[***Musta Lista***]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tuota noin, pitäisikö tässä ketjussa siis varata asiakaspalveluhenkilöille tilaisuus kertoa oma versionsa palvelutilanteesta, ja todistaa että asiakas oli väärässä, palvelu oli tosiasiassa ensiluokkaista? Vai siis että palvelu ehkä oli huonoa, mutta se johtui täysin asiakkaan käyttäytymisestä?

Kannan vastuun oman avautumiseni osalta: Suomen auto- ja elektroniikkakauppiaat yhtykää, tulkaa kertomaan oma versionne palvelutapahtumasta!

Tuota noin, kaupanaloja on erilaisia, joissakin kuuluu tinkaaminen kuvaan toisessa taas myynti on teknisempää ja tämän takia myyjiäkin on hyvinkin erilaisia. Samoin asiakkaita. Mun mielestä paras asiakas on varakas ylimielinen tyyppi joka tietää sen itsekin. Kauppaa pystyy vääntämään ja asioista puhumaan niitten oikeilla nimillä. Kaikki asiakkaat on ok mutta vähiten mua kiinnostaa tyyppi joka ei saa suutaan auki, kyttää seinää ja kaikki pitää lypsää irti, ajatukset pitäisi osata lukea. Sitten toki tälläinen hiljaisempi kaveri ei ehkä pärjää mulle verbaalisesti ja maksaa kovan hinnan jne. Sitten toki kotonaan saa suunsa auki ja avautuu nettiin kuinka paskaa palvelu oli. Tajuatko tästä pointin mitä tarkoitan. En lyttää millään muotoa täällä asiakkaita vaan koitan vääntää että ehkä ne näkevät asian eri lailla.

Tosin en silti vieläkään itse avautuisi tänne :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, oiskohan rovaniemen mustapörssi, en oo kyllä ikään sieltä mitään ostanutkaan. Ihan ihme hommaa ku astuu sisään liikkeeseen esim. kameroita kattoon, niin ei varmaan myyjät tuu auttaan oma-aloitteisesti. Tuntuu juurikin siltä, että se paikka ois tarkoitettu jollekki elitisteille, eikä nuorille. Fiilis liikkeeseen astuessa on about se, että "mitä tollanen nuori täällä tekee ku ei varmaan oo varaa meidän tuotteisiin." No eipä siinä, ostan elektroniikkani sitte jostaki muualta ku tuntuu ettei minun rahat liikkeeseen kelpaa.

Tarkennukseksi vielä, etten tosiaankaan usein juokse kyseisessä liikkeessä tavaroita tutkimassa, vaan joskus sattumoisin käynyt, ku oon keskipisteessä liikkunut.

Melkein kaikista autohuoltamoista, pahimpina tulee mieleen Autotec Petikossa. Jannut sinäänsä ihan ystävällisiä, mutta se asenne ja "laiskuus" on jotain käsittämätöntä...

No tarvineepa kirjottaa tänne.

Aloitetaan vaikka Nintendosta. Tuli ostettua Nintendo DS käsikonsoli Anttilasta. Kaikki meni hyvin kunnes näyttö pimahti kesken pelisession. Ylänäyttö siis johon en ole koskenut tikullakaan. No pantiin hyvillä mielin AMO:lle takuuseen Anttilan kautta. Eräänä päivänä tuli AMO:lta soitto ja vaativat 60euroa näytön korjaamiseksi. Takuulla ei siis paskaakaan väliä. Anttilakaan ei suostunut panemaan näppejään peliin tässä asiassa. En tule enää ikinä ostamaan mitään NINTENDON tai AMON tuotetta. Anttilasta hyvää palvelua tullut aina, ja eihän ole heidän vikansa että NINTENDO tekee paskoja laitteita.

Toinen valituksen aihe menee APPLElle. Ostin iPod nano soittimen Prismasta ja muutaman kuukauden jälkeen kovalevy meni paskaksi. No soitinta huoltoon ja auta armias. Puhelimessa puhuttu ainakin 3tuntia, 120km ajettu autolla kiikuttamassa soitinta huoltoon ja huollosta takaisin. Soitin käytetty nyt Hollannissa huollossa ja tuli seuraava vastaus "Teille on annettu väärää informaatiota asiakaspalvelusta, mutta koska virhe on meidän saatte uuden soittimen." Hyvinhän tässäkin loppujen lopuksi kävi, mutta vituttaa olla ilman soitinta kuukausi. Odotellaan ensi viikkoon ja katsotaan saadaanko soitin.

Jostain syystä yleisesti nuorehkot miesmyyjät, joita ei kaupan syntyminen tunnu kiinnostavan tippaakaan.

Suomenojan Kodin Ykkösessä joku nuori hemmo ei onnistunut puljailemaan Elfan vaatekomeron osalistaa kasaan, vaikka meillä oli piirustukset mukana. Pyysi lopulta tulemaan seuraavana aamuna uudestaan. Arvatkaa, viitsimmekö toista kertaa menemään. Kitmarista saimme sitten paremman komeron, paremmalla palvelulla ja parempaan hintaan.

Viime aikoina Suomen Postin kuljetuspalvelut ovat tehneet vaikutuksen: 1) kadottivat jääkaappipakastimen, 2) toimittivat kuljetusvaurioisen astianpesukoneen, 3) kadottivat tilalle toimitettavan astianpesukoneen. Viimeisintä odotellaan vielä. Postin miekkoset yrittivät vielä selittää, että meidän pitäisi tietää tarkemmin, mistä laite pitää noutaa, ihan kuin me sen jotenkin tietäisimme. Eivät edes suostuneet soittamaan lähettäjälle kysyäkseen, vaan meidän piti se itse tehdä. Sitten tuli asiaan jotain vauhtia.

"Mehän ollaan vain töissä täällä."?

Lappeenrannan Ad-varaosa maailma, surkea hidas palvelu. Aina epäystävällistä ja sellasella fiilikselllä jätkät palvellee että ei niitä kiinnosta paskaakaan(en ihmettele mutta onko sen pakko näyttää).
Kerran sain hyvää palvelua, silloin oli vanhempi kaiffari tiskillä, olin aivan hämmästynyt. Miksi sitten edes käyn siellä? En käykkään enään, keskustassa on parempi, ennen kävin lähinnä hintavertailujenvuoksi kitupiikkimulkero! :D :whip:

Oikeastaan mua ei ole ikinä haitannut palvelu paitsi joskus baaritiskillä kun on bissen saamiseen kestänyt loputtoman pitkä aika, sekä Elisalle puhelinpalveluun jonottaessa.
Henk.koht viihdyn liikkeessä, jossa ei heti joku ole hihassa kiinni. Mieluummin menen sitten itse kysymään jos tarvitsen lisätietoa jostain tuotteesta.
Ainoa mikä ratkaisee on tuotteen hinta/laatusuhde ja sen jälkeen takuuasioiden hoito. Myyjän hymyn leveydellä ei ole merkitystä.

Yleensä kaikki autokorjaamot yms. rasvanäppipaikat tarjoaa tarjoaa ainakin mulle ylimielistä ja paskaa palvelua. Tuntuu kuin pitäisi itse pukeutua paskaisiin farkkuihin, Ferrari-collegeen ja kynnen aluset pitäisi olla paskaa täynnä, että saisi palvelua. Ja tietysti pitäisi itse osata läpikotaisin moottoritekniikka..

Turun Gigantti, UPPOA!!! Ostinpa sitten kamerani muualta (ja paljon paremman :evil: ) kun ei kerran myyjiä työnteko kiinnostanut. Vähän kyllä kassalla naama värähti, kun heilutin setelinippua nenän edessä ulos mennessäni...

Vähän kyllä kassalla naama värähti, kun heilutin setelinippua nenän edessä ulos mennessäni...

Kassahan gigantissa ottaa vaan rahat vastaan.. :rolleyes:

Oisko kannattanu heiluttaa sitä nippua niille myyjille.. :D

Jepujee. Itiksen H&M mustalle listalle, enpä taida jaksaa enää ikinä käydä siellä.
Yritän epätoivosesti ettiä jengille yhtenäistä harkka t-paitaa/toppia. No, soittelin sitten Henkkamaukalle, kun kuulin että niiltä on joskus saanut aleja kun tilaa isomman erän. Perjantaina soitin 2 kertaa, myymäläpäällikkö ei ollut paikalla (kerroin asiani, ja sanottiin, että onnistuu, mutta pitää sopia mp:n kanssa). TÄnään sitten taas soittelemaan, ja 5. soittokerrallakaan en mp:tä tavoittanut (kuulemma kiireinen päivä). Sama myyjä, jonka kanssa puhuin pe, kysyi, mitä asia koskee, ja kerroin. Vastaus: Ei meillä onnistu tuollainen.
Siis mitä helvettiä? Perjantaina onnistui ja nyt ei. EI SITTEN VOINUT HETI SANOA vaan piti soitella ja jonotella ja toistaa samaa asia.

Aika hissua on, että menisin tuonne enää. Kiitti ja hei.

Voi pikku prinsessoja ja prinssejä!!! Väärin on teitä näköjään monesti kohdeltu... Teen satunnaisesti poke hommia missä olen päässyt ns. palveluammatin makuun. Viikonloppuisin teidän tyylisiä kitisijöitä on liikkeellä sankoin joukoin ja vittu kun tekisi mieli kuristaa kaikki saatanan kermaperseet joilla mikään ei ole hyvin ja kaikki on muiden vikaa. Se on helppoa valvoa 1.500 ihmisen joukossa ettei "ketään tanssi juomalasi kädessä" tai "joku polttaa tupakkaa väärässä paikassa" tai etsiä pitkää mustaa takkia jonka paviaanit narikassa ovat hävittäneet mikä löydettäessä onkin lyhyt ja valkoinen!!! Todennäköisesti te kitisijät ootte just niitä tyyppejä joita on koulukiusattu ja joudutte vieläkin kulkemaan hieman nurkkia pisin... Ehkä naurettavin threadi ikinä! P.S. kaikille hieman paremmille akateemisille tiedoksi, en oo amisjätkä

loistavaa tektiä, olet varmaan unelmatyötekijä.
PS. Ammatinvalintakysymys
:eek:

Tämä nyt yleisesti. Jotenkin tuntuu että suomalaiset ovat suhteellisen huonoja asiakapalvelutilanteissa, poikkeuksiakin on mutta hieman maailmaa matkusteltuani ero on mielestäni aika huima jos vertaa esim. Thaimaata, jenkkejä...

Tämä nyt yleisesti. Jotenkin tuntuu että suomalaiset ovat suhteellisen huonoja asiakapalvelutilanteissa, poikkeuksiakin on mutta hieman maailmaa matkusteltuani ero on mielestäni aika huima jos vertaa esim. Thaimaata, jenkkejä...

Joo, tämä on ihan totta. Mutta veikkaisin että suomalaiset ovat keskivertoystävällisiä asiakaspalvelijoita, jos muualle verrataan. Ja varmasti keskivertoa rehellisempiä. Se on melko tärkeää.
Tylyintä asiakapalvelua saanut Tunisiassa. Kun ei feikkikengät ylihintaan kelvannut kuului perään "scheisse tourist". Samaa meininkiä jos ei halunnut tyhjään discoon. Tällaista sentään ei Suomessa kohtaa. Jopa virallisessa pankissa heitettiin Visa lattialle, aivan helvetin käsittämätöntä.

Joo, tämä on ihan totta. Mutta veikkaisin että suomalaiset ovat keskivertoystävällisiä asiakaspalvelijoita, jos muualle verrataan. Ja varmasti keskivertoa rehellisempiä. Se on melko tärkeää.
Tylyintä asiakapalvelua saanut Tunisiassa. Kun ei feikkikengät ylihintaan kelvannut kuului perään "scheisse tourist". Samaa meininkiä jos ei halunnut tyhjään discoon. Tällaista sentään ei Suomessa kohtaa. Jopa virallisessa pankissa heitettiin Visa lattialle, aivan helvetin käsittämätöntä.

Ei saatana, toi oli hyvä.

Periaatteessa oon ihan samaa mieltä, mutta käyttäisin kuitenkin eri termejä:) Ihmisiä ne asiakaspalvelijatkin ovat. Niitten pitää ettiä sulle parhaat ratkasut ja palvella viimesen päälle tietenkin. Mutta Juoksupoika nimike on vähän ihmisarvoa alentavaa kyllä...

No ehkä juoksupoika oli vähän liikaa :nolo: Tajusit kuitenkin mitä hain.

Hyvä esimerkki on mun tän päiväinen keissi ku en ollu kovin tyytyväinen erään yrityksen työntekijän palveluun ja tuotteen viivästymiseen niin soitin lopulta suoraan firman johtajalle ja esitin asiani asiallisesti, mut tiukasti. Meni ehkä kakskyt minuuttia kunnes ko henkilö soittaa. Oli ihan eri ääni kellossa, hyvä ettei kieli tullu puhelinlankoja pitkin lipoo mun persettä. Ja aikataulukin muuttui kahdesta viikosta yhteen :)

Suu auki vaan rohkeesti jos palvelu ei tyydytä.

Se et jos joku marttyyri welhon- palvelutiskillä pahoittaa mielensä ku sille avautuu ei paljoa paina. Se kuuluu työhön.

Vaikka provikka ammatissa olen niin voisit jäädä ilman palvelua..tollanen asenne näkyy aika helposti :jahas:

Toinen vaihtoehto olis et saisit hirveetä paskaa vielä hirveemmällä ylihinnalla :lol2:

Itseasiassa koen saavani yleisesti ottaen ihan hyvää palvelua :thumbs:

Inarin ja Ivalon välillä on joku leiriytymisalue. En ihan tarkalleen muista mikä mesta se oli mutta erittäin törkeetä käytöstä. Lähdin sitten kävelemään kun tiskin takana tuntu olevan semmonen fiilis että "älä tule tänne.. tänne ei haluta asiakkaita".

PowerComputers Oulu

Soitin äsken työharjoittelupaikasta ja keskustelu meni suurinpiirtein näin:
"Se on **** **** moro. Semmosella asialla soittelen, kun oon datanomiopiskelija ja pitäisi työharjoittelupaikkaa saada, niin oisko teillä paikkoja?"
Koko ajan vastannut henkilö mussuttaa jotain safkaa naamaan
"Joooooooooooooooooooooooooo ei kyllä oo, kiitos hei" ja luuri korvaan

Siis ei vittu, jos ei oo paikkaa niin vois senkin sentään nätimmin koittaa sanoa eikä pistää luuria korvaan :D Alkoi kyllä vituttaan tuo käyttäytyminen, noh uutta paikkaa alle.

PowerComputers Oulu

Soitin äsken työharjoittelupaikasta ja keskustelu meni suurinpiirtein näin:
"Se on **** **** moro. Semmosella asialla soittelen, kun oon datanomiopiskelija ja pitäisi työharjoittelupaikkaa saada, niin oisko teillä paikkoja?"
Koko ajan vastannut henkilö mussuttaa jotain safkaa naamaan
"Joooooooooooooooooooooooooo ei kyllä oo, kiitos hei" ja luuri korvaan

Siis ei vittu, jos ei oo paikkaa niin vois senkin sentään nätimmin koittaa sanoa eikä pistää luuria korvaan :D Alkoi kyllä vituttaan tuo käyttäytyminen, noh uutta paikkaa alle.
Noinniinku kaupankäyntitilanteessa tuolta saa hyvää palvelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom