[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Muottikadun huolto, Hyvinkää

Äärimmäisen huonoa informaatiota ja asiakaspalvelua, todennäköinen puutteellinen ammattitaito ja kyky olla ilmoittamatta sitä asiakkaalle!

Lyhyesti. Bmw e90 320i bensa 90 tkm ollut siellä "korjattavana" heti kaksi kuukautta. Moottorin häiriövalo syttyi noin 2½ kk sitten ja auto ns. meinasi tukehtua tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtiessä ja saman teki kun löi kaasun pohjaan. Ok, kuvittelin pikku vaivaksi ja vein auton paikalliseen korjaamoon. Vaihtoivat jonkun solenoidin ( hinta 263:- soittivat "auto kunnossa" hain ja sain ajettua reilu sata kilometriä niin sama toistui, vikavalo syttyi. No samaan paikkaan toki, koska ajattelin että korjaavat takuuseen! Muutaman päivän päästä soittivat ja sanoivat "etteivät saa autoa heillä kuntoon, epäilevät jakopään ketjun venyneen muttei heillä ole niin hyviä laitteita, joilla asiaan saataisiin varmuus" Turha mainittakkaan että olisivat luvanneet rahat takaisin, hyvittävät kuulemma seuraavassa huollossa ( kuka sanoi että vien auton sinne huoltoon?) mutta enhän voi rahoja väkisin ottaa.No soittelin Delta-autoon ja epäonnekseni sinne parin viikon jonot. Olin käyttänyt edellisiä autojani huollossa Muottikadun huollossa ja siellä yksi "Bmw`n erikoistunut korjaaja" No soittelin sinne ja kerroin mikä autossa vaivana ja varmistin vielä "onnistuuko heillä korjaus." "Onnistuu" minulle vakuutettiin, ja ajan sain muutaman päivän päähän. Toimitin auton sovittuna päivänä sinne ja soittelivat iltapäivällä että voi olla huoleti, jakopäällä oli peloteltu turhaan, vaihtavat imupuolelle jonkun solenoidin ja sillä hyvä. Kysyivät samalla voiko tehdä syksyllä esiin tulevia huoltoja samalla, minä ilahtuneena että "toki, menee tässä samalla niin ei syksyllä enään ole noista huolta." Parin päivän päästä soittivat jotta "auto kunnmossa, voi tulla noutamaan" No mentiin auto hakemaan, lasku 570€ ja näkemiin. Enpä päässyt kuin parikymmentä metriä korjaamon kuin valo syttyi!! No takaisin ja vaikka kello oli jo liki viisi eli korjaamon sulkeutusmisaikoja niin painostin tyyppejä tsekkaamaan auton. Löivät hallissa OBD-pistokkeen kiinni ja tietokoneeseen. ???Näytti ihan samaa vikakoodia "jonka olivat korjanneet" vanos pako sivu. No poishan sieltä oli lähdettävä kun lupasivat heti huomenna ruveta selvittelemään asiaa ja soittelevat. Tein ehkä virheen kun odottelin kolme, neljä päivää ja soitin sinne! Joo meillä onkin tuossa muita autoja ollut korjattavana ja selvitämme bemaria tänään. Siis mitä vittua!! Mun auto ollut siellä ennemmin, he tekevät virheen ja sitten korjaavat muita autoja. Sanoinkin sen heille ja käskin panna toimeksi. No seuraavana päivänä soi (mikä yllätys) puhelin ja sanoivat "jakopään ketjun kiristimen menneen ja ketjun venyneen, kustannusarvio 1700€ no jos sillä kuntoutuu pakkohan se on laittaa sanoin ja annoin luvan. Seuraavana päivänä soittivat taas ja sanoivat että syytä vaihtaa joku toinenkin kiristyspyörä, saattaa kuulemma hajota ja menisi nyt samalla. Sanoin suoraan "ei vittu, en voi kaikki osia ruveta vaihdattamaan varmuudeksi sillä en aio pitää autoa loppuikääni" Mutta kun se voi mennä ja ja... lässytti muottikadun huollon omistaja. No kyse kuitenkin "vaan kolmensadan lisästä", vaikka iso raha onkin, vaihtakaa annoin luvan. No meni päivä ja soittivat että jakopääkorjuu tehty "mutta moottorihäiriövalo palaa edelleen, auto kuulemma toimii normaalisti??? Sanoin ettei auto silloin kunnossa ole jos se valo palaa edelleen, ei sellaista voi ottaa vastaan! No lupasivat selvitellä asiaa! Meni taas viikko ja soitin... no he miettivät, nyt oli vikana kiertokangen laakeri tjs ja heillä ei ole avainta ja hommaavat sitä. Auto kuulemma ollut sellaisella korjaamolla missä paremmat laitteet tulkita vikakoodeja. Mitä vittua ajattelin, korjaamolla ei ole kunnon tietokoneita joilla koodit tulkitaan, ei avaimia vaihtaa osia...Lätkäsin kehoitettuani painavaan äänensävyyn kehoituksen korjata se auto pikapuoliin luurin kiinni. Eipä sieltä taas pariin päivään mitään kuulunut joten luuri käteen. No nyt vika kuulemma moottorin ohjausyksikössä ja lupasivat lähettää sen korjaukseen. meni pari päivää ja soitin, joo lähetetään huomenna Rovaniemelle!! No nyt se ollut siellä tasan kaksi viikkoa, soittelin keskiviikkona (perjantaina tuli siis kaksi viikkoa täyteen) siellä kuulemma kiirettä ja nyt se bossi muottikadulta runoili että hän itse olisi lähettänyt yksikön Mikkeliin... no mitä vittua se minulle kuuluu, lähettäköön vaikka kuubaan kunhan kuntoon tulee. Uhkasin hakea auton lavetilla pois koska korjaamisesta ei tule mitään!!! Lupasivat viikon alkupuolella soitella... nmutta muottikadun huolto tuntien soittoa on turha osotella. Pitää tarttu itse luuriin. Varmaa kuitenkin se että korjaantu auto tai ei niin pois se sieltä lähtee eikä mikään tulevista autoistani enään sinne mene. ymmärtäisin jos reilusti myönnettäisiin ettei heillä ole ammattitaitoa mutta puheet mystisyydestä ja toisessa lauseessa taasen avaimien puutteesta sotivat toisiaan vastaan. Ja erityisesti tuo tiedon kulku vituttaa, vaikka heillä muitakin asiakkaita luulisi sen 30 sec olevan aikaa ja ilmoittaa että "anteeksi kiireitten vuoksi kestää" mutta tuolla näyttää se reilu viikko olevan lyhyt aika. Kaiken huipuksi eräänä perjantaina soittaessani joku korjaaja vastasi ja kysellessäni auton "vointia" ilmoitti ettei tiedä milloin ennättävät laittaa ja käski soittaa maanantaina. Sanoin tyypille että "kuuleppa, teidän se kuuluu soittaa ja tietää miten se korjaus edistyy, näkemiin. Puhelinkeskustelujen aikana jo tullu ilmi että purkivat jakopään "arviosta" Sanoin yhden keskustelun aikana jotakuinkin näin " voidaan tehdä johtopäätös että siinä jakopään ketjussa ei ollut vikaa eikä kiristimessä johon muottikadulta päällikkö " ei he sitä voi varmuudella sanoa, olihan se ketju vähän venynyt..." Siis jos he eivät ole varmoja ja sama vikakoodi korjuun jälkeen niin jos auto olisi kunnossa, se olisi jo käytössäni enkä tätä kirjottaisi!! Riitaahan tuosta maksusta varmasti tulee, sillä en aio sitä maksaa. Olin jo yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja keskustelin heidän kanssaan puhelimitse.
Korjaamolla on näyttövelvollisuus jotta osien vaihto on ollut tarpeellinen, minulla oikeus saada puretut osat takaisin ja tarkistuttaa ne riippumattomassa paikassa! Vielä haastoi että olisin voinut kääntyä auton myyntiliikkeen puoleen vaikka ostosta aikaa pari vuotta. Vieläkin sen voi tehdä...auto ostettu Laakkoselta. Tuon nyt teen vasta äärimmäisessä tarpeessa sillä se on helppo kuluttajaneuvojan puhua mutta kun normi ihminen menee näin pitkän ajan kuluttua puhumaan asiasta, saattavat hymähdellä... No aika näyttää. Palaan asiaan kun saan tietoa tuosta ohjausyksiköstä ( saattaa mennä jouluun muottikatu tuntien...)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Noi on korjaamoille pahoja hommia, enkä näe tuossa mitään muuta virheellistä kuin huono tiedottaminen auton tilanteesta, luvatut puhelinsoitot ja muiden töiden kiilaaminen sen sun auton eteen. Mutta ammattitaidon puutteesta ei ole helppo mennä syyttämään jos vikaa ei löydy. Nykyautot on sellaisia härveleitä kaikkine antureineen ja can-väylineen, että vian paikallistamiseen tarvittaisiin kristallipallo. Ajoneuvo ei todellakaan osaa kertoa itse mikä sillä on vikana, vaikka maallikosta siltä saattaa tuntua, "kun saahan sieltä vikakoodit". Pahimmassa tapauksessa can-väyläisessä autossa saattaa mennä bitit siinä määrin vinoon, että se valittaa ilmamassamittarin vikaa, kun takavalo on palanut. Jossain vaiheessa toki tiettyjen autojen tietyt tyyppiviat ja oikut tulevat esille, joten niitä osaa epäillä tiettyjen vikojen perusteella, mutta siihen asti ainoa tapa korjata auto, on vaihtaa osia parhaan arvauksen perusteella ja toivoa, että auttoi.

Se on korjaamollekin vittumainen paikka kun vaihdetaan kalliita osia, tehdään monia monia tunteja työtä ja auto ei tulekaan kuntoon. Mun mielestä olisi kohtuutonta jos korjauksen pitäisi silloin olla ilmainen. Siinä menisi moni korjaamo nurin aika äkkiä. Tietysti laskua voi yrittää kohtuullistaa, mutta se on silti muistettava, että siellä autossa on kuitenkin uudet osat, oli ne tarpeelliset tai ei. Ymmärrän tietysti kuluttajankin näkökulman ja kuluttaja itsekin olen, enkä korjaaja, mutta ymmärrän noiden päälle sen verran, että koitan ymmärtää miksi kaikki ei mene aina ihan lapaan. Ei korjaamolta voi taikatemppuja odottaa.
 
Viitaten noihin väyläviesteihin, niin jossain kohtaa heittää mäppäykset pahasti häränpyllyä jos vääriä vikoja näyttää. Joko suunnitteluvaiheen speksivika tai lukulaitteessa vikaa. Kohtuullista tuossa olisi IMO maksaa osat, mutta ei työstä noiden turhien hommien osalta.
 
Masku

Ostettiin sohva tuolta. Ei sillä hetkellä löytynyt tililtä rahaa sen vertaa, että oltaisiin heti maksettu pois. No myyjä ehdotti, että Tuohi Mastercardia sitten vaan ja osissa maksamaan. Kysyttiin tuleeko siihen sitten mitään lisäkustannuksia. "Ei tule yhtään mitään. Ei yhtään mitään". Samaan aikaan vieressä toinen pariskunta osteli ruokaryhmää ja kyselivät toiselta myyjältä samaa (myymäläpäälikkö). Ei mitään lisäkustannuksia, maksaa tasan saman verran.

No kyllähän sen tietää, ettei se nyt ihan noin todellisuudessa mennyt. Miksei liikkeessä myyjät voi tehdä selväksi, mistä lopullinen hinta tulee muodostumaan? Vähentääkö se jotenkin asiakkaan haluja ostaa tuotetta? Tolla epärehellisyydellä karkotettiin ainakin neljä mahdollista asiakasta, se on varma.
 
Masku

Ostettiin sohva tuolta. Ei sillä hetkellä löytynyt tililtä rahaa sen vertaa, että oltaisiin heti maksettu pois. No myyjä ehdotti, että Tuohi Mastercardia sitten vaan ja osissa maksamaan. Kysyttiin tuleeko siihen sitten mitään lisäkustannuksia. "Ei tule yhtään mitään. Ei yhtään mitään". Samaan aikaan vieressä toinen pariskunta osteli ruokaryhmää ja kyselivät toiselta myyjältä samaa (myymäläpäälikkö). Ei mitään lisäkustannuksia, maksaa tasan saman verran.

No kyllähän sen tietää, ettei se nyt ihan noin todellisuudessa mennyt. Miksei liikkeessä myyjät voi tehdä selväksi, mistä lopullinen hinta tulee muodostumaan? Vähentääkö se jotenkin asiakkaan haluja ostaa tuotetta? Tolla epärehellisyydellä karkotettiin ainakin neljä mahdollista asiakasta, se on varma.

No paljonko se sitten toi lisää hintaa sihen?
 
Nykyautot on sellaisia härveleitä kaikkine antureineen ja can-väylineen, että vian paikallistamiseen tarvittaisiin kristallipallo. ...siihen asti ainoa tapa korjata auto, on vaihtaa osia parhaan arvauksen perusteella ja toivoa, että auttoi.

Täysin totta, mutta korjaamollakin on velvollisuus kertoa asiakkaalle, koska vika oikeasti tiedetään ja sen voidaan luvata korjaantuvan osan X vaihdolla ja koska ollaan kokeilemassa ja toivomassa. Ei se nyt vittu voi mennä näin, kuten pooli6287 tapauksessa, että useaan kertaan luvataan, että vika on selvinnyt ja sitten kun ei olekaan niin kohautetaan olkia ja löydetään uusi "varma" vikakohde ja lopuksi on vaihdettu puoli autoa vitunmoiseen hintaan, johon asiakas ei ole alun perin voinut varautua mitenkään. Jos korjaamo kertoisi rehellisesti, että vikaa ei voida paikallistaa varmasti vaan joudutaan todennäköisyyksien perusteella lähteä vaihtamaan palikoita, niin asiakkaalle jäisi edes mahdollisuus esim. etsiä mahdollisimman hyvä, kyseiseen automerkkiin erikoistunut korjaamo, kuten tällaisissa vaikeissa tapauksissa järkevää olisi. Asiakas kun ei voi pelkkien auton oireiden perusteella tietää, koska vika on yleiskorjaamon peruskauraa ja koska auto kannattaa ajaa toiselle puolelle maata jonnekin, jossa kyseinen malli varmasti osataan yhtä ulkoa kuin omat taskut. Ei heru minulta sympatiaa tälle Muottikadulle, toivottavasti joutuvat itse maksamaan jakoketjuarpajaisensa.
 
Täysin totta, mutta korjaamollakin on velvollisuus kertoa asiakkaalle, koska vika oikeasti tiedetään ja sen voidaan luvata korjaantuvan osan X vaihdolla ja koska ollaan kokeilemassa ja toivomassa. Ei se nyt vittu voi mennä näin, kuten pooli6287 tapauksessa, että useaan kertaan luvataan, että vika on selvinnyt ja sitten kun ei olekaan niin kohautetaan olkia ja löydetään uusi "varma" vikakohde ja lopuksi on vaihdettu puoli autoa vitunmoiseen hintaan, johon asiakas ei ole alun perin voinut varautua mitenkään. Jos korjaamo kertoisi rehellisesti, että vikaa ei voida paikallistaa varmasti vaan joudutaan todennäköisyyksien perusteella lähteä vaihtamaan palikoita, niin asiakkaalle jäisi edes mahdollisuus esim. etsiä mahdollisimman hyvä, kyseiseen automerkkiin erikoistunut korjaamo, kuten tällaisissa vaikeissa tapauksissa järkevää olisi. Asiakas kun ei voi pelkkien auton oireiden perusteella tietää, koska vika on yleiskorjaamon peruskauraa ja koska auto kannattaa ajaa toiselle puolelle maata jonnekin, jossa kyseinen malli varmasti osataan yhtä ulkoa kuin omat taskut. Ei heru minulta sympatiaa tälle Muottikadulle, toivottavasti joutuvat itse maksamaan jakoketjuarpajaisensa.

Juurikin näin. Uskon että jokin täysin BMW:sen suuntautunut korjauspaja voisi tietää ratkasun.
 
Muottikadun huolto, HyvinkääLyhyesti. Bmw e90 320i bensa 90 tkm ollut siellä "korjattavana" heti kaksi kuukautta. Moottorin häiriövalo syttyi noin 2½ kk sitten ...

Kyllä kuulostaa ikävän tutulta. Kaikkea mullakin vaihdettiin ja vekslattiin ja aina säädettiin niitä venttiilien ajoituksia, mutta vika ei tullut kuntoon. Silti kuulemma kaikessa vaihdetussa oli ollut vikaa, ohjausyksiköissä jne. Se ihmetyttää, että kymmenen laitosta on samaan aikaan skeidana ja säädötkin vielä pielessä. Puhumattakaan moottoriöljyjen sakkaisuudesta ja siitä aiheutuneesta moottorin sisäpesusta.

Ikävää on tällainen arvuuttelu. Vielä sen jotenkin ymmärtäisi, jos joku muu maksaisi viulut. Siis pitäisi pystyä myöntämään, että jos kerran vika ei korjaantunut, niin tehty korjaus ei ollut ihan oikea.

Näkisin, että valmistajan täytyisi olla vastuussa tuotteestaan ja sen toiminnasta. He antavat infon korjaamolle, ja annetu infon mukaan korjaamo tietenkin toimii. Mutta jos vika ei korjaannu, niin mielestäni maksaja ei voi olla asiakas.
 
Masku

Ostettiin sohva tuolta. Ei sillä hetkellä löytynyt tililtä rahaa sen vertaa, että oltaisiin heti maksettu pois. No myyjä ehdotti, että Tuohi Mastercardia sitten vaan ja osissa maksamaan. Kysyttiin tuleeko siihen sitten mitään lisäkustannuksia. "Ei tule yhtään mitään. Ei yhtään mitään". Samaan aikaan vieressä toinen pariskunta osteli ruokaryhmää ja kyselivät toiselta myyjältä samaa (myymäläpäälikkö). Ei mitään lisäkustannuksia, maksaa tasan saman verran.

No kyllähän sen tietää, ettei se nyt ihan noin todellisuudessa mennyt. Miksei liikkeessä myyjät voi tehdä selväksi, mistä lopullinen hinta tulee muodostumaan? Vähentääkö se jotenkin asiakkaan haluja ostaa tuotetta? Tolla epärehellisyydellä karkotettiin ainakin neljä mahdollista asiakasta, se on varma.
Olen aikoinaan ollut saman alan hommissa eri liikkeessä ja Tuohi on sitä kautta erittäin tuttu eikä noihin mitään kusetusta liity, vaikka huonekalualalla kyllä muuten kaupankäyntitavat ovat usein melko epäilyttäviä. Tyypillisin kampanja UUSILLE Tuohi-sopimuksille on 3kk maksuaikaa ilman korkoja ja kuluja. Teidän tapauksessanne on todennäköisesti käynyt niin, että myyjä on unohtanut merkitä sopimukseen kampanjakoodin, eikä tieto ole välittynyt Nordealle tai sitten Nordean päässä on tehty virhe, kun teidän sopimuksenne on kirjautunut järjestelmään. Kannattaa olla myyjäliikkeeseen yhteydessä. Asian saa varmasti helposti korjatuksi ja Nordea hyvittää teille takaisin jo maksetut korot ja kulut tai sitten ne vähennetään myöhemmistä eristä.
 
En kyllä ymmärrä sitä miksi joku ostaa ilman rahaa yhtikäs mitään.
 
Huppe varmaan eläis ilman jääkaappiakin, jos ei ois sitä varaa ostaa =)

nimim. viikon ilman jääkaappia oli aika vitun perseestä, kun meni paskaks (2kk vanha, eli takuuseen meni, eikä viittiny lähtee ostaa uutta siks aikaa)
 
^Noi on korjaamoille pahoja hommia, enkä näe tuossa mitään muuta virheellistä kuin huono tiedottaminen auton tilanteesta, luvatut puhelinsoitot ja muiden töiden kiilaaminen sen sun auton eteen. Mutta ammattitaidon puutteesta ei ole helppo mennä syyttämään jos vikaa ei löydy. Nykyautot on sellaisia härveleitä kaikkine antureineen ja can-väylineen, että vian paikallistamiseen tarvittaisiin kristallipallo. Ajoneuvo ei todellakaan osaa kertoa itse mikä sillä on vikana, vaikka maallikosta siltä saattaa tuntua, "kun saahan sieltä vikakoodit". Pahimmassa tapauksessa can-väyläisessä autossa saattaa mennä bitit siinä määrin vinoon, että se valittaa ilmamassamittarin vikaa, kun takavalo on palanut. Jossain vaiheessa toki tiettyjen autojen tietyt tyyppiviat ja oikut tulevat esille, joten niitä osaa epäillä tiettyjen vikojen perusteella, mutta siihen asti ainoa tapa korjata auto, on vaihtaa osia parhaan arvauksen perusteella ja toivoa, että auttoi.

Se on korjaamollekin vittumainen paikka kun vaihdetaan kalliita osia, tehdään monia monia tunteja työtä ja auto ei tulekaan kuntoon. Mun mielestä olisi kohtuutonta jos korjauksen pitäisi silloin olla ilmainen. Siinä menisi moni korjaamo nurin aika äkkiä. Tietysti laskua voi yrittää kohtuullistaa, mutta se on silti muistettava, että siellä autossa on kuitenkin uudet osat, oli ne tarpeelliset tai ei. Ymmärrän tietysti kuluttajankin näkökulman ja kuluttaja itsekin olen, enkä korjaaja, mutta ymmärrän noiden päälle sen verran, että koitan ymmärtää miksi kaikki ei mene aina ihan lapaan. Ei korjaamolta voi taikatemppuja odottaa.
Allekirjoitan tämän kommentin täysin. Itsellä korjaamolta hieman kokemusta sieltä asiakastiskin toiselta puolelta ja voin sanoa että noi vikakoodien selvittelyt ovat suhteellisen vittumaisia keikkoja.

Mitä tulee noihin huollon viivästyksiin, niin kun autosta hajoaa joku harvinaisempi osa joka joudutaan tilaamaan jostain toisesta toimipisteestä/ulkomailta, niin auton huolto venyy sillon aina. Tätä asiakkaat eivät tunnu aivan käsittävän ettei niitä kaikkia juuri sinun auton osia säilytetä hyllyssä. Tähän päälle vielä se, että kun muutkin asiakkaat ovat varanneet autoillensa huoltoajan ja kun jonkun toisen asiakkaan auto jää sinne korjaamolle vian selvitykseen, niin koko korjaamo ruuhkautuu. Niitä on mukava koittaa sumplia niin, että kaikki asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja saisivat autonsa mahdollisimman pian takaisin.

Eikä kyse välttämättä ole mekaanikkojen ammattitaidosta kuten tuossa todettiin, vaan nykyautot jotka ovat ammuttutäyteen sähköpiuhoja, erillaisia antureita yms yms sähköllä toimivia vipstaakkeleita, niin se vian paikannus on joskus todella hankalaa. Tätäkään eivät ihmiset tunnu ymmärtävän, että myös mekaanikot ovat ihmisiä eivätkä mitään robotteja jotka paikantavat vian kuin vian minuuteissa.
 
Käteisellä ostettu kaikki autot. Mutta kyse oli sohvasta. En millään huonekalukaupan huijaus-osarilla (mot) ostais sohvaa, olisin mieluummin ilman tai kävisin sohvan kierrätyskeskukselta.
 
Allekirjoitan tämän kommentin täysin. Itsellä korjaamolta hieman kokemusta sieltä asiakastiskin toiselta puolelta ja voin sanoa että noi vikakoodien selvittelyt ovat suhteellisen vittumaisia keikkoja.

Mitä tulee noihin huollon viivästyksiin, niin kun autosta hajoaa joku harvinaisempi osa joka joudutaan tilaamaan jostain toisesta toimipisteestä/ulkomailta, niin auton huolto venyy sillon aina. Tätä asiakkaat eivät tunnu aivan käsittävän ettei niitä kaikkia juuri sinun auton osia säilytetä hyllyssä. Tähän päälle vielä se, että kun muutkin asiakkaat ovat varanneet autoillensa huoltoajan ja kun jonkun toisen asiakkaan auto jää sinne korjaamolle vian selvitykseen, niin koko korjaamo ruuhkautuu. Niitä on mukava koittaa sumplia niin, että kaikki asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja saisivat autonsa mahdollisimman pian takaisin.

Eikä kyse välttämättä ole mekaanikkojen ammattitaidosta kuten tuossa todettiin, vaan nykyautot jotka ovat ammuttutäyteen sähköpiuhoja, erillaisia antureita yms yms sähköllä toimivia vipstaakkeleita, niin se vian paikannus on joskus todella hankalaa. Tätäkään eivät ihmiset tunnu ymmärtävän, että myös mekaanikot ovat ihmisiä eivätkä mitään robotteja jotka paikantavat vian kuin vian minuuteissa.
Kerroppa nyt kun ilmeisesti tiedät, että mihin perustuu se, että kun vie auton jonkun random vian takia korjaamolle ja korjaamo sitten arpoo ja vaihtelee sellaisia osia jotka eivät ole rikki ja sitten laskuttavat näistä asiakasta. Eihän se korjaamon osaamattomuus nyt asiakkaan vika ole.

Yksinkertaistettuna: tuot minulle esim. pyörän huollettavaksi ja sanot, ettei jarrut oikein toimi. Noh, minä vaihdan pyörään renkaan+vanteen ja totean ettei jarrut tulleet kuntoon. Maksatko tuon renkaa+vanteen+työn ja tuot sitten uudelleen pyörän huoltoon, jolloin vaihdan siihen ne jarrupalat? Tai jos tilaat naapurin karvarannepitseriasta kotiinkuljetuksena pitsan ja sulle tuodaan kuitenkin kebab. Maksatko sä sen kebabin ja sitten vielä uudelleen sen pitsan kun ne käy tekemässä sen?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom