[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt pitää nostaa tätäkin topiccia ikävä kyllä.

Muistakaa kaikki televisioiden ostajat tarkastaa että teillä on kotivakuutukset kunnossa ja telkkarissa mahdollisimman pitkä takuu, koska television ostaminen on kuin sijoittamista - sijoitettu rahamäärä saattaa häipyä kuin taivaan tuuliin minä hetkenä hyvänsä.

Mulla on siis merkkiä Viewsonic oleva televisio, hankittu vuonna 2005. Tuo alkoi prakailla vuoden vaihteen tienoilla niin että kuva pimeni virrat kytkiessä aina välillä. Tässä vaiheessa telkkarilla oli ikää vähän alle 2,5v, takuu on 2vuotta.
Puhelu myyjäliikkeelle
"juu ei me noista vastata, ottakaa suoraan yhteyttä huoltoon."
"Minä: kyllä te myyjäliikkeenä vastaatte, voitaisiinko takuun jatkamisesta neuvotella, koska kyllä television pitää kestää enemmän kuin kaksi vuotta."
"tänä päivänä television käyttöikä on pari vuotta..."
Pyysin tuota kirjallisena, ei luvannut toimittaa.

Yhteys huoltoon - "Joo tuo tänne vain, tuon ikäinen ei mene takuuseen. Takuusta pitää neuvotella myyjäliikkeen kanssa."

Otin yhteyttä maahantuojaan. Ei puhettakaan takuun jatkamisesta. Ehdottivat itse että jos olen tyytymätön päätökseeni niin voin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaa. Tämä peliliike on pk-seudulla helppo; tuo virasto on niin ruuhkainen että päätöksen joka ei velvoita mihinkään saa ehkä joskus...syksyllä...tai vuoden päästä.

Varsinaiseksi ongelmaksi tuo vika alkoi maalis-huhtikuun taitteessa, kun kuva jäi melkein aina pimeäksi. Vein em. viralliseen huoltoliikkeeseen 7.4, jotta saisin ainakin korjausarvion. Tuomio oli että varaosia ei saa! Vi**u, televisioon ei enää edes alle 2,5v vanhana ole saanut varaosia, koska tuolloin kerrottiin että pariin-kolmeen kuukauteen ei ole saanut.
Taas yhteyttä maahantuojaan. -"Miten niin ei saa, he selvittävät." Sitten meni viikon verran ja korjaamosta ilmoitettiin että kyllä osaa saakin ja sain korjausarvion. Ilmoitin että selvä, korjataan ja jäin odottamaan. Meni kolme viikkoa ja soitin että missä mennään. -"Ei tiedä tarkemmin, järjestelmässä lukee vain että odottaa varaosia". Meni kolme ja puoli viikkoa ja kyselin uudestaan. Lupaili että korjaamopäällikkö ottaa yhteyttä tarkemman selvityksen kanssa. Meni neljä viikkoa ja soitin taas. Taas jätettiin korjaamopäällikölle sana että pitää selvittää. Viikko sitten maanantaina soitti että mitäs tehdään television kanssa, varaosia ei oikeasti saa. Suostuvat kirjoittamaan vakuutusyhtiötä varten paperin ettei voi korjata. Mutta pitää maksaa edelleen 75eur vianmäärityksestä jotta saisin paskana olevan telkkarini sieltä pois. Siitä ei kuulemma voinut neuvotella vaikka telkkari on ollut siellä n.1,5kk. Jaaha.

No sitten soiteltiin taas maahantuojalle että mit..vit.. Meni pari päivää niin selvisi että homma tosiaan on näin. Kyselin sitten että mitäs nyt sitten tehdään. Selvittävät että voiko mulle myydä tuolta huollosta jonkun takuukorjatun television. Eri mallia kuin omani, mutta isompi ruutu. Jäi vähän ihmetyttämään että mitä ihmeen takuukorjattuja ja jäin odottamaan. Tänään sitten kyselin taas perään. Ei ollut vielä tullut pääkonttorilta lupaa myydä tuollaista, mutta selvisi että kyse on jonkun asiakkaan joskus palauttamasta televisiosta joka sitten on korjattu. Tuo asiakas on saanut omansa tilalle uuden ja viallinen on jäänyt huoltoon ja myöhemmin korjattu. No ei kuulosta kauhean houkuttelevalta. Nyt selvitetään vielä ihan mielenkiinnosta että tuleeko se myyntilupa, ja mitä se maksaisi eli voisivatko myydä sen korjauksen hinnalla joka olisi maksanut 400eur. Tuollainen maksaa Suomessa tänä päivänä uutena 599,90eur, eli kuulostaapa hyvältä maksaa 400 jostain mistä ei oikein tiedä mitä se on, kuinka vanha, missä kunnossa, minkä näköinen, ja tuon takuu oli vielä vähän epäselvä, huollon takuu kuitenkin on 1-3kk, jipii, eli jotain sinne suuntaan.(6kk virhevastuu toki on jos yritys mulle telkkarin myisi, joten tuo takuuhan on ihan merkityksetön) Tänään myös selvisi että maahantuojalla ei tosiaan ole kiinnostusta asiaa korjata mitenkään nopeasti, eikä kiinnosta oma maine, eikä kiinnosta että televisiomerkki luonnollisesti vaihtuu.

Eiköhän tässä taas ole ollut muutama päivä aikaa hoitaa asiaa, eikä mitään ole kuulunut. Merkki on siis tuolla kerran arvattu Viewsonic ja malli N3000W.

Mutta tuohon paskan ostamiseen, niin ei tuo ostohetkellä kuitenkaan ole ollut halvinta skeidaa, muttei myöskään kalleinta mitä löytyy. N3000W oli testivoittaja, eikä hyvässä tarjouksessa n.900eur 30":n töllöstä ollut ihan paskan hinta, suositushinta tuolloin muistaakseni oli jotain 1100-1200eur. Tuolloin ko. merkillä oli valikoima hieman ajanmukaisempi kuin tänäpäivänä. Nykyisin ilmeisesti televisioihin ei ole juuri panostettu. Ja onhan tuo varsin tunnettu monitorivalmistaja. Samat roinat noissa melkein kaikissa kuitenkin vaikuttaisi olevan sisällä, tuossakin liitinkortit, kaiuttimet, paneeli jne. ovat valmiita moduleita joita on vain isketty toisiinsa kiinni ja kuori päälle. Taitaa olla niin että suurimmat erot tulee merkin sanelemasta edustajasta ja sitä myöden ongelma-asioiden hoitajasta.

Fennialle nostan hattua tässä jutussa isosti. Loppujen lopuksi sain omalle kohdalle ratkaistua asian heidän kanssaan erittäin nopeasti ja varsin asiallisen korvauksen, jotta vajaa pari kuukautta kestänyt rumba saatiin nopsaan päätökseen. Nyt on uusi Sony haettuna - diili oli "hieman" parempi kuin jonkun epäselvän takuukorjatun ostaminen isommalla rahalla. Viewsonicia ei meille tule enää koskaan missään muodossa. Harkitsen kuitenkin josko jossain välissä koittaisin saada kuluttajavirastosta neuvojaa kiinni, mahtaakohan niitä kiinnostaa selvittää asiaa ihan vastaisuuden varalle josko joku toinen siitä hyötyisi...

ST1. Tankkasin aamulla kortilla automaatista 50:llä löpöä autoon ja lähdin käymään keski-suomessa. Paluumatkalla bensavalo rupeaa tietenkin palamaan, ja tilillä ei ole katetta. Mietin että mitä vittua. Vähän ahdisti. 80 km tultiin varatankilla ja höyryillä kotiovelle.

Yllätys oli hieno, kun aamulla tankattu summa on veloitettu kortilta kahteen kertaan. No, eihän tuo muuten vituttaisi, mutta kun vielä aamulla katsoin, että tilillä on 80 euroa, ja sillä pärjää tämän päivän, enkä siirrä käyttötililtä sinne lisää rahaa. Parasta tässä on se, että tili on nyt 20 egeä miinuksella, minkä ei edes pitäisi olla mahdollista, koska tankkasin Visa Electronilla, ja valitsin tankkaussummaksi 50 EUR. Paska ryssäasema saatana. Jos olisi bensa loppunut tien päälle niin kasvaisi varmasti tatti otsassa. Vitullako tässä nyt todistelee, että tankkasin vain 50:llä eurolla. Kunnon kusetusta prkl.

ST1. Tankkasin aamulla kortilla automaatista 50:llä löpöä autoon ja lähdin käymään keski-suomessa. Paluumatkalla bensavalo rupeaa tietenkin palamaan, ja tilillä ei ole katetta. Mietin että mitä vittua. Vähän ahdisti. 80 km tultiin varatankilla ja höyryillä kotiovelle.

Yllätys oli hieno, kun aamulla tankattu summa on veloitettu kortilta kahteen kertaan. No, eihän tuo muuten vituttaisi, mutta kun vielä aamulla katsoin, että tilillä on 80 euroa, ja sillä pärjää tämän päivän, enkä siirrä käyttötililtä sinne lisää rahaa. Parasta tässä on se, että tili on nyt 20 egeä miinuksella, minkä ei edes pitäisi olla mahdollista, koska tankkasin Visa Electronilla, ja valitsin tankkaussummaksi 50 EUR. Paska ryssäasema saatana. Jos olisi bensa loppunut tien päälle niin kasvaisi varmasti tatti otsassa. Vitullako tässä nyt todistelee, että tankkasin vain 50:llä eurolla. Kunnon kusetusta prkl.

Tuo on hyvin todennäköisesti pankin moka. Itsellä kävi kerran vastaava tapaus kaupassa, soitin kauppaan ja sanoivat, että virhe on pankin päässä ja pyysivät ottamaan yhteyttä pankkiin. Oli kuitenkin viikonloppu, niin en pankkiin ottanut yhteyttä, mutta maanantaina oli tilille jo hyvitetty automaattisesti ylimääräinen veloitus. En ollut ainut jolta oli lähtenyt kaksi kertaa veloitus tililtä, vaan saman oli kokeneet ilmeisesti kaikki ko. paikassa viikonloppuna asioineet.
Asemalla tai vastaavasti St1:n aspassa (mikäli kyseessä kylmäasema) näkevät kyllä myös onko asemalla tankattu oikeasti 50 vai 100 eurolla.
St1 automaattiasemien asiakaspalvelu (24h, kaikkina viikonpäivinä):
Puh. 0800 - 131 031

Ah, no siinä tapaukessa otan haukut takaisin ja osoitan syyttävällä sormella pankkia. Ei ollut vielä viime öisissä ajoissa palautuneet nuo rahat. Harvinaisen vittumainen tilanne kuitenkin, jos sille rahalle olisi hyvin akuutti tarve, kuten eilen. Ensimmäistä kertaa itselle käy noin, mutta pitää kai alkaa pitää jotain luotokorttia jatkossa mukana.

Pistetään nyt tänne, vaikka ei niin paha ollutkaan:

Soitin vantaankosken euromasterille lauantaina kello 13.30. Puhelimeen vastattii tyyliin "tepa". Minä olin vähän että wtf? ja kysyin tuliko tämä euromasterille. Puhelimesta kuuluin kännisen oloinen ääni "tuli, me ollaan menty kiinni kello 17.00". Meitsi oli ??, ei kello ole viittä. Edelleen vastattiin "me ollaan menty kiinni 17.00". Minä vastasin, että kello on puoli kaksi. Tähän vastattiin "öö, me ollaan menty kiinni kahdelta". Puhe oli varsin sekavaa soperrusta joten päätin lopettaa puhelun siihen, eli kiitti moro.

Varsin taitavaa asiakaspalvelua. Ei varmaan kannata laittaa toimipisteelle numeroa, mikä menee suoraan viikonloppua viettävän kännisen rengasasentaja kännykkään.

Muutenkin noi eruromasterin sivut on kohtalaisen perseestä.

Tämän kirjoitin jo talvirengas-treadiin, mutta laitetaan vielä tänne. Sen verran vitutti, enkä ollut ainoa, jolla oli vehje otsassa.

Sain perjantaina uudet WinterViking kakkoset alle. Varasin Automaasta Konalasta ajan S-bonus tarjouksen vuoksi. Menin sovittuna aikana paikalle. Renkaanvaihdon vastaanotossa asiakaspalvelijarouva kysyi: "jäätkö odottamaan?". Olin hieman ??? ja sanoin jääväni. "Joo, tässä menee semmoinen kaksi tuntia." Minä: "KAKSI TUNTIA???, tossa Vianorissa ne tekee sen 10 minuutissa!"

Se nainen oli kuin se olisi täysin normaalia, että renkaita vaihdetaan koko aamupäivä. Ja kyseessä oli sentään varattu aika. Tosin ne renkaanvaihtajat oli jotain koulupoikia, että ehkä se onkin normaalia. Lopullinen aika 1,5 tuntia. Loppu hyvin, kaikki hyvin - nyt on taas huippurenkaat.

Fitlife, salo/turku nettikauppa

tilasin tuotteita su 1.2, no meni viikko ja mitään ei kuulunut.
sitten tän viikon maanantaina 9.2 laitoin sähköpostia, ei kuulunut mitään.
taas sähköposti eilen keskiviikkona, ei vastausta.

tänää soitin ja alkuun myyjä ei tiennyt laskusta mitään.
hetken päästä myyjä soitti että maahantuojalta tuote loppu ja menee 2-3vk ennen kuin tulee.

eli yhteenvetona, miks ei saatana voi ilmoittaa asiakkaalle että asia on näin ja miks kukaan ei vastannut sähköposteihin?:curs:

peruin tilauksen jo ihan senkin takia että tässä oli 9 arkipäivää ilmoittaa asiasta.

En suosittele kenellekkään ainakaan tätä nettikauppa ominaisuutta.

Eipä kovin pahoja kokemuksia ollut vielä, mutta Helsingin Kampin ostoskeskuksessa sijaitsevassa Johto-kahvilassa sattu aika jännä tilanne tässä pari viikkoa sitten. Olin yhen tytön kanssa menossa ottamaan kupilliset kuumaa, ja herrasmiehenä minä päätin tarjota. Oisko tyttö ottanut cappucinon ja mä latten, en oo varma, mutta yhteensä ostoksille tuli hintaa noin 10e. Ojensin korttini myyjälle, joka sanoi että tää ei suostu ottamaan tätä, joten hän kokeili uudestaan. Noh, siinä hetken säätämisen jälkeen sain kun sainkin maksettua kahvit, ja istuimme alas juomaan niitä. Seuraavana päivänä kun kävin katsomassa tilini saldoa, huomasin, että olinkin maksanut 3 kertaa kahvimme! Aika jännä kun väitetään että ei muka suostu ottamaan, mutta kuitenkin laskuttaa joka kerrasta :curs:

Kyseessä ei välttämättä ole kahvilan vika, joten on turhaa hypätä suoraan johtopäätöksiin syyttäen kahvilaa.

Eipä kovin pahoja kokemuksia ollut vielä, mutta Helsingin Kampin ostoskeskuksessa sijaitsevassa Johto-kahvilassa sattu aika jännä tilanne tässä pari.........

Oliko kyseessä visa electron kortti? Ja vielläpä osuuspankin tai sampopankin? Jos vastaat kyllä niin haukut täysin väärää puuta.

Viime kesänä päivää ennen juhannusaattoa tipuin sängystä silmälasieni päälle ja ne menivät ns. käyttökelvottomaan kuntoon. No nakitin silloisen tyttöystänä viemään ne korjattavaksi Turun kupittaan cittarissa olevaan tähtioptikkoon, jossa niitä katsottiin ja "väännettiin" kuntoon = entistä kauheammassa kunnossa ja lasit olivat täysin käyttökelvottomat. Tämä korjaus oli kyllä ilmainen ja todettiin vain, että jos haluaa paremmin korjata niin täytyy lähettää Helsinkiin.

No en ollut tyytyväinen tähän palveluun ja nohevana jätin palautteen / reklamaation nettisivujen kautta. En kuitenkaan vielä tähän päivään mennessä ole saanut mitään vastausta tai hyvitystä.

Onneksi oli piilareita ja juhannuksen jälkeen menin ostamaan uudet silmälasit (eri kaupasta!).

No en ollut tyytyväinen tähän palveluun ja nohevana jätin palautteen / reklamaation nettisivujen kautta. En kuitenkaan vielä tähän päivään mennessä ole saanut mitään vastausta tai hyvitystä.

Ilmaisesta palvelusta toivoit saavasi hyvitystä?:rolleyes:
Ja tuossa samalla kysyin emännältä että onnistuisiko niin että mä käyttäsin hänen lasit samalla tavalla "vääntelyssä" ja tulisiko niistä sopivat niin hän oli sitä mieltä että varmasti sillä niitä pitää aina sovittaa.

Ilmaisesta palvelusta toivoit saavasi hyvitystä?:rolleyes:
Ja tuossa samalla kysyin emännältä että onnistuisiko niin että mä käyttäsin hänen lasit samalla tavalla "vääntelyssä" ja tulisiko niistä sopivat niin hän oli sitä mieltä että varmasti sillä niitä pitää aina sovittaa.

No palvelusta tuli ilmainen vasta käsittelyn jälkeen. Olin kyllä ihan valmis maksamaan.

Sovittaa pitää juu, mutta jos toinen sanka sojottaa 45 asteen kulmassa ylöspäin toiseen nähden, kiinnittettynä uudella ruuvilla (sanka ei ollut irti) niin ei siinä kai yksi sovitus ihmeitä tee?

Jos viet auton korjattavaksi peltivaurion takia ja korjauksen jälkeen auto onkin entistä huonommassa kunnossa niin hyväksytkö sen? Itse ainakin valittaisin vaikka saisikin ilmaiseksi.

Jos viet auton korjattavaksi peltivaurion takia ja korjauksen jälkeen auto onkin entistä huonommassa kunnossa niin hyväksytkö sen? Itse ainakin valittaisin vaikka saisikin ilmaiseksi.

Silmälaseja joita Pitää sovittaa ja auton pellin oikomista ei nyt oikein voi verrata:rolleyes:
Samoin vien itse ja haen itse eli olen paikanpäällä luovuttamassa sekä vastaanottamassa, sillä aina kun toisen puolesta joku käy hoitamassa jotain niin voi jotain jäädä epäselväksi....

Ja itse sanoit
No nakitin silloisen tyttöystänä viemään ne korjattavaksi........ Tämä korjaus oli kyllä ilmainen ja todettiin vain, että jos haluaa paremmin korjata niin täytyy lähettää Helsinkiin.
Joten tästä ymmärrän että et ollut mukana ja liikkeessä ovat tehneet parhaansa ja neuvoneet tyttöystävällesi seuraavaan avun. Mutta sitten tämä taas
No palvelusta tuli ilmainen vasta käsittelyn jälkeen. Olin kyllä ihan valmis maksamaan.
herättää kysymyksiä että olitko sittenkin mukana vai et? Ilmoittivatko he siellä tyttöystävällesi että oikominen maksaa xx€ mutta kun eivät saanneet kuntoon niitä niin se olikin ilmaista? Missä vaiheessa sinä sitten olit valmis maksaa oikomisesta kun et ollut mukana? Siinä vaiheessa kun huomasit että se oikominen ei sitten onnistunukaan?

Oliko kyseessä visa electron kortti? Ja vielläpä osuuspankin tai sampopankin? Jos vastaat kyllä niin haukut täysin väärää puuta.
Itseasiassa joo, op:n visa electron. Nyt kun vähän tarkemmin mietin, muistin että jollain tutuilla olisi ollut samoja ongelmia joskus. Mutta tää oli eka kerta kun hommasta laskutettiin, vaikka sanottiin "ettei ottanut".

Itseasiassa joo, op:n visa electron. Nyt kun vähän tarkemmin mietin, muistin että jollain tutuilla olisi ollut samoja ongelmia joskus. Mutta tää oli eka kerta kun hommasta laskutettiin, vaikka sanottiin "ettei ottanut".

Ja mistä osasin arvata? No siitä kun kassoilla on tällähetkellä eniten ongelmia juuri op:n visa elctronilla. Kun kortti vetäistään ja järjestelmä lähtee hakemaan varmennusta pankista niin pankin päässä joku piru jumii ja liikkeen järjestelmä herjaa että ei katetta jne. Ja kun useamman kerran yritetään niin joka kerta sama homma. Jostain syystä sitten op:n järjestelmä on sitten niin typerä että se ottaa jokaisen epäonnistuneenkin kortin varmennuksen joko ostokseksi tai katevaraukseksi.
Olen näet noita selvitellyt jokusen kymmentä.... ja jos olisin diktaaktori niin kieltäisin heti Op:n visa electronit ja sen jälkeen sampopankin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom