[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Automaan Konalan toimipiste.

Käytin Fordin Piece of Shittiä vuosihuollossa kyseisessä liikkeessä. Autoa hakiessa sain huollon tarkistuslistan, jossa kaikki oli ok mutta käteiskuitissa luki korjauskehoituksia: jarruneste vaihtokunnossa, vasen hammastangon suojakumi vuotanut, etu ja takajarrut vaihtokunnossa, käsijarruvaijerit jumittaa. Auton luovuttanut äijä kysyi, että varataanko saman tien aikaa korjaukseen ja vastasi kysyessäni, että jarrujen osalta merkintä tarkoittaa, että kaikki jarrupalat ja -levyt on vaihtokunnossa. No, muutenhan ois asiat korjattu mutta etujarrulevyt oli vasta vaihdettu katsastusmiehen kehoituksesta, joten kusetus paljastui..

Tarkastutin auton vielä myöhemmin toisaalla ja ainoastaan käsijarruvaijerien osalta merkintä oli oikein.
Ko firman mielestä huoltamo ei tehnyt teknistä työvirhettä eikä mulle aiheutunut tapahtuneesta välittömiä tai välillisiä kustannuksia. Olivat kuitenkin valmiit tarkastamaan jarrujen kunnon vielä uudelleen ja näin oikaisemaan syntyneen virheen.. :jahas: Mitähän vi**ua ne oli sitten huollossa tarkastaneet?

Merkkihuollot :rock:

Hahaa, olenkin ajatellut kirjoittavani samaisesta puljusta tänne jo aikaisemmin.
Mutsin peugeotia siellä huollettu ja tuntuu joka kerta että kusetetaan jollakin tapaa. Asiakaspalvelu tuntuu olevan ihan oikeasti vieras käsite työntekijöille siellä. Esim aikoinaan vasemman puoleinen tuulilasin pyyhkijä oli jotenkin väärin säädetty niin, että se ei pyyhkinyt tarpeeksi sivuun, sillä seurauksella että kurat jäi pahasti näkökenttään. No, huomautettiin asiasta ja kirjattiin ylös että hoitakaa. Mitä huollossa tehtiin? Vaihdettiin tilalle uusi sulka:david: Joka kerta kun autoa sitten tuotiin huoltoon niin toitotettiin yhä tarkemmin ja painavemmin että hei, pliis, se on vaan pieni säätöjuttu, kestää about minuutin tehdä. Kuitenkin, joka kerta vaihdettiin vaan uusi sulka vanhan tilalle:dance: Sama taisi toistua viisi tai kuusi kertaa ennen kuin lopulta raahattiin väkisin se "asiakaspalvelija" autolle ja sanottiin että nyt hoidatte asian kuntoon.
Samaisessa lafkassa olen aina hakiessani autoa joutunut venaamaan sen 10 minsaa, vaikka jonossa on ollut max 1 ihminen minun edellä. No mikäs siinä, mutta "asiakaspalvelijat" ovat istuneet siinä tyytyväisinä, surffailleet netissä ja viimeksikin yksi lähti siitä iloisesti hakemaan kahvikuppia sen sijaan että olisi palvellut asiakasta, joka olisi ollut about 3 minuutin homma.:curs:
Lisäksi tulee mieleen monia muita perustavanlaatuisia virheitä joita en nyt jaksa kiroittaa tähän. Tossa Peugeotissa on muutenkin ollut aivan helvetisti vikoja joten uutta pököttiä ei tule, mikä nyt ei sinäänsä kuulu tähän.
Summa summarum, todella pettynyt automaa konalaan, kannattaa välttää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Automaan Konalan toimipiste.

Käytin Fordin Piece of Shittiä vuosihuollossa kyseisessä liikkeessä. Autoa hakiessa sain huollon tarkistuslistan, jossa kaikki oli ok mutta käteiskuitissa luki korjauskehoituksia: jarruneste vaihtokunnossa, vasen hammastangon suojakumi vuotanut, etu ja takajarrut vaihtokunnossa, käsijarruvaijerit jumittaa. Auton luovuttanut äijä kysyi, että varataanko saman tien aikaa korjaukseen ja vastasi kysyessäni, että jarrujen osalta merkintä tarkoittaa, että kaikki jarrupalat ja -levyt on vaihtokunnossa. No, muutenhan ois asiat korjattu mutta etujarrulevyt oli vasta vaihdettu katsastusmiehen kehoituksesta, joten kusetus paljastui..

Tarkastutin auton vielä myöhemmin toisaalla ja ainoastaan käsijarruvaijerien osalta merkintä oli oikein.
Ko firman mielestä huoltamo ei tehnyt teknistä työvirhettä eikä mulle aiheutunut tapahtuneesta välittömiä tai välillisiä kustannuksia. Olivat kuitenkin valmiit tarkastamaan jarrujen kunnon vielä uudelleen ja näin oikaisemaan syntyneen virheen.. :jahas: Mitähän vi**ua ne oli sitten huollossa tarkastaneet?

Merkkihuollot :rock:

Ekaa kertaa elämässäni autoa huollossa käyttäneenä huomasin laskussa ison viivan pissapojan täytön kohdalla ja järkyttävän suuren hinnan aineen määrään nähden, sen jälkeen olen joka kerta täyttänyt pissapojan viedessäni autoa huoltoon ja joka ikinen kerta siis 13 vuoden aikana ihan joka ikinen kerta multa on yritetty laskuttaa sen pissapojan täytöstä kerrasta riippuen 1-3 litraa, ja aina ne on vähän vaikeana kun sanon että kun just sen täytin kun tänne toin niin haluaisin nähdä millä helvetillä te sinne ton 1 tai jopa 3 litraa tungitte, kyllä noissa lafkoissa huijataan aivan vitusti jengiä kun ei jengi kiinnitä yhtään huomiota mitä sille autolle tehään.
 
Lahden musta pörssi! kysy palveluu ni jätkä sano et etkö nää et juttelen kaverin kans. Niin ja ne puhu viikonloppu suunitelmista. minä ja noin 4 muuta asiakasta lähti samantien ulos puljusta. Ja launen mustapörssi kysees

Tuolla liikkeessä nyt on aina ollu niin super-paska palvelu, että ihmettelen suuresti, miten se voi ylipäänsä olla viel pystyssä koko liike!
 
Ekaa kertaa elämässäni autoa huollossa käyttäneenä huomasin laskussa ison viivan pissapojan täytön kohdalla ja järkyttävän suuren hinnan aineen määrään nähden, sen jälkeen olen joka kerta täyttänyt pissapojan viedessäni autoa huoltoon ja joka ikinen kerta siis 13 vuoden aikana ihan joka ikinen kerta multa on yritetty laskuttaa sen pissapojan täytöstä kerrasta riippuen 1-3 litraa, ja aina ne on vähän vaikeana kun sanon että kun just sen täytin kun tänne toin niin haluaisin nähdä millä helvetillä te sinne ton 1 tai jopa 3 litraa tungitte, kyllä noissa lafkoissa huijataan aivan vitusti jengiä kun ei jengi kiinnitä yhtään huomiota mitä sille autolle tehään.

Otteko muuten kattonu mitä öljyt maksaa merkkihuollossa? Oli hyvä yllätys, kun auto oli Deltalla ja öljyn litrahinta oli huoltolaskusssa 17e :wtf: Siinä on jo katteet kohdallaan. Deltan huoltoa varatessa kysyvätkin yleensä, että tuotko omat öljyt:D
 
Otteko muuten kattonu mitä öljyt maksaa merkkihuollossa? Oli hyvä yllätys, kun auto oli Deltalla ja öljyn litrahinta oli huoltolaskusssa 17e :wtf: Siinä on jo katteet kohdallaan. Deltan huoltoa varatessa kysyvätkin yleensä, että tuotko omat öljyt:D

Vw:n huollossa longlife öljy maksoi 27.90/l. Deltassa on ilmeisesti yleinen tapa että siellä ei vastata puhelimeen tai edes pidetä minkään asian kanssa kiirettä.
 
Gigantti Kaleva, Tampere: Vaaleahiuksisen nuoren naismyyjän besserwisser-asenne vitutti tv-kauppoja tehdessä. Lisäksi nainen itse mokasi myymällä tuotteen jota ei varastossa ollut ja tuotteiden noutoluukulta kehotettiin kysymään hyvitystä. Naiselta hyvitystä ei juuri tippunut (paitsi olisi voinut 30e kalliimman tv:n myydä samaan hintaan, jolloin olisin joutunut odottamaan tämänkin tuotteen saapumista varastoon...). Onneksi älysin kysyä vanhemmalta miesmyyjältä apua ja tämä oli hyvin kohtelias ja antoi asiaan kuuluvat alennukset. Jos asioitte ko. liikkeessä, kannattaa marssia suoraan tämän myyjän luo.

Koti-idea Kaleva, Tampere: Meitä ei noteerattu kun avopuolison kanssa käytiin sohvia katselemassa (2 nuorta henkilöä) ja pyörittiin liikkeessä reilu 30min. Samantien kun liikkeeseen asteli varakkaamman näköinen naikkonen, myyjä syöksyi palvelemaan tätä. Valitettavasti oikeanlainen sohva löytyi ja se vielä sieltä ostettiinkin, köyhällä ei ole varaa varaa valita...

Luukkaan Autokorjaamo, Lauritsala, Lappeenranta: Osia, joista ei ollu sovittu vaihdettiin kysymättä ja laskua tulikin yhtäkkiä 100e lisää aiemmin sovitusta. Asiasta mainittaessa korjaajan asenne oli ylimielinen ja koppava.

Verkkokauppa, Pirkkala: Palvelua varten tarvitsee jonotusnumeron. Kysyttäessä jotain yksinkertaista ja nopeaa asiaa, saattaa vastauksen saamiseen mennä kymmeniä minuutteja koska myyjiä ei ole tarpeeksi. Hyvä ja edullinen jos tilaa jotain ja noutaa liikkeestä tai tietää mitä on ostamassa, mutta jos haluaa/tarvitsee palvelua, kannattaa valita joku toinen mesta. Nykyään tuolla työskentelee sama herrasmies, joka ennen työskenteli Tampereen Bulldogissa. En ole nähnyt hänen hymyilevän - ikinä. Bulldogin asiakaspalvelusta on tässäkin ketjussa ollut aiemmin juttua.

Pieni kiinalainen ravintola, Tuomiokirkonkatu, Tampere: Asiakaspalvelusta vastaa 2kpl parikymppisiä kiinalaistyttöjä, jotka kikattelevat keskenään, istuvat pöydissä kännyköitä näpläillen ja supattelevat tiskin takana. Menin kysymään lisää vetää, niin piti oikein korottaa ääntä, että huomasivat supattelultaan minut. Ruoka on kyllä ihan maistuvaa ja kerran homma jopa pelasi esimerkillisesti kun (ilmeisesti) tyttöjen isä tuli ruokailutilaan jementämään heitä ja valvomaan toimintaa.

Japanilainen ravintola, Väinönkeskus, Jyväskylä: Tilasin kanaa ja cashewpähkinöitä. Sain kanaa vihanneksilla ja sienillä. Ilmoitin asiasta, pahoittelivat ja lupasivat tuoda uuden annoksen. Uusi annos kyllä tuli, mutta se oli täysin sama annos vihanneksia ja sieniä, tällä kertaa päälle oli heitetty vain läjä cashewpähkinöitä. En jaksanut alkaa enää mussuttaa asiasta joten söin annoksen kiltisti.

Ravintola Kabul, Tampere: Mentiin vanhempieni ja avopuolison kanssa syömään tarkoituksena saada afganistanilaista safkaa. Istuttiin pöydässä ehkä 10min ihmetellen kunnes älysivät tiskin takaa tulla juttusille. Meitä palvelemaan tullut herra oli muuten kyllä asiallinen, muttei puhunut lainkaan suomea. Huonolla englannilla hän kertoi, että afganistanilainen keittiö avataan vasta 17.00 ja sitä ennen saatavilla on vain pizzaa ja kebabia. Firman sivuilla ei tästä ollut mitään mainintaa ja oletettiin, että toi on ihan ravintola eikä perus pizzapaikka.
 
Lisänä edelliseen:
Vakuutusyhtiö tapiola: Tilasin kamppailulajin harrastusta varten henkilövakuutusta. Piti lähettää normaalisti tietoja terveydentilasta. Olin laittanut, että lapsena lievää kissa-allergiaa ollut eikä enää aikuisiällä ole vaivannut. Tuli bumerangina takaisin ja mukana lappu jossa pyydettiin tarkentamaan kissa-allergiaa. Laitoin siihen sitten tarkemmin asiasta. Lisäksi halusivat kysellä sairaalasta jostain vuosia vanhasta hoitokerrasta jotain ja sanoivat, että ovat lähettäneet kyselyä sinnepäin. OK, kiva juttu. Meni about 1kk ja soittelin sitten Tapiolaan, että missä kestää niin ilmoittivat että "eilen on lähetetty sairaalaan kyselyä" vaikka sen piti olla jo kuukausi sitten lähetettynä.. Parasta tässä luonnollisesti on se, että vakuutus tulee voimaan silloin kun ekat paperit on lähetetty allekirjoituksen kanssa. Ilmoitin sitten, ettei tarvitse jatkaa vakuutuksen käsittelyä että antaa olla.
 
Pieni kiinalainen ravintola, Tuomiokirkonkatu, Tampere: Asiakaspalvelusta vastaa 2kpl parikymppisiä kiinalaistyttöjä, jotka kikattelevat keskenään, istuvat pöydissä kännyköitä näpläillen ja supattelevat tiskin takana. Menin kysymään lisää vetää, niin piti oikein korottaa ääntä, että huomasivat supattelultaan minut. Ruoka on kyllä ihan maistuvaa ja kerran homma jopa pelasi esimerkillisesti kun (ilmeisesti) tyttöjen isä tuli ruokailutilaan jementämään heitä ja valvomaan toimintaa.
Rongankadulla. Sama juttu melkeen jokaisessa kiinalaisessa :(
 
RTK -> laiskoja paskoja koko firma täynnä !!

Voin vahvistaa, itse 90-luvulla töissä tuolla jonkin aikaa ja vaimo muutama vuosi sitten. Omalta osaltani voin sanoa että "siivooja oli täysin ammattitaidoton ja suhtautui työhönsä kielteisesti!". :D
Vaimon osalta taas RTK luisti kirjallisesta sopimuksesta ja jätti palkkaan luvatut lisät maksamatta.

Kumpikaan ei saanut kunnollista ohjausta työhön, kunhan näytettiin siivottava alue ja siihenkin tuli jälkikäteen tarkennuksia asiakkaan valitusten perusteella.
Ilmeisesti ko. firma kilpailee pelkällä hinnalla säästäen työvoimakuluissa.
 
Launeen Gigantti, Lahti.

Tarkoituksena oli ostaa Sony 40EX500, hintaa 850-900 €.
TV-osastolla oli kolme myyjää ja mun lisäksi yksi asiakas. Nämä kolme myyjää asenteli siinä jotain kotiteatteria ja puhui edeltävän viikonlopun reissuista yms.. Myyjät huomasi tasan tarkkaan molemmat asiakkaat.
Hetken oottelin ja lähdin menemään, poislähtiessä sanoin vielä näille myyjille "kiitos hyvästä palvelusta". Oli aika hauska ilme niillä :D
Menin sitten 30m päässä olevaan Veikon Koneeseen ja kaupat oli tehty noin 10 minuutissa.

Jyväskylän Gigantissa sama juttu noin kolme vuotta sitten. TV:tä olin ostamassa ja ei myyjiä missään. Sitten näin nais-myyjän ja pyysin palvelua, sanoi että on kodinkoneiden puolelta ja käy hakemassa tv-myyjän. Ei kuulunu varttiin ja menin kassalle. Tämä nainen oli kuulemma ruokatunnilla....
Sanoin kassalle poislähtiessä että jäi nyt sitten se budjettiin varattu 1500 € töllö ostamatta täältä, kyllä silloin alko tapahtumaan.

Sori vaan jos täällä on Gigantin myyjiä.
Keskimäärin Gigantin myyjä on 20v opiskelija kuka tekee töitä 15-25 tuntia ja ei tiedä laitteistaan mitään.
Pas*a firma sanon minä!
 
Lahden gigantista juttua myös:
Olin ostamassa lahjaksi sellaista digitaalista valokuvakehystä. Aikani myymälässä palloilin enkä löytänyt kehyksiä mistään. Seuraavaksi kysymään "asiakaspalvelijalta" jolta vastaus ja viittaus "tuolla päin". No löytyiväthän ne mutta itseäni kiinnostavasta mallista puuttui hintalappu. No seuraavaksi kysymään ohikävelevältä myyjältä asiaa joka vain tokaisee että oiskohan maksanut x määrän euroja jonka jälkeen jatkoi vaan matkaansa.

Ei kovinkaan suurta myyntihalukkuutta tuntunut löytyvän..
 
Lisänä edelliseen:
Vakuutusyhtiö tapiola: Tilasin kamppailulajin harrastusta varten henkilövakuutusta.
Kamppailulajeihin löytyy melkeinpä parhaat vakuutukset lisenssivakuutuksista. Että jos ei erityistä syytä ole niin...
 
Nettikauppa Planet Sports! Älkää ikinä tilatko sieltä yhtään mitään! Meni kuukausi ennen kuin sain sieltä ostamani vaatteet. Ne pitää nettikaupassa niitä vaatteita näkyvillä, mutta todellisuudessa kaikki oli loppu !. Yhen lippiksen lähetin takaisin vaihtaakseni kokoa ja ei ole vielläkään näkynyt! Tästä aikaa siis yli 2 kuukautta! Lähettänyt sinne jotain 5 viestiä ja aina sama vastaus, että ei ole käsitelty palautustasi viellä :evil: Paska kauppa, Saksa on paska maa.

Itsekkin tilasin tuolta vuosi sitten 4pipoa, joista taisi tulla vain yksi, koska muut oli loppu. Pisti kyllä hieman nakertamaan, enkä ole sen jälkeen tilannu tosta puljusta.
 
Findus lohipuikot

Vittu mitä kusetusta. Kuvassa on lohifilepuikkoja ja todellisuus sitten näin, tommosta harmaata nahka-ruoto-rusto-jauhemössöä:

P1010639.jpg


Maistuu ihan paskaiselle anukselle.
 
Kuopion Gigantissa oli kerran hieno miesmyyjä. Meinasin testailla xboxia ja mielenkiintoiselta näyttävää peliä, joka oli pause-tilassa ruudulla. Ei lähtenyt peli päälle, kun oli ohjaimen patterit loppu. Pelihyllyä järjestelevälle myyjälle sanoin, jotta on patterit loppu ohjaimesta. Myyjä siihen "aijaa, no niinpäs vain onkin" ja jatkoi pelihyllyn järjestelyä. Jäin hiukan ihmettelemään asiakaspalveluhenkisyyttä ja lampsin pois paikalta.

JMT-Autopalvelu
Sinänsä on aikaisemmin korjannut minun autoni hyvin ja katsastaneetkin sen. Hyvää palvelua kyllä sieltä saa.
Mutta miksi vitussa liikkeet eivät vastaa sähköposteihin, jos ne kerta nettisivuilla? Halusin kysyä hinta-arviota isommasta korjauksesta, enkä viitsinyt ulkomailta soitella.
Jäi sitten reilusti yli tuhat euroa saamatta, korjautin auton muualla.

Veikon Koneen myyjä heitti tuossa kuukausi sitten sen legendaarisen kommentin telkkaria ostaessani. "Kannattaa päättää nyt heti, muuten saatat jäädä ilman. 2 kpl varastossa nääs." Tuumasin siihen, että kannattaakohan tänne sitten tulla enää edes takaisin, kun ne telkkarit ovat varmaankin sitten jo menneet :D
 
Veikon Koneen myyjä heitti tuossa kuukausi sitten sen legendaarisen kommentin telkkaria ostaessani. "Kannattaa päättää nyt heti, muuten saatat jäädä ilman. 2 kpl varastossa nääs." Tuumasin siihen, että kannattaakohan tänne sitten tulla enää edes takaisin, kun ne telkkarit ovat varmaankin sitten jo menneet :D
Noihin on hyvä kommentoida vaan rauhallisesti että "naapuriputiikissa kuulemma varastoa riittää, mutta katselen tässä nyt ainakin näitä ominaisuuksia"
 
Noihin on hyvä kommentoida vaan rauhallisesti että "naapuriputiikissa kuulemma varastoa riittää, mutta katselen tässä nyt ainakin näitä ominaisuuksia"
totta :D
Mutta jotenkin se oli niin helvetin hauska myyjä omalla tavallaan, käyttäen lausahduksia "Siinä on muuten sitten helvetin hyvä peli ja kato mikä kuva!". "Eiköhän pistetä pakettiin tästä nyt heti". , niin ostin sen telkkarin kuitenkin.Jotenkin samaa olemusta ja huomattavan paljon yhdennäköisyyttä kuin tämän K&M-sarjan tällä näyttelijällä: (oli aika vaikea pitää pokkaa)
0.jpg
 
Findus lohipuikot

Sama pettymyksen kokemus. Ostin heti toiveikkaana herkullisen näköisen kannen tarjoilukuvan perusteella. Kotona sitten ihmettelin että mitä helvetin silakkaa se on. Pakkauksesta sitten luin että kyseessä on tyynenmeren lohta.voi vittu.
Verrattuna muihin pakestetuotteisiin kalliimpi. Luultavasti joku kokeilutuote kehittelijöiltä kokeillakseen miten alkaa markkinat vetämään, vähän niinkuin jugurttien ja jäätelöiden kanssa: uusia ja erikoisia kokeiluja jatkuvasti hyllyillä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom