[***Musta Lista***]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vinkki kaikille yrittäjille: Pysykää kaukana Directa hakupalvelimesta!
 
Viime vappuna hukkasin parikin puhelinta. Lopulta käteen jääneen hankin kettuuntuneena kotia lähimmästä firmasta, eli hobbyhallista. Puhelin on menossa huomenna seitsemännen kerran huoltoon, viidennen kerran jälkeen sanoivat että eivät pura kauppoja koska olen sen itse hajottanut, ensi kerralla maksan korjauksen itse (mikrofoni rätissyt joka ikinen kerta). Kuuudennen kerran puhelin oli huollossa koska olivat mokanneet huollossa aikaisemmalla kerralla. Saankohan ensi kerralla laskun käteen vai miten ihmeessä saan sen kaupan purettua, että käteen ei jää silkkaa skeidaa..
 
Gigantissa on muutenkin asiakaspalvelu aika kamalaa, saa oikeen ettiä mihin myyjät on tällä kertaa piiloutunut. Eikä tämä ole vain yhden kerran tapahtunut. Harmi sinällää kun suhteellisen halpa paikka mutta palvelu ei pelaa sitten yhtään.

Näin siis turun gigantissa.

Ei ne myyjät siellä mihinkään piiloudu, ainakin omalta kohdaltani pyrin palvelemaan asiakasta rehellisesti ja kiitettävästi. Omassa työpaikassani palvelu mielestäni on hyvää, mutta välillä on kova kiire joilloin myyjiä on liaan vähän.
 
Ei ne myyjät siellä mihinkään piiloudu, ainakin omalta kohdaltani pyrin palvelemaan asiakasta rehellisesti ja kiitettävästi. Omassa työpaikassani palvelu mielestäni on hyvää, mutta välillä on kova kiire joilloin myyjiä on liaan vähän.

Itsellänikin kerran tuli gigantissa tuotepalautusasiaa ja helvetin asiallista toimintaa oli eli annetaanpa vähän positiivistakin palautetta vaikka ei ketjuun kuulukaan.
 
Ei ne myyjät siellä mihinkään piiloudu, ainakin omalta kohdaltani pyrin palvelemaan asiakasta rehellisesti ja kiitettävästi. Omassa työpaikassani palvelu mielestäni on hyvää, mutta välillä on kova kiire joilloin myyjiä on liaan vähän.

Tämä oli vain minun näkökanta asiaan.
 
KOTI-IDEA!!! en ostaa enää ikinä mtn!

syyskuussa ostin pöydän+tuolit, toimitus muka viikossa
-->ei ihan, ei vaan kerrottu et koko pöytää ei ollu ostohetkellä suomessa ennen tammikuuta. korvaus vastaavalaina pöytä + 20e lahjakortti, tähän meni 2kk

helmikuussa pöytään kunnon halkeama-->reklamaatio

saan toukokuussa uuden pöydän jatkopalalla ku nykyistä ei valmisteta, uudes pöydäs jatkopalan takia keskellä viiru ja melkein pakko ostaa 2 kallista lisätuolia tai vaihtoehtoisesti tyytyä haljeneeseen pöytään ja 30e lahjakorttiin. ja tuoleissakin oli vääriä ruuveja.

kumpa edes toi jatko onnistuis, ei huvita asioida tuol. enkä tiiä saisinko koko kauppaa edes purettuu kokonaan.:curs:
 
korvaus vastaavalaina pöytä + 20e lahjakortti, tähän meni 2kk

helmikuussa pöytään kunnon halkeama-->reklamaatio

saan toukokuussa uuden pöydän jatkopalalla ku nykyistä ei valmisteta, uudes pöydäs jatkopalan takia keskellä viiru ja melkein pakko ostaa 2 kallista lisätuolia tai vaihtoehtoisesti tyytyä haljeneeseen pöytään ja 30e lahjakorttiin. ja tuoleissakin oli vääriä ruuveja.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta noita lahjakortteja ei kaiketi tarvitse hyväksyä vaan korvaus on saatava ihan rahana? Uusimmassa Mikrobitissä oli jotain tuon suuntaista kerrottu takuuasioista.
 
Kaikki liikkeet joissa voi maksaa sirukortilla. Sinänsä tuo siru itsessään ja se, että sillä voi maksaa, on hyvä asia mutta se miten tunnusluvun näppäily on järjestetty. Yhtäkään liikettä ei ole tullut vielä vastaan jossa ei tarvitsisi pelätä, että takana tuleva asiakas taikka kassahlö. ei näe koodia. Ei varmaan olisi hirveän vaikea laittaa siihen näppäimistön päälle sellaista näkösuojaa. Ja jos hifistelemään haluaa alkaa niin näkösuoja voisi olla sellainen, että se näppäimistön päällä olisi sellainen kotelo jonne käsi työnnetään sisälle ja kotelon yläosa olisi läpinäkyvä koodin näpyttelijälle kun tämä katsoo suoraan näppäimistöä kohti mutta vieressä olevalla se "kalvo" tummuu lukukelvottomaksi. Tällaisiä kalvoja saa esim. läppäreihin jotta vierustoveri ei esim. lentokoneessa nää kun surffaat aikuisviihdesivuilla (todellisuudessa tuota myydään tietoturvan verukkeella).

pakko mainostaa: jyväskylässä liivi&sukka naisten alusvaateliike. siellä on ihan oma paikkansa sirumaksamiselle 2m tiskin takana. eli muut ei pääse lähellekään vilkuilemaan tunnuslukuja ilman että sen huomaisi sokeakin. lisäksi myös myyjä siirtyi syrjään niin että kukaan ei varmasti kurkkinut mitä naputtelin.

...ja siihen loppui hyvät kokemukset. oon opetellut hämääviä liikkeitä sormilla että näyttäis että naputtelen ihan eri luvun kun mikä se oikeesti on. tuo kertonee riittävästi...
 
eikö tommosissa paikoissa voi sanoa vaan suoraan, että allekirjoitan kuitin?
 
Musta Pörssi, eli ostin digisovittimen usb väylään. En saanut kyseisellä patukalla signaalin signaalia --> kauppan. Jotenkin jonottaessa jo aavistin, että paskaa asiakaspalvelua tulen saamaan. En voi purkaa tätä kauppaa, kun en ole myynyt sinulle kyseistä tuotetta. Myyjä joka myi tuotteen tulee vasta huomenna töihin, eli reilu viikon verran on odoteltu. Jos ei huomenna kaupat peru, niin kuluttajasuojaan valitan, ensinnäkin viivytellään että menisi palautusoikeus. Onko Mustalla Pörssillä muuten mitään palautusoikeutta, kuten Gigantilla ja Clas Ohlssonilla 30pvä?
 
Musta Pörssi, eli ostin digisovittimen usb väylään. En saanut kyseisellä patukalla signaalin signaalia --> kauppan. Jotenkin jonottaessa jo aavistin, että paskaa asiakaspalvelua tulen saamaan. En voi purkaa tätä kauppaa, kun en ole myynyt sinulle kyseistä tuotetta. Myyjä joka myi tuotteen tulee vasta huomenna töihin, eli reilu viikon verran on odoteltu. Jos ei huomenna kaupat peru, niin kuluttajasuojaan valitan, ensinnäkin viivytellään että menisi palautusoikeus. Onko Mustalla Pörssillä muuten mitään palautusoikeutta, kuten Gigantilla ja Clas Ohlssonilla 30pvä?

Ymmärtääkseni kuluttajansuojalain mukaan ainoastaan postimyynnillä on oltava 14 pv pakollinen palautusoikeus, Mustalla Pörssillä ei siis pitäisi olla pakkoa olla ottaa vastaan. Sinänsä varsin perseestä, koska varsinkin noissa usb-tv zydeemeissä on kyllä aina vähän niin ja näin signaalin kanssa mitä itse olen käyttänyt.

Mut kysy vaan kohteliaasti jos saisit palautettua (siististi paketissa, kenties uutta vastaava) ja tule sitten vaikka vastaan, että ostat jotain muuta.
 
Ymmärtääkseni kuluttajansuojalain mukaan ainoastaan postimyynnillä on oltava 14 pv pakollinen palautusoikeus, Mustalla Pörssillä ei siis pitäisi olla pakkoa olla ottaa vastaan. Sinänsä varsin perseestä, koska varsinkin noissa usb-tv zydeemeissä on kyllä aina vähän niin ja näin signaalin kanssa mitä itse olen käyttänyt.

Mut kysy vaan kohteliaasti jos saisit palautettua (siististi paketissa, kenties uutta vastaava) ja tule sitten vaikka vastaan, että ostat jotain muuta.
Siis tuo palautusoikeus koti- ja postimyynnissä koskee ihan normaalia toimivaa tuotetta, eli on tavallaan katumisaika. Tai oikeastaan tuotteeseen tutustumista varten, ei sitä varsinaisesti saisi käyttöön ottaa. Mutta kyllä kivijalkaliikkeissäkin on normaali virhevastuu, eli jos paskaa myydään on oikeus saada tuote korjattua/uusi tilalle ja viiime kädessä purkaa kauppa.
 
Ei voi höylätä, jos sirukortinlukija. Toinen vaihtoehto on käteinen.
Siruttomia kortteja voi höylätä johon sitten allekirjoitetaan.

Sirukortin voi lykätä lukijaan ja kassahenkilö voi printata kuitin, jonka sitten allekirjoittaa. Eli toimii kuin siruton kortti, mutta sitä ei höylätä vaan tungetaan lukijaan. Näin olen nähnyt tehtävän muutaman kerran, kun asiakas ei ole muistanut PINiä.
 
Sirukortin voi lykätä lukijaan ja kassahenkilö voi printata kuitin, jonka sitten allekirjoittaa. Eli toimii kuin siruton kortti, mutta sitä ei höylätä vaan tungetaan lukijaan. Näin olen nähnyt tehtävän muutaman kerran, kun asiakas ei ole muistanut PINiä.
Jep, tätä itsekin tarkotin.
 
Sirukortin voi lykätä lukijaan ja kassahenkilö voi printata kuitin, jonka sitten allekirjoittaa. Eli toimii kuin siruton kortti, mutta sitä ei höylätä vaan tungetaan lukijaan. Näin olen nähnyt tehtävän muutaman kerran, kun asiakas ei ole muistanut PINiä.

Totta, mutta sääntöjen mukaan myyjän ei tarvitse hyväksyä korttia, jos Pin-koodia ei muista. Sillä näin kauppias ottaa vastuun, jos kortti onkin varastettu tai väärennetty. Vaikka käytännössähän kortin omistajan henkilöllisyys ja oikea kortti sitten varmistetaan henkkareiden avulla.
 
Mm. Hansakorttelin Arnold'sissa on aivan perseestä tuo kortinlukijasysteemi, kun porukkaa häärää epämääräisessä jonossa sun takana ja monesti on suora näkyvyys, mitä siihen laitteeseen näpyttelee. :jahas:

Paria paikkaa lukuun ottamatta maksan käteisellä tällaisissa paikoissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom