Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
IsoDino sanoi:Mitä vittua sää niinku tuut tänne nääs täriseen?
Tikari sanoi:Pärvöttää= purkaa ommel
Taitaa olla myös minun vanha kotikaupunkini... Jännä juttu muuten että ko. kaupungin murre ei oikeastaan samaistu mihinkään sen ympärillä olevien kaupunkien murteisiin, vaikka se kuntaseitsikko on kuitenkin suht pieni alue.vilma-liina sanoi:min = minun (tätä käytetään kyllä enimmäkseen vanhan kotikaupungin naapurikaupungissa, ja sieltä kotoisin oleva P-P Petelius viljeli tätä usein sketseissään)
Tässähän vois samalla myös veikkailla, mistä suunnalta kyseiset murrehirviöt on lähtöisin?
Hyvin todennäköisesti onSinpusher sanoi:Taitaa olla myös minun vanha kotikaupunkini... Jännä juttu muuten että ko. kaupungin murre ei oikeastaan samaistu mihinkään sen ympärillä olevien kaupunkien murteisiin, vaikka se kuntaseitsikko on kuitenkin suht pieni alue.
Juurikin näin!vilma-liina sanoi:Hyvin todennäköisesti on
Ja toinen jännä juttu on se, että jostain syystä pystyn puheen perusteella vieläkin erottamaan, kun on mistäkin kyseisen kuntaseitsikon kaupungista tai kunnasta. Esim. siellä kuuluisassa jalkapallo kyläpahasessa puhutaan niin kummallisesti, että sen erottaa heti. Käytännön esimerkki; sana "tervetuloa" lausutaan siellä täsmälleen niinkuin se kirjoitetaan, kun taas normaalissa puheessa tuo keskimmäinen t kahdentuu.
Viivi sanoi:kaik rahat ment jo pansaaseen= kaikki rahat menivät jo bensaan