muottikadun huolto tuntien soittoa on turha osotella. Pitää tarttu itse luuriin. Varmaa kuitenkin se että korjaantu auto tai ei niin pois se sieltä lähtee eikä mikään tulevista autoistani enään sinne mene. ymmärtäisin jos reilusti myönnettäisiin ettei heillä ole ammattitaitoa mutta puheet mystisyydestä ja toisessa lauseessa taasen avaimien puutteesta sotivat toisiaan vastaan. Ja erityisesti tuo tiedon kulku vituttaa, vaikka heillä muitakin asiakkaita luulisi sen 30 sec olevan aikaa ja ilmoittaa että "anteeksi kiireitten vuoksi kestää" mutta tuolla näyttää se reilu viikko olevan lyhyt aika. Kaiken huipuksi eräänä perjantaina soittaessani joku korjaaja vastasi ja kysellessäni auton "vointia" ilmoitti ettei tiedä milloin ennättävät laittaa ja käski soittaa maanantaina. Sanoin tyypille että "kuuleppa, teidän se kuuluu soittaa ja tietää miten se korjaus edistyy, näkemiin. Puhelinkeskustelujen aikana jo tullu ilmi että purkivat jakopään "arviosta" Sanoin yhden keskustelun aikana jotakuinkin näin " voidaan tehdä johtopäätös että siinä jakopään ketjussa ei ollut vikaa eikä kiristimessä johon muottikadulta päällikkö " ei he sitä voi varmuudella sanoa, olihan se ketju vähän venynyt..." Siis jos he eivät ole varmoja ja sama vikakoodi korjuun jälkeen niin jos auto olisi kunnossa, se olisi jo käytössäni enkä tätä kirjottaisi!! Riitaahan tuosta maksusta varmasti tulee, sillä en aio sitä maksaa. Olin jo yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja keskustelin heidän kanssaan puhelimitse.
Korjaamolla on näyttövelvollisuus jotta osien vaihto on ollut tarpeellinen, minulla oikeus saada puretut osat takaisin ja tarkistuttaa ne riippumattomassa paikassa! Vielä haastoi että olisin voinut kääntyä auton myyntiliikkeen puoleen vaikka ostosta aikaa pari vuotta. Vieläkin sen voi tehdä...auto ostettu Laakkoselta. Tuon nyt teen vasta äärimmäisessä tarpeessa sillä se on helppo kuluttajaneuvojan puhua mutta kun normi ihminen menee näin pitkän ajan kuluttua puhumaan asiasta, saattavat hymähdellä... No aika näyttää. Palaan asiaan kun saan tietoa tuosta ohjausyksiköstä ( saattaa mennä jouluun muottikatu tuntien...)