Motonetissä on kyllä erikoinen tuo palautus ja takuu politiikka. Ostin sieltä aktiivikuulosuojaimet, maksoi kai jotain 19,90€. No kotona totesin ettei ne tietty toimi. Patterit on ok mutta ledi ei syty eikä pelitä. Noh, eikun kuitti käteen ja Motonettiin. Myyjä sanoi että no problem, vaihdetaan. 10min kaivelivat hyllyjä ja lopulta tulivat takaisin ja sanoivat, ettei sitä mallia ole enää mutta että kävisikös tämä toinen malli. No sanoin että sehän on kalliimpi malli, jotain 30e, eli onko se ongelma? No ei tietenkään ole! Minähän olin hyvilläni, myyjäkin kirjoitti lapun kassalle ja kaikkea. Ja sanoi että näytä vaan tämä lappu kassalla ja maksat 10€ lisää. Prkl, tuumasin, en minä mitään ylimääräistä maksa. Sanoin että vastahan te sanoitte vaihdon käyvän. Joo mutta kun nää toiset on kalliimmat...No ..ttu se mikään vaihto silloin ole, vaan myytte mulle kalliimmat väkisin! Sanoin että uudet ehjät luurit samaan hintaan tai rahat takaisin. "Meillä on semmoinen politiikka ollut ettei rahaa anneta takaisin...mutta jos otat kuitin ja ostat täältä jotain tilalle siihen samaan summaan..." Tietenkään ei käy meikälle. Haluan luurit. Piste. Tai rahat takaisin.
Yllättäen sitten jostain takahuoneesta löytyikin vielä yksi pari samoja suojaimia, jotka vieläpä toimivat. Joten vaihdoin niihin. Mutta voi saatana että voi olla vaikeaa. Ja myyjinä aina jotain 18v harjoittelijoita, varmaan ihan vain siksi että voivat hokea "emmää tiedä, mulle on sanottu näin..." Ja kuulemma muillakin ollut tooodella vaikea saada rahoja takaisin kun skeida ei toimi.
edit: naapurissa on myös Honkkari. Siellä sitä vasta paskaa myydäänkin. Mutta takuuhuolto on kyllä kova sana. Ostin jiirisahan sieltä, muuten ok mutta lukitus hajosi. Menin Honkkariin, ja siellä oli ihan oikeasti Kummeli-hahmon näköinen äijä huollon puolella. Sanoi että ei ihme kun hajosi, paskaahan täällä myydään, hähä! Jos kunnollista haluat niin mene rautiaan, sanoi hän. Tarjosi meikälle rahoja takaisin tai sitten myötätuntoa. No koska saha toimi muuten ja oli edelleen edukas niin tyydyin omaan fiksaukseen..Samaan aikaan tuli joku äijä poikansa kanssa huoltoon, oli mennyt Honkkarin mönkijä rikki. Huoltoukko sanoi sillekin että ei nää mitään kestä, kiinalaista paskaa. Kiristä niitä pultteja sieltä alta ja väännä jotain levyä. Asiakas sanoi että hänellä ei oikein ole kokemusta näistä...Huoltomies tuumasi, että ei siinä sitten mitään jos ei meisseli pysy kädessä eikä osata, eihän kaikki ole tekijämiehiä. Fiksasi laitteen ja sanoi että turha tämmöisiä on ostaa jos ei tee-se-itse mies ole. Rikki menee kuitenkin uudestaan. Tuo tänne sitte takaisin kun et itse osaa korjata. Siinä iskä kutistui 20cm pojan silmissä
Että kovaa menoa Honkkarissakin. Huumoriukko oli kuitenkin, ettei siinä mitään.
p.s. ostin Motonetin gas liptec iskarit Volvoon taakse. Eivät toimineet päivääkään. Turha palauttaa kun saa samanalaiset vaihdossa. Paskaa käteen joka tapauksessa. Ruttasin tötteröt roskiin ja tilasin netistä Sachsit tilalle. Vaan olipa halvat iskarit Motonetissä. Jotain ok työkaluja sieltä kyllä saa, mutta tarkkana saa aina olla. Ja aina helevetinmoinen jono kassalla.