[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Sitten tuosta korttien toimivuudesta: meillä firmassa laitetaan joka vitun kerta a4 arkit joka oveen ja oven pieleen sekä kassoille ständeihin että visa electron tai muutkaan kortit eivät toimi jos on sellainen tilanne. Ja joka vitun kerta 80% asiakaista ei vittu sitä hommaa älyä vaan tulevat kassalle sen vitun kortinsa kanssa ja alkavat vittu kitistä kun se kortti ei toimi. En tiedä että mitä pitäisi tehdä että ne ilmoitukset edes suurin osa huomaisi. On kokeiltu värikkäitä ja mustavalkoisia ja vähän jo kaikkea.... joten ei muuta kuin ideoita kehiin...

Narisevia puusilmiä on varmasti aina, vaikka olisi neonvalot. Niissä kaupoissa, missä itse käyn, ei ole näkynyt kylttejä ikinä. Eikä apteekissa. Täydellistä ratkaisua ei siinä mielessä varmasti ole, mutta jos laput on laitettu niin vastuu siirtyy kyllä niille vatipäille, jotka eivät näitä huomaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä se firma ei saa noita jädejä vähennyksiin kun käytät plussakorttiasi, ehkä siinä syy nihkeään suhtautumiseen. Ja tottakai Stockmannilla on ilmaa hinnoissa, ja koska sen tiedät etukäteen miksi haluat välttämättä rahasi sinne kantaa? Samat tuotteet saat vaikka netin kautta halvemmalla, tähän purnaukseen sopii vanha viisaus, "ei se ole tyhmä joka pyytää..."

Onko oikeesti noin ettei saa vähennyksiin? S-etukorttia olen ainakin itse vilauttanut ja ottanut bonarit kotiin kaikista mahdollisista firman ostoista. Meillä ei ainakaan ole kukaan naputtanut mitään asiasta mahtaisiko olla vain kateellinen sihteeri JN:llä.

Edit: Japa vastasikin jo. Eli verottajan mulkerohan se on kateellinen niistä pienistä eduista joita palkollinen voi saada. Mites mahtaa olla muuten nyt noiden hotellikorttien kanssa, joilla aina tippuu 12 euron lounasseteli tai vastaava läpyskä?

Melkein laittaisin Turun Stockmannin myös mustalle listalle, vaikka sieltä löytyykin joskus ihan jees vaatteita. On se kumma kun ostaa 300 eurolla vaatteita, niin ei saa yhtään alennusta, vaikka kumpikin myyjä sekä asiakas tietää hinnoissa olevan vähintään puolet ilmaa.

Oletko sä ihan oikeasti nyt tosissasi?

Narisevia puusilmiä on varmasti aina, vaikka olisi neonvalot. Niissä kaupoissa, missä itse käyn, ei ole näkynyt kylttejä ikinä. Eikä apteekissa. Täydellistä ratkaisua ei siinä mielessä varmasti ole, mutta jos laput on laitettu niin vastuu siirtyy kyllä niille vatipäille, jotka eivät näitä huomaa.

No hauskinta on siinä se että osa vatipäistä jopa myöntää huomanneensa sen lapun mutta silti vaan yrittävät ja yleensä on se selitys että ei ole käteistä.

Oletko sä ihan oikeasti nyt tosissasi?

Jep sama kysymys heräsi + että saako sitten cittareista,prismoista tai sokokselta alennusta kun ostaa vaatteita esim 300€ euron edestä. Mä en ole koskaan älynnyt edes pyytä. Saakos alkosta alennusta jos ostaa 600€ viinaksia?

Mun mielestä se firma ei saa noita jädejä vähennyksiin kun käytät plussakorttiasi, ehkä siinä syy nihkeään suhtautumiseen.

Muutamasta tuosta edellä kerrotuista asioista hieman selvennyksiä: eli plussa tai s-bonus kortilla kuitatut tuotteet ei enää mene verottajalle läpi. Eli noita bonuksia/pisteitä ynm etuja ei pysty firma vähentämään ja laittamaan korjapitoonsa.
100% varmaa tietoa ei itselläkään ole, mutta koska ainakaan Japilla ei ole kuin mielipiteensä niin sanoisin että te nyt ootte poijaat väärässä. Mun mielestä siis. Olis mielenkiintoista tietää miksei kelpaisi - kulu se on mikä tahansa kulu vaikka siitä saataisiin 200% hyvitys myöhemmin jonkun muun kuin yrityksen taskuun.

Teoriassa verottaja katsoo pisteet, bonukset ja erilaiset kanta-asiakas "palkinnot" kyseisen hyödyn saajan verotettavaksi tuloksi elllei niitä käytetä firman hyväksi (esim. lentopisteet työlentoihin, hotellien palkintoyöt työmatkoihin), muttei noita valvota käytännössä mitenkään.

Alko24h nettikauppa+letterbox kuljetusyhtiö+suomen tulli, ei varmasti ole ikinä tarvinut noin kalliita ja työläitä viinoja hommata, tilattu joskus kuukausia sitten ja ei vieläkään saapuneet. Siellä ne kyllä valmiina virossa köllöttäs mutta kuljetusyritys ei niitä jostain syystä ole vielä saanut tänne ja piti välissä jo tullissakin jotain lappusia täyttää ja 100 ekene käydä maksamassa

100% varmaa tietoa ei itselläkään ole, mutta koska ainakaan Japilla ei ole kuin mielipiteensä niin sanoisin että te nyt ootte poijaat väärässä. Mun mielestä siis. Olis mielenkiintoista tietää miksei kelpaisi - kulu se on mikä tahansa kulu vaikka siitä saataisiin 200% hyvitys myöhemmin jonkun muun kuin yrityksen taskuun.

Teoriassa verottaja katsoo pisteet, bonukset ja erilaiset kanta-asiakas "palkinnot" kyseyisen hyödyn saajan verotettavaksi tuloksi elllei niitä käytetä firman hyväksi (esim. lentopisteet työlentoihin, hotellien palkintoyöt työmatkoihin), muttei noita valvota käytännössä mitenkään.

No olenhan saanut tuon k-plussa kauppias koulutuksen ja siellä aivan selvästi sanottiin että yrityksen tileille/ostoille jne ei saa antaa henkilön henkilökohtaisia plussa pisteitä. Sekä esim kassajärjestelmä herjaa jos yritetään maksaa yrityksen luottokortilla sekä vedetään plussa kortti.
Sekä olen ollut ostamassa henkilökunnalle joululahjoja sokokselta jossa sitten maksaessa pyysin sellaisen kuitin joka käy verotukseen niin täti korjasi minun kortilta s-bonukset pois sillä oli kerinnyt laittaa ne kun maksoin sellaisella kortilla.
Sekä seuraavassa on sanottu näin
2.1 Liittyminen
K-Plussa-asiakkaaksi voi liittyä jokainen täysivaltainen yksityishenkilö. K-Plussa-asiakkuus on henkilökohtainen.

Ja jos olisin väärässä niin miksi sitten ei ole kaikilla firmoilla firman plussa tai s-etu korttia?

Sekä sitten s-etu sivulta
Bonus on vain henkilöjäsenille eli asiakasomistajille
tarkoitettu etu, joka myönnetään heidän
yksityistalouteensa liittyvistä ostoista. Bonusta ei siis
makseta yhteisöjäsenille eikä Bonus kerry yrityksen
korteilla maksetuista ostoista.
´
+ mietippä mitkä bonukset kolahtaisi jollekin kuljetusfirmalle tai raksafirmalle jos kaikki ostot vedettäisiin jollakin bonus kortilla. Tai vaikka jollekin kuljetusfirman kuskille joka ajaa päivittäin rekkaa ja maksaa firman kortilla vaikka nesteellä polttoaineet + käyttäisi omaa plussa korttia siihen päälle.

++ tiedän kokemuksesta että kun firma auton huollon laskun on maksanut sekä käyttänyt omaa plussa korttia niin tilitoimisto ilmoitti että tuo lasku ei mene verotuksessa läpi.

No hauskinta on siinä se että osa vatipäistä jopa myöntää huomanneensa sen lapun mutta silti vaan yrittävät ja yleensä on se selitys että ei ole käteistä.

Uskomatonta urpoilua.

Jyväskylän motonet.

Ostin autoon pari sulakepakkausta ja epähuomiossa otinkin telineestä toisen pakkauksen liian isoja sulakkeita, tai sitten ne olivat valmiiksi peräkkäin telineessä. Maksoin ne ja kassalla heti maksamiseen jälkeen huomasin virheeni. Kysyin, että voisiko tämän toisen pakkauksen jotenkin vaihtaa, mihin hapan vanha akka kasalla sanoi, että se on kyllä tosi hankalaa ja pitää tehdä joku muutoslasku, hyvitysjuttu, tjsp. Mutta jos nyt on PAKKO, niin kai sun sitten pitää mennä tonne jonnekkin toiselle tiskille tekemään sellainen. Teki kyllä käytöksellaan niin selväksi, että se nyt olisi vaan niin ylivoimaisen vaikeaa. Sanoin että ei vittu tartte ja hain uuden paketin sulakkeita ja maksoin ne. Vaikka kyse oli reilun euron ostoksesta, niin saatana että on huonoa asiakaspalvelua.

Esprit e-shop

Tilasin yhden ainoan paidan ja sekin oli saatana eri paita, minkä olin tilannut ja maksanut. Oli sentään oikean värinen ja kokoinen. Ja langasta tehty! Ehkä ne ajettelin ettei se niin nuukaa ole. Välillä tuntuu että lähes joka toinen tilattu/toimitettu ostos pitää reklamoida.

Musta tuntuu, että ihmiset ei nyt oikein ymmärrä sitä, että ei kenelläkään yksittäisellä myyjällä ole valtuuksia antaa mitään alennuksia sillä perusteella, että asiakas ostaa paljon vaatteita tai, jos kortti ei toimi. Ehkä sitten, jos kyseessä ois myyjän oma firma, mutta muuten ei tollasta saa kyllä tehdä. Tuokin 35 sentin heitto näkyy siellä kassassa, kun se illalla lasketaan. Ja aika monet pomot on aika helvetin tarkkoja raha-asioiden suhteen, ja varmasti tulee huutoa, jos ollaan jotain omia alennuksia siellä jaeltu.

Ja jos olisin väärässä niin miksi sitten ei ole kaikilla firmoilla firman plussa tai s-etu korttia?
Noi ei liity verottajaan mitenkään, vaan ovat ko. bonusjärjestelmän omia sääntöjä. Useimmiten yrityksillä on muutenkin joku sopimushinta (tai sopimusalennus tai vast).

+ mietippä mitkä bonukset kolahtaisi jollekin kuljetusfirmalle tai raksafirmalle jos kaikki ostot vedettäisiin jollakin bonus kortilla.
No mietippä ite miksi jo bonusjärjestelmien omissa säännöissä yritykset rajataan pois, edelleenkään ei liity verottajan suhtautumiseen sen kuitin kelpoisuuteen tositteena.

Tai vaikka jollekin kuljetusfirman kuskille joka ajaa päivittäin rekkaa ja maksaa firman kortilla vaikka nesteellä polttoaineet + käyttäisi omaa plussa korttia siihen päälle.
Niin, verottaja katsoisi ne kuskin verotettavaksi tuloksi. Siis jos se olisi mahdollista, ne firman kortit kun on rajattu pois bonusjärjestelmien piiristä niitä myöntävien firmojen toimesta. Ja edelleenkään ei liity verottajan suhtautumiseen sen kuitin kelpoisuuteen tositteena.

++ tiedän kokemuksesta että kun firma auton huollon laskun on maksanut sekä käyttänyt omaa plussa korttia niin tilitoimisto ilmoitti että tuo lasku ei mene verotuksessa läpi.
No sitten onkin jännää, miten KHT-tilintarkastaja ei ole ikinä puuttunut noihin...

Dymond antaa olla, sä tinkaat verottajan kantaa ja mä kerron käytäntöä.
Meillä käy päivittäin noin 200-300 yritysasiakasta ja siihen päälle viellä työmiehet jotka maksavat firmojen korteilla tai vaikka käteisellä mutta saavat firmoiltaan rahat pois. Kaikille vaan on itsestään selvää että yksityishenkilö/työntekijä/yrittäjä ei saa firman ostoista henkilökohtaista bonusta/plussaa.

Teoriassa verottaja katsoo pisteet, bonukset ja erilaiset kanta-asiakas "palkinnot" kyseisen hyödyn saajan verotettavaksi tuloksi elllei niitä käytetä firman hyväksi (esim. lentopisteet työlentoihin, hotellien palkintoyöt työmatkoihin), muttei noita valvota käytännössä mitenkään.

No olenhan saanut tuon k-plussa kauppias koulutuksen ja siellä aivan selvästi sanottiin että yrityksen tileille/ostoille jne ei saa antaa henkilön henkilökohtaisia plussa pisteitä. Sekä esim kassajärjestelmä herjaa jos yritetään maksaa yrityksen luottokortilla sekä vedetään plussa kortti.
Sekä olen ollut ostamassa henkilökunnalle joululahjoja sokokselta jossa sitten maksaessa pyysin sellaisen kuitin joka käy verotukseen niin täti korjasi minun kortilta s-bonukset pois sillä oli kerinnyt laittaa ne kun maksoin sellaisella kortilla.
Sekä seuraavassa on sanottu näin

Sanoisin, että kyllä Dymond on enemmän oikeilla jäljillä kuin japa, joka tuntuu nyt sekoittavan sen mitä bonuksia jakeleva yhtiö sanelee säännöiksi ja mitä sanoo verottaja. Firman kortilla maksettaessa ei todellakaan saa omaa plussakorttia käyttää koska plussakortti on Keskon laatimien sääntöjen mukaan henkilökohtainen. Sen sijaan kun käytät omaa maksukorttia ja omaa plussakorttia ja lähetät kuitin laskutuksen sihteeritantalle niin sieltäpä ne kuitit verotukseen lähtee ja saat maksamasi rahat omalle tilille.

Tuostahan toki työntekijän pitäisi ilmoittaa verottajalle, että hän on saanut plussapallojen/s-bonusten verran tuloa lisää, mutta yleensähän nuo summat ovat henkilötasolla niin pieniä ettei niitä kukaan ilmoita, eikä verottaja niitä jaksa alkaa tarkastamaan. Sama pätee lentobonuksiin, joista ainakin meidän firmassa kävi joku verotäti luennoimassa. Lentobonukset ovat siis verotettavaa tuloa mikäli niitä ei käytetä työlentoihin.

Tai ehkäpä meidän monikansallinen ja tuhannen henkeä työllistävä firma kikkailee verottajan kustannuksella, mene ja tiedä.

Sanoisin, että kyllä Dymond on enemmän oikeilla jäljillä kuin japa, joka tuntuu nyt sekoittavan sen mitä bonuksia jakeleva yhtiö sanelee säännöiksi ja mitä sanoo verottaja. Firman kortilla maksettaessa ei todellakaan saa omaa plussakorttia käyttää koska plussakortti on Keskon laatimien sääntöjen mukaan henkilökohtainen. Sen sijaan kun käytät omaa maksukorttia ja omaa plussakorttia ja lähetät kuitin laskutuksen sihteeritantalle niin sieltäpä ne kuitit verotukseen lähtee ja saat maksamasi rahat omalle tilille.

Tuostahan toki työntekijän pitäisi ilmoittaa verottajalle, että hän on saanut plussapallojen/s-bonusten verran tuloa lisää, mutta yleensähän nuo summat ovat henkilötasolla niin pieniä ettei niitä kukaan ilmoita, eikä verottaja niitä jaksa alkaa tarkastamaan. .

Jep olen väärässä ja sekoitin asian käytäntöön. Nettiä surffatessa tuli vastaan joku 2000vuonna annettu verottajan ohjeistus jossa mainittiin että yrityksen pitää ilmoittaa verotuksessa työntekijän saamat bonukset. Sillä varmaan sitten selittyy se että kaikki tilitoimistot eivät sitten sellaisia kuitteja hyväksy sillä siinä käsittelyssä ja kuluissa/työssä saattaa mennä miinuksen puolelle.

Musta tuntuu, että ihmiset ei nyt oikein ymmärrä sitä, että ei kenelläkään yksittäisellä myyjällä ole valtuuksia antaa mitään alennuksia sillä perusteella, että asiakas ostaa paljon vaatteita tai, jos kortti ei toimi. Ehkä sitten, jos kyseessä ois myyjän oma firma, mutta muuten ei tollasta saa kyllä tehdä. Tuokin 35 sentin heitto näkyy siellä kassassa, kun se illalla lasketaan. Ja aika monet pomot on aika helvetin tarkkoja raha-asioiden suhteen, ja varmasti tulee huutoa, jos ollaan jotain omia alennuksia siellä jaeltu.

Ongelmahan ei ollut se 35c, vaan myyjän kyvyttömyys informoida ja loppupeleissä kuitata tilanne antamalla lounari/vastaava rahamäärä takaisin. Lounasaikaan useimmat työmiehet maksavat safkan lounarilla joten tilanne ei voi olla noin uniikki etteikö asiaa ymmärrä. Myös se alkoi vituttamaan kun huomasin hänen mitä ilmeisemmin laittaneen "tippini" taskuunsa, sen jonka olin tarkoittanut pelastamaan seuraavat lounariasiakkaat samalta typerältä kohtelulta. En nyt haluaisi vetää sukupuolikorttia tässä yhteydessä, mutta uskoakseni miehet myös maksavat 100% todennäköisyydellä esim. kassajonossa edessämenevän henkilön puuttuvan 35c jotta homma etenisi. En usko että kenenkään normimiehen pälli kestäisi sitä jos laittaisi toisen ihmisen kävelemään 300m hangessa 35sentin takia. Tässä oli kyseessä ihan iloisen typerän oloinen naisihminen, jolla nyt vaan puuttui pelisilmä. Tietenkään sitä ei häneltä voi vaatia, mutta näin ajatustasolla mietittynä asia on näin.

Kitty's Public House Helsingin Citykäytävässä. Lähes poikkeuksetta epäystävällistä palvelua. En tiedä mikä kyseistä paikkaa vaivaa, mutta jo vuosia olen tämän takia paikkaa välttänyt ja eilen tuli taas lyötyä pää siihen seinään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom