No tuo on kyllä jotain tuo.Oliko mies vai lehmä?
Lehmä :P Harvoin miehet on noin v-mäisiä, mutta naiset kyllä osaa olla toisilleen melkosia kusipäitä niin tahtoessaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tuo on kyllä jotain tuo.Oliko mies vai lehmä?
Nyt pitää nostaa tätäkin topiccia ikävä kyllä.
Muistakaa kaikki televisioiden ostajat tarkastaa että teillä on kotivakuutukset kunnossa ja telkkarissa mahdollisimman pitkä takuu, koska television ostaminen on kuin sijoittamista - sijoitettu rahamäärä saattaa häipyä kuin taivaan tuuliin minä hetkenä hyvänsä.
Mulla on siis merkkiä Viewsonic oleva televisio, hankittu vuonna 2005. Tuo alkoi prakailla vuoden vaihteen tienoilla niin että kuva pimeni virrat kytkiessä aina välillä. Tässä vaiheessa telkkarilla oli ikää vähän alle 2,5v, takuu on 2vuotta.
Puhelu myyjäliikkeelle
"juu ei me noista vastata, ottakaa suoraan yhteyttä huoltoon."
"Minä: kyllä te myyjäliikkeenä vastaatte, voitaisiinko takuun jatkamisesta neuvotella, koska kyllä television pitää kestää enemmän kuin kaksi vuotta."
"tänä päivänä television käyttöikä on pari vuotta..."
Pyysin tuota kirjallisena, ei luvannut toimittaa.
Yhteys huoltoon - "Joo tuo tänne vain, tuon ikäinen ei mene takuuseen. Takuusta pitää neuvotella myyjäliikkeen kanssa."
Otin yhteyttä maahantuojaan. Ei puhettakaan takuun jatkamisesta. Ehdottivat itse että jos olen tyytymätön päätökseeni niin voin ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaa. Tämä peliliike on pk-seudulla helppo; tuo virasto on niin ruuhkainen että päätöksen joka ei velvoita mihinkään saa ehkä joskus...syksyllä...tai vuoden päästä.
Varsinaiseksi ongelmaksi tuo vika alkoi maalis-huhtikuun taitteessa, kun kuva jäi melkein aina pimeäksi. Vein em. viralliseen huoltoliikkeeseen 7.4, jotta saisin ainakin korjausarvion. Tuomio oli että varaosia ei saa! Vi**u, televisioon ei enää edes alle 2,5v vanhana ole saanut varaosia, koska tuolloin kerrottiin että pariin-kolmeen kuukauteen ei ole saanut.
Taas yhteyttä maahantuojaan. -"Miten niin ei saa, he selvittävät." Sitten meni viikon verran ja korjaamosta ilmoitettiin että kyllä osaa saakin ja sain korjausarvion. Ilmoitin että selvä, korjataan ja jäin odottamaan. Meni kolme viikkoa ja soitin että missä mennään. -"Ei tiedä tarkemmin, järjestelmässä lukee vain että odottaa varaosia". Meni kolme ja puoli viikkoa ja kyselin uudestaan. Lupaili että korjaamopäällikkö ottaa yhteyttä tarkemman selvityksen kanssa. Meni neljä viikkoa ja soitin taas. Taas jätettiin korjaamopäällikölle sana että pitää selvittää. Viikko sitten maanantaina soitti että mitäs tehdään television kanssa, varaosia ei oikeasti saa. Suostuvat kirjoittamaan vakuutusyhtiötä varten paperin ettei voi korjata. Mutta pitää maksaa edelleen 75eur vianmäärityksestä jotta saisin paskana olevan telkkarini sieltä pois. Siitä ei kuulemma voinut neuvotella vaikka telkkari on ollut siellä n.1,5kk. Jaaha.
No sitten soiteltiin taas maahantuojalle että mit..vit.. Meni pari päivää niin selvisi että homma tosiaan on näin. Kyselin sitten että mitäs nyt sitten tehdään. Selvittävät että voiko mulle myydä tuolta huollosta jonkun takuukorjatun television. Eri mallia kuin omani, mutta isompi ruutu. Jäi vähän ihmetyttämään että mitä ihmeen takuukorjattuja ja jäin odottamaan. Tänään sitten kyselin taas perään. Ei ollut vielä tullut pääkonttorilta lupaa myydä tuollaista, mutta selvisi että kyse on jonkun asiakkaan joskus palauttamasta televisiosta joka sitten on korjattu. Tuo asiakas on saanut omansa tilalle uuden ja viallinen on jäänyt huoltoon ja myöhemmin korjattu. No ei kuulosta kauhean houkuttelevalta. Nyt selvitetään vielä ihan mielenkiinnosta että tuleeko se myyntilupa, ja mitä se maksaisi eli voisivatko myydä sen korjauksen hinnalla joka olisi maksanut 400eur. Tuollainen maksaa Suomessa tänä päivänä uutena 599,90eur, eli kuulostaapa hyvältä maksaa 400 jostain mistä ei oikein tiedä mitä se on, kuinka vanha, missä kunnossa, minkä näköinen, ja tuon takuu oli vielä vähän epäselvä, huollon takuu kuitenkin on 1-3kk, jipii, eli jotain sinne suuntaan.(6kk virhevastuu toki on jos yritys mulle telkkarin myisi, joten tuo takuuhan on ihan merkityksetön) Tänään myös selvisi että maahantuojalla ei tosiaan ole kiinnostusta asiaa korjata mitenkään nopeasti, eikä kiinnosta oma maine, eikä kiinnosta että televisiomerkki luonnollisesti vaihtuu.
ST1. Tankkasin aamulla kortilla automaatista 50:llä löpöä autoon ja lähdin käymään keski-suomessa. Paluumatkalla bensavalo rupeaa tietenkin palamaan, ja tilillä ei ole katetta. Mietin että mitä vittua. Vähän ahdisti. 80 km tultiin varatankilla ja höyryillä kotiovelle.
Yllätys oli hieno, kun aamulla tankattu summa on veloitettu kortilta kahteen kertaan. No, eihän tuo muuten vituttaisi, mutta kun vielä aamulla katsoin, että tilillä on 80 euroa, ja sillä pärjää tämän päivän, enkä siirrä käyttötililtä sinne lisää rahaa. Parasta tässä on se, että tili on nyt 20 egeä miinuksella, minkä ei edes pitäisi olla mahdollista, koska tankkasin Visa Electronilla, ja valitsin tankkaussummaksi 50 EUR. Paska ryssäasema saatana. Jos olisi bensa loppunut tien päälle niin kasvaisi varmasti tatti otsassa. Vitullako tässä nyt todistelee, että tankkasin vain 50:llä eurolla. Kunnon kusetusta prkl.
Vinkki kaikille yrittäjille: Pysykää kaukana Directa hakupalvelimesta!
Directa OY.
Yksi suurimmista huijareista yritysrekisterikannalla internetissä.
Lisää "kehuja":
http://harto.wordpress.com/2007/08/22/directan-020300200-yrityshakemiston-toimintatapa/
Eipä kovin pahoja kokemuksia ollut vielä, mutta Helsingin Kampin ostoskeskuksessa sijaitsevassa Johto-kahvilassa sattu aika jännä tilanne tässä pari.........
No en ollut tyytyväinen tähän palveluun ja nohevana jätin palautteen / reklamaation nettisivujen kautta. En kuitenkaan vielä tähän päivään mennessä ole saanut mitään vastausta tai hyvitystä.
Ilmaisesta palvelusta toivoit saavasi hyvitystä?
Ja tuossa samalla kysyin emännältä että onnistuisiko niin että mä käyttäsin hänen lasit samalla tavalla "vääntelyssä" ja tulisiko niistä sopivat niin hän oli sitä mieltä että varmasti sillä niitä pitää aina sovittaa.
Jos viet auton korjattavaksi peltivaurion takia ja korjauksen jälkeen auto onkin entistä huonommassa kunnossa niin hyväksytkö sen? Itse ainakin valittaisin vaikka saisikin ilmaiseksi.
Joten tästä ymmärrän että et ollut mukana ja liikkeessä ovat tehneet parhaansa ja neuvoneet tyttöystävällesi seuraavaan avun. Mutta sitten tämä taasNo nakitin silloisen tyttöystänä viemään ne korjattavaksi........ Tämä korjaus oli kyllä ilmainen ja todettiin vain, että jos haluaa paremmin korjata niin täytyy lähettää Helsinkiin.
herättää kysymyksiä että olitko sittenkin mukana vai et? Ilmoittivatko he siellä tyttöystävällesi että oikominen maksaa xx€ mutta kun eivät saanneet kuntoon niitä niin se olikin ilmaista? Missä vaiheessa sinä sitten olit valmis maksaa oikomisesta kun et ollut mukana? Siinä vaiheessa kun huomasit että se oikominen ei sitten onnistunukaan?No palvelusta tuli ilmainen vasta käsittelyn jälkeen. Olin kyllä ihan valmis maksamaan.
Itseasiassa joo, op:n visa electron. Nyt kun vähän tarkemmin mietin, muistin että jollain tutuilla olisi ollut samoja ongelmia joskus. Mutta tää oli eka kerta kun hommasta laskutettiin, vaikka sanottiin "ettei ottanut".Oliko kyseessä visa electron kortti? Ja vielläpä osuuspankin tai sampopankin? Jos vastaat kyllä niin haukut täysin väärää puuta.
Itseasiassa joo, op:n visa electron. Nyt kun vähän tarkemmin mietin, muistin että jollain tutuilla olisi ollut samoja ongelmia joskus. Mutta tää oli eka kerta kun hommasta laskutettiin, vaikka sanottiin "ettei ottanut".