[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Jimm's -tietokoneliike, Turun toimipiste nyt ainakin, varmaan noin ylipäätäänkin. Ostin kesällä lafkasta Pro gamer-koneen, joka ei ollut millään tavalla halpa (hinnaksi tuli n. 1500€), ja kone kuolla kupsahti puolen vuoden kevyen käytön jälkeen. Tai no, kyllä se vielä toimi, mutta kovalevy korruptoitui. DVD-aseman kanssa oli koko käyttöiän ajan ongelmia, ei välillä osannut lukea levyjä jne. Kuitista tsekattuani totesin, että sekä kovo, että DVD-asema olivat Samsungin bulkkihalpiskomponentteja. Samsung menisi tässä vaiheessa henk.koht mustalle listalle, ellei se siellä jo olisi. Noh, eipä siinä sitten, kone takuukorjaukseen. Paikalle päästyäni saan odottaa n. 45 min ennen kuin pääsin konetta luovuttamaan, ja tässä vaiheessa kysyin, kuinka kauan operaatiossa kestäisi. Aika-arvio 2-3 viikkoa. Kovon vaihdolle. On kuulemma jonoa. Lupasivat ilmoitella, kun on valmis.
Tästä on nyt kulunut kuukausi. Eipä ole mitään kuulunut.

Kaverilleni tätä vuodattaessa kuulin, että hän oli koneen lafkalta ostanut; kone ei uutena toiminut, ja tarkistuksen yhteydessä hän huomasi, että komponenttien johtoja ei oltu laitettu kiinni. Tämän lisäksi kone oli aivan luokattomasti koottu, ja komponentit täynnä rasvatahroja yms. mukavaa.

Enemmän tässä vielä korpeaa se, että kovon vaihto ja wintoosan uudelleenasennus olisi allekirjoittaneelle yhden illan puhdehomma, mutta en minä nyt jumalauta ala maksamaan uudesta kovosta puoli vuotta vanhaan koneeseen. Jimm'sin takuutöissä kuitenkin on vaatimuksena se, että he tarkastavat itse, onko koneessa vikaa, joten kovon irtirepäisy ja vaihto suorilta käsin ei tullut kysymykseen.

Tällainen tuli vielä Jimm'siä tonkiessa vastaan:
http://www.youtube.com/watch?v=zgRV2ers1T8

Oli kyllä viimeinen kone, jonka kyseisestä paskalafkasta ostan. Välttäkää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
M-Room Oulu. Ikkunassa tarrat: hiustenleikkuu 11 €, kassalla hinta olikin 22 €. En sanonut mitään, kelasin että se oli sitten joku alkaen-hinta tai muu kusetus. Lisäksi pitkiä hiuksia jäi sinne tänne ja irtohiuksia naamalle, huomasin kotona. Yritysidea miesten olohuoneena loistava idea mutta toteutus ontuu. Parturipalvelujen lisäksi eteisessä muutama tuoli, tv ja pleikkari, jääkaapissa olutta ja muuta juomista. Kärjistettynä vois sanoa että mainostavat Ladaa Mersuna.

M-Room Oulu. Ikkunassa tarrat: hiustenleikkuu 11 €, kassalla hinta olikin 22 €. En sanonut mitään, kelasin että se oli sitten joku alkaen-hinta tai muu kusetus. Lisäksi pitkiä hiuksia jäi sinne tänne ja irtohiuksia naamalle, huomasin kotona. Yritysidea miesten olohuoneena loistava idea mutta toteutus ontuu. Parturipalvelujen lisäksi eteisessä muutama tuoli, tv ja pleikkari, jääkaapissa olutta ja muuta juomista. Kärjistettynä vois sanoa että mainostavat Ladaa Mersuna.
No en ymmärrä nyt tuotakaan, ettei voi kassalla kysyä miksei hinta täsmää tarralappuun, vaan tullaan sitten tänne itkemään.

Turun M-Roomille annan itse kehuja. Helvetin hienoa kun ei tartte aikaa varata, virvoikkeita ja pelejä löytyy jos nyt jostain syystä joutuu odottelemaan, ja pystyi jopa leikkauksen yhteydessä hörppimään hyvät kahvit TM:ää lukiessa. Parturi käytti aikaa ja vaivaa tehdäkseen tarkkaa jälkeä, eikä 22 euron normihinta pesunkanssa ole nykypäivänä mitään..
:5:

Kerran menin paikalliseen pikku huoltoasemalle vaihtamaan talvirenkaat pois ja kesärenkaat tilalle tai toistepäin, mutta kuitenkin noin 10min homma. Sisään astelin ja tiskiltä kysyin, että tarvisi renkaat vaihtaa, no tiskin takana akka väsyneesti huusi miehelleen joka hoiti autohuollot yms. Niin äijä vaan tuli ja katsoi kelloa ja tokaisi, että ei taida VIITSIÄ enää, kun kellokin on jo ton verran. Paikka sulkeutui kello 18 ja olin siellä kello 17! Se oli viimeinen kertani kyseisellä asemalla, vieläkin harmittaa, kun en haistatellut mitään vaan lampsin vaan sanaakaan sanomatta pois.

Kerran menin paikalliseen pikku huoltoasemalle vaihtamaan talvirenkaat pois ja kesärenkaat tilalle tai toistepäin, mutta kuitenkin noin 10min homma. .

Ferrarilta ja red bullilta soittivat että jos teet kausivaihdon 10minuutissa niin sulle on tiimissä paikka......
Kävikö ollenkaan mielessä että miehellä saattoi olla jo jonossa useampi duuni tai kenties kaverilla oli työaika loppunut klo 17.00. Voihan se paikka olla auki vaikka 22 asti mutta esim huoltohalli auki ja siellä työskentely klo17.00.

Voihan se paikka olla auki vaikka 22 asti mutta esim huoltohalli auki ja siellä työskentely klo17.00.

Voi ja voi, jos ja jos. Jos tädillä ois munat ni se olis sillon setä.

Niin äijä vaan tuli ja katsoi kelloa ja tokaisi, että ei taida VIITSIÄ enää, kun kellokin on jo ton verran.

Olis ollut asialla joku blondibambi, hiukan kumartunut minihameensa kanssa ja vilahtanut vahingossa jotain nii olis varmaan viitsinyt vaihtaa. Ainakin ite ymmärsin. Ja outoa, jos paikka sulkeutuu klo 18.

Ainakin nuo huoltikset ei ole enää samaa mitä jossain kultaisen kasikytluvun leffoissa. Ei enää pestä tuulilasia automaattisesti, tankata autoa jne. Nyt ne vitun uuvatit pistää sut hakemaan kaffepannun sieltä tiskin takaa saatana jos on kaffe loppu. EI ME EHITÄ, on vaan pienellä paskalla Nesteellä kaks työntekijää plus joku kesähessu. Muutenkin niin laiskoja kyseisellä mestalla myyjät, että ihan ihmettelee miten tässä maassa palvelualalla paskan työllisyyden keskellä aina törmää jotenkin näihin.

Jossain sitten taas on ihan hyviäkin myyjiä. Se ala on taas yleensä sellainen, josta myyjät itekin tykkää. Dressmannilta kun joskus kävi puvun hakemassa, tai perinteiset boxeri-sukat- setin, niin tytöt on kivvoja siellä. Mut sekin kai johtuu siitä kun ne ilahtuu nuoresta komeasta atleetista. Vaihtelua niihin vanhoihin pervoparruihin nääs.

"Myyjät ovat myös ihmisiä. Meillä on huonoja päiviä." - Lampsisivat nyt vittuun oikeesti. Ymmärrän oikeesti jos kaiken surujen ja menkkojen keskellä on edes neutraali, mut jos äänensävy tai kohtelu on muutenkaan siitä huonompaa niin on säälittävää.

No en ymmärrä nyt tuotakaan, ettei voi kassalla kysyä miksei hinta täsmää tarralappuun, vaan tullaan sitten tänne itkemään.

Turun M-Roomille annan itse kehuja. Helvetin hienoa kun ei tartte aikaa varata, virvoikkeita ja pelejä löytyy jos nyt jostain syystä joutuu odottelemaan, ja pystyi jopa leikkauksen yhteydessä hörppimään hyvät kahvit TM:ää lukiessa. Parturi käytti aikaa ja vaivaa tehdäkseen tarkkaa jälkeä, eikä 22 euron normihinta pesunkanssa ole nykypäivänä mitään..
:5:

No en ymmärrä nyt tuotakaan että tulee vinkumaan siitä kun tulin "itkemään". Propsit sulle sataprosenttisesta offtopic-viestistä!

Kuten sanoin, mietin kassalla kaks sekuntia että mitäs helvettiä ja päättelin että se olikin joku tarjous tyyliin "ostaessasi Porschen hiustenleikkuu tarjouksella". Herkästihän minä sanon kaupoissa jos ei hinta täsmää tai muuten on jotain epäselvää. Ruokakaupassakin tutkin kuitin ennen poistumista. Selvissä tapauksissa äänestän kuitenkin ihan suoraan jaloillani. Ei siinä mitään jos olisi lukenut "ALKAEN 11 euroa" tai "hiustenleikkuu 11 euroa jos ostat tonnilla muotoilutuotteita". Joko välähtää? Alkaa jo rautalanka loppumaan.

"Myyjät ovat myös ihmisiä. Meillä on huonoja päiviä." - Lampsisivat nyt vittuun oikeesti. Ymmärrän oikeesti jos kaiken surujen ja menkkojen keskellä on edes neutraali, mut jos äänensävy tai kohtelu on muutenkaan siitä huonompaa niin on säälittävää.

Ja et sitten itse ole kaupallisella alalla kommenteista päätellen, no enhän mäkään tiedä mitään ydinvoimalasta....
Entäpä jos sillä myyjällä ei olekaan menkat tai huono päivä tai suruja vaan edellinen asiakas onkin ollut täti jolla oli munat tai setä joka oli niin munaton kusipää että vittuili joka asiasta ja siksi jäi päälle huono fiilis kun seuraava besserwisser tulee pätemään siihen. Aikaa kenties oli tilanne nollata vaikkapa 35sek joten kyllähän siinä ajassa jokainen myyjä osaa toimia kuin terminator ja nollaa fiiliksen sekä unohtaa oman inhimillisyytensä ja tunteensa.

Mutta annan tämän keskustelun olla nyt tässä sillä tämä on loputon suo väitellä asiakkaan ja myyjän kesken...

M-Room Oulu. Ikkunassa tarrat: hiustenleikkuu 11 €, kassalla hinta olikin 22 €.

Raahessa aikoinaan mentiin pizzeriaan vetämään lätyt (siellä oli joku taitettu kebupizza mikä oli ihan pimpan näköinen, mutta se on eri juttu...) Kassalla oli lappu "muista opiskelija-alennukset". No maksaessani kysyin että mites toi opiskelija-alennus? Ukko veti hirveät pultit ja alkoi huutamaan että "täälä olla jo halpa hinta TE ETTE SAADA PITSA MISTÄN HALVALLA JA TE HALUTA VIELÄ ALENUS???!!!!"

Ehkä tässäkin on vain kyse mainonnasta? Eihän joku koffikaan varmana ole maailman paras olut vaikka niin mainostetaan, niin miksei mainostaa 22e tukkahoitoa.

Helvetti tilasin lauantaina kirjan Adlibriksestä ja luki toimitusaika 2-3 päivää, no odottelin että tiistaina tai keskiviikkona tulee kirja, ei ollut vielä torstaina tullut ja laittelin mailia ja menin postiin kyselee ni ei ollut vielä tullut. Ei tarvinnut sitten lukea kirjaa juhannuksena, perkele, pitää vissii tuijottaa ikkunasta kolme päivää metsää:)

Ja et sitten itse ole kaupallisella alalla kommenteista päätellen, no enhän mäkään tiedä mitään ydinvoimalasta....
Entäpä jos sillä myyjällä ei olekaan menkat tai huono päivä tai suruja vaan edellinen asiakas onkin ollut täti jolla oli munat tai setä joka oli niin munaton kusipää että vittuili joka asiasta ja siksi jäi päälle huono fiilis kun seuraava besserwisser tulee pätemään siihen. Aikaa kenties oli tilanne nollata vaikkapa 35sek joten kyllähän siinä ajassa jokainen myyjä osaa toimia kuin terminator ja nollaa fiiliksen sekä unohtaa oman inhimillisyytensä ja tunteensa.

Mutta annan tämän keskustelun olla nyt tässä sillä tämä on loputon suo väitellä asiakkaan ja myyjän kesken...
Ensiksi vedetään tuo "et ole ollut asiakaspalvelualalla" ja sillä yritetään sillä perustella, että jos edellinen asiakas on ollut kusipää niin sit on ihan OK vittuilla seuraavalle. No saanko minä, joka olen ollut myyjänä aikoinani about 10 vuotta nyt sanoa, että ei se ole OK.

Ferrarilta ja red bullilta soittivat että jos teet kausivaihdon 10minuutissa niin sulle on tiimissä paikka......
Kävikö ollenkaan mielessä että miehellä saattoi olla jo jonossa useampi duuni tai kenties kaverilla oli työaika loppunut klo 17.00. Voihan se paikka olla auki vaikka 22 asti mutta esim huoltohalli auki ja siellä työskentely klo17.00.

Yhtään muuta asiakasta ei ollut varmaan viikkoon ollutkaan siinä puljussa, joten kyllä tiedän, että äijä oli vain laiska paska.

Ei oo vielä:) Tekis miel juoda 10-12 drinkkiä mutta juon harvakseltaan ni super krapula tulee. En nuku ku muutaman tunnin ja vitunmoinen jano ja päähän koskee ja oksennus lentää ja perseestä ei tiedä tuleeko kiloja vai litroja ulos.

Anttila Kodin1 puhelinpalvelu. Sain toistuvasti virheellistä tietoa ja myyjä tuli lankoja pitkin päälle kuin yleinen syyttäjä. Muuten kaupasta hyviä kokemuksia ja haluttu asia hoitui palautelomakkeen kautta vaivattomasti.

Kyseessä oli siis osoitteenmuutos tilanteessa, jossa asiakkaalla (minulla) on Väestörekisterissä osoitteenluovutuskielto.

Oli kyllä viimeinen kone, jonka kyseisestä paskalafkasta ostan. Välttäkää.

Olin joskus junnuna työharjoittelussa nimeltä mainitsemattomassa tietokoneliikkeessä (ei Jimms). Yksin siellä hoidin oikeestaan kaikki kasaamiset ja huollot, esimieheni vaan ohjeisti tutkimaan asiakkaiden kovalevyt leffojen/musiikin varalta aina. :D Aika hurjaa se meininki oli, varmaan vieläkin noissa mestoissa jotku palkattomat datanomiharjoittelijat häärää omin nokkineen siellä takahuoneissa.

Monet muutkin frendit olivat vastaavissa hommissa ja kertoivat samoja kokemuksia. Eli, kannattaa ainakin kaikki omat alastonkuvat jne. poistaa ennen kun vie konen huoltoon...

Ps. En tutkinut kenenkään kovalevyjä. Jo silloin junnuna se tuntui väärältä.

Kouvolan autoliikkeet pl.Auto-Berner.

Asiakasta ei huomioida ja vaihtoautosta tarjotaan naurettavia summia,ei haluta tilata asiakkaan haluamaa autoa koska "Siinä kestää niin kauan et saadaan maahan".

Juttelin kerran taksi-isännän kans ja hän vahvisti mielipiteeni ja sanoi että on 20 vuoden aikana ostanut suurimmman osan autoistaan Lahdesta. :D

Ensiksi vedetään tuo "et ole ollut asiakaspalvelualalla" ja sillä yritetään sillä perustella, että jos edellinen asiakas on ollut kusipää niin sit on ihan OK vittuilla seuraavalle. No saanko minä, joka olen ollut myyjänä aikoinani about 10 vuotta nyt sanoa, että ei se ole OK.

Et, koska vittumaisille asiakkaille pitää olla vittumainen!

Enpäs ole ennen jäänyt ilman puutavaraa jos liikkeessä on ollut sopivaa, nyt jäin porin byggmax liikkeessä. Olisimme tarvinneet jo kuljetuksenkin takia lyhyempää tavaraa ylemmältä hyllyltä jossa oli avoin nippu ja trukki oli vierellä mutta myyjä ei suostunut nostamaan nippua alas vaan tarjosi vaihtoehdoksi ylipitkää tavaraa jonka sahaisimme käsisahalla lyhyemmäksi. Nostamista perusteltiin hyllytilan puutteella ja jollain varkailla. Hetken melkein jopa suostuin mutta jätin kuitenkin ostamatta ihan periaatteenkin vuoksi vaikka ajomatkaakin oli 30km liikkeeseen. En ymmärrä miksi myyjä ei voinut nostaa nippua alas ja me olisimme heitelleet puut kyytiin ja nippu takaisin ylös turvaan. Aamulla hakemaan paikalliselta puutavara kauppiaalta, byggmaxiin ei mulla ole eään asiaa, vaikka myyjä muuten olikin kohtelias. (Ajoin poriin koska tuo paikallinen liike oli jo kiinni.)

Sataman helmet Kaunis Veera, lahti

Eilen avokin kanssa syömässä kyseisessa paatissa. Alkuun istuttiin pöytään ja noin vartin päästä tajuttiin, että täällähän pitää itse käydä tilaamassa ruoka tiskiltä (oletettiin tietenkin kun ravintolaan mennään, että tarjoilijat tulevat tekemään tilauksen yms. niinkuin yleinsä ravintolassa. Ehkä ollaan niin juntteja, ettei tajuta?). Noh, saatiin tilattua ruuat ja jäätiin odottelemaan jokos päästäisiin syömään kun nälkä ihan huusi. Ja saimme hampurilaisketjuista tutun numeroläpyskän vai mikä tuo oikealta nimeltään onkaan, että osataan tuoda ruoka oikeaan pöytään.

Ihmisiä oli samaan aikaan saapunut syömään noin kolmannes tai neljännes koko ravintolan kapsiteetista eli ei hirveäksi ruuhkaksi voine kutsua varsinkin kun suurin osa oli lonkerolla tai pitsalla niin en kuvitellut, että meidän kana-annoksissa menisi kauan. Kolmen vartin odottamisen ja lievän vitutuksen kohotessa tuotiin pöytään YKSI tilaamistamme annoksista. Tilasimme siis kaksi samanlaista annosta. Tarjoilija toi ruuan pöytään ja kysyi ihmeissään oliko meille tulossa jotain muuta, johon vastasin itse vielä hämmentyneempänä, että "kyllä, toinen samanlainen?". Tarjoilija lähti mitään sanomatta ja odotus jatkui...

Vartti edellisestä ja lievän vitutuksen vaihtuessä suoranaiseen VITUTUKSEEN, lähdin tuon numeroläpyskän kanssa tiskille noin 20m päähän kyselemään missä meikäläisen ruoka viipyy. Ensinnäkin tilauksia otti vastaan yksi noin 30 vuotias nainen ja toinen saman ikäinen nainen kaatoi juomia ja kumpiakaan ei noteerannut minua ohi jonon vaikka yritin kuinka huudella väliin. Lopulta sain kontaktin toiseen ja kysyin omasta mielestäni ihan normaalin asiallisesti, että tässä nyt ollaan tunti odotettu toista samanlaista annosta kun tuo mikä tuli vartti sitten, että kestääköhän vielä kauan? Juomia kaatanut näin tuiskaisi siihen suorastaan vittumaiseen sävyyn seuraavanlaisesti: "keittiöön on tuotu takaisin kylmiä ruokia kun tarjoilijat eivät ole löytäneet niitä oikeisiin pöytiin. Nyt säkin siinä seisot sen numeron kanssa kun voisit olla pöydässä sen kanssa niin, että tarjoilijat näkisivät sen selvästi ja voisivat tuoda sun ruuan pöytään."

Olin kyllä aika :wtf: Lähdin häkeltyneenä takaisin pöytään ja matkalla mietin, että onko se oikeasti siis minun oma vikani, että tarjoilijat löytävät meidän pöydän ensimmäisen kerran 45min etsimisen jälkeen ja kadottavat sen uudestaan? Pitääkö siis tuota numerolappua pitää koko sen aikaa kun odotetaan ruokaa suoralla kädellä pystyssä ja huudella kyseistä numeroa, että tarjoilijat löytää pöydän? Ihan käsittämätöntä tumpeluutta ensinnäksin tarjoilijoilta ja ilmoimäisen paskaa asiakaspalvelua tiskillä.

Noin 10min kun kävin asiaa tiedustelamssa meikäläisen ruoka saapui vihdoin. Olisi ollut kiva syödä samaan aikaan, mutta ei sitä ruokaa kylmänä kovin nautinnollista syödä. Ruoka oli aika perussettiä, paskempaa on tullut syötyä ja itse tekisin parempaa ja "tikku"perunat olivat siis ranskalaisia. Eipähän tarvi tuohon paskalaivaan enää mennä koskaan. Kiertäkää kaukaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom