"Muodonmuutos"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Christa
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
No päätavoite on läskin hävittäminen pienten lihasten päältä ja kehdata vuosien tauon jälkeen mennä kesällä yleiselle uimarannalle bikineissä häpeämättä. Ja jos huhtikuussa kultsan katsomossa olis 60 kg neitokainen. Siitä eteenpäin säilyttää se ja ensi syksynä miettiä nousisko lavalle sit keväällä :thumbs:
Lähin tavoite on saada vyötärö esille. Pieniä merkkejä jo siitä, missä kohtaa se on joskus ollut. Ensikuussa saan jo varmaan kumartaa vyötärölleni :worship:

Salille ei paljon muita tavoitteita, kuin et sais laiskuutensa takia menetetyt pakarat ja takareidet takaisin. Olkapäät on toinen alue mihin voisin ottaa lisää. Tosin kun toi silavakerros ohenee, niin voi ilmetä puutteita joita ei huomaa tän fläsän alta.

Mulla on KELAn ruokavalio-ohjelma micro-nutrika, joka laskee kaloreiden lisäksi vitamiinit ja hivenaineet, et niitä tulee riittävästi. Rasvamittaan varmaan kerran kuussa, et näkee, mistä se paino on lähteny.

Aikaisemmat dieetit ollu tosi rajuja ja loppuneet omaan mahdottomuuteensa. Likka ollu niin kiukkunen ettei kukaan uskaltanu tulla lähelle. Kerran yksi ystävä oli marmattanut poikaystävälleen, jostai mitä olin tehnyt/jättäny tekemättä. Poikaystävä käskeny sanomaan mulle siitä johon neito:"ei sille voi mitään sanoo, ku se on TAAS dieetillä" :curs:

Olen laiskat vuodet ollu melko hiilarikammoinen. Nyt lisään niitä voinnin mukaan. Tänään eka aamupuuro kera raejuuston, ananaksen ja lesitiinin varmaan viiden vuoden tauon jälkeen.

En aikaisemmin ole syönyt mitään aamupatikan ja ruokkispyöräilyn välissä. Eilen sitten söin ja ai että polkimet sai kyytiä :whip:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
minäkin olen vielä mukana :) Tosin vaan lenkkeilijänä =/ Fläsä on kivasti alkanu lähtee, tosin myös vähän lihastakin.. En malta millään odottaa että pääsen taas salille reenaamaan :)

HUOM. En jaksa osallistua nyt tähän keskusteluun sen enempää, mutta sanon vaan että kisakunto EI OLE TERVEELLINEN KUNTO eikä sitä ole tarkoitus edes pitää. Vaikka kisaajat tuskastelevat kisan jälkeen painonnoususta (nimim. 3 viikkoa kisoista ja +7kg) niin jokainen kisaaja myös tajuaa, että se kunto on kisapäivän kunto ja sillä hyvä. Kun kropasta on vedetty nesteet pois, tehty aerobista järjettömiä määriä viikkotolkulla yms. ja rasvaprosentti on niissä lukemissa että kuukautisia voi odotella vasta kuukausien kuluttua... niin kai sen järkikin sanoo, ettei se ole naisen vartalolle luontainen olotila. Body-lehden, ulkomaisten fitnesslehtien jne. kuvaukset otetaan aina kun naiset on kisakunnossa. Harva (varsinkaan kehitystä haluava) treenaaja pystyy ylläpitämään vastaavaa kuntoa läpi vuoden. Toki superlahjakkaat ja geneettisesti onnekkaat ovat asia erikseen.

Nana, sinuna miettisin nyt ensimmäisenä, että millaista elämää sinä haluat elää. Tee elämänmuutos, ei mitään pikakuntokuureja - eikö tarkotus ole olla hyvässä kunnossa kaiken ikää kunhan siihen pääset. Ylipäätään, jos jatkat tuota tahtia jo alkuvaiheessa, niin millä kiristät menoa myöhemmin, jotta rasvanpoltto pysyy käynnissä?

edit: Jos dieetin mukana lähtee lihakset, niin silloin dieetti on pielessä. Kaloreita ylöspäin ja proteiinia lisää, ei mitään kitukuureja joilla ei pysy hengissä kuin hiiret. Mitä lähempänä dieettiruokavalio on sellaista ruokavaliota jota voit kuvitella noudattavasi vaikka loppuelämän, sen helpompi hallita painoa kun on aika palata normaalikuvioihin!

HUOM. En jaksa osallistua nyt tähän keskusteluun sen enempää, mutta sanon vaan että kisakunto EI OLE TERVEELLINEN KUNTO eikä sitä ole tarkoitus edes pitää. Vaikka kisaajat tuskastelevat kisan jälkeen painonnoususta (nimim. 2 viikkoa kisoista ja +7kg) niin jokainen kisaaja myös tajuaa, että se kunto on kisapäivän kunto ja sillä hyvä. Kun kropasta on vedetty nesteet pois, tehty aerobista järjettömiä määriä viikkotolkulla yms. ja rasvaprosentti on niissä lukemissa että kuukautisia voi odotella vasta kuukausien kuluttua... niin kai sen järkikin sanoo, ettei se ole naisen vartalolle luontainen olotila. Body-lehden, ulkomaisten fitnesslehtien jne. kuvaukset otetaan aina kun naiset on kisakunnossa. Harva (varsinkaan kehitystä haluava) treenaaja pystyy ylläpitämään vastaavaa kuntoa läpi vuoden. Toki superlahjakkaat ja geneettisesti onnekkaat ovat asia erikseen.

Nana, sinuna miettisin nyt ensimmäisenä, että millaista elämää sinä haluat elää. Tee elämänmuutos, ei mitään pikakuntokuureja - eikö tarkotus ole olla hyvässä kunnossa kaiken ikää kunhan siihen pääset. Ylipäätään, jos jatkat tuota tahtia jo alkuvaiheessa, niin millä kiristät menoa myöhemmin, jotta rasvanpoltto pysyy käynnissä?

edit: Jos dieetin mukana lähtee lihakset, niin silloin dieetti on pielessä. Kaloreita ylöspäin ja proteiinia lisää, ei mitään kitukuureja joilla ei pysy hengissä kuin hiiret. Mitä lähempänä dieettiruokavalio on sellaista ruokavaliota jota voit kuvitella noudattavasi vaikka loppuelämän, sen helpompi hallita painoa kun on aika palata normaalikuvioihin!

Tuo on mullakin käynyt joskus mielessä että miltähän fitnessharrastajat/-ammattilaiset näyttää offilla. Itse en ainakaan haluaisi lihoa 20 kiloa että saisin pari kiloa lihasta.

Ja kiva Faidra kun kävit kommentoimassa! Siksi täällä kirjotellaankin että saadaan palautetta ja tietoa omasta kokemuksesta, jota esim. sulta jo löytyy! Musta ainakin on ollut tosi innostavaa seurata täällä sun edistymistä ja kisailua. :)

Ei kisaajat nyt mitään rasvapalloja offilla ole, ainakaan kovin monet. :lol2: Eikä kenenkään todellakaan tarvitse lihoa 20 kiloa saadakseen vähän lihasta! Nainen kyllä pystyy sitä lihasmassaa rakentamaan ilman mitään jumalattomia bulkkikausia. Ei se ole päällekään kovin terveellistä... nimimerkillä kokemusta on.

Korhosen Satu on mielestäni mainio esimerkki siitä, miten vetävän näköinen fitnesskissa kisaaja voi olla offillakin. ;) Sorry Satu.. hehe. Ei vaan, ihannehan olisi että paino muuttuuu 10-15% kisapainosta. Toisin sanoen mulle tämä 7kg joka nyt on tullut (toki suureksi osaksi nestettä, mutta kyllä tuollaiseen painomäärään jo väkisinkin rasvaakin mahtuu) alkaa olla se maksimi mitä mun pitäisi tässä offilla edes kerätä. Mielenrauhankin kannalta. Katsotaan miten käy, syömisen säännöstelystähän se on kiinni. Toisilla paino vaan nousee helpommin kuin toisilla, oli kisannut tai ei. Toiset pystyy (lähes) kisakuntoa pitämään yllä pitkäänkin, toisilla se häviää parissa viikossa. Mulla painonnousu on melkoinen mysteeri itsellenikin, koska olen laskenut syömisiä ja keskiarvolla 2000kcal/pv paino näköjään vaan nousee koko ajan.

Ja ne ammattilaiset: toiset pysyy timminä, toiset ei. Aika monilla pro-tytöillä se paino ehkä vaihtelee jotain 5kg kisakunnosta. Heillä ero onkin se, että läheskään kaikkien ei tarvitse enää keskittyä siihen lihasmassan rakentamiseen, vaan ennemmin kehon muokkaamiseen. Jos taas halutaan rakentaa lihasmassaa, on oltava ainakin jonkinlaisilla plussakaloreilla, että voi kehittyä. Taannoisella USA:n reissullani satuin kekkereihin, joissa tapasin muutamia tyttöjä jotka olivat juuri saaneet pro-korttinsa. Tässä on tyttöjä offilla vrt. kisakunnossa. Ei ole varmaan vaikea nähdä kuka on kisakunnossa ja ketkä kolme ei. :)

Uh oh, ja mun piti kirjoittaa diplomityötä...

Tähän väliin on ihan pakko laittaa pikkasen :offtopic: (sori:nolo: ), mutta Satu Korhonen on aivan uskomattoman upea ilmestys ihan offillakin. Samaan kuin pääsiskin.:rock:

Jotenkin nuo fitneskisaajat näyttävät "pieniltä" kun silmä on tottunut noihin asuihin, väreihin ja asentoihin. En todellakaan kehtaa vähätellä, lihasta näillä tytöillä on vähintään kaksin-kolminkertaisena se, mitä minä ymmärrän taviksella, enkä itse ole juuri tavista kummempi. Tarkoitan vain, että tuo lihaskunto on kyllä saavutettavissa, jokusen kovaa treenatun vuoden takana kuitenkin, varsinkin kun ottaa huomioon, nämä kehot eivät ole vain massaa, se notkeus ja kehonhallinta..(telinevoimistelu on varsin mielenkiintoista katsottavaa, kokeilkaa joskus) Mutta tuo rasvattomuus, en sano, että näyttää pahalta, sillä se ei ihan pidä paikkaansa, mutta kun olen ihan luonnossa katsellut noin kuivaa naista, olen ollut huolissani syömishäiriöstä.:( Se riittää, että lihakset ovat hahmollaan ja nousevat esille kun niitä sopivasti jännitetään ja kahdenkäden sormet menevät ympäri vain nilkoista ja ranteista.:rolleyes: (numeroina tarkoittaa >38cm)

Tuo micro-nutrica kuulostaa varsin mielenkiintoiselta. Eläinpuolella olen vastaaviin tutustunut, samalla miettien että tälläinen se vasta kertoisi jotain. Ainahan ne on taulukoita, mutta kyllähän hyvää tietoa on.

ps. Eikö kaurapuuro olekin hyvää tavaraa?:D

Nutrica on tosi :thumbs: ohjelma. Just ku se laskee vitamiinit ja hivenaineet. Ei itse tarvi pähkäillä niitä. Siihen voi syöttää omia jauhoja yms. juttuja. Arvatkaa oliko hommaa blondilla kun syötin ton monivitamiinin sinne : purkin kyljessä tiedot per kappale ja nutricaan ne syötetää per 100 g.... :itku: taskulaskin sai riitävästi kyytiä ... Sit kun syötät siihen vaikka oman makaronilaatikon, ni se laskee vitamiinihävikin uunilämmityksestä. Hävikin laskee myös pilkkomisesta, microkuumennuksesta, paistamisesta ja keittämisestä.

Tosta mun "dieetistä". Mulla on toi 60 kg ollu jo varmaan 100 v ollu sellanen maaginen luku. Tiedän kyllä et kun pari kiloakin lähtee, se näkyy tässä metrin hukkapalassa.

En elä mitään fanaattista elämää (vielä). Viime la uppos pizzaa ja valkkaria. Mut hyvällä omallatunnolla, kun viikolla oli ahertanu vaikka välillä ei olis jaksanutkaan. Nyt kun tän viikon pistänyt koneelle safkoja suurin piirtein ja tietoisesti lisänny hiilareita, vointi ollut huomattavasti parempi. Protskut joka pvä yli 150 g,pitäis riittää kun rasvaton paino 50 kg, hiilareita olen etukäteen suunnitellu saman verran, joka päivä menee enemmän ja hyvällä omallatunnolla.

Pakko myöntää, et tänään oli tän viikon eka takkupäivä. Naapurin dobermannin pentu yön hoidassa eli ei pahemmin nukuttu. Valvoinkin yli 23 kun normisti taju kankaalla jo ennen 22. Eli kun kello piippas, tokkurass palauttaa koiraa naapuriin ja takasin punkkaan. Pää aika sumus. Taas toikin "melkein" hyvällä omallatunnolla. Kun huomen aamusta klo 6 aattelin päivittää jalat, ni ihan hyvä antaa niitten levätä. Tänään myös syön enemmän, jotta huomen rauta liikkuu. Täähän liittyy siihen ku haluan isot kintut, kunnon pystyperän ja takareidet :worship:
Huomen sit ehtoosta tunnin patikka. Su olis tiedos likkaporukalla korista. Siitä tulee hauskaa, tosin saa sanoa hyvästi kynsille :itku:

Ma alkaa taas normi eli aamupatikkaa, ruokkisfillaria ja duunin jälkeen punttia. Ke noiden lisäks köpöttelen (1 h) illalla muorille katsoo urheilukavalta lahden kisoja. Nähty jo Lahdessa, mut aina vaan jaksaa tuijotella.

Viikonloppuja tyttöt. Pitäkää lystiä, mie ainakin pidän :thumbs:

Iät ja ajat olen haaveillut painon hinaamista 60 kg:n JA PITÄÄ SE SIINÄ.

Miksi? Mitä väliä sillä on, paljonko painat, kunhan se paino on oikeassa eli lihasten muodossa? Hieman vertailukohtaa antaakseni, olen itse 162 cm ja painan nykyisellään n. 66 kg - ja mahdun mainiosti jopa 38-kokoisiin vaatteisiin.

Kyllähän mie tiiän miten pitäisi oikeaoppisesti toimia, mutta kun olen tällänen on-off tyyppi. Asiat tehdään täysillä tai ei ollenkaan.

Darling, tämä on itseään toteuttava ennustus pahimmasta päästä. Ts. jos päätät, että näin se nyt vaan on, niin eipä se asia siitä muuksi muutukaan ikinä ;)

Viisauden sanoja ovat tytöt ja paljonkin kirjoitelleet, lue ja ota opiksesi, niin hyvä tulee! :thumbs:

Miksi? Mitä väliä sillä on, paljonko painat, kunhan se paino on oikeassa eli lihasten muodossa? Hieman vertailukohtaa antaakseni, olen itse 162 cm ja painan nykyisellään n. 66 kg - ja mahdun mainiosti jopa 38-kokoisiin vaatteisiin.

Tiedän tuonkin. Mut ku elää haaveissa kerran eläessä lavalle nousu, ni ei siellä fitneksen lyhyessä sarjass ole hirveesti 60 kilosia. Painan tuon 10 kg:n rasvoissa eli lähes lavakunnossa >>> eli voi mennä vähän rajumminkin, jos haluun sirontaa itseäni.

Darling, tämä on itseään toteuttava ennustus pahimmasta päästä. Ts. jos päätät, että näin se nyt vaan on, niin eipä se asia siitä muuksi muutukaan ikinä ;)

Olen vähän jääräpää. Eka dieetti aikoinaan oli sellainen et muut kutsu mun aamulenkkiä aamuraahautumiseksi. Hiukset alko lähtee yms. Sit lopetinkin sen enkä noussu lavalle. Siitä varmaan jääny se et ei se mikään tosi rasvanpolttorumba ole jollei kärsi kunnolla :whip:

Yleensä aloitan dieetit parin pvän tyhjennyksellä ja sit alan syömään. Nytkin oli hiukan takkusia ekat viikot kun takki oli tyhjä. alunperin piti alkaa laittaa safkoja koneelle vasta vuoden vaihteessa, mut aloitin jo tällä vkolla. Ihan noita hiilareita laskeakseni ja lisätäkseni. Tuli taas vuosien tauon jälkeen huomattua et ku syöt enemmän >> jaksat enemmän ja pääkin on kunnossa ... ainakin toistaiseksi ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen vähän jääräpää. Eka dieetti aikoinaan oli sellainen et muut kutsu mun aamulenkkiä aamuraahautumiseksi. Hiukset alko lähtee yms. Sit lopetinkin sen enkä noussu lavalle. Siitä varmaan jääny se et ei se mikään tosi rasvanpolttorumba ole jollei kärsi kunnolla.

Ymmärrän kyllä tuon ajatusmaailman, mutta toivottavasti sinä puolestasi ymmärrät sen, että sinun on pyrittävä siitä eroon? Koska mikään, edes hoikkuus ja alle 60 kg:n menevä paino, ei ole sen arvoista, että sen takia kannattaisi uhrata terveytensä ja hyvinvointinsa. Wanaha täti saarnaa taas, mutta "done that, been there, got really the scars to prove it"...!

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
[B]Wanaha täti saarnaa taas,[/B]

... täytän muuten alkuvuodesta 39 eli se siitä vanhuudesta
ja aattele;tähän ikään mennessä ei oo vieläkään oppinu näitä juttuja...tai siis on mut ei noudata oppimaansa.....suutarin lapset kulkee ilman kenkiä :D

^ OK, itsehän toki päätöksesi teet.

Pahoittelen, jos ja kun suhtaudun tähän asiaan nyt ilmeisen huumorintajuttomasti ja tylsästi, mutta aika pitkälti saman kokeneena en vain näe mitään nauramista siinä, että a)syödään väärin ja liian vähän b)liikutaan liikaa (ja väärällä tavalla). Siitä kun ei ihan oikeasti seuraa muuta kuin ikävyyksiä.

Olen myös itse elävä esimerkki siitä, että omasta mielestään toivotonkin tapaus voi päästä eroon tuosta ikävästä kierteestä ja huonoista tavoista, ja muokata elämäntapojaan radikaalisti parempaan suuntaan.

Kaikella hyvällä minä nyt siis tämän sanon, joten toivon, ettet loukkaannu :haart: Särkee vain sydäntä nähdä/kuulla, miten fiksut ja ihanat naiset kiduttavat itseään ihan turhaan. :(

Et kyllä loukkaa millään muotoa :haart:

Toi kolmesti päivässä sykkeen nosto liittyy siihen et sais perusaineenvaihdunnan koholle. Sehän on totta että 4 x vkossa ½ h on parempi kuin kerran vkossa 2 h jumppaa

Minä en taas sitä ymmärrä että "tavoitteena on terve, toimiva kroppa. Pitäsi laihdutta XX kiloa" Sitten pistetään päälle kamala kärsimysten tie rasvanpolttorumba, vaikka maltillisella menolla saisi paljon paremmin tuloksia. Kuitenkin se tavoite on se tärkein, kannattaako sen onnistuminen vaarantaa liioittelemalla. Minä olen voimanostelija ja tavoitteenani on nostaa penkistä vaikkapa 100 kg. Älkääkä yrittäkö väittää että se on mahdotonta :D Voisin lähteä sille tielle, että lisäisin aina vaan väkisin painoja ja penkkaisin joka päivä, kiduttaisin itseäni oikein. Tai sitten voisin aloittaa pikkupainoista, treenata maltillisesti jne. Kummallakahan tavalla pääsen paremmin tavoitteeseeni? Tämän voi mielestäni aivan erinomaisen hyvin soveltaa tuohon rasvanpolttoon. Kannattaako aloittaa järjetön rasvanpolttorumba, jokapäiväisiä juoksulenkkejä ja pikkulintusyömistä vai syödä fiksusti ja liikkua maltillisesti. Kummalla pääsee tavoitteeseen. Veikkaisin että ekalla tavalla hajottaa vain paikkansa ja päänsä, tokasta tavasta tykkää niin pää kuin fysiikkakin. Älyttömyydellä ei saavuta mitään. Sori, jos pahoitin jonkun mielen. Eikä tämä kenellekään ole kohdistettu, ihan tällaista yleistä löpinää...

Rakkat sisaret

Kyl mie ihan kunnol syön. Tänäänkin menee reilusti yli 2000 kcal, kun aamusta tehdään isoja jalkoja (hope so)

Ja eik se nyt aineenvaihduntaa kohota jos syö paljon ja kuntoilee paljon ?

Täällä on todella huolehtivaista porukkaa:haart:

Niin on. Tässä päässä mennään vielä lippu korkeella :rock: Muutaman kk:n päästä tsemppi on tarpeen, kun paino ei tipu ja hiilareita tiputettu.

Nyt tosi jees kun toi alaosasto kiristää = jotain tapahtunu, vaikka paino ei tippunu. Olkapään ja hauiksen alkaa hiukan erottaa pullamössön keskeltä :thumbs:

Nyt ohjelmassa suoraan punkkaan huonosti nukutun yön jälkeen. Aattelin herätä vasta 05.00. Pitäis aloittaa kinttujen kasvatus 06.00

Blondilla ei nettiä himassa eli ehkä vast ma täällä. Ellen sit jumiudu salin koneelle, ku frendi siellä töissä => blondi asuu silloin siellä ..

Eli happy weekendit ladyt :rock:

Kilpasiskoissa on aika heikosti vippejä, mutta mizzim laittoi tuonne kuvaosiolle oman threadin, omaksi vastaukseksi niistä tulosten julkaisusta.:)

Nyt ohjelmassa suoraan punkkaan huonosti nukutun yön jälkeen. Aattelin herätä vasta 05.00. Pitäis aloittaa kinttujen kasvatus 06.00

Suokaa anteeksi iso :offtopic: , mutta tulee mieleen sekä vanha vitsi, että omat työkokemukset aikoinaan.. "Faija sä et usko, kello on puol viisi aamulla, ja mä olen vielä sängyssä!!" Leipuri armeijassa... Tai mie töissä Fazerin konditoriassa, oikeasti luksusta kun töihinmeno oli vasta seittemäksi. Aiemmin oltiin oltu olkapäitä myöten jauhoissa jo puoli kolmelta aamulla. Jauhoallergian myötä asiat tosin muuttu, nyt koisitaan kymmeneen kevyesti, ja se on jo keskipäivää mun kirjoissa. Mutta anteeksi tämä välihuomautusviesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom