[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Uudenmaan autovarustelu (http://www.autovarustelu.fi/). Tätä liikettä olen aina pitäny asiallisena. Hyvä palvelu, neuvot ja laitteet, kun asioi paikanpäällä. Täältä ei kannate kuitenkaan yrittää tilata mitään. Kolme kertaa soitin ja joka kerta luvattiin lähettää laite jonka olisin laittanu veljen autoon, mutta eihän ne sieltä mitään lähettäny lupauksista huolimatta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Volkswagen Center Helsingissä Mekaanikonkadulla. Edellinen auto kun keväällä ostettiin niin ensin oli tarkoitus ostaa tästä kyseisestä liikkeestä uusi pikkufarkku. Kaikki pelasi hyvin auton esittelyyn ja koeajoon asti mutta kun alettii rahasta puhumaan niin pukupellen ylimielisyys kyllä pääsi pintaan. Oli sen sortin myyjä että hyvä ettei loukkaantunut kun tarjottiin meidän autoa vaihdossa, muisti kyllä erittäin selvästi mainita mikä on heidän koko liikkeen vanhin auto ja että miten halpa meidän automme on jne.. Oli sellainen fiilis kun olisi duunari ollut ferraria ostamassa vaikka kyseessä oli kuitenkin vajaan kahdenkympin Seat mistä oltiin kiinnostuneita. Jätin auton ostamatta ja menin Autokeskukseen josta tarttui hyvä fiilis ja vähän käytetty Toyota mukaan. Samalta myyjältä olin joskus aikanaan yhden toisenkin auton ostanut ja lähtiessä sanoin että todennäköisesti tehdään vielä kolmannetkin autokaupat tulevaisuudessa.

St. Pauls Sound

Kiitos kun hävititte saatanan kalliit kuulokkeeni ,kun ne olivat toista kertaa takuuhuollossa ja ette ota asiasta edes vastuuta.
Vittu mitä paskaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
^hei vaikka on kuinka paskaa niin ei tartte tuollaista kuvaa laittaa :D

St. Pauls Sound

Kiitos kun hävititte saatanan kalliit kuulokkeeni ,kun ne olivat toista kertaa takuuhuollossa ja ette ota asiasta edes vastuuta.
Vittu mitä paskaa.
Miten he yrittävät perustella asiaa? Kyllä normaalissa tapauksessa elinkeinonharjoittajan pitää korvata aiheuttamansa vahinko. Jos jotain virhettä ei sinun suunnaltasi löydy, niin he ovat velvollisia korvaamaan kuulokkeesi. Ja jos ei vastuunotto maistu, niin asian saa maksutta viedä kuluttajavirastoon yhdellä puhelinsoitolla.

Miten he yrittävät perustella asiaa? Kyllä normaalissa tapauksessa elinkeinonharjoittajan pitää korvata aiheuttamansa vahinko. Jos jotain virhettä ei sinun suunnaltasi löydy, niin he ovat velvollisia korvaamaan kuulokkeesi. Ja jos ei vastuunotto maistu, niin asian saa maksutta viedä kuluttajavirastoon yhdellä puhelinsoitolla.

Vein kuulokkeet 2kk sitten postiin samalla tavalla kuten ekalla kerrallakin. Asiakaspalautuksena. Oletin että ne kuulokkeet siellä taas ovat ja odotin 2kk että otin sinne yhteyttä että missähän mahdetaan mennä kun ei näy , ei kuulu. Otin yhteyttä liikkeeseen, sanovat että ota yhteys huoltoon. Huollossa sanoivat ettei koko kuulokkeita ole tullutkaan heille asti. Otin yhteyttä liikkeeseen ja sanoivat että kuulokkeet eivät ole varmaan saapuneet perille tai sitten ne ovat siellä huollossa. Kummastakaan ei kuulemma löydy.

Vein kuulokkeet 2kk sitten postiin samalla tavalla kuten ekalla kerrallakin. Asiakaspalautuksena. Oletin että ne kuulokkeet siellä taas ovat ja odotin 2kk että otin sinne yhteyttä että missähän mahdetaan mennä kun ei näy , ei kuulu. Otin yhteyttä liikkeeseen, sanovat että ota yhteys huoltoon. Huollossa sanoivat ettei koko kuulokkeita ole tullutkaan heille asti. Otin yhteyttä liikkeeseen ja sanoivat että kuulokkeet eivät ole varmaan saapuneet perille tai sitten ne ovat siellä huollossa. Kummastakaan ei kuulemma löydy.
Sitten kannattanee tehdä postille korvausvaatimus. Helpottaa kyllä, mikäli sinulla on kuitti tallella, josta löytyy lähetystunnus tai vastaava. Jos virhe ei ole postin ja paketti on mennyt vastaanottajalle saakka, niin he pystyvät sen kyllä tietääkseni järjestelmistään todentamaan ja sen jälkeen voit vaatia yritykseltä korvauksia.

Sitten kannattanee tehdä postille korvausvaatimus. Helpottaa kyllä, mikäli sinulla on kuitti tallella, josta löytyy lähetystunnus tai vastaava. Jos virhe ei ole postin ja paketti on mennyt vastaanottajalle saakka, niin he pystyvät sen kyllä tietääkseni järjestelmistään todentamaan ja sen jälkeen voit vaatia yritykseltä korvauksia.

Ja posti korvaa painon mukaan 20€ per kilo. Yhdelle oli tuotu postissa näytönohjainboxi, jossa oli trukin renkaan jälki ja piirilevysilppua sisällä. Ostohinta reilu neljäsataa, paino 200g, korvaus 4€. Elämä on laiffii...

Jokunen vuosi jo aikaa mutta tikkurilan Tikkuri kauppakeskuksen r-kioski. Vieläkin vituttaa kun muistelee sitä ~30v elämäänsä kyllästynyttä ämmää siinä tiskillä. Ekalla kerralla piti saada 4euroa kahden tai euron kolikoina. No tarjosin 5euron seteliä ja kysyin voisko rikkoa. Ei kuulemma ollut mikään pankki ja käski mennä viereiseen pankkiin jonottamaan. No tämä nyt on aika normi käytäntö ettei rikota rahaa niin ei siinä mitään ostin sitten jonkun vajaan euron tikkarin että saisin niitä kolikoita siitä vitosesta niin antaa yhden kahen euron kolikon, yhden euron kolikon ja sen vikan euron antaa kymmensenttisinä kun ties että mulle kelpaa vaan eurot tai kahen euron kolikot.:jahas:

Toinen tapaus oli pari viikkoa tän jälkeen kun kävin ostamassa paketin purkkaa. Olin jo unohtanu hetkellisesti tän myyjän kunnes pääsin tiskille ja maksoin kortilla. No siinä sitten rustaan aika nopeasti nimikirjotuksen tähän oisko ollu reilu euron ostokseen niin se kattoo pitkään sitä kortin nimikirjotusta ja mun melkein tismalleen samanlaista mutta vähän isommalla vauhdilla tehtyä kuittausta ja alkaa kysyä papereita koska ei mielestään saa nimikirjotuksesta selvää. Kattelin niitä itekkin siinä että noihan näyttää tismalleen samalta minkä lisäks koko ostos on jonkun euron että tuskin mä varastetulla kortilla ostan purkkapakettia. Sanoin että tuskin mulla on papereita mukana ja alan kaivaa. Sanoo siihen että sitten en voi saada korttia takas koska epäilee että oon käyttäny jonkun toisen korttia. No paperit sitten löytyy taskusta ja kattelee niitä aikansa ennenkun antaa hyvin nyrpeällä ilmeellä kortin takasin.

Jokunen vuosi jo aikaa mutta tikkurilan Tikkuri kauppakeskuksen r-kioski. Vieläkin vituttaa kun muistelee sitä ~30v elämäänsä kyllästynyttä ämmää siinä tiskillä. Ekalla kerralla piti saada 4euroa kahden tai euron kolikoina. No tarjosin 5euron seteliä ja kysyin voisko rikkoa. Ei kuulemma ollut mikään pankki ja käski mennä viereiseen pankkiin jonottamaan. No tämä nyt on aika normi käytäntö ettei rikota rahaa niin ei siinä mitään ostin sitten jonkun vajaan euron tikkarin että saisin niitä kolikoita siitä vitosesta niin antaa yhden kahen euron kolikon, yhden euron kolikon ja sen vikan euron antaa kymmensenttisinä kun ties että mulle kelpaa vaan eurot tai kahen euron kolikot.:jahas:

Toinen tapaus oli pari viikkoa tän jälkeen kun kävin ostamassa paketin purkkaa. Olin jo unohtanu hetkellisesti tän myyjän kunnes pääsin tiskille ja maksoin kortilla. No siinä sitten rustaan aika nopeasti nimikirjotuksen tähän oisko ollu reilu euron ostokseen niin se kattoo pitkään sitä kortin nimikirjotusta ja mun melkein tismalleen samanlaista mutta vähän isommalla vauhdilla tehtyä kuittausta ja alkaa kysyä papereita koska ei mielestään saa nimikirjotuksellä msta selvää. Kattelin niitä itekkin siinä että noihan näyttää tismalleen samalta minkä lisäks koko ostos on jonkun euron että tuskin mä varastetulla kortilla ostan purkkapakettia. Sanoin että tuskin mulla on papereita mukana ja alan kaivaa. Sanoo siihen että sitten en voi saada korttia takas koska epäilee että oon käyttäny jonkun toisen korttia. No paperit sitten löytyy taskusta ja kattelee niitä aikansa ennenkun antaa hyvin nyrpeällä ilmeellä kortin takasin.
Onpahan kyllä harvinaisen mulkku myyjä. Käy maksamassa jotain 5 - 10 sentin kolikoilla, lätkäise ne pöytään ja nauti kun myyjä laskee hilut.

Pidä vaan huoli että sulla on niitä kolikoita alle 50/maksusuoritus, myyjän ei tarvitse hyväksyä yli 50 kolikon ylittäviä määriä kertasuorituksena.. Voit toki ostaa ensin jotain, ja sitten vielä, - Ainiin röökiaski vielä, ja toinen kasa kolikoita pöydälle. Voit myös kysellä eri tupakoiden nikotiinipitoisuuksia, ja kertoa syyksi että kaverisi suositteli tms. 0.6 mgn tupakoita. Kysyt toki vihreän punaisen sinisen ruskean ja keltaisien askien eroja muutenkin.

Ja posti korvaa painon mukaan 20€ per kilo. Yhdelle oli tuotu postissa näytönohjainboxi, jossa oli trukin renkaan jälki ja piirilevysilppua sisällä. Ostohinta reilu neljäsataa, paino 200g, korvaus 4€. Elämä on laiffii...

Korvaako? Perkele vois ruveta postii huijaamaan ja tilata "hajonneita kahvakuulia" :D 20 kilon kahvakuula ostohinta 70e, korvaus 400e? Vois postia vituttaa vuorostaan, ei vaan taida ihan noin toimia :P

Toinen tapaus oli pari viikkoa tän jälkeen kun kävin ostamassa paketin purkkaa. Olin jo unohtanu hetkellisesti tän myyjän kunnes pääsin tiskille ja maksoin kortilla. No siinä sitten rustaan aika nopeasti nimikirjotuksen tähän oisko ollu reilu euron ostokseen niin se kattoo pitkään sitä kortin nimikirjotusta ja mun melkein tismalleen samanlaista mutta vähän isommalla vauhdilla tehtyä kuittausta ja alkaa kysyä papereita koska ei mielestään saa nimikirjotuksesta selvää. Kattelin niitä itekkin siinä että noihan näyttää tismalleen samalta minkä lisäks koko ostos on jonkun euron että tuskin mä varastetulla kortilla ostan purkkapakettia. Sanoin että tuskin mulla on papereita mukana ja alan kaivaa. Sanoo siihen että sitten en voi saada korttia takas koska epäilee että oon käyttäny jonkun toisen korttia. No paperit sitten löytyy taskusta ja kattelee niitä aikansa ennenkun antaa hyvin nyrpeällä ilmeellä kortin takasin.

Mä olisin tossa vaiheessa käskeny pomon paikalle ja huudot niskaan. Tai jos ei paikalla ni nimi ylös ja seuraavana päivänä uudestaan. Ja sitten lisäksi tietty toi mitä JN ehdotti. Tuplavittuilut tollasille.

Mulle alkaa olla suurinta hupia tämä ketju....
Startin tapauksessa voi olla montakin vaihtoehtoa, sillä nythän vaan kuultiin yksi versio. Ajatellaa että tuo "jokunen vuosi" pitää paikkansa joten jos tuo myyjä olisi kaikille yhtä "vittupää" niin ei varmasti olisi enää töissä mutta jos jostain syystä vaan ei kemiat kohtaa juuri smartin kanssa niin ei siitä viellä mitään ongelmaa hänelle tule.
Kuten tuossa ylhäällä mainittiin niin sillä kolikoilla maksamalla ei voita mitään, samoin jos pyydetään se esimies paikalle. No uskoisin että missään ärrällä ei ole mitään esimiestä siellä takahuonessa odottamassa valittajia. Mutta kuvitellaan että siellä olisi niin entä kun myyjä kertoo että ei ole tosiaan niitä vaihtorahoja antaa. Eli on vaikka eurot loppu niin minkäs teet.
Ja sitten tuo vitun nimikirjoitus juttu. Jos ihan oikeasti tulkitaan noita pankin ohjeita niin nimikirjoitusta pitää verrata ja jos ei täsmää(kuka määrittelee sen? jokainen tilanne kohtaisesti vai onko myyjillä grafologin koulutus, ei ainakaan meillä) Meillä on muuten ollut pienin ostos varastetulla kortilla juurinkin tuo euro. Sillä kriminaali kävi kokeilemassa että vielläkö kortti toimii. Sen jälkeen ei mennyt kuin 30 min kun yrittivät samalla ostaa kartonkia tupakkaa kun järjestelmä ilmoitti että varastettu. Ja jokainen myyjä ottaa mielellään "varastetun tai epäilyn kortin" sillä siitä saa palkkion.

Pidä vaan huoli että sulla on niitä kolikoita alle 50/maksusuoritus, myyjän ei tarvitse hyväksyä yli 50 kolikon ylittäviä määriä kertasuorituksena.. .

Mihin tämä perustuu? Rahaa ne kolikotkin on. Mä en ole koskaan kuullut tuollaista. Ja olen aina sanonut että meillä ollaan aina niin ahneita että kaikki raha käy. Olen joskus jopa ottanut dollareita vastaan maksuvälineenä.(tarkistin kylläkin että mikä on kurssi ja hieman viellä lisäsin siihen että jäin kunnolla voitolle)

Mihin tämä perustuu? Rahaa ne kolikotkin on. Mä en ole koskaan kuullut tuollaista. Ja olen aina sanonut että meillä ollaan aina niin ahneita että kaikki raha käy. Olen joskus jopa ottanut dollareita vastaan maksuvälineenä.(tarkistin kylläkin että mikä on kurssi ja hieman viellä lisäsin siihen että jäin kunnolla voitolle)
En muista mistä sen luin mutta siinä on joku kohtuullisuuspykälä noissa kolikoissakin. Kyllä se jossain on printattuna jos sen haluat etsiä.

Liian isoja seteleitäkään eivät kaikissa kaupoissa/tilanteissa huoli. Joskus kun olin varoissani, menin aamulla rapulapäissään r-kioskille ostamaan limpparia ja nykäisin kämpiltä 2 huntin setelin mukaan, vaan eipä se siellä sitten kelvannutkaan. Ei ollut siis antaa rahasta tarpeeksi takaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom