Jimm's -tietokoneliike, Turun toimipiste nyt ainakin, varmaan noin ylipäätäänkin. Ostin kesällä lafkasta Pro gamer-koneen, joka ei ollut millään tavalla halpa (hinnaksi tuli n. 1500€), ja kone kuolla kupsahti puolen vuoden kevyen käytön jälkeen. Tai no, kyllä se vielä toimi, mutta kovalevy korruptoitui. DVD-aseman kanssa oli koko käyttöiän ajan ongelmia, ei välillä osannut lukea levyjä jne. Kuitista tsekattuani totesin, että sekä kovo, että DVD-asema olivat Samsungin bulkkihalpiskomponentteja. Samsung menisi tässä vaiheessa henk.koht mustalle listalle, ellei se siellä jo olisi. Noh, eipä siinä sitten, kone takuukorjaukseen. Paikalle päästyäni saan odottaa n. 45 min ennen kuin pääsin konetta luovuttamaan, ja tässä vaiheessa kysyin, kuinka kauan operaatiossa kestäisi. Aika-arvio 2-3 viikkoa. Kovon vaihdolle. On kuulemma jonoa. Lupasivat ilmoitella, kun on valmis.
Tästä on nyt kulunut kuukausi. Eipä ole mitään kuulunut.
Kaverilleni tätä vuodattaessa kuulin, että hän oli koneen lafkalta ostanut; kone ei uutena toiminut, ja tarkistuksen yhteydessä hän huomasi, että komponenttien johtoja ei oltu laitettu kiinni. Tämän lisäksi kone oli aivan luokattomasti koottu, ja komponentit täynnä rasvatahroja yms. mukavaa.
Enemmän tässä vielä korpeaa se, että kovon vaihto ja wintoosan uudelleenasennus olisi allekirjoittaneelle yhden illan puhdehomma, mutta en minä nyt jumalauta ala maksamaan uudesta kovosta puoli vuotta vanhaan koneeseen. Jimm'sin takuutöissä kuitenkin on vaatimuksena se, että he tarkastavat itse, onko koneessa vikaa, joten kovon irtirepäisy ja vaihto suorilta käsin ei tullut kysymykseen.
Tällainen tuli vielä Jimm'siä tonkiessa vastaan:
http://www.youtube.com/watch?v=zgRV2ers1T8
Oli kyllä viimeinen kone, jonka kyseisestä paskalafkasta ostan. Välttäkää.
Tästä on nyt kulunut kuukausi. Eipä ole mitään kuulunut.
Kaverilleni tätä vuodattaessa kuulin, että hän oli koneen lafkalta ostanut; kone ei uutena toiminut, ja tarkistuksen yhteydessä hän huomasi, että komponenttien johtoja ei oltu laitettu kiinni. Tämän lisäksi kone oli aivan luokattomasti koottu, ja komponentit täynnä rasvatahroja yms. mukavaa.
Enemmän tässä vielä korpeaa se, että kovon vaihto ja wintoosan uudelleenasennus olisi allekirjoittaneelle yhden illan puhdehomma, mutta en minä nyt jumalauta ala maksamaan uudesta kovosta puoli vuotta vanhaan koneeseen. Jimm'sin takuutöissä kuitenkin on vaatimuksena se, että he tarkastavat itse, onko koneessa vikaa, joten kovon irtirepäisy ja vaihto suorilta käsin ei tullut kysymykseen.
Tällainen tuli vielä Jimm'siä tonkiessa vastaan:
http://www.youtube.com/watch?v=zgRV2ers1T8
Oli kyllä viimeinen kone, jonka kyseisestä paskalafkasta ostan. Välttäkää.