[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Jos radio oli niin paska, niin miksi ostit/vaihdoit toisen samanlaisen tilalle? Kieltäytyikö myyjäliike vastaanottamasta tuotetta takaisin tai antamaan rahoja takaisin? Kysyitkö edes?

Ensimmäinen meni takuuvaihtona ja nyt toisen kohdalla ei enää kiinnosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäinen meni takuuvaihtona ja nyt toisen kohdalla ei enää kiinnosta.
Sinua ei kiinnosta ja nyt Pulju.net on paska paikka koska vaihtoivat tuotteen jo kertaalleen uuteen?
Onko Musta Pörssikin paska paikka koska myy Upo-merkkisiä pesukoneita? (jotka muuten ovat aivan paskoja)
...tai Citymarket koska myy pahaa tillilihaa? ;)

Motonet on peseestä ja poikittain.

Henkilökunta ei tiedä mistään mitään:
Myy tavaraa autoihin jotka eivät TODELLAKAAN siihen kuulu (mersuun fiatin putkisto :rolleyes:
Eivät tiedä minkään hintaa etukäteen (hinnoittelemattomista tuotteista)
Ovat helvetin hitaita (30 min etsimään yhtä helvetin hylsyä varastosta jota ei ole)
Epäkohteliasuus (tämän perustelun sensuroin:curs:)

Hinnat ovat sanonko mistä:

Esimerkki: Momenttihylsyjä 3kpl sarja 65e. samanlaisia hylsyjä irrallaan 20e/kpl :david:

Paskapuhe.

Myyjä väitti että ostamani hylsyt ovat juuri oikeita auton pulttien/muttereiden kiristykseen.
Vitut. (autosta lähti rengas irti). Vein ne takasin liikkeeseen ja sanoin että mitä VITTUA!!
Momenttilukema mikä hylsyssä lukee on oikea mutta myyjä sanoi sitten loppujenlopuksi hieman asiallisesti (en uhkaillut:D:rolleyes:) suostuteltuani että hylsyt eivät kiristä puoliakaan siitä mitä luku antaa olettaa. sittenhän sanoi että mitä jos kiristäisit ensin tällä ja sitten normaalilla hylsyllä? :curs: silloin räjähti. Heitin sen hylsypaketin (tämä vähän kadutti jälkeenpäin) sitä myyjää kohti (väisti sen) ja sanoin että pidä hylsys saatana!

Myy tavaraa autoihin jotka eivät TODELLAKAAN siihen kuulu (mersuun fiatin putkisto

Missä Motonetissä asioit? Entisenä motonettilaisena tiedän valitettavasti kyseisiä myyjiä, joilla ei ole hajuakaan mitä ovat myymässä.

Myy tavaraa autoihin jotka eivät TODELLAKAAN siihen kuulu (mersuun fiatin putkisto :rolleyes:
Eivät tiedä minkään hintaa etukäteen (hinnoittelemattomista tuotteista)
Ovat helvetin hitaita (30 min etsimään yhtä helvetin hylsyä varastosta jota ei ole)
Epäkohteliasuus (tämän perustelun sensuroin:curs:)

Hinnat ovat sanonko mistä:

Esimerkki: Momenttihylsyjä 3kpl sarja 65e. samanlaisia hylsyjä irrallaan 20e/kpl :david:

Paskapuhe.

Myyjä väitti että ostamani hylsyt ovat juuri oikeita auton pulttien/muttereiden kiristykseen.
Vitut. (autosta lähti rengas irti). Vein ne takasin liikkeeseen ja sanoin että mitä VITTUA!!
Momenttilukema mikä hylsyssä lukee on oikea mutta myyjä sanoi sitten loppujenlopuksi hieman asiallisesti (en uhkaillut:D:rolleyes:) suostuteltuani että hylsyt eivät kiristä puoliakaan siitä mitä luku antaa olettaa. sittenhän sanoi että mitä jos kiristäisit ensin tällä ja sitten normaalilla hylsyllä? :curs: silloin räjähti. Heitin sen hylsypaketin (tämä vähän kadutti jälkeenpäin) sitä myyjää kohti (väisti sen) ja sanoin että pidä hylsys saatana!

Kyllä tässä on varmaan ollut sellainen asiakas jonka kohdalla rekisterissä (jos sellainen olisi) lukisi tämä perinteinen "asiakas on mulkku" (yllä olevan tekstin mukaan pitäisi paikkaansa). Miksi edes rengasalan "ammattilainen" hakee työkalunsa motonetistä, sehän on melkein sama kun hakisit Biltemasta. Varmasti on sen myyjän vika mitä hyllystä löytyy. Mitä jos Huppe alkaisi heittelemään citymarketin kassoja tillilihasäilykkeillä kun liha ei ollutkaan hyvää. Tai joku tulisi sun liikkeesees räyhää, että ne pinnoitetut (vrt. motonetin työkalut = pinnoitetut renkaat) renkaat olikin huonot ja alkois nakkelemaan sua vaikkapa kiintoavaimilla (pahoinpitelyn yritys).

Motonet on kuin Gigantti, halpahalli josta voi käydä ostamassa sitä tuotetta mitä tietää itse ostavansa. Oikeat varaosa-asiantuntijat ja myymälät ovat sitten erikseen. Halpaa ostaa, halpaa saa. Suotta siitä myyjää viskelemään tavaroilla. Vedätkö pokea turpaan myös raflan ovella jos olet liian kännissä kun pyrit baariin etkä pääse sisään?

Suotta siitä myyjää viskelemään tavaroilla. Vedätkö pokea turpaan myös raflan ovella jos olet liian kännissä kun pyrit baariin etkä pääse sisään?

no en. ihan eri asia. jos myyjä myy tietoisesti paskaa niin näin menetellään.
Kyllä tässä on varmaan ollut sellainen asiakas jonka kohdalla rekisterissä (jos sellainen olisi) lukisi tämä perinteinen "asiakas on mulkku" (yllä olevan tekstin mukaan pitäisi paikkaansa).

kyllä, juurikin näin. harmi vain että se mulkku sattuu olemaan aina oikeassa.

Miksi edes rengasalan "ammattilainen" hakee työkalunsa motonetistä, sehän on melkein sama kun hakisit Biltemasta.

kiire saada niitä ja lähin paikka joka lähellä?
Tai joku tulisi sun liikkeesees räyhää, että ne pinnoitetut (vrt. motonetin työkalut = pinnoitetut renkaat) renkaat olikin huonot ja alkois nakkelemaan sua vaikkapa kiintoavaimilla

jos myyn pinnoitettuja renkaita ja en kerro sitä niin annan täydet valtuudet heittää minua kiintoavaimella ja ajaa yli autolla.

(pahoinpitelyn yritys).

oikeutettua jos myydään paskaa tietoisesti.

Pointtina on nyt se että jos tiedetään että tavara on huono ,niin se pitää sanoa.
Se ei ole siltä rivityöntekijältä pois jos en ostakkaan jotain.

Eikä kyse ole nyt vain siitä että jouduin maksamaan vahingot jotka aiheutuivat siitä kun asiakkaan autosta irtosi rengas,auto meni ojaan ja kuski loukkaantui lievästi..

Vaan siitä että paskaa ei myydä!! PERKELE!

ihan eri asia. jos myyjä myy tietoisesti paskaa niin näin menetellään.

Pointtina on nyt se että jos tiedetään että tavara on huono ,niin se pitää sanoa.

Se ei ole siltä rivityöntekijältä pois jos en ostakkaan jotain.

Jos tiskillä on kaksi lamppua, joista toinen maksaa 2 € ja toinen 8 €, ja ostat sen 2€ lampun, niin onko se myyjän vika jos ostat paskaa?

Se myyjänhän myy mitä vaan, ei se tyhmä oo, sinähän sen ostopäätökseen teet.

MUTTA toisaalta totta turiset; joku roti noissakin hommissa pitäis olla, mutta kun ei oo..

Oletitko saavas motonetistä ammattitason työkaluja? Luulis nyt, että motonetistä kun ostaa niin tietoisena ostaa paskaa.

Eikä kyse ole nyt vain siitä että jouduin maksamaan vahingot jotka aiheutuivat siitä kun asiakkaan autosta irtosi rengas,auto meni ojaan ja kuski loukkaantui lievästi..
Ei näytä motonet olevan ainoa paikka jossa paskaa myydään.

Oletitko saavas motonetistä ammattitason työkaluja? Luulis nyt, että motonetistä kun ostaa niin tietoisena ostaa paskaa.

asiakkaan ei tarvitse olettaa mitä ostaa vaan kauppiaan on määrä kertoa mitä myy.

Ei näytä motonet olevan ainoa paikka jossa paskaa myydään.

aha :rolleyes:

Jos tiskillä on kaksi lamppua, joista toinen maksaa 2 € ja toinen 8 €, ja ostat sen 2€ lampun, niin onko se myyjän vika jos ostat paskaa?

no ei tietenkään. mutta jos on yksi vaihtoehto ja myyjä tietää että on paskaa mutta ei sitä kerro niin..

Se myyjänhän myy mitä vaan, ei se tyhmä oo, sinähän sen ostopäätökseen teet.

myyjä myy mitä myytävissä on , tottakai. mutta jos esim itse myyn sarjan jotain arveluttavaa/halpaa rengasta niin sanon että ei sillä mitään tee mutta ei se paljoa maksakkaan.

Kyllä mulle on Motonetissa pistänyt silmään se, että jotkut myyjät ei tunnu tietävän hölkäsen pöläystä myymistään tuotteista, vaan hyllystä arvotaan joku kohtuu lähelle osuva kapine. Muutaman kerran käyny näin että osat ei todellakaan sovi autoon ja joutuu roudaamaan niitä sinne takasin. Muuten ei oo mun kohdalla noissa tavaroissa ollut valittamista, sen ne on kestäny mun halvoissa autoissa minkä oon sillä hinnalla olettanutkin.

Kyllä mulle on Motonetissa pistänyt silmään se, että jotkut myyjät ei tunnu tietävän hölkäsen pöläystä myymistään tuotteista, vaan hyllystä arvotaan joku kohtuu lähelle osuva kapine. Muutaman kerran käyny näin että osat ei todellakaan sovi autoon ja joutuu roudaamaan niitä sinne takasin. Muuten ei oo mun kohdalla noissa tavaroissa ollut valittamista, sen ne on kestäny mun halvoissa autoissa minkä oon sillä hinnalla olettanutkin.

heh, tuttu tapaus:D ja tiskillä myyjä sanoo että voisit kyllä itse vähän katsoa mitä kotiin viet..:rolleyes:
edelleenkin, jos asiakas pyytää ristipäämeisseliä niin se hänelle kuuluu myydä, vaikka hän saisi tasapäämeisselin ja vie sen kotiin niin se on SILTI myyjän moka.

Miksi edes rengasalan "ammattilainen" hakee työkalunsa motonetistä, sehän on melkein sama kun hakisit Biltemasta.
Onpas täällä mielenkiintoisia asenteita. Myyjä myy tuotetta, jonka tietää normaalisti käytettynä aiheuttavan hengenvaaran. Ja asiakas onkin sitten mulkku, kun ei ymmärrä, että Motonetin myymiä tuotteita ei kuulu käyttää? Tuontyyppisen halpistuotteen sallisin olevan lyhytikäinen, kestävän vaikka 100 renkaanvaihtoa, eli soveltuvan kohtuullisesti yksityiskäyttöön. Mutta kyllä sen momenttiominaisuuden pitää toimia sitten sen 100 vaihtoa, ettei renkaat nyt sentään irti lähde!

Ja yksityiskäyttöönkö tuollaista hengenvaarallista paskaa sitten saisi myydä? Jos minulle olisi käynyt noin, että myyjä tietoisesti myy toimimattoman ja vaarallisen tuotteen, niin tekisin kyllä kaikkeni, jotta saisin asiasta ison otsikon iltapäivälehtiin.

Oma kokemus Motonetin palvelusta rajoittuu siihen, kun kysyin myyjältä tuulilasinpyyhkimen sopivuutta ja tämän alkaessa tutkia asiaa tietokoneelta, niin toinen myyjä hyökkäsi paikalle ja mätki minua palvellutta myyjää jollain pahviputkella tms. päähän. Vähän oli :david: olo kun meno oli niin kuin yläasteella. Ja eihän se myyjä sitten mitään tietoja löytänyt. Kai sillä oli kiire päästä mätkimään takaisin.

Onpas täällä mielenkiintoisia asenteita. Myyjä myy tuotetta, jonka tietää normaalisti käytettynä aiheuttavan hengenvaaran. Ja asiakas onkin sitten mulkku, kun ei ymmärrä, että Motonetin myymiä tuotteita ei kuulu käyttää? Tuontyyppisen halpistuotteen sallisin olevan lyhytikäinen, kestävän vaikka 100 renkaanvaihtoa, eli soveltuvan kohtuullisesti yksityiskäyttöön. Mutta kyllä sen momenttiominaisuuden pitää toimia sitten sen 100 vaihtoa, ettei renkaat nyt sentään irti lähde!

Ja yksityiskäyttöönkö tuollaista hengenvaarallista paskaa sitten saisi myydä? Jos minulle olisi käynyt noin, että myyjä tietoisesti myy toimimattoman ja vaarallisen tuotteen, niin tekisin kyllä kaikkeni, jotta saisin asiasta ison otsikon iltapäivälehtiin.

Oma kokemus Motonetin palvelusta rajoittuu siihen, kun kysyin myyjältä tuulilasinpyyhkimen sopivuutta ja tämän alkaessa tutkia asiaa tietokoneelta, niin toinen myyjä hyökkäsi paikalle ja mätki minua palvellutta myyjää jollain pahviputkella tms. päähän. Vähän oli :david: olo kun meno oli niin kuin yläasteella. Ja eihän se myyjä sitten mitään tietoja löytänyt. Kai sillä oli kiire päästä mätkimään takaisin.
Eiköän tuo "mulkkuus" tullut ilmi tuon asiakkaan käytöksestä. Tuskin on edelleenkään myyjän vika jos hyllystä löytyy paskaa tavaraa. Eri asia on jos asiaa on tiedusteltu erikseen ja tällöin on suoraan sanottuna valehdeltu. Mutta mitä tuolla motonetissä on tullut käytyä niin nuo momenttiavaimet ovat siellä ihan hyllyssä "itsepalveluperiaatteella" onkohan prayer tässä tilanteessa erikseen tiedustellut asiaa myyjältä. Ja jos myyjät ovat niin tietämättömiä kuin mitä täällä väitetään niin tuskin on tota momentin toimivuuttakaan tiennyt ja sit tulee asiakas riehumaan ja heittelemään tavaroilla. Kyllä, asiakas on mulkku.

Itselle on motonetin varaosat toimineet hyvin ja aina ovat sopineet paikoilleen. Toisin kuin esim. Biltemasta ostetut. Kolme kertaa olen autooni varaosia Biltemasta hakenut ja joka kerta on pitänyt käydä vaihtamassa. Harmittanut on mutta uskon, että samoin olisi voinut käydä melken missä vain tarvikemyymälässä. Eihän ne myyjät voi joka ikisen auton osia muistaa ulkoa vaan myyvät sitä mitä kone näyttää sopivaksi. Miettikääs esim. monta erilaista jarrupalaa löytyy kaikkiin markkinoilla oleviin automalleihin, ei kukaan voi tietää mikä sopii mihinkin. Eli mielestäni ei voi myyjää syyttää vaan korkeintaan sitä joka on sen sinne ohjelmaan näpyttänyt ja tuskin sekään on tarkoituksella sitä väärin laittanut. Jos haluaa varmasti sopivan tuotteen niin niitä saa ehkä varmimmin alkuperäisliikkeestä.

Ja asiakas onkin sitten mulkku, kun ei ymmärrä, että Motonetin myymiä tuotteita ei kuulu käyttää?

öh? :lol2:
Tuontyyppisen halpistuotteen sallisin olevan lyhytikäinen, kestävän vaikka 100 renkaanvaihtoa, eli soveltuvan kohtuullisesti yksityiskäyttöön. Mutta kyllä sen momenttiominaisuuden pitää toimia sitten sen 100 vaihtoa, ettei renkaat nyt sentään irti lähde!

vaihto oli toinen lajissaan. toinen omaan autooni ja toinen juuri siihen autoon..
tuote ei siis ollut viallinen, se oli paska ja myyjä tiesi sen myydessään sen minulle.

mikä pointti tuossa on? julkaisisivat sen? ei ei... ja vaikka julkaisisivat niin KETÄÄN ei kiinnostaisi.

Eri asia on jos asiaa on tiedusteltu erikseen ja tällöin on suoraan sanottuna valehdeltu. Mutta mitä tuolla motonetissä on tullut käytyä niin nuo momenttiavaimet ovat siellä ihan hyllyssä "itsepalveluperiaatteella" onkohan prayer tässä tilanteessa erikseen tiedustellut asiaa myyjältä

kyllä olen. oli kiire ja kysyin että missä kyseinen tuote on.
Kävi etsimässä, kysyin vielä että ovatko nämä NIMENOMAAN auton pulttien kiristystä varten. -"kyllä ovat" kysyin vielä että miksi sarja maksaa enemmän kuin yksittäin mutta tähän myyjä vain katsoi tyhmänä -"En minä tiiä". ja kun vein ne takaisin niin sama myyjä oli kassalla. juuri se sama myyjä joka sanoi sitten loppujen lopuksi että hylsyillä ei tee mitään.:david:
jos myyjät ovat niin tietämättömiä kuin mitä täällä väitetään niin tuskin on tota momentin toimivuuttakaan tiennyt

kyllä tiesi.
ja sit tulee asiakas riehumaan ja heittelemään tavaroilla. Kyllä, asiakas on mulkku.

et tiedä yksityiskohtia asiasta. ne eivät edes sinulle kuulu mutta kerron ne silti.
Minua kusetettiin ,jonka seurauksena asiakas ,joka on kummini ajoi auton ojaan.
Pieni lapsi kyydissään. Kuski loukkaantui lievästi ja autoon tuli melkoinen remontti.
minä maksoin koko lystin, 8000 vitun euroa.hylsyn takia.Viisastelkaa vain vakuutuksista.
Ei se mitään, se on vaan rahaa.
Mutta se mikä tästä tekee mulle erityisen on se että jos se pieni lapsi siinä autossa olis loukkaantunut/kuollut niin MINÄ olisin vastannut siitä.
Harmittaa myöntää ,mutta omatunto on minullakin..

vaihto oli toinen lajissaan. toinen omaan autooni ja toinen juuri siihen autoon..
tuote ei siis ollut viallinen, se oli paska ja myyjä tiesi sen myydessään sen minulle.

mikä pointti tuossa on? julkaisisivat sen? ei ei... ja vaikka julkaisisivat niin KETÄÄN ei kiinnostaisi.

kyllä olen. oli kiire ja kysyin että missä kyseinen tuote on.
Kävi etsimässä, kysyin vielä että ovatko nämä NIMENOMAAN auton pulttien kiristystä varten. -"kyllä ovat" kysyin vielä että miksi sarja maksaa enemmän kuin yksittäin mutta tähän myyjä vain katsoi tyhmänä -"En minä tiiä". ja kun vein ne takaisin niin sama myyjä oli kassalla. juuri se sama myyjä joka sanoi sitten loppujen lopuksi että hylsyillä ei tee mitään.:david:

kyllä tiesi.

et tiedä yksityiskohtia asiasta. ne eivät edes sinulle kuulu mutta kerron ne silti.
Minua kusetettiin ,jonka seurauksena asiakas ,joka on kummini ajoi auton ojaan.
Pieni lapsi kyydissään. Kuski loukkaantui lievästi ja autoon tuli melkoinen remontti.
minä maksoin koko lystin, 8000 vitun euroa.hylsyn takia.Viisastelkaa vain vakuutuksista.
Ei se mitään, se on vaan rahaa.
Mutta se mikä tästä tekee mulle erityisen on se että jos se pieni lapsi siinä autossa olis loukkaantunut/kuollut niin MINÄ olisin vastannut siitä.
Harmittaa myöntää ,mutta omatunto on minullakin..

Kiristettiinkö mutterit/pultit 100 km ajon jälkeen (ainakin minun auton ohjekirjassa lukee, että pitää tehdä näin ja yleisestikin suositellaan), vai ehdittiinkö 100 km edes ajaa?

Olivatko momenttihylsyt tarkoitettu paineilmatyökaluille (oletan, että prayer käyttää sellaisia)? Mutulla heitän, että tuohon voisi vedota, että jos ei ole tarkoitettu paineilmatyökaluille se "hakkaus" voisi hajoittaa sen momenttimekanismin. Tiedä en, prayer varmaan tietää paremmin.

Mutta mutta jos on noudatettu ohjeita ja hylsyjä käytetty oikealla tavalla ja ovat silti aiheuttaneet vahinkoa (ovat ts. paskoja) niin vahingonkorvauskannetta vetämään ja motonet maksumieheksi (eiku maksuhenkilöksi ;)).

Et tainnut lukea kirjoitustani kovin tarkkaan ja sitä mihin siinä viittasin...:)

Pointtini oli, että kun ostan halpiskaupasta jotain, niin olen valmis ottamaan riskin, että
1) tuotteen käyttöikä on kallista tuotetta lyhyempi (ok, jos tuotetta ei paljoa tarvitse)
2) tuote saattaa hieman suuremmalla todennäköisyydellä on viallinen (ok, jos viasta ei seuraa mitään katastrofaalista)

Mutta se ei käy edes halpiskaupassa, että myyjä myy hengenvaarallista tuotetta tietäen sen olevan sellainen. En minä oikein ymmärrä, kuinka välinpitämätön pitää olla, että pystyy silmät kirkkaina myymään toimimattomia autonrenkaan kiinnitystyökaluja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom