"Muodonmuutos"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Christa
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Viisaammat saa antaa ne todelliset neuvot:) , mutta kehotan ottamaan nyt muutaman aloituskuvan hyvässä valaistuksessa, sellaisessa joka saa ne vähätkin lihastenrajat esille. Otat sitten myöhemmin uudet samassa valossa, jotta vertailukelpoisempia, niistä näet tarkemmin sen mitä olet saanut aikaan. Vaikkei sitä peilin edessä tulisi viihdyttyäkään, ei sitä muuten todella hahmoita mitä on saanu aikaan.(nim. tältähän mä mielestäni oon aina näyttäny) Eikä niitä tarvitse näyttää kenellekään, ellei tahdo, mutta jos on kiinnostusta, ni täälähän on palsta meille mimmeillekin.;)

Kuvat on tarkotus räpsiä tässä viikonlopun aikana. Mietin vaan että onnistuuko se? Siis ottaa ite itestä kuvia? Ja vielä takaa? En todellakaan halua alkaa poseeraamaan kenellekään alusvaatteet päällä..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Christa: JOs et ole vielä ehtinyt tutustua kalorilaskuriin,ni käyppäs nyt laskemassa tuon edellä mainitsemasi päivän ruokailut siellä.sitä voi siis ilmaiseksi testata. Saa aika hyvän osviitan vaikka ei ihan tarkkoja lukuja osaisi antakaan,ni voit testailla mitä voi lisätä yms jotta saa päivän kalorimäärät täyteen.:)

Särähti korvaan tuo "painot on nousseet joissakin liikkeissä". Tarkoitatko siis koko "treeniuraasi"? Eiköhän painojen olisi pitänyt nousta joka liikkeessä, ja moneen kertaan. Oletko vaihtanut treeniohjelmaa säännöllisesti?

Unohda tuo "jaloissa en ole nostanut treenipainoja kun ne on isommat jo muutenkin". Jalkatreeni on kaiken a ja o. Ei ole mitään järkeä yrittää treenata osaa kropasta kovaa ja jättää osa huningolle.

Syömäsi kalorimäärät kuulostivat kovin vähäisiltä, jos treenaat noin paljon.

Ehdotan, että alat syödä enemmän, hommaat uuden ohjelman (vaihtelu virkistää) ja keskityt ainakin kolme kuukautta treenaamaan räkä poskella ja unohdat sen, miltä kroppasi näyttää/miltä haluat sen näyttävän. Ainakin minusta tuntuu, että jos ajattelee "pimpelipompeli, nyt muutetaan päärynvartaloa tiimalasiksi" se vain vie treenistä energiaa ja intensiteettiä. Asenteella treenaaminen tuo paljon parempia tuloksia. (tämä on siis ihan minun omaa henkilökohtaista ideologiaani jolla ei ole mitään järkiperusteita).

EDIT: mittojen perusteella löllöä kropassasi on luultavasti sen verran vähän, että sinuna keskittyisin vain treeniin ja riittävään syömiseen ja unohtaisin kiristelyt -saatat huomata "kiinteytyneesi" vahingossa, tai sitten tuo asia menettää merkityksensä kun tähtäät silmät kiiluen aina vain isompiin painoihin. ;)

Tuli treeniohjelmaasi uudelleen lukiessa sellainen olo, että ehkä sinun pitäisi palata perusasioihin. Eli vähennät radikaalisti liikkeiden määrää, teet perusliikkeitä (unohda ne lähentäjät ja loitontajat), ja voisit jopa vähän aikaa käydä puntilla vain kaksi kertaa viikossa, niin jaksaisit treenata intensiivisemmin.

Tuo treeniehdotus on mielenkiintoinen. Löysin tuolta hyvän 2-jakoisen ohjelmankin. Lisäksi voisin kai käydä jossain jumpassa/tanssissa ja syvävenyttelyssä? Ja ehkä lenkillä? Eli 5 treeniä viikossa.

Viimeksi muokattu:
Christa: JOs et ole vielä ehtinyt tutustua kalorilaskuriin,ni käyppäs nyt laskemassa tuon edellä mainitsemasi päivän ruokailut siellä.sitä voi siis ilmaiseksi testata. Saa aika hyvän osviitan vaikka ei ihan tarkkoja lukuja osaisi antakaan,ni voit testailla mitä voi lisätä yms jotta saa päivän kalorimäärät täyteen.:)

2000 kcal! Laskurit on tuttuja, on näitä jo tullut laskettua. :)

Tuosta vyötäröstä vielä sen verran, että itse vyötärönkohdan kapeus/leveys on pitkälti geneettistä. MUTTA: jokainen meistä pystyy rakentamaan lihasta hartioihinsa/selkäänsä sekä alakroppaansa, ja näin luodaan ikäänkuin mielikuva kapeammasta vyötäröstä.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää että pitäisi syödä enemmän!?!? Mulla on niin pallo-olo ja teen raskaustestejäkin kun maha pullottaa. Aamulla mahaa voi vielä sillai tökkiä mutta illalla ei kun se on niin täysi..

Tottakai maha "pullottaa" illalla enemmän kuin aamulla, sehän on ihan luonnollista, kun kerran ruokaa päivän aikana syödään. Mutta jos tuo turvotus on todella häiritsevää, niin onko esim. ruoka-aineallergian tms. mahdollisuus suljettu pois?

Nii ja sitä kelailin et onko nyt sit ekana tavoite saada yläkroppaan lisää lihaa ja joskus sit diettaa tms. Jos näin on ni ne kalorit kannattaa nostaa ja treenata lujaa,tuolla jo aiemmin taidettiin mainita sekin.

Ite meinasin nyt ainakin talven yli vetää sillä linjalla ja ehkä yrittää keväällä pikkasen puottaa painoa jotta näkyis onko sitä mitään saanu aikaan (nyt jo vuoden verran yrittänyt lujaa treenata)... Ja ku oon välillä tarkkaan kattonu pelistä itteeni ni saattaa olla jo tapahtunut jotain,mutta kuten jo siitäkin sanottiin että omalle peilikuvalle tulee sokeaksi!!!

Aikkuli, veikkaan että core-liikkeillä tarkoitetaan esim. Pilateksessa tehtäviä syvien vatsalihasten liikkeitä.

Juuri näin. Ei liikkeitä, joilla vahvistetaan keskivartalon "lihaskorsettia". Kannattaa lainata joku kirja, missä on selitetty ihmisen lihaksistoa yksityiskohtaisesti, nuo vatsa-, kylki- ja selkälihakset kietoutuvat yhteen vallan ihmeellisellä tavalla, ja niitä treenaamalla voi saada paljon aikaiseksi. Monet ihmiset tuntuvat vielä nykyäänkin luulevan, että riittää kun tekee vatsalle rutistuksia ja sitten selälle jotain muuta, mutta asia ei ole niin yksinkertainen. Kaikkia ihmisen lihaksia ei pysty treenamaan painoharjoittelunomaisesti, ja juuri ne lihakset ovat niitä tärkeitä ryhdin kannalta.

EDIT: jumppa/tanssi ja syvävenyttely kuulostavat hyviltä lisiltä liikuntaohjelmaan.

Joo täytynee lukaista jotain "korsettiin" liittyvää, ja tehdä sit vatsojen paikalla jotain pilates-tyyppistä. Vaikka suhtaudun vähän skeptisesti siihen, vaikuttaaks semmonen kuitenkaan, ku on mulla jokseenkin littee maha. Riippuu tietty mihin vertaa! Tarkoitan, että mielenkiintoista, mitä kaikkea mun vartalon on edes mahdollista saavuttaa. Maha kyllä litistyy, kun jännitän vatsalihaksia. Niinpä voisin kuvitella, että parantamalla jotain (hämäriä :D ) syviä vatsalihaksia, vois vatsa olla vetäytyneempi...

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Alkuperäisessä viestissä haikailtiin litteää vatsaa... Mun mielestä "fitness-kroppa" ei välttämättä tarkoita mitenkään tosilitteää vatsaa. Itsellä ainakin joskus laihana parikybäsenä oli tosi litteä masu, ei ollut läskiä, mutta ei lihaksiakaan. Nyt kun vatsalihaksia alkaa vihdoin ja viimein olla (heh, olen todella laiska treenaamaan niitä), niin vatsalihakset selvästi "pullottaa", mutta visuaalinen vaikutelma on kuitenkin paljon hoikempi ja ryhdikkäämpi kuin litteävatsaisena teininä.

Haaste

Heippa Christa. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin olevani sun "kohtalotoveri".. Oon samankokoinen (täysin!) ja saman verran ja samanlainen treenitausta.. Ja tavoitekin sama.. Oon yrittäny ottaa itteäni niskasta kiinni mut aina karkkipussi vie voiton ja salilla "vanhoilla tutuilla painoilla" on helpompi treenata kun että laittaisi lisää.. :( Ajattelinkin ehdottaa sulle sellaista pienimuotoista 'kisaa' jos saisi siitä motivaatiota.. Eli alkumitat ym. kehiin ja sitten esim. joulukuussa seuraava tsekkaus mitoista, treenin kulusta ym.. Olisi ihan pakko treenata täysillä.. Mille kuulostaisi? :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kuvat on tarkotus räpsiä tässä viikonlopun aikana. Mietin vaan että onnistuuko se? Siis ottaa ite itestä kuvia? Ja vielä takaa? En todellakaan halua alkaa poseeraamaan kenellekään alusvaatteet päällä..

Mikäli käytettävissä on digikamera ja vielä jalusta, pöydän yms. kanssa enemmän järjestelykysymys, ni kyllä se onnistuu. Eriasia kuinka hyvin.:D Oon kokeillu. Ensin valitset sopivan paikan johon tähtäät kameran. Sitten kuivaharjoittelet peilin edessä mieleisesi asennot. Koetat sovittaa itsesi oikeassa asennossa kameran näyttöön. Sitten käyt näppäämässä kameran päälle ajastimella, kipität kameran eteen.. Saat todennäköisesti toistaa tämän muutamaan kertaan ennenkuin a) olet todella kokonaan kuvassa b) asentosi on se mitä oletit.:rolleyes: Ota reilusti niitä kuvia hieman asentoa vaihdellen, vasta koneen näytöllä tiedät miltä todella ne näyttävät. :thumbs:

Sitten kun katselet niitä kuvia, poista koneella epäonnistuneimmat otokset. Muista, että myös valon laatu vaikuttaa kuvatessa paljon, kuvista voi saada todellisuutta masentavammankin kuvan. Itsellä on koneenkätköissä todella löysiä ja nesteisiä kuvia, mutta oikealla asenteella tämä pelleily (yksin huoneessa kameran kera ja verhot tiukasti suljettuna) oli hupaisaa. :lol2: Se syvin idea oli kuitenkin se, että pystyy katsomaan itseään kokonaisuutena ja ikäänkuin ulkopuolisen silmin.Varsinkin pohkeista huomasin sen kuinka kuvakulma vääristää, nehän oli kuvissa pienet!

Pienellä salilla jossa käyn, on todella positiivista palautetta antavat peilit, sillä valo on jotenkin sopivaa muodostamaan herkästi niitä varjoja/valon vaihteluita jotka tuovat lihaksia esille.:evil:

Heippa Christa. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin olevani sun "kohtalotoveri".. Oon samankokoinen (täysin!) ja saman verran ja samanlainen treenitausta.. Ja tavoitekin sama.. Oon yrittäny ottaa itteäni niskasta kiinni mut aina karkkipussi vie voiton ja salilla "vanhoilla tutuilla painoilla" on helpompi treenata kun että laittaisi lisää.. :( Ajattelinkin ehdottaa sulle sellaista pienimuotoista 'kisaa' jos saisi siitä motivaatiota.. Eli alkumitat ym. kehiin ja sitten esim. joulukuussa seuraava tsekkaus mitoista, treenin kulusta ym.. Olisi ihan pakko treenata täysillä.. Mille kuulostaisi? :)

No helkkari! :hyper: Kyllä mulle haaste passaa! Kaksin aina kivempi! Ollaan vielä saman ikäisiäkin.. :D Mulla on tuo tavoite vielä epäselvä. Kun tuota läskiä on vuoden aikana kertynyt vpr-alueelle niin, että käytän mieluiten jumppahousuja koko ajan. Mukavasti joustavat eli helppo huijata itseä. Farkut varmaan on vaan kutistunut pesussa.. :rolleyes: Eli jos nyt alan laihduttamaan niin lihakset ei tietenkään kasva. Tai voinhan tehdä niinkin että unohdan laihduttamisen, treenaan vaan kovaa ja syön 90% oikein niin ne läskit sulaa siinä samalla pikkuhiljaa kun lihakset toivottavasti kasvaa.. Keväällä voi sitten yrittää kiristellä jos siltä tuntuu, että kehtaa laittaa biksut päälle. :D Juu, näin tehdään. Mites me nyt edetään.. pitäiskö meidän meiliä vai..? Eikös tuolta profiilista pystynyt laittamaan s-postia..

Pidetäänkös tämä kisa kahdenkeskisenä vai julkisena punttimimmeille..?? Täältä saisi varmaan tsemppiä ja vinkkejä.. :)

Mahtuisikos vielä kolmas 157/55 "kisaan" mukaan? Miten sattuikin! :D Olen tosin vähän vanhempi, mutta ei kai tuo haittaa (ainakaan mua). Sais varmasti niin paljon lisätsemppiä jos kimpassa timmiydyttäis. :whip: Mun puolesta voidaan olla täällä julkisestikin, vois tosiaan saada vinkkejä, vai? Mullakin on aika samantyyppinen tausta eli säännöllistä liikuntaa paljon taustalla ja ruokailut melko hyvin kohdillaan, mutta koskaan en ole treenannut salilla kovaa. En ole ihan niin selkeä päärynä, mutta mullakin alakroppa kehittyy paljon paremmin ja esim. olkapäät on aivan surkeat. Eilen alkoi projekti ja otin aloituskuvat itse itsestäni juuri noin kuin tuolla edellä kerrotaan. Kieltämättä hupaisaa hommaa! Lähtökohta ei ole ihan toivoton eli lihastakin on, mutta paljon myös fläsää. Tavoitteena on hyvä olo ja kunto ja samalla tiivistyminen. Salitreeni on nyt ykkösenä ja alan nostaa väkisin treenipainoja niin kuin täällä on puhuttu. Ajanpuutteen vuoksi teen koko kropan 2x viikossa. Lisäksi tulee kolme tanssi/aerobic tuntia ja hyötyliikuntaa pyörällä n. 5h/viikko. Joskus käyn lenkillä (kävelyä+ylämäkispurtteja).

Tervetuloa mukaan! Pitäisi kehitellä säännöt, vertailu tavat ym. yhdessä. Otin tänään kuvat itsestäni, mutta en ehkä kehtaa niitä julkisesti esitellä.. eli olisiko vertailu niin että kaikki mittaa samasta kohdasta itsensä tms.. ja toki treenipainot vertailuun..? Ja sovitaan joku väli tsekkaus päivämäärä jne..

Mahtuuhan tänne, tervetuloa Pikkuelina!
Joo, eli mittoja ja treenipainoja kehiin. Mun pitää saada nuo kuvat mahdollisimman pian otettua. Sitä enne täytyy ostaa vaan se kamera ja opetella sen käyttöä... :rolleyes: Kuulumisiahan voitais vaihdella vaikka päivittäin/viikottain ja mittoja harvemmin.

Turvotuksesta

Minulla oli aiemmin vatsa lähes aina kovaksi palloksi turvonnut. Nykyään olen vähentänyt leipää, pastaa, riisiä ja tarkkaillut, millaisten syömisten jälkeen vatsa turpoaa. Valkoiset jauhot ja runsaasti maitoa sis. tuotteet turvottavat helposti minun vatsaani. Ruoka-allergiaa minulla ei siis ole. Aamupuuron jälkeen vatsa ei kuitenkaan ole turvonnut ja nykyään muutenkin vatsa on turvonnut palloksi huomattavasti harvemmin kuin aiemmin.
Kun vatsa turpoaa palloksi, kannattaa miettiä, mitä on syönyt ja mikä on saattanut turvottaa.

Minulla oli aiemmin vatsa lähes aina kovaksi palloksi turvonnut. Nykyään olen vähentänyt leipää, pastaa, riisiä ja tarkkaillut, millaisten syömisten jälkeen vatsa turpoaa. Valkoiset jauhot ja runsaasti maitoa sis. tuotteet turvottavat helposti minun vatsaani. Ruoka-allergiaa minulla ei siis ole. Aamupuuron jälkeen vatsa ei kuitenkaan ole turvonnut ja nykyään muutenkin vatsa on turvonnut palloksi huomattavasti harvemmin kuin aiemmin.
Kun vatsa turpoaa palloksi, kannattaa miettiä, mitä on syönyt ja mikä on saattanut turvottaa.

En tietääkseni ole allerginen millekään. Vatsa ei ainakaan ole kipeä eikä löysällä, paremminkin toisin päin. Vaaleaa leipää, muroja, makaronia ja riisiä en syö juuri koskaan. Aamupuuron jälkeen ei mullakaan vielä ole turvotusta. Muutenkin tuntuu että puuro on melkein ainoa ruoka josta ei tule mahaan sellaista kummallista tunnetta. Mietin maitotuotteiden jättämistä kokonaan mutta mistäs sitten proteiineja? Syön aina puuron kans vähälaktoosista raejuustoa, rahkakin on hylaa. Juustot on laktoosittomia. Maitoa käytän vain puuron ja kahviin eli noin 2dl päivässä. Itse luulen että turvotusta aiheuttaa etenkin iltaisin se, että syön illalla niin paljon (enemmän kuin päivällä) ja usein vielä kymmenen jälkeen, jolloi ruuansulatus ei enää toimi niin tehokkaasti. Ja tietenkin sokeri turvottaa, sen huomasi taas la-iltana kun söin karkkia. Ensin olin syönyt ruokaa ison annoksen ja siihen vielä ne karkit päälle.. joku ei varmaan olisi uskonut jos olisin väittänyt etten ole raskaana!

Kokeilen nyt sellasta että en syö 22:n jälkeen mitään. Ne hiilaritkin ois illalla varmaan hyvä jättää pois? Eilen illalla söin rahkaa 200g, jogurttia 150g, 100g marjoja ja muutaman digestivekeksin maidon kera...

No helkkari! :hyper: Kyllä mulle haaste passaa! Kaksin aina kivempi! Ollaan vielä saman ikäisiäkin.. :D

No musta rupee tuntuun siltä ettei sitä olekaan kovin uniikki.:lol2: Näiden pituus-paino-ikä+pakkis&vähän treenitaustaa määreiden sisään mäkin meinaan mahdun.. Keväällä-kesällä olin mukavalla dieetillä, joka katkes eräällä leirillä olosuhteiden pakosta ja jatkui siinä sitten syöden jokapäivä jäätelöä reilusti:D

Saanko mä hengailla teidän mukana?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom