[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Musta tuntuu, että ihmiset ei nyt oikein ymmärrä sitä, että ei kenelläkään yksittäisellä myyjällä ole valtuuksia antaa mitään alennuksia sillä perusteella, että asiakas ostaa paljon vaatteita tai, jos kortti ei toimi. Ehkä sitten, jos kyseessä ois myyjän oma firma, mutta muuten ei tollasta saa kyllä tehdä. Tuokin 35 sentin heitto näkyy siellä kassassa, kun se illalla lasketaan. Ja aika monet pomot on aika helvetin tarkkoja raha-asioiden suhteen, ja varmasti tulee huutoa, jos ollaan jotain omia alennuksia siellä jaeltu.
En tiedä mistä lafkasta sä puhut mutta itse kun olin aikoinani kaupan kassalla töissä niin kyllä siinä pystyi pelisilmää käyttämään siten, että asiakaspalvelu oli joustavaa ja sujuvaa. Toki kassan piti täsmätä ja siihenkin pyrittiin. Eli kirjaukset tehtiin kassakoneelle siten, että kassassa oli oikea määrä rahaa. Tuollaisessakin tilanteessa olisi esim. voinut ihan hyvin muuttaa sen tuotteen hinta 35 senttiä alemmaksi. Aika useasti annoin jopa muovipusseja ilmaiseksi kun ihmiset muistivat ne vasta pakatessaan ostamiaan tavaroita. Muovipussi kuintekin maksoi sen 15 senttinä ja noita tuli annettua kuukauden aikan varmasti toista kymmentä. Esimies teki samaa eikä kukaan ollut koskaan kinuamassa niitä palkasta pois. Nuo muovipussit meni sitä varmaan vuotuisessa inventaariossa hävikkiin ja tätä myötä ne varmasti vähennettiin verotuksessa... voihan sekin olla syynä siihen, että niitä ei palkasta otettu pois. V****U ihan sama. Mutta jos firman syystä johtuu, että maksaminen ei onnistu niin hyvää asiakaspalvelua olisi ollut, että tuon verran oltaisiin joustettu. Veikkaampa, että tällä toiminnalla saatiin kuitenkin pitkässä juoksussa (menettivät ilmeisesti asiakkaan) enemmän tappiota aikaan kuin tuolla 35 sentin joustamattomuudella. Tämä tuntuu olevan Suomessa asiakaspalvelussa vikana. Ei mietitä kuin sitä yhtä ostotapahtumaa ja sillä voidaan sitten pilata hyväkin (tuleva) asiakassuhde. En tietenkään tarkoita, että tavaraa pitäisi mielin määrin ilmaiseksi jakaa vaan sellaista normaalia maalaisjärjen käyttöä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep sama kysymys heräsi + että saako sitten cittareista,prismoista tai sokokselta alennusta kun ostaa vaatteita esim 300€ euron edestä. Mä en ole koskaan älynnyt edes pyytä. Saakos alkosta alennusta jos ostaa 600€ viinaksia?

Oletko sä ihan oikeasti nyt tosissasi?
Niin. En itsekkään cittareista,prismoista tai alkoista alennusta pyydä, koska tiedän etten sieltä alennusta saa.
Tiedätte varmasti itsekkin, että se raja eri kauppojen välillä on hyvin häilyvä mistä sitä alennusta edes kannattaa kysyä.
Itse olen saanut alennusta urheiluliikkeistä, vaatekaupoista,autokaupoista,yms.
Edit: Pohjoisessa on hyvinkin yleistä alennuksen saaminen oli kauppa sitten melkein mikä tahansa (ei kuitenkaan ruokakauppa). Alkostakin ihan varmasti saat alennusta pohjoisessa jos ostat 600eurolla viinaksia. Et ihan varmasti saa mitään alennusta missään Turussa tai Helsingissä missä ihmiset ovat järjestään joustamattomampia.

Niin. En itsekkään cittareista,prismoista tai alkoista alennusta pyydä, koska tiedän etten sieltä alennusta saa.
Tiedätte varmasti itsekkin, että se raja eri kauppojen välillä on hyvin häilyvä mistä sitä alennusta edes kannattaa kysyä.
Itse olen saanut alennusta urheiluliikkeistä, vaatekaupoista,autokaupoista,yms.
Edit: Pohjoisessa on hyvinkin yleistä alennuksen saaminen oli kauppa sitten melkein mikä tahansa (ei kuitenkaan ruokakauppa). Alkostakin ihan varmasti saat alennusta pohjoisessa jos ostat 600eurolla viinaksia. Et ihan varmasti saa mitään alennusta missään Turussa tai Helsingissä missä ihmiset ovat järjestään joustamattomampia.

Myyjät joustamattomia? Eiköhän kauppias tai vastaava anna pelisäännöt myyjille jonka mukaan mennään.

Ongelmahan ei ollut se 35c, vaan myyjän kyvyttömyys informoida ja loppupeleissä kuitata tilanne antamalla lounari/vastaava rahamäärä takaisin. Lounasaikaan useimmat työmiehet maksavat safkan lounarilla joten tilanne ei voi olla noin uniikki etteikö asiaa ymmärrä. Myös se alkoi vituttamaan kun huomasin hänen mitä ilmeisemmin laittaneen "tippini" taskuunsa, sen jonka olin tarkoittanut pelastamaan seuraavat lounariasiakkaat samalta typerältä kohtelulta. En nyt haluaisi vetää sukupuolikorttia tässä yhteydessä, mutta uskoakseni miehet myös maksavat 100% todennäköisyydellä esim. kassajonossa edessämenevän henkilön puuttuvan 35c jotta homma etenisi. En usko että kenenkään normimiehen pälli kestäisi sitä jos laittaisi toisen ihmisen kävelemään 300m hangessa 35sentin takia. Tässä oli kyseessä ihan iloisen typerän oloinen naisihminen, jolla nyt vaan puuttui pelisilmä. Tietenkään sitä ei häneltä voi vaatia, mutta näin ajatustasolla mietittynä asia on näin.

Itse olen täältä maalta kotoisin ja täällä kyllä huomaa erittäin hyvin sen että ihmisiin oikeasti luotetaan. Liikkeistä saa tavaroita lainaksi, vaatteita sovitettavaksi kotiin, ostoksen voi jättää maksamatta ja käydä maksamassa myöhemmin ilman mitään velkatodistusta tai muuta panttia. Ihmiset tulevat myös silloin kun lupaavat, tekevät sitä mitä on sovittu eikä kukaan ole oletusarvoisesti syyllinen. Tästä on esimerkkinä tuo reklamaatio jonka tein ikkunoista Finndomolle. Pallo heitettiin alihankkijalle ja jouduin sinne tekemään reklamaation. Fenestralta tuli sitten ENSIMMÄINEN yhteydenotto jo sen sävyistä paskatekstiä mitä en asiakaspalvelijana 10v toimineena kehtaisi sanoa ilkeimmällekään asiakkaalleni missään maailman yhteydessä. Minua, maksavaa asiakasta lähestulkoon syytettiin heidän tekemästä viasta ja reklamaatio on Fenestran osalta kuulemma käsitelty, koska en voi osoittaa että kolhut ovat heidän tekemiään. Siis mitä helvettiä? En ole koskaan ostanut Fenestralta mitään, enkä takuulla tule ostamaankaan... Aivan käsittämättömän paska pulju ja paskaa palvelua.

Melkein laittaisin Turun Stockmannin myös mustalle listalle, vaikka sieltä löytyykin joskus ihan jees vaatteita. On se kumma kun ostaa 300 eurolla vaatteita, niin ei saa yhtään alennusta, vaikka kumpikin myyjä sekä asiakas tietää hinnoissa olevan vähintään puolet ilmaa.

Tajuatko kuinka stressaavaa se on kun vähän väliä tulee joku urpo vaatimaan semmoista toimenpidettä, jota ei voi tehdä. Onko se nyt niin vaikea maksaa se mitä pyydetään ja lähteä siitä kaupasta kiltisti häiriötä aiheuttamatta. Jos hinta ei miellytä niin mene ostamaan sieltä missä tunnet hinnan olevan kohdillaan. Ja ei tarvi lähtiessä mainita myyjälle, että tuote on liian kallis. Sitä ei kiinnosta, eikä se sille asialle voi kuitenkaan mitään tehdä.

...
Edit: Pohjoisessa on hyvinkin yleistä alennuksen saaminen oli kauppa sitten melkein mikä tahansa
Muuta pohjoiseen. Mikään ei vituta niin paljon kuin alennuksia kinuava asiakas.

Lisäksi: mulla on useita tuttuja Stockalla töissä. Niillä ei ole mitään valtuuksia antaa minkään valtakunnan alennuksia. Kunnon selkäkeikkanaurut sain nähdä kun yhdelle kerroin murheestasi.

Haha, JN on parhautta. Stokka boikottiin, sieltä ei saa edes elefanttia. Harrodsista saa!

Tajuatko kuinka stressaavaa se on kun vähän väliä tulee joku urpo vaatimaan semmoista toimenpidettä, jota ei voi tehdä. Onko se nyt niin vaikea maksaa se mitä pyydetään ja lähteä siitä kaupasta kiltisti häiriötä aiheuttamatta. Jos hinta ei miellytä niin mene ostamaan sieltä missä tunnet hinnan olevan kohdillaan. Ja ei tarvi lähtiessä mainita myyjälle, että tuote on liian kallis. Sitä ei kiinnosta, eikä se sille asialle voi kuitenkaan mitään tehdä.
Niin. En nyt ole mitään tinkaussessiota järjestänyt tai puhumattakaan häiriöistä. Joskus vain kokeilen saada halvennusta, jos esimerkiksi tuotteet maksavat yhteensä vaikkapa 304,90€, että lähtiskö vaikka tasan 300€:lla. Jos myyjä sanoo ettei lähde, niin se siitä. Kortti esille, nimi paperiin ja pihalle kaupasta.
Onko se nyt niin väärin jos ostetaan esim yli 300eurolla tuotetta, kysyä alennusta?

Te ilmeisesti ette ikinä kysy alennusta missään tilanteessa?
Autokauppiaidenkaan kanssa kukaan ei väännä hinnasta?
Telkkarit ostetaan gigantista suoraan sillä hinnalla mitä kauppias pyytää?

Niin. En nyt ole mitään tinkaussessiota järjestänyt tai puhumattakaan häiriöistä. Joskus vain kokeilen saada halvennusta, jos esimerkiksi tuotteet maksavat yhteensä vaikkapa 304,90€, että lähtiskö vaikka tasan 300€:lla. Jos myyjä sanoo ettei lähde, niin se siitä. Kortti esille, nimi paperiin ja pihalle kaupasta.
Onko se nyt niin väärin jos ostetaan esim yli 300eurolla tuotetta, kysyä alennusta?

Te ilmeisesti ette ikinä kysy alennusta missään tilanteessa?
Autokauppiaidenkaan kanssa kukaan ei väännä hinnasta?
Telkkarit ostetaan gigantista suoraan sillä hinnalla mitä kauppias pyytää?

Puhuit nyt stockmannista ja vaatteista, se on eri asia kuin autokauppa ja eri hinnat, tai Gigantti. Jos haluat verrata Gigantin ja Stockmannin myyntitapoja niin ole hyvä vaan, mutta ne nyt on aivan eri kauppoja, sama kuin nuo autokaupat. Mennään toiseen suuntaan tuosta miten sinä tätä muutat, niin jos yleistät noin, niin tinkaatko r-kioskilla ässä arvoistakin? Tai lotosta? Tai ruokakaupassa maidoista? Ihan yhtä ääripäähän mennään kuin sinun autokauppa vertauksessasi.

Pyörätaikurit - Tampere

Pyörätaikurit - Tampere - Kevät 2009

Vaimon polkupyörän polkimet polkaisivat aina välillä tyhjää ja talvirenkaatkin piti vaihtaa kesärenkaisiin. Vein polkupyörän pyörätaikureille ja tuloksena oli se, että pyörä pestiin, mutta sitä ei korjattu lainkaan. Vein pyörän takaisin, jolloin he kertoivat, että eräs osa pitäisi vaihtaa, mutta se maksaisi muistaakseni 30 euroa. Kävi myös ilmi, ettei pyörää oltu koeajettu lainkaan. Osan vaihtoon kuuluvan työn saisi sentään ilmaiseksi. No eipä tullut pyörä vieläkään kuntoon. Ottivat vain pyörästä venttilihatut itselleen parempaan talteen.

Annoin periksi ja veimme pyörän kalliimpaan, mutta aina erinomaisesti toimineeseen huoltoon, Sportaxiin Tampereen Lapintielle.

Tarinan opetus on se, että kun löydät hyvin palvelevan yrityksen, älä vaihda toiseen vain koska se on hieman halvempi.

Fitnesstukku.fi

Ei oo vielä yhessäkään tilauksessa tullut kaikki, mitä piti. Nyt puuttu viime tilauksen yhteydessä luvattu lahja tms. + yksi sample (näyte). Ite kyllä nostan sen aika korkeelle, että asiakas saa mitä on tilannut niin ei nyt paljon kehuja voi antaa, vaikka halpaa olisikin.

Alko24h nettikauppa+letterbox kuljetusyhtiö+suomen tulli, ei varmasti ole ikinä tarvinut noin kalliita ja työläitä viinoja hommata, tilattu joskus kuukausia sitten ja ei vieläkään saapuneet. Siellä ne kyllä valmiina virossa köllöttäs mutta kuljetusyritys ei niitä jostain syystä ole vielä saanut tänne ja piti välissä jo tullissakin jotain lappusia täyttää ja 100 ekene käydä maksamassa

Kusetusta koko homma, ei vieläkään pakettia, noh tullista ainakin pitäsi saada rahat takasisin, toivottavasti kuljetusfirmaltakin. Jos niin kävisi niin tappioiksi jäisi vain n. 110e

Alko24h ei vastaa palautteisiin/sähköposteihin, eikä ole puhelinnumeroa.

Miten prkl tämmöstä voi tapahtua nyky suomessa. Radio mainostetaan ja kaikkia.

Air Baltic Ei helvetti mitä "palvelua". Ensin kun varaat lentoja niin hinta nousee joka ikinen kerta kun olet ostamassa lentoja. Noh sitten itse lentokokemukseen: lennettiin Tampereelta Riikan kautta Beirutiin. Vaihtoaikaa oli vaatimattomat 8 tuntia. Kysyttiin Tampereella että meneekö laukut suoraan Beirutiin ja vastaus oli myöntävä. Noh laukkua ei kuitenkaan näkynyt Beirutin lentokentällä ja sitten mentiin valittamaan hukkuneiden laukkujen tiskille. Noh laukku paikannettiin ja sanottiin että saapuu seuraavana iltana myöhään, mutta sitä ei toimiteta hotellille vaan joutuu itse hakemaan sen sieltä lentokentältä. Kiitos vaan. Noh jätin heille numeroni ja hotellin numeron että soittavat kun se laukku on saapunut lentokentälle. Puhelua ei koskaan tullut vaan jouduin itse kyselemään 1,5 vuorokautta myöhemmin laukkuni perään ja se löytyikin lentoasemalta. Kun laukkuni oli hukassa niin lentoasemalta ei saanut mitään hygieniatarvikkeita tai vastaavia mitä paremmat lentoyhtiöt antavat kun laukku on hukassa. Myöskin palvelu oli täysin sieltä ja syvältä. Suomeen päästyäni reklamoin tästä airBalticille, kun kaikki oli hoidettu heidän puoleltaan täysin päin persettä, mutta reklamaatiota ei toki voi tehdä suomenkielisessä puhelinnumerossa, vaan se pitää tehdä englanniksi ja lähettää sellaiseen todella mystiseen e-mail osoitteeseen, jota ei nettisivuilla ole. Kun tänne lähettää mailia niin tulee automaattinen vastaus että 4-6 viikon päästä tulee vastaus?!? Ja sitten yli 6 viikon päästä kun vastaus saapuu niin siinä lukee: "I would like to inform you that in this case unfortunately we cannot meet your request to reimburse your expenses; however I once more truly apologize for your inconvenience and look forward to further cooperation. ". Eli MITÄÄN kuluja ei korvata. Toiminta tuntuu lähinnä vittuilulta kun odotusajat ovat ihan järkyttäviä, asiakaspalvelu on todella heikkoa, eikä noita mitenkään perustella miksi ei korvata.

Summasummarum: Air Baltic ei ota mitään vastuuta siitä milloin se toimittaa laukut perille ja mitä kustannuksia sulle aiheutuu myöhästymisestä tai laukkujen hakemisesta lentokentältä. Valittaminen on myös mahdotonta, kun puhelinnumerossa sanotaan että: "älä tänne soita" ja mailiin vastataan ehkä parin kuukauden päästä, jos se sattuu kiinnostamaan.

Aika hassua, mulla ei nimittäin ole ikinä ollut ongelmia AirBalticin kanssa vaikka olen lentänyt sillä todella monta kertaa. Aina ollut myös välilasku Riiassa, pisin oli muistaakseni about 4h. Joka kerta laukut ovat tulleet kunnolla perille ja kaikki on muutenkin sujunut moitteettomasti. Mut ja laukku on jopa saatu koneeseen, vaikka olen ollut tosi myöhässä kentällä :D

Halpalentoyhtiöillä lentäessä sitoutuu ottamaan tiettyjä riskejä. Ne eivät ole mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä ja siihen on syy, miksi ne ovat halpoja. Mä olen aiemmin haukkunut Finnairia, mutta laukun hukkuessa sen takaisin saanti oli erittäin vaivatonta - tuotiin ovelle 2 päivän sisällä. En kuitenkaan odottaisi esim. Ryanairilta samanlaista palvelua. Ikävää, mutta näin se vaan on. Ellei ole valmis ottamaan riskiä, kannattaa suosiolla valita "normaali" lentoyhtiö.

Alko24h nettikauppa+letterbox kuljetusyhtiö+suomen tulli, ei varmasti ole ikinä tarvinut noin kalliita ja työläitä viinoja hommata, tilattu joskus kuukausia sitten ja ei vieläkään saapuneet. Siellä ne kyllä valmiina virossa köllöttäs mutta kuljetusyritys ei niitä jostain syystä ole vielä saanut tänne ja piti välissä jo tullissakin jotain lappusia täyttää ja 100 ekene käydä maksamassa

On muuten ainut paikka mistä tällä hetkellä olen rahat saanut takaisin niin tuo alko24h netikauppa. Tulli ja letterboxista ei ole irronnut latiakaan vaikka molemmat takaisin rahat aikonut laittaa. Pitää varmaan ainakin letterboxiin taas soittaa, tullissa pyrokratia vie aikaa.

Toi suomisoffa äänitys kuullostaa melko tutulta, joskus itekkin kuunnellu samanlaista värssyä ja myös nauhottanut puhelimella sen. Ei kannata keskeyttää vaan antaa toisen päteä sydämensä pohjasta.

Sitten, Sellanen Pulju kun Socks for him . tms helvetin sukkapulju, soitti mulle, suostuin ostaa sukkia, ok ei mitää.

No muutin, ilmoitin asiakaspalveluun uuden osoitteen, sukat toimitettiin monta kuukautta väärään osoitteeseen mutta lopulta perintälasku tuli minulle, mietin hetken että mitä vittua, olin unohtanut koko kapiset sukat. No 50 € lasku muutamasta parista sukkia ,jotka eivät ollut edes tulleet minulle, ei siinä mitään.

Yritin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, vastausta ei ikinä kuulunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom