[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyviä lihapullia sinänsä, veikkaan saarioista. Saman setin saa kaupasta toki kahdella eurolla.

Koskelon metro-auto kun soitin että auto nykii aivan helvetisti ja se pitää sinne hinata niin asia oli ihan ok. päivä oli perjantaia milloin se hinattiin sinne ja maanantaina tuli puhelu että saat huollon kahden viikon päähän ja sanoin että kattokaa samalla tyhjäkänti kun se heittelee silloin tällöin.. no hain auton silloin kun piti ja hinta oli aivan älytön n.500€ ja vaihdetut osat maksoivat yhteensä n.80€ ja tyhjäkäynti melkein 2000 kierrosta ja kävin sanomassa että ei voi olla niin korkea NIIN SANOIVAT VAIN ETTÄ ON OPEL JA NAURESKELIVAT....!!!ikinä en vie sinne mitää huoltoon niillä hinnoilla ja palvelulla!!

Tampereen Kalevan Gigantin asiakaspalvelu on aivan perseestä.
Olin ostamassa siellä näyttöä koneeseen. Siinä pyöri kaks myyjää ja yritin kummaltakin kysyä jotain, ni kummatkin vaan juoksi tiehensä tekemään ei mitään. Puol tuntia odottelin näyttöjen edessä ja sitten ku myyjä tuli, että voinko auttaa ni sanoin, että vittu mikä kesti ja lähin menee. Ostin näytön Veikonkoneesta. Haha, siitäs saitte! :david:

Koskelon metro-auto kun soitin että auto nykii aivan helvetisti ja se pitää sinne hinata niin asia oli ihan ok. päivä oli perjantaia milloin se hinattiin sinne ja maanantaina tuli puhelu että saat huollon kahden viikon päähän ja sanoin että kattokaa samalla tyhjäkänti kun se heittelee silloin tällöin.. no hain auton silloin kun piti ja hinta oli aivan älytön n.500€ ja vaihdetut osat maksoivat yhteensä n.80€ ja tyhjäkäynti melkein 2000 kierrosta ja kävin sanomassa että ei voi olla niin korkea NIIN SANOIVAT VAIN ETTÄ ON OPEL JA NAURESKELIVAT....!!!ikinä en vie sinne mitää huoltoon niillä hinnoilla ja palvelulla!!

Tuo rupes jo vituttaa minuakin! Soita kuluttajaasiamiehelle! Vittu mikä liike.

Nyt pitää nostaa tätäkin topiccia ikävä kyllä.

Muistakaa kaikki televisioiden ostajat tarkastaa että teillä on kotivakuutukset kunnossa ja telkkarissa mahdollisimman pitkä takuu, koska television ostaminen on kuin sijoittamista - sijoitettu rahamäärä saattaa häipyä kuin taivaan tuuliin minä hetkenä hyvänsä.

Mulla on siis merkkiä X oleva televisio, hankittu vuonna 2005. Tuo alkoi prakailla vuoden vaihteen tienoilla niin että kuva pimeni virrat kytkiessä aina välillä. Tässä vaiheessa telkkarilla oli ikää vähän alle 2,5v, takuu on 2vuotta.
Puhelu myyjäliikkeelle
"juu ei me noista vastata, ottakaa suoraan yhteyttä huoltoon."
"Minä: kyllä te myyjäliikkeenä vastaatte, voitaisiinko takuun jatkamisesta neuvotella, koska kyllä television pitää kestää enemmän kuin kaksi vuotta."
"tänä päivänä television käyttöikä on pari vuotta..."
Pyysin tuota kirjallisena, ei luvannut toimittaa.

Yhteys huoltoon - "Joo tuo tänne vain, tuon ikäinen ei mene takuuseen. Takuusta pitää neuvotella myyjäliikkeen kanssa."

Otin yhteyttä maahantuojaan. Ei puhettakaan takuun jatkamisesta. Ehdottivat itse että jos olen tyytymätön päätökseeni niin voin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaa. Tämä peliliike on pk-seudulla helppo; tuo virasto on niin ruuhkainen että päätöksen joka ei velvoita mihinkään saa ehkä joskus...syksyllä...tai vuoden päästä.

Varsinaiseksi ongelmaksi tuo vika alkoi maalis-huhtikuun taitteessa, kun kuva jäi melkein aina pimeäksi. Vein em. viralliseen huoltoliikkeeseen 7.4, jotta saisin ainakin korjausarvion. Tuomio oli että varaosia ei saa! Vi**u, televisioon ei enää edes alle 2,5v vanhana ole saanut varaosia, koska tuolloin kerrottiin että pariin-kolmeen kuukauteen ei ole saanut.
Taas yhteyttä maahantuojaan. -"Miten niin ei saa, he selvittävät." Sitten meni viikon verran ja korjaamosta ilmoitettiin että kyllä osaa saakin ja sain korjausarvion. Ilmoitin että selvä, korjataan ja jäin odottamaan. Meni kolme viikkoa ja soitin että missä mennään. -"Ei tiedä tarkemmin, järjestelmässä lukee vain että odottaa varaosia". Meni kolme ja puoli viikkoa ja kyselin uudestaan. Lupaili että korjaamopäällikkö ottaa yhteyttä tarkemman selvityksen kanssa. Meni neljä viikkoa ja soitin taas. Taas jätettiin korjaamopäällikölle sana että pitää selvittää. Viikko sitten maanantaina soitti että mitäs tehdään television kanssa, varaosia ei oikeasti saa. Suostuvat kirjoittamaan vakuutusyhtiötä varten paperin ettei voi korjata. Mutta pitää maksaa edelleen 75eur vianmäärityksestä jotta saisin paskana olevan telkkarini sieltä pois. Siitä ei kuulemma voinut neuvotella vaikka telkkari on ollut siellä n.1,5kk. Jaaha.

No sitten soiteltiin taas maahantuojalle että mit..vit.. Meni pari päivää niin selvisi että homma tosiaan on näin. Kyselin sitten että mitäs nyt sitten tehdään. Selvittävät että voiko mulle myydä tuolta huollosta jonkun takuukorjatun television. Eri mallia kuin omani, mutta isompi ruutu. Jäi vähän ihmetyttämään että mitä ihmeen takuukorjattuja ja jäin odottamaan. Tänään sitten kyselin taas perään. Ei ollut vielä tullut pääkonttorilta lupaa myydä tuollaista, mutta selvisi että kyse on jonkun asiakkaan joskus palauttamasta televisiosta joka sitten on korjattu. Tuo asiakas on saanut omansa tilalle uuden ja viallinen on jäänyt huoltoon ja myöhemmin korjattu. No ei kuulosta kauhean houkuttelevalta. Nyt selvitetään vielä ihan mielenkiinnosta että tuleeko se myyntilupa, ja mitä se maksaisi eli voisivatko myydä sen korjauksen hinnalla joka olisi maksanut 400eur. Tuollainen maksaa Suomessa tänä päivänä uutena 599,90eur, eli kuulostaapa hyvältä maksaa 400 jostain mistä ei oikein tiedä mitä se on, kuinka vanha, missä kunnossa, minkä näköinen, ja tuon takuu oli vielä vähän epäselvä, huollon takuu kuitenkin on 1-3kk, jipii, eli jotain sinne suuntaan.(6kk virhevastuu toki on jos yritys mulle telkkarin myisi, joten tuo takuuhan on ihan merkityksetön) Tänään myös selvisi että maahantuojalla ei tosiaan ole kiinnostusta asiaa korjata mitenkään nopeasti, eikä kiinnosta oma maine, eikä kiinnosta että televisiomerkki luonnollisesti vaihtuu.

Merkit ja liikkeet jääköön vielä piiloon, kunnes on viimeinen päätös saatu. Kerrotaan...toivottavasti huomenna.

Nyt pitää nostaa tätäkin topiccia ikävä kyllä.

Muistakaa kaikki televisioiden ostajat tarkastaa että teillä on kotivakuutukset kunnossa ja telkkarissa mahdollisimman pitkä takuu, koska television ostaminen on kuin sijoittamista - sijoitettu rahamäärä saattaa häipyä kuin taivaan tuuliin minä hetkenä hyvänsä.

Mulla on siis merkkiä X oleva televisio, hankittu vuonna 2005. Tuo alkoi prakailla vuoden vaihteen tienoilla niin että kuva pimeni virrat kytkiessä aina välillä. Tässä vaiheessa telkkarilla oli ikää vähän alle 2,5v, takuu on 2vuotta.
Tuollainen maksaa Suomessa tänä päivänä uutena 599,90eur, eli kuulostaapa hyvältä maksaa 400 jostain mistä ei oikein tiedä mitä se on, kuinka vanha, missä kunnossa, minkä näköinen, ja tuon takuu oli vielä vähän epäselvä, huollon takuu kuitenkin on 1-3kk, jipii, eli jotain sinne suuntaan.(6kk virhevastuu toki on jos yritys mulle telkkarin myisi, joten tuo takuuhan on ihan merkityksetön) Tänään myös selvisi että maahantuojalla ei tosiaan ole kiinnostusta asiaa korjata mitenkään nopeasti, eikä kiinnosta oma maine, eikä kiinnosta että televisiomerkki luonnollisesti vaihtuu.

Merkit ja liikkeet jääköön vielä piiloon, kunnes on viimeinen päätös saatu. Kerrotaan...toivottavasti huomenna.

Onko LCD vai kuvaputkitelevisio?
:offtopic:

Onko LCD vai kuvaputkitelevisio?
:offtopic:

LCD on. Ilmeisesti mikään laki ei velvoita valmistajaa toimittamaan varaosia aikaa n, vaan kun takuu loppuu niin voi vain sanoa voivoi. En ole jaksanut vielä alkaa finlexiä penkoa. Kummastuttaa vain kun itse töissä pyörin laitteiden kanssa joihin varaosasaatavuus pitää olla 10vuotta(en tosin tiedä onko tuo lakisääteinen, ehkä vain lupaus palvelusta). Monissa uusissa ja hienoissa televisioissa on myöskin vain 1 vuoden takuu. Ilmeisesti on ihan sallittua että se on romutuskelpoinen tuon ajan jälkeen.

Ehdottivat itse että jos olen tyytymätön päätökseeni niin voin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaa. Tämä peliliike on pk-seudulla helppo; tuo virasto on niin ruuhkainen että päätöksen joka ei velvoita mihinkään saa ehkä joskus...syksyllä...tai vuoden päästä.

Tuolla kuluttajaneuvojalla tarkoittivat varmastikin ihan vaan kunnallista kuluttajaneuvojaa. Kaverilla oli joskus viime syksynä hieman samantyyppistä ongelmaa kuin sullakin viallisen elektroniikan kanssa. Eli uudehkossa laitteessa ongelmaa, takuu loppu ja myyjäliike nihkeänä. Soitto Espoon kaupungin kuluttajaneuvojalle, ja homma ratkesi muistaakseni jopa samana päivänä. Kannattaa kokeilla samaa, jos sovintoa ei tunnu kohtuudella syntyvän.

Tuolla kuluttajaneuvojalla tarkoittivat varmastikin ihan vaan kunnallista kuluttajaneuvojaa. Kaverilla oli joskus viime syksynä hieman samantyyppistä ongelmaa kuin sullakin viallisen elektroniikan kanssa. Eli uudehkossa laitteessa ongelmaa, takuu loppu ja myyjäliike nihkeänä. Soitto Espoon kaupungin kuluttajaneuvojalle, ja homma ratkesi muistaakseni jopa samana päivänä. Kannattaa kokeilla samaa, jos sovintoa ei tunnu kohtuudella syntyvän.

Kyllä, sinne juuri.
offaria: Eipä sitä muuta tahoa kuluttajalle yhteydenottoon olekaan, kuluttaja ei ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen niinkuin usein puhutaan. Niitä taitaa olla se yksi kappale Suomessa.

Voisihan tuonkin kokeilla. Omaa hyötyä siitä ei välttämättä ole, mutta ehkä muiden hyödyksi joten ei sitten haittaa vaikka tuolla venähtäisikin. Loppujen lopuksi kuitenkin se on ihan yhtä tyhjän kanssa mitä sieltä sanotaan, ei niitä ole pakko noudattaa. Ja asenne tähän asti on tuntunut siltä ettei yksi kuluttaja sinne tai tänne kiinnosta, niin epäilen että kiinnostaisi jotain kehoitusta noudattaa.

Omassa tapauksessa en kertomuksessani vielä tuonut vakuutusyhtiötä esiin asioiden pitämiseksi yksinkertaisena, mutta siellä asia hoidettiin hyvin ja nopeasti. Nyt vain muutetaan ilmeisesti korvausta ja lähdetään sieltä hankitulla uudella töllöllä jatkamaan. Ehkä. Ja merkki ei luonnollisestikaan ole sama.

Itse veikkasin Mirai tai mikä se toinen halpis-merkki jota paljon ostivat verkkokaupasta olikohan Viewsonic?
Paskan kun ostaa niin paskan saa.

Ei kai Mirain töllöjä ole noin kauaa ollut Suomessa vielä myynnissä..? Niillä näkyisi myös olevan kolmen vuoden takuu.

Vielä ei ole mitään kuulunut lisää, mutta onhan tässä päivää jäljellä. Vikana tuossa telkkarissa siis että invertteri on paskana.

Samaan syssyyn voin kertoa viereisessä kopissa istuvan kollegan faijan saman aikaisesta televisiorumbasta. n.1600 maksanut tv, kahden vuoden takuulla ja vähän alle 3v ikäinen. Eri merkki kuin mulla, mutta samanlainen vika sillä erotuksella että kuva oli kokoajan pimeänä. Tässä tapauksessa oli tv viety samaan korjaamoon kuin mulla suoraan, josta saatiin korjausarvio, paneeli rikki, 2000-2500eur, romutetaanko? No ei luonnollisestikaan lähdetty korjaamaan. TV:n omistaja oli hieman käärmeissään marssinut myyjäliikkeeseen asian kanssa, josta oli lähdetty asiaa selvittämään. Meni jonkun aikaa ja tuli vastaus että -"tästä on invertteri paskana". Korjaus maksoi 250eur.

Jyväskylän Osuuspankki, ei hyvänen aika. Otin yhteyttä vaihtaakseni asiakkuuteeni toisesta pankista Osuuspankkiin ja anoakseni samalla asuntolainaa. Laitoin lainahakemuksen netistä maanantaina tai tiistaina ja perjantaina pankista oli jätetty vastaajaani viesti että muhun otetaan yhteyttä jälleen maanantaina..Noh, soittivat sitten vasta keskiviikko-iltana...virkailija oli todella tympeä ja avautui siitä, kuinka joutuu hoitamaan minun laina-asioitani omalla ajallaan ylitöinä. *ittu minun vikako se on?!

Sen jälkeen rupesin kyselemään, että millon voisin tulla käymään pankissa (todistamaan henkilöllisyyden). Kuulema ei koko seuraavalle viikolle ollut yhtään aikaa vapaana. No, virkailija lupasi soittaa heti seuraavana päivänä ja kertoa mikä ajankohta heillä sattuisi olemaan vapaana. Eipä oo soittanut tähän päivään mennessä. Oon näköjään tosi haluttu asiakas :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom