[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Empiirinen testaus on osoittanut, että ainakin minun käyttämissä ruokakaupoissa K-ryhmällä on ehkä kalliimmat hinnat, mutta noin sata kertaa iloisemmat ja ystävällisemmät myyjät. Ehkä se ylimääräinen ruoassa menee henkilökunnan virkistystoimintaan? Olen niin vanha ja vaikea, että välillä sitä maksaa ihan mielellään ystävällisestä palvelusta ja päivänjatkontoivotuksista.
Onhan noissa se erona, että Sokkarin paikat ovat ketjuvetoisia kun taas Keskon paikat yrittäjävetoisia, ja jos tuolle jotain selitystä hakee, niin pienemmässä organisaatiossa voi olla usein joustavampaa vaikuttaa erinäisiin työviihtyvyyteen ja jaksamiseen liittyviin asioihin.

Mä olen ollut useammassa palvelualan yrityksessä töissä, ja olen pistänyt merkille, että osittain on ihan sattumaa, että minkälainen porukka ja ilmapiiri minnekin on muodostunut. Toki hyvään henkeen, toimintatapoihin ja niin edelleen voidaan vaikuttaa suuressakin määrin niin työntekijöiden kuin esimiesten ynnä muiden ylempien johtajien taholta, mutta on vaikea ennustaa, että miten porukka toimii yhteen varsinkin, jos vaihtuvuus ja ekstraaminen on suurta. Kaikki tämä kuitenkin heijastuu lopulta asiakkaalle ulospäin, ja ehkä tällaisessa pienemmässä organisaatiossa kontakti työntekijöiden ja sellaisten ihmisten välillä, jotka voivat asioihin vaikuttaa muodostuu lähemmäksi. Porukka on tiiviimpi ja niin edelleen. Tiedä sitten.. Meen nukkumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Antoi mitään kyselemättä uuden iskarin tilalle. Iskari oli ihan uuden näköinenkin, joten kaipa miekkonen siitä päätteli ettei se voi kovin vanha olla.

Löysin pienellä präntillä merkin, ZX shocks. Eli kiinalaista paskaa luonnollisesti. Laadusta kertoo myös se jotakin, että kaikista pulteista korkkasi aukaistaessa kierteet, ja lukkomutteri kädestä lattialle pudotessa halkesi kahtia. Mistähän lasista nuo oikein tehdään?

Meinaatko vielä alle laittaa :eek:

Pakko on, ainakin väliaikaisesti. Saavat luvan kestää talven yli. Keväällä sitten kokonaan uusi säädettävä alusta alle.
Vaihtelen noita kyllä sitämukaa takuisiin kunhan hajoilevat. Mersuun on 10min homma vaihtaa iskari / puoli. Joten tuon takia ei tarvitse stressiä ottaa.

Laitoin kyllä kunnon pultit että ei tarvitse ensikerralla kikkailla niiden kanssa kun kierteet korkkaavat.

Motonetissä on kyllä erikoinen tuo palautus ja takuu politiikka. Ostin sieltä aktiivikuulosuojaimet, maksoi kai jotain 19,90€. No kotona totesin ettei ne tietty toimi. Patterit on ok mutta ledi ei syty eikä pelitä. Noh, eikun kuitti käteen ja Motonettiin. Myyjä sanoi että no problem, vaihdetaan. 10min kaivelivat hyllyjä ja lopulta tulivat takaisin ja sanoivat, ettei sitä mallia ole enää mutta että kävisikös tämä toinen malli. No sanoin että sehän on kalliimpi malli, jotain 30e, eli onko se ongelma? No ei tietenkään ole! Minähän olin hyvilläni, myyjäkin kirjoitti lapun kassalle ja kaikkea. Ja sanoi että näytä vaan tämä lappu kassalla ja maksat 10€ lisää. Prkl, tuumasin, en minä mitään ylimääräistä maksa. Sanoin että vastahan te sanoitte vaihdon käyvän. Joo mutta kun nää toiset on kalliimmat...No ..ttu se mikään vaihto silloin ole, vaan myytte mulle kalliimmat väkisin! Sanoin että uudet ehjät luurit samaan hintaan tai rahat takaisin. "Meillä on semmoinen politiikka ollut ettei rahaa anneta takaisin...mutta jos otat kuitin ja ostat täältä jotain tilalle siihen samaan summaan..." Tietenkään ei käy meikälle. Haluan luurit. Piste. Tai rahat takaisin.

Yllättäen sitten jostain takahuoneesta löytyikin vielä yksi pari samoja suojaimia, jotka vieläpä toimivat. Joten vaihdoin niihin. Mutta voi saatana että voi olla vaikeaa. Ja myyjinä aina jotain 18v harjoittelijoita, varmaan ihan vain siksi että voivat hokea "emmää tiedä, mulle on sanottu näin..." Ja kuulemma muillakin ollut tooodella vaikea saada rahoja takaisin kun skeida ei toimi.

edit: naapurissa on myös Honkkari. Siellä sitä vasta paskaa myydäänkin. Mutta takuuhuolto on kyllä kova sana. Ostin jiirisahan sieltä, muuten ok mutta lukitus hajosi. Menin Honkkariin, ja siellä oli ihan oikeasti Kummeli-hahmon näköinen äijä huollon puolella. Sanoi että ei ihme kun hajosi, paskaahan täällä myydään, hähä! Jos kunnollista haluat niin mene rautiaan, sanoi hän. Tarjosi meikälle rahoja takaisin tai sitten myötätuntoa. No koska saha toimi muuten ja oli edelleen edukas niin tyydyin omaan fiksaukseen..Samaan aikaan tuli joku äijä poikansa kanssa huoltoon, oli mennyt Honkkarin mönkijä rikki. Huoltoukko sanoi sillekin että ei nää mitään kestä, kiinalaista paskaa. Kiristä niitä pultteja sieltä alta ja väännä jotain levyä. Asiakas sanoi että hänellä ei oikein ole kokemusta näistä...Huoltomies tuumasi, että ei siinä sitten mitään jos ei meisseli pysy kädessä eikä osata, eihän kaikki ole tekijämiehiä. Fiksasi laitteen ja sanoi että turha tämmöisiä on ostaa jos ei tee-se-itse mies ole. Rikki menee kuitenkin uudestaan. Tuo tänne sitte takaisin kun et itse osaa korjata. Siinä iskä kutistui 20cm pojan silmissä :) Että kovaa menoa Honkkarissakin. Huumoriukko oli kuitenkin, ettei siinä mitään.

p.s. ostin Motonetin gas liptec iskarit Volvoon taakse. Eivät toimineet päivääkään. Turha palauttaa kun saa samanalaiset vaihdossa. Paskaa käteen joka tapauksessa. Ruttasin tötteröt roskiin ja tilasin netistä Sachsit tilalle. Vaan olipa halvat iskarit Motonetissä. Jotain ok työkaluja sieltä kyllä saa, mutta tarkkana saa aina olla. Ja aina helevetinmoinen jono kassalla.

Microsoftin tuotetuki.. Mikä vitun tuotetuki, hä? Ensin pitää maksaa saatannalliset hinnat Microsoftin ohjelmista ja jos ongelma on hieman erikoisempi kuin tuotteen aktivointi, ongelman ratkaisu maksaa 299 € alv 0%. Ennemmin sitten kuluttaa päivän tai pari ongelman ratkaisuun itse ja jos ratkaisua ei keksi, niin ongelma kierretään jollain muulla ohjelmalla kuin Microsoftin super hyvillä ohjelmilla. Ärsyttää.

Sonera. Alkaa olla parikin kanaa kynittävänä kyseisen puljun kanssa. Laajakaistan hinnoittelu on melkoista rulettia, kuten on tullut huomattua hankkiessani nettiliittymää..Talo on valmistunut 2008 ja samalla kun sähkötöitä tehtiin, niin asianmukaiset kaapelit vedettiin tontin rajalle silmälläpitäen nettiyhteyden kytkentää. Eipä mennyt aikaakaan kun Soneralta jo soittivat ja tarjosivat nettiliittymää- Ensin kytkennän piti olla ilmainen mutta myöhemmin jonkin selvitystyön jälkeen tulikin uusi tarjous...kytkentä 1500 e!! Perustelivat tätä rakennuskustannuksilla, kun kuulemma kaapelia ei heidän kartoissaan näkynyt olevan ollenkaan kuin 300 m päässä. Koitin siinä sitten selvittää, että kaapeli on jo vedetty paikallisen sähköyhtiön toimesta ja olemme itse vetäneet oman kaapelin talosta, joten kyse olisi vain verkkoon kytkennästä. Selvitin myös että naapurilla joka asuu 150 m päässä, oli jo toiminassa laajakaista hintaan 500e. Eikä heillekään tarvinnut rakentaa verkkoa, kun se saatanan kaapeli on jo siellä ojassa!! Eli käytännössä Sonera halusi laskuttaa meitä työstä, jonka paikallinen sähköyhtiö oli jo tehnyt.

No eihän siitä sitten mitään tulllut, hinta pysyi 1500 erkissä ja me jatkoimme netin selailua huimalla langattomalla 246b/s.. No, viime keväänä uusi tonttinaapuri otti itselleen laajakaistan kytkennän hintaan 0 e. Talojen välillä on matkaa 50 m. Soneralta soitti meille taas tarjousta nettiliittymän kytkennästä ja jälleen kerran hintakaruselli pyörähti..nyt summa olisikin sitten 2230 e. Jotenkin ei käy mun järkeen se, että hinta vaihtelee välillä 0-2230 e tällä 300 metrin matkalla tienpätkää, jossa asuu kolme taloutta. Tuon 300 metrin päässä olisi tarjolla muitakin operaattoreita mutta tätä tienpätkää hallinnoi Sonera.

Eli kun lähdetään tulemaan tietä alaspäin, ensimmäinen talo maksoi kytkennästä 500e, toinen 0 e ja me viimeisenä tien päässä maksaisimme kytkennästä 2230 e.:wtf: En todellakaan aio maksaa 1M laajakaistasta tuota summaa, varsinkin kun kytkennässä on kyse kahden kaapelin pään liittämisestä toisiinsa ja jotakin namikoitten säätelyä muuntajalla. Olen miettinyt mistä tämä hinta on keksitty ja tulin siihen johtopäätökseen, että koska täältä puuttuu valokuituverkko, koittaa sonera maksattaa meillä valokuidun vetämisen 300 m, vaikka täällä on jo valmiina kuparikaapeli, jonka tarjoama nopeus riittäisi meille ja naapureille vallan mainiosti.Että näin.

Lisää Soneralta kuulin isovanhemiltani, jotka viimein luopuivat tarpeettomana lojuneesta lankapuhelimesta. Irtisanominen ei sitten ollutkaan niin helppoa. Sonera ei suostunut lopettamaan lankapuhelinta ja uudet laskut tipahtelivat aina vaan postilaatikkoon. Lopulta kolmen irtisanomisilmoituksen ja mummon suhteellisen tulikivenkatkuisen saarnan jälkeen Sonera suostui lopettamaan lankapuhelinliittymän. Kuinkahan moni muu vanhus, joka ei osaa pitää puoliaan, maksaa edelleen turhaa lankapuhelimesta jolla ei ole kännykkäaikana mitään käyttöä? Lankaliittymästä joutuu nimittäin maksaman kuukausimaksuna 31 e + tietty soitot päälle...Rahat pois kuleksimasta(ko)?

Dragon Chinese Restaurant, Hämeenlinna. Kävin ensimmäistä kertaa ja toista kertaa en mene. Ei liity palveluun, eikä yleiseen viihtyvyyteen, mutta sapuska oli ihan kamalaa paskaa ja hinta aivan hirveä. Ainakin ruoan laatuun nähden. Ei tule mieleen toista kertaa, kun on laskun maksu vituttanut näin paljon. Nyt on kyllä niin tyytymätön olo, että hajoan kohta.

Seisova pöytä 13 euroa
Pieni limu 3 egee
Vesi 70c

Kolmen hengen seurueesta kukaan ei tykännyt ruoasta ja kaksi suorastaan vihasi sitä. Oli kiva maksaa tästä ilosta reilu 43 euroa. Ihan turhasta. Syötiin yhdet pienet lautaselliset ja nekin puoliväkisin. Ei ollut ihan hintansa väärti. Olisin paljon mielummin ajanut vaikka mäkkärin luukulle ja ostanut samalla rahalla 43 juustohampurilaista. Nekin on parempia.

Motonetissä on kyllä erikoinen tuo palautus ja takuu politiikka. Ostin sieltä aktiivikuulosuojaimet, maksoi kai jotain 19,90€. No kotona totesin ettei ne tietty toimi. Patterit on ok mutta ledi ei syty eikä pelitä. Noh, eikun kuitti käteen ja Motonettiin. Myyjä sanoi että no problem, vaihdetaan. 10min kaivelivat hyllyjä ja lopulta tulivat takaisin ja sanoivat, ettei sitä mallia ole enää mutta että kävisikös tämä toinen malli. No sanoin että sehän on kalliimpi malli, jotain 30e, eli onko se ongelma? No ei tietenkään ole! Minähän olin hyvilläni, myyjäkin kirjoitti lapun kassalle ja kaikkea. Ja sanoi että näytä vaan tämä lappu kassalla ja maksat 10€ lisää. Prkl, tuumasin, en minä mitään ylimääräistä maksa. Sanoin että vastahan te sanoitte vaihdon käyvän. Joo mutta kun nää toiset on kalliimmat...No ..ttu se mikään vaihto silloin ole, vaan myytte mulle kalliimmat väkisin! Sanoin että uudet ehjät luurit samaan hintaan tai rahat takaisin. "Meillä on semmoinen politiikka ollut ettei rahaa anneta takaisin...mutta jos otat kuitin ja ostat täältä jotain tilalle siihen samaan summaan..." Tietenkään ei käy meikälle. Haluan luurit. Piste. Tai rahat takaisin.

Yllättäen sitten jostain takahuoneesta löytyikin vielä yksi pari samoja suojaimia, jotka vieläpä toimivat. Joten vaihdoin niihin. Mutta voi saatana että voi olla vaikeaa. Ja myyjinä aina jotain 18v harjoittelijoita, varmaan ihan vain siksi että voivat hokea "emmää tiedä, mulle on sanottu näin..." Ja kuulemma muillakin ollut tooodella vaikea saada rahoja takaisin kun skeida ei toimi.

edit: naapurissa on myös Honkkari. Siellä sitä vasta paskaa myydäänkin. Mutta takuuhuolto on kyllä kova sana. Ostin jiirisahan sieltä, muuten ok mutta lukitus hajosi. Menin Honkkariin, ja siellä oli ihan oikeasti Kummeli-hahmon näköinen äijä huollon puolella. Sanoi että ei ihme kun hajosi, paskaahan täällä myydään, hähä! Jos kunnollista haluat niin mene rautiaan, sanoi hän. Tarjosi meikälle rahoja takaisin tai sitten myötätuntoa. No koska saha toimi muuten ja oli edelleen edukas niin tyydyin omaan fiksaukseen..Samaan aikaan tuli joku äijä poikansa kanssa huoltoon, oli mennyt Honkkarin mönkijä rikki. Huoltoukko sanoi sillekin että ei nää mitään kestä, kiinalaista paskaa. Kiristä niitä pultteja sieltä alta ja väännä jotain levyä. Asiakas sanoi että hänellä ei oikein ole kokemusta näistä...Huoltomies tuumasi, että ei siinä sitten mitään jos ei meisseli pysy kädessä eikä osata, eihän kaikki ole tekijämiehiä. Fiksasi laitteen ja sanoi että turha tämmöisiä on ostaa jos ei tee-se-itse mies ole. Rikki menee kuitenkin uudestaan. Tuo tänne sitte takaisin kun et itse osaa korjata. Siinä iskä kutistui 20cm pojan silmissä :) Että kovaa menoa Honkkarissakin. Huumoriukko oli kuitenkin, ettei siinä mitään.

p.s. ostin Motonetin gas liptec iskarit Volvoon taakse. Eivät toimineet päivääkään. Turha palauttaa kun saa samanalaiset vaihdossa. Paskaa käteen joka tapauksessa. Ruttasin tötteröt roskiin ja tilasin netistä Sachsit tilalle. Vaan olipa halvat iskarit Motonetissä. Jotain ok työkaluja sieltä kyllä saa, mutta tarkkana saa aina olla. Ja aina helevetinmoinen jono kassalla.

Mulla meni myös Motonet boikottiin tämän naurettavan palautuspolitiikan takia. Yritin ostaa edelliseen autoon kumimattoja, mutta opetraatio tyssäsi siihen että en olisi saanut palauttaa niitä jos ne olisivat olleet väärän kokoiset. Ihme paskaa sanon minä.

Itse asun Satakunnassa ja tiedän, että yleistäminen on huono homma, mutta en ole tässä maakunnassa saanut hyvää palvelua, ja jos olenkin niin, usein on ollut niin väkinäistä. Mitä lähemmäs Poria menee niin sen huompaa kaikki on.

Jos Porissa saatte hyvää ja ihan aidosti ystävällisen oloista palvelua, niin kuulostelkaapa asiakaspalvelijaa.. Todennäköisesti on tullut Itä-Suomesta tai Pohjanmaalta.

Lippupalvelu.fi. Myyvät lippuja olemattomiin tilaisuuksiin. Eli tilasin liput sm-liigan lätkäotteluun 27.11. Näin myös lukee sekä lipuissa että tilausvarmistuksessa. Jäähallin ovella sitten huomattiin että kyseinen ottelu oli pelattu jo 26.11. Nyt odottelenkin miten korvaavat lippujen hinnat sekä bensakustannukset (100km).

VEIKKAUS. Kukaan muu ei pysty kusemaan omia sivujensa päivityksiä niin pahasti kuin veikkaus.

Ja jälleen onnistuivat.... kävin joku aika sitten r:llä ja sielläkin oli online koneet jumissa. Olisi vaan pitänyt saada myyntiin huominen moniveto porukka mutta ei sitten onnistunut.

Air Baltic Ei helvetti mitä "palvelua". Ensin kun varaat lentoja niin hinta nousee joka ikinen kerta kun olet ostamassa lentoja. Noh sitten itse lentokokemukseen: lennettiin Tampereelta Riikan kautta Beirutiin. Vaihtoaikaa oli vaatimattomat 8 tuntia. Kysyttiin Tampereella että meneekö laukut suoraan Beirutiin ja vastaus oli myöntävä. Noh laukkua ei kuitenkaan näkynyt Beirutin lentokentällä ja sitten mentiin valittamaan hukkuneiden laukkujen tiskille. Noh laukku paikannettiin ja sanottiin että saapuu seuraavana iltana myöhään, mutta sitä ei toimiteta hotellille vaan joutuu itse hakemaan sen sieltä lentokentältä. Kiitos vaan. Noh jätin heille numeroni ja hotellin numeron että soittavat kun se laukku on saapunut lentokentälle. Puhelua ei koskaan tullut vaan jouduin itse kyselemään 1,5 vuorokautta myöhemmin laukkuni perään ja se löytyikin lentoasemalta. Kun laukkuni oli hukassa niin lentoasemalta ei saanut mitään hygieniatarvikkeita tai vastaavia mitä paremmat lentoyhtiöt antavat kun laukku on hukassa. Myöskin palvelu oli täysin sieltä ja syvältä. Suomeen päästyäni reklamoin tästä airBalticille, kun kaikki oli hoidettu heidän puoleltaan täysin päin persettä, mutta reklamaatiota ei toki voi tehdä suomenkielisessä puhelinnumerossa, vaan se pitää tehdä englanniksi ja lähettää sellaiseen todella mystiseen e-mail osoitteeseen, jota ei nettisivuilla ole. Kun tänne lähettää mailia niin tulee automaattinen vastaus että 4-6 viikon päästä tulee vastaus?!? Ja sitten yli 6 viikon päästä kun vastaus saapuu niin siinä lukee: "I would like to inform you that in this case unfortunately we cannot meet your request to reimburse your expenses; however I once more truly apologize for your inconvenience and look forward to further cooperation. ". Eli MITÄÄN kuluja ei korvata. Toiminta tuntuu lähinnä vittuilulta kun odotusajat ovat ihan järkyttäviä, asiakaspalvelu on todella heikkoa, eikä noita mitenkään perustella miksi ei korvata.

Summasummarum: Air Baltic ei ota mitään vastuuta siitä milloin se toimittaa laukut perille ja mitä kustannuksia sulle aiheutuu myöhästymisestä tai laukkujen hakemisesta lentokentältä. Valittaminen on myös mahdotonta, kun puhelinnumerossa sanotaan että: "älä tänne soita" ja mailiin vastataan ehkä parin kuukauden päästä, jos se sattuu kiinnostamaan.

^

Noin se taitaa halpayhtiöllä helposti olla. Balticilla meinasin lentää Barcelonaan, mutta kun laskin matkalaukkujen hinnat (30€ per?) niin olikin halvempi ajaa autolla Helsinkiin (Baltic Pirkkalasta, asun Tampereella) ja lentää Lufthansalla (ei halpis).

Eurajoen k-kaupan lounastiski, lähinnä siis se myyjätär.

Lounas 7,85e maksoin lounarilla (7,50e). Käteistä ei tietenkään mukana joten kortilta loput, ei mitään ihmeellistä siis vielä tässä vaiheessa.

Dialogi jatkuu:

Minä: kortilta loput, heitä vaikka visalle.
Myyjätär: kortit ei ole toiminut koko päivänä.
Minä: Jahas sepä erikoista, tuotapa en osannut ounastella kun ei ole edes ilmoitusta missään. Mikäs kelpaisi kun ei pennosia ole nyt mukana? Mites tämä plussakortti, onko näissä sisällä jotain mitä voisi käyttää?
(myyjätär höylää plussakorttia)
Myyjätär: niin, sait nyt bonukset tästä. Maksu rahalla.
Minä; vai niin, kortilla ei siis ole mitään maksujuttua sisässä. Teillä on varmaan tippikippo tai jotain mistä köyhä duunari saa nyt sen 35c? Heitän sen vaikka huomenna korkoineen takaisin kun olen taas jälleen kerran täällä syömässä.
Myyjätär: muuten ehkä noin mutta en tunne sinua.
Minä: no ei siinä mitään, jospa nyt sitten otan lounarin takaisin niin menen viereiseen ravinteliin syömään.
Myyjätär: Se on jo ruksittu, ei voi antaa takaisin.
Minä: jopas nyt. Eli siis tarvin jostain sen 35c että homma etenisi eteen taikka taakse?
Myyjätär: nii
Minä: ompas hankalaa. Mistäs tämä ottopiste sitten löytyy?
Myyjätär: 150m ovesta oikealle.
Minä: Oletko nyt ihan varma asiasta, siis haen sen 35c 150m päästä?
Myyjä: niin ovat muutkin tehneet.
Minä: WTF, siis näin homma hoitunut koko päivän? Ok, jätän siis puolitäyden lounastarjottimeni tähän tiskille ja menen hakemaan sen puuttuvan 35c otosta.
(10min päästä, reilun 300m hangessakävelyretken jälkeen)
Minä: tuossapa on 20e seteli. Annappa kolikoina takaisin.
(myyjätär kilisyttää kassaa)
Minä: tiktak. Tehdäämpäs nyt kuule niin, että minä rakennan teille tippimukin josta seurava vastaavassa tilanteessa oleva saa sen 35senttisensä. Eli tuossa teille tyhjä muki, ja siihen parin euron edestä 20senttisiä. Kili kili ja moi.
(5 min päästä kävelen rakentamani tippimukin ohi. Se on tyhjä. Asiakkaita on käynyt 2kpl joista kumpikaan ei ole ostanut lounasta..)

itse lounas oli kuitenkin oivallista tällä kertaa. Mutta aika käsittämätöntä miten anti-nohevasti asia hoidettiin, joskus sitä vain huomaa miksi k-kaupan myyjät ovat vain myyjiä eivätkä rakettitieteilijöitä. Tuskimpa enää menen tuonne lounaalle vaan ajelen Poisaan. Kylläpäs helpotti.

Yleensä varsinkin naisilta ei löydy minkäänlaista joustovaraa, oli sitten kyseessä sihteeri,taloussihteeri tai myyjä. (kokemuksia on kaikista noista)

Kipaisin kerran työpaikalle jäätelöä paikallisesta k-kaupasta. Tilanne oli sellainen, että kuittia vastaan saisin rahat työpaikkani taloussihteeriltä.
Noh, ostin 3 pakettia jädeä ja kappas; plussakortilla tuli yhteensä 3 euron alennukset näistä jäätelöpaketeista. Firma siis säästi 3 euroa.
Noh, kun myöhemmin annoin kuitin näistä jädeistä taloussihteerille tuli kommentiksi "Siis mitä, käytit sitten omaa plussakorttia näiden ostamiseen. Ei saa käyttää, kun SINÄ hyödyt niistä plussapisteiden verran!"
Ei auttanut selittelyt alennuksista...

Melkein laittaisin Turun Stockmannin myös mustalle listalle, vaikka sieltä löytyykin joskus ihan jees vaatteita. On se kumma kun ostaa 300 eurolla vaatteita, niin ei saa yhtään alennusta, vaikka kumpikin myyjä sekä asiakas tietää hinnoissa olevan vähintään puolet ilmaa.

Yleensä varsinkin naisilta ei löydy minkäänlaista joustovaraa, oli sitten kyseessä sihteeri,taloussihteeri tai myyjä. (kokemuksia on kaikista noista)

Kipaisin kerran työpaikalle jäätelöä paikallisesta k-kaupasta. Tilanne oli sellainen, että kuittia vastaan saisin rahat työpaikkani taloussihteeriltä.
Noh, ostin 3 pakettia jädeä ja kappas; plussakortilla tuli yhteensä 3 euron alennukset näistä jäätelöpaketeista. Firma siis säästi 3 euroa.
Noh, kun myöhemmin annoin kuitin näistä jädeistä taloussihteerille tuli kommentiksi "Siis mitä, käytit sitten omaa plussakorttia näiden ostamiseen. Ei saa käyttää, kun SINÄ hyödyt niistä plussapisteiden verran!"
Ei auttanut selittelyt alennuksista...

Melkein laittaisin Turun Stockmannin myös mustalle listalle, vaikka sieltä löytyykin joskus ihan jees vaatteita. On se kumma kun ostaa 300 eurolla vaatteita, niin ei saa yhtään alennusta, vaikka kumpikin myyjä sekä asiakas tietää hinnoissa olevan vähintään puolet ilmaa.

Mun mielestä se firma ei saa noita jädejä vähennyksiin kun käytät plussakorttiasi, ehkä siinä syy nihkeään suhtautumiseen. Ja tottakai Stockmannilla on ilmaa hinnoissa, ja koska sen tiedät etukäteen miksi haluat välttämättä rahasi sinne kantaa? Samat tuotteet saat vaikka netin kautta halvemmalla, tähän purnaukseen sopii vanha viisaus, "ei se ole tyhmä joka pyytää..."

...
Myyjätär: kortit ei ole toiminut koko päivänä.
...

Mikähän vittu siinä on, että eivät saa kauppoihin aikaiseksi varastoon kylttejä, että "kortit eivät toimi", jotka voi ottaa tarpeen mukaan esiin ja asettaa kauppaan sellaiseen kohtaan, että ihmiset eivät ehdi kerätä koko viikonlopun ruokia kärryyn? Tiedän, ei pitäisi olla teknologian orja ja sitä rataa, mutta ei mulla yleensä kovin paljoa ole käteistä lompakossa. Alle 20 € jos en ole nostanut jotakin tiettyä juttua varten. Kenen mielestä on helpompaa sanoa että kortit eivät toimi sen jälkeen, kun kukkurainen kärryllinen kamaa on jo lyöty sisään?

Muutamasta tuosta edellä kerrotuista asioista hieman selvennyksiä: eli plussa tai s-bonus kortilla kuitatut tuotteet ei enää mene verottajalle läpi. Eli noita bonuksia/pisteitä ynm etuja ei pysty firma vähentämään ja laittamaan korjapitoonsa. K-kaupoissa on tietääkseni jopa myyjillä ohje että jos epäilevät plussa korttia käytettävän firman ostoksiin niin sitä ei saa tehdä/hyväksyä kassalla.

Sitten tuosta korttien toimivuudesta: meillä firmassa laitetaan joka vitun kerta a4 arkit joka oveen ja oven pieleen sekä kassoille ständeihin että visa electron tai muutkaan kortit eivät toimi jos on sellainen tilanne. Ja joka vitun kerta 80% asiakaista ei vittu sitä hommaa älyä vaan tulevat kassalle sen vitun kortinsa kanssa ja alkavat vittu kitistä kun se kortti ei toimi. En tiedä että mitä pitäisi tehdä että ne ilmoitukset edes suurin osa huomaisi. On kokeiltu värikkäitä ja mustavalkoisia ja vähän jo kaikkea.... joten ei muuta kuin ideoita kehiin...

laminoitu a4-"kyltti" oven kahvaan roikkumaan niin että käsi osuu siihen väkisinkin kun ovea avaa. Tulokseksi voin luvata että enää 25 % tulee kassalle asti kitisemään..:D liukuovellisiin supermarketteihin idea vielä kehitteillä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom