"Muodonmuutos"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Christa
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Mukaan vaan mizzim!

Mä en vaan jaksa vielä aloittaa, masentaa ja masennun entisestään jos en pysty treenaamaan ja syömään oikein. Nyt tärkeintä saada mieli piristymään ja asiat jotenkin järjestykseen..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Voi ei, Christa, mikä sua niin masentaa? :( Tietystikään en sun tilannetta tunne, mutta ainakin mulla liikkuminen on aina ollut hyvää lääkettä kausittaiseen alakuloon. Tekisit nyt aluks vaan sitä mistä tykkäät eniten, kävelet/pyöräilet kirpeessä syyssäässä, käyt salilla tekemässä lempiliikkeitä tms. Eihän sun tarvii ruveta heti satasella repimään vaikka nyt alottaisitkin? Vaan ihan omaan tahtiin. Ei meidän tarvitse täällä hampaat irvessä kisailla toinen toista vastaan vaan kukin itse itseä vastaan ja oltais ennemminkin "vertaistukiryhmä". :) Mun mielestä noitten "sääntöjenkään" ei ehkä tarviis olla niin tiukkapiposet. Tai siis valokuvista sen kehityksen näkis kai parhaiten (lisää lihaa plussaa, kiristyminen myös plussaa, mutta tämä pitää arvioida myös oman tavoitteen mukaan, eiks?), mut mä en oikein haluais esitellä omiani täällä. Mitat ei kerro mitä ne sentit ja kilot sisällään pitää eli eivät ole täysin vertailukelposia… hmmm. Mutta jos kukin itse kuvailisi edistymistään, mittojen muuttumista, fiilistä, reenipainojen nousua, jne? Tää on vaan mun ehdotus, saa mieluusti keksiä paremmatkin säännöt. :D

Mukaan vaan mizzim!

Mä en vaan jaksa vielä aloittaa, masentaa ja masennun entisestään jos en pysty treenaamaan ja syömään oikein. Nyt tärkeintä saada mieli piristymään ja asiat jotenkin järjestykseen..

Tietysti mun on vähän paha sanoa, mä tykkään seitistä,kalukkunasta ja kasviksista.. syödä "oikein" tai siis ainakin siihen suuntaan. Et miten noi kaks muka eroo toisistaan? Siis terveellisesti syöminen tarkoittaa sitä, musta, että kerää sen hyvän rungon: Reilusti kasviksia, vaikka se ½kg näin pohjaksi, sekä tarpeen mukaan hitaita hiilareita, siihen hyvälaatusta protskua, kaadetaan päälle rypsäriä ja varmuuden vuoks multitabsi. Nautitaan runsaan veden kanssa kolmen-neljän tunnin välein.. Ja mitä sitten jos siihen päälle syö välillä jäätelöä, leivoksia tai irtokarkkeja? Mehän ei mitään veristä kisaa oteta!!

Sen voin kyllä omalta kohdaltanikin sanoo, et masentaa jos laittaa hienot tavoitteet eikä pääse niihin. Mut olen myös huomannu, et oon äksy jos en saa tarpeeksi usein syötyä, tilannetta vaikeuttaa se jos koettaa paikata usein jollain "normaalilla pikaruualla".

Treeneihin sitä tarvis suunnilleen personaltrainerin, jonka kaa on yhtenäiset tavoitteet:rolleyes:

Niin että jos se on mielestäni mukavaa se mitä tavoittelen, ni miksi se ei onnistu? Noh, kun se jostain lipee, lähtee rytinällä alas. (Kierre)Jos ei mikään kiinnosta, ei myöskään nuo ja jos noista tärkeistä asioista ei pidä huolta, ei jaksa kiinnostaa.

Mä voin sanoo alottavani nyt, vaikka ainakin tämä viikko menee treenaamatta, ku olen kunnolla flunssassa, parinviikon päästä pääsee ehkä aloitteleen kevyemmin. Syömisiin vaikuttaa tuo epävakaa budjetti, kuten se, et jos nukut puolipäivää, et tuu syöneeksi kuin 2-3kertaa.

Sitä tarvitsee ihmisiä jotka suunnilleen tietää miltä tilanne tuntuu ja joiden kanssa voi keskustella näistä. Et tule sinäkin nyt jo mukaan ;) .

Kiitoksia sanoistanne Pikkuelina, mizzim ja heesu! Ootte ihania vaikken teitä tunne! :haart: :)

Elämä vaan masentaa. Tää alkoi jo vuosi sitten kun aloitin koulun. Nyt keskeytin sen ja kesätyötki loppui niin tunnen itteni niin turhaksi. Hirveet paineet et pitäis tehdä jotain ja saada tutkinto mutta en vaan nyt pysty. Ja sitten kun täällä neljän seinän sisällä yksin miettii näitä juttuja...:itku:

Oikein syömisellä tarkoitin vaan sitä että saako protskuja tarpeeksi ja jaksaako noudattaa tiukkaa ohjelmaa. Otankin nyt kevyemmin liikunnan ja pakko ottaa syömisenkin suhteen. Oon vuodessa lihonut 7 kiloa ja yhen v***n koulun takia!

Kyllä muakin aluksi kauhistutti tuo mittojen julkinen esittely.. tehdään niin että kaikki kertoo mitä haluaa. Jos haluaa laittaa kuvat tänne niin siitä vaan! :D Tsempataan kuitenkin toisia. Mullekin tuli heti parempi olo kun luin teidän viestejä!

Mullaon sama 'ongelma'.. eli en aina millään ehdi syödä tarpeeksi.. jos nukun pitkään niin mätän aamupuuroa varastoon ison satsin sitte koulussa, kaupungilla, reeneissä, kavereilla ym. ei ehdi syödä eli siinä välissä salaa joku banaani tms.. mut mun tavoitteena on nyt se että saan sapuskaa syötyä yli 1500kcal jolloin lihaksilla olisi mahdollisuus kasvaa.. aloin maanantaina pitää ruokapäiväkirjaa ja huonolle toistaiseksi näyttää.. heti ku jätin herkuttelun vähemmälle en ehdi päivässä saamaan tarpeeksi ravintoa. Eli:

Tavoite numero 1: Syödä yli 1500kcal (sitten lisätä kun edes tuo onistuu)
Tavoite numero 2: Saada lihakset kasvamaan

Kuin teillä konkreettiset tavoitteet "kilpa"sisaret..?? :)

Niin. Tiedän hyvin ettei kaikki ongelmat (mun tai sunkaan), ratkea järkevämmällä syömisellä tai kehitykseen johtavalla treenillä, mutta kyllä se tekee noista muista ahdistavista/rasittavista asioista paljon siedettävämpiä,sen sijaan että tuntuu ettei kestä.

Mulla on tavoitteena kasvaa niin isoksi kuin geenit antaa myöden. Saavuttaa siinä tasapainoinen olemus, notkeutta ja tasapainoa. Enemmänkin kestävä olen aina ollu ku nopea.. Eli voin jatkaa koko ikäni saavuttamatta nimenomaista tavoitettani:D Eli ei oikeastaan mitään konkreettista. Tai no, kyllähän niitä keksii.

Kyllä mä vahvakin haluan olla,(oikeasti eikä vain omasta mielestä), sen mieltää tulevan jonkinverran siinä samalla, vaikka todella tuloksellinen treeni onkin spesifistä. Josko keskittyisi nyt siihen massaan ja sitten taas voimaan.:rolleyes:

Nyt lyhyenajan tähtäimissä on tervehtyä, saada ruokavalio takaisin päälle sekä kehittää treeniä. Treenissä niitä sopivia painoja (isompia) sekä tarkoitushakuisempia toistomääriä ja selkeämmin kevyt/raskas jaotusta.

Kuvien, mittojen ja muiden arvioiden julkistamisen kanssa jokainen saa tehdä oman päätöksensä. Tässä on meneillään yhteinen, yksityinen projekti.

heesu: kokeilepa syödä niillä kaveilla ja välitunnilla rahkaa, jäisten marjojen, pellavansiemenrouheen ja öljyn kanssa. Laitat nättiin rasiaan ensi marjoja, sit rahkaa ja taas marjoja, loput päälle. Säilyy hyvin lämpimässäkin ku o vaan tiiviössä, ettei vuoda. Mä tuota mietin kun koulututtavat karsastaa kaikkee outoa ja ovat suht hanakoita sanoon,:( mutta enemmänhän nuo ovat olleet uteliaina maistamassa!:)

Hei! Mulla on jo parempi olo. Eilen kävin salillakin ja sainpa kaverinikin mukaan!:D Eilen maailma vaan tuntui niin erilaiselta ja mukavemmalta paikalta kuin alkuviikosta. Ihan ku oisin syntynyt uudelleen tai jotain. Nyt onki tällanen tavispäivä.

Heesu kyseli noita tavoitteita.. mun on tosi vaikea määritellä niitä! Ainakin sen täytyy olla erilainen kuin et näytän sitten tolta ja tolta ja painan ton verran ja vyötärön pitää olla sen verran. Jos noita ei saavuta niin masentaa.. Koskaanhan sitä ei kai ole tyytyväinen omaan kroppaansa. Mä oon niin kriittinen perfektionisti ja stressaannun helposti. Hmm..
1. Haluan saada nämä ylimääräiset löllöt pois. Ensi kesään mennessä.
2. Leuanveto ois kiva jaksaa tehdä :D

Minäpä päivitän tätä meidän projektia tänne.. :)

Tässä kun on noita kisakuvia eilisen katellut niin sai itsekin paljon motivaatiota lisää! Niitä katsellessa viimestään huomasi, että ei ne naisten lihakset tosiaankaan kovin helposti kasva ja se vaatii tosi kovaa treeniä. BF kilpailijat näytti niin "pieniltä" kun rasvaa ei ollut vartalossa juuri ollenkaan ja se lihasten koko oli näkyvissä. Kuvien perusteella voisi päätellä, että selkää ja hartioita olisi jopa helpompi kasvattaa kuin jalkoja. Itse kun luulin, että mulla on isot jalkalihakset. Kiitos Missukalle, nyt ymmärrän ettei asia oo niin. :)

Aloituskuvat on räpsitty ja aloitin 2-jakoisen treenin kuten mua tuolla aikasemmin opastettiin. Siitä tää on kiva kun ei oo sellanen tunne että on pakko mennä se 4 kertaa, nyt innostaa mennä useamminkin! :D Kohta varmaan lisäänkin sen kolmannen kerran viikkoon eli ylävartalo saa kaksi treeniä. Painojakin lisäsin ja huomasin että jaksanhan mä näilläkin, ainakin muutaman toiston :lol2: Tuntumaa en aina löytänyt mutta sainpa lihakset kuitenkin helliksi. Näin mulla, mitäs teille muille kuuluu?

Hyvä Christa, oon onnellinen sun puolesta!! Mä jouduin pistää salireenit jäihin olkapään takika.. mut en anna sen masentaa, nyt voin diettailla fäläsät pois ja mahdollisen leikkauksen jälkee alkaa reenaa sata lasissa.. :) Joten treenaa tää aika munkin puolesta.. ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Christa, tosi ihana kuulla että ilo on taas löytynyt! :)

Tässä nämä tavoitteeni, kirjoitan minäkin ne tänne muistiin:
- Lisää voimaa. Aerobinen kunto mulla on okei eli olen kestävä, en vahva. Olen aloittanut salilla käymisen nyt uudelleen, viimeiset kolmisen vuotta kävin vain jumpissa ja bodypumpissa. Ja treenipainot on tosiaan ne pumppipainot :nolo: , varmasti nousevat vaikka samalla pudottaa rasva-%:a!
- Rasva-% pienemmäksi. Olen menossa leikkaukseen ensi vuonna (heesu, sun kohtalotoveri, tosin mulla ei oo olkapää) ja mun tapauksessa rasva-%:n pieneneminen lyhentäisi toipumisaikaa ja vähentäisi kipuja. Tämä on pääasiallinen motivaattorini. Tietysti hanurin kaventaminen ja sellupahkuroiden sulattaminen reisistä on myös toivottavaa, mutta toissijainen seikka.
- Olen käynyt salilla jo lähes 10 vuotta :wanha: mutta tähän mahtuu myös salittomia kausia jolloin olen käynyt jumpissa. Koskaan salitreenini ei ole ollut tavoitteellista ja olen aina hinkannut niillä samoilla painoilla. Tässä pakkista lukiessa heräsi mielenkiinto, että mitäköhän tapahtuisi jos alkaisi treenaamaan salilla kovaa. Tosiaan minkäänlaista kehitystä ei ole tapahtunut 10 vuoden aikana ja asia on alkanut harmittaa (toisaalta ehkä saavutus sekin, että ainakaan huonompaan suuntaan ei ole menty ;) )
- Ruokapäiväkirjan pitäminen ja ihan kaikki syömiset kirjataan ylös. En nimittäin tiedä paljon pitäisi dieetillä syödä. Mulla on loistava ruokahalu ja normaalisti vedän ihan terveellistä perussafkaa reilusti yli 2000 päivässä. Herkut ei mulle juurikaan maistu. Tai no mulle herkku on esim. ruispala, jonka päällä on raejuustoa ja omenasiivuja, nam :kuola: Normaalisti en kaloreita laske. Nyt kalorit on 1700-1800 ja olen jaksanut noilla hyvin. Katsotaan alkaako tapahtua mitään.

Hyvin on mennyt tähän asti paitsi että paikat on aina tosi hellänä monta päivää salitreenin jälkeen… Olen nostanut jo nyt painoja ja tuli kyllä mieleen, että aloinkohan repiä liian kovaa.

Tsemppiä kilpasiskot! :whip:

Kannattaa kokeilla salipäivien iltoina venytellä piiiitkiä venytyksiä kotona.. ei oo seuraavana päivänä niin jäykkä olo.. vaikka kyllä silti tietää treenanneensa kovaa.. =D ja minua on helpottanu kun olen aamuisin alkanut ottaa magnesium ja vitamiini lisiä.. kaikkea kannattaa kokeilla..

Onko kaikki (mizzim, pikkuelina ja heesu) vielä mukana? :)

Mulla ei oikein onnistunut tuo 2 treeniä viikossa vaan käyn neljä kertaa. Ei se varmaan haittaa :D Aerobista ei oo tullut juuri ollenkaan.. Nostin treenipainoja ja nyt treenaan aika samalla lailla kuin aluksi eli kovaa. En ymmärrä miten sitä on yli vuoden vaan käyttänyt samoja painoja.. Ei ihme jos mitään ei ole tapahtunut... Niistä tavoitteista olikin jo puhetta aikaisemmin ja vieläkään en oo varma pitäiskö nyt vaan laihduttaa vai eka keskittyä lihasten kasvattamiseen ja keväällä dieetata.. ??

Helpompaa olisi kai ensin kasvattaa lihaksia ja keväällä dieetata mutta sitten joudun kärvistelemään näiden rasvavarastojen kanssa vielä monen monta kuukautta. Kuitenkin se lienee järkevintä? Ja ajattelin nyt jättää herkutkin kokonaan pois.. usein kun syön niitä vain tottumuksesta esim. saunaillan/viikonlopun kunniaksi tai kun on tylsää, en kuitenkaan joka päivä.

Niin ne tavoitteet: timmi tasapainoisempi kroppa, jossa vähän lihaserottuvuutta eikä paljon fläsää. Käytännössä tarkoittaa sitä että ylävartaloa isommaksi ja alavartaloa pienemmäksi. Lantiolta voisi lähteä n. 4-6senttiä, vyötäröltä mahdollisimman paljon,reisistä samoin. En osaa mitään lukua antaa kun en ole koskaan kapeita reisiä omistanut enkä tule omistamaankaan. Hyväksyn sen että mun vartalotyyppi on tällanen ja nyt kun laitoin ylös nuo tavoitteet niin ihan realistisiltahan ne vaikuttaa. Kiloja pitäisi lähteä 4-8. Ja kesään mennessä. Toivottavasti onnistun :rolleyes:

Oikeasti kiva nähdä sitten keväällä miten on kroppaansa saanut muokattua!! Mulla on tarkoitus näyttää ensi kesänä paremmalta kuin koskaan ennen :D

Ja siinä toivossa että joku kokeneempi lukee näitä kysyn, että pitääkö mun siis noilla tavoitteilla syödä reilusti yli 2000 kcal:a päivässä?! Lihaksista en tiedä mutta läskiä mä sillä kerään liiankin tehokkaasti..

Mukana yhä.:thumbs: Mä koetan pärjätä sillä neljällä treenillä viikossa, kun tekisi mieli käydä sielä salilla nostelemassa rautaa päivittäin..ei nyt ihan aina, mutta pääsääntöisesti.

Heesu: kannatan sitä että mangnesiumin ottaa jo illalla/treenin jälkeen. Auttaa rentoutumaan.

Ei oo ihan yksoikoista päättää ja olla aina samaa mieltä siitä että haluaa nyt vaan lihaksia, ei kevennellä rasvakuormaansa. Mut kyllä mä meinaan pienentää rasvaprosenttiani ilman että paino laskee.:rolleyes: Joo, ehkä se ensin nyt jatkuu tällä linjalla et nousee. Mut Crista, yks hyvä ajatus tuon dieettaamisen siirtämiseen on se, et sä et kuitenkaan halua huomata olevas vaan pieni, et kasvatetaan niitä lihoja nyt, ei ees ajatella laihdutusta nyt. Tietty tähän perään voi sanoo sen tyypillisen fraasin, et kun aineenvaihduntas on vilkkaampi ja oot lihaksikkaampi, niin sitten se laihduttaminenkin on helpompaa.. :lol2: Onhan sinne kesään pitkä aika, mutta kerro mikä on sun mielestä suunnilleen se aika jollon haluat olla kunnossa? Juhannus? Kevätjuhlat? Sitten mieti siihen kuinka monta kuukautta haluat käyttää dieettiin? Kaks on herkästi liian vähän, kolme..? Tätä vuottahan ei ole kuin kaksi kuukautta enään. Esimerkiksi jos haluaa olla valmis kesäkuussa, tulee aloittaa viimeistään maaliskuussa. Eli sinne on neljä kuukautta. Se on aika lyhyt aika kasvattaa lihasta.

Kyllä tätä varmaan lukee kokeneemmatkin, että joku osaa neuvoakin.;) Mut kun katsot sen 2000kcal hiilarit hitaiksi(paitsi hieman treenin jälkeen nopeita) ja ne kuuluisat ateriajaot, niin luulisin hillitsevän läskin muodostusta.
Tehtiin muuten tutun kanssa koe, se tietää näistä hommista aika paljon ja arvioi tietyn kalorimäärän päivän syömisistään. No (ite pyrin sillon hahmottamaan näitä paremmin ja laskeskelin omia syömisiäni) mä pyysin kirjaamaan ylös sen mitä oli sinä päivänä syöny. Se teki pyydetyn ja sano, et mitä on mun syömisiäni seurannu et varmana mizzim on syöny enemmän. No sen arvio omista syömisistä heitti sellaset vähä vajaa tuhannen kaloria, siis alakanttiin. Mut se et mä söin enemmän, piti suunnilleen paikkaansa, siis grammoissa, mut kaloreissa meni päin honkia. Se tietää edelleen mua enemmän ja tekee parempia tuloksia, en kuvittele et kehtais sitä vastaan kilpailla, mutta tulipahan todistettua, et arvioiminen on hankalaa.

Koska oon kuitenkin laiska pitään päiväkirjaa enkä rakasta laskemistakaan, ni mun syömispyrkimukset on vaan sitä luokkaa, et BVA* olisi riittävän hyvä ja glykogeeminen indeksi matala** ja niitä "pieniä" aterioita tulee syötyä 3-h välein ja mieluiten kuusi kertaa päivässä.
*biologinen valkuaisen arvo,~ mahd. hyvin imeytyvää
**(pitkäketjuisia,)hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja

Eilen söin kaurapuuron raejuustolla,mustaherukoilla ja pellavarouheella "aamu"palaksi, kuuden tunnin kuluttua uunimakkaraa ja muusia niin että illal ei sitten syötykään enään mitään, paitsi n.25g jäätelöä, eli päin honkia.:hyper:(ihan tosi, ei ollu krapulapäivä) Tai alotus oli kyllä jees, mitä nyt myöhässä.. Kyl mä välillä syön ihan niinkin ku on tarkoitus. Usein aika lähellekin.

Mukana ollaan, totta kai! Tämä muotoutuminen on vaan niin hidasta hommaa, että ei ole vielä paljoakaan raportoitavaa. Salilla olen käynyt sen kaksi kertaa viikossa ja lataan aina vähän lisää painoa tai teen enemmän toistoja. Enää ei ole kuitenkaan niin jyrän alle jäänyt olo kuin alussa, onneksi. Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt tunnollisesti ja 1750 keskimäärin näyttäisi tulevan. En kyllä ole mitään huomattavaa hoikistumista todennut, mutta alan tekemään mieluummin aamulenkkejä kuin pudotan kaloreita, jos ei nyt mitään ala tapahtua. En ole näissä kaloriasioissa mikään superasiantuntija, mutta jos itse kävisin neljä kertaa salilla kovaa, eikä kiristymisellä olisi niin kauhea kiire, niin kyllä pistäisin reilusti yli 2000 menemään. Käytännössä sun varmaan on pakko vaan kokeilla itse ja jos tuntuu, että maha alkaa kasvaa liikaa, niin sit pitäytyä siinä jossain 2000:ssa? Eikä ne herkut kohtuullisesti aina joskus haittaa kyllä yhtään mitään. Mulla ei tulis mistään mitään, jos olisin asiassa aivan ehdoton.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tämä neito vois lähtee kanssa muuttumaan ensi kesäksi.

File: ikää reippaasti enemmän kuin teillä :wanha: ,pituutta 160 cm ja painoa pari vkoa sitten aloittaessa oli huikeat 74 kg :curs: eli BMI on melkoinen.
Sähkösessä mittauksessa rasvaa oli n.25 kg. Iät ja ajat olen haaveillut painon hinaamista 60 kg:n JA PITÄÄ SE SIINÄ.

Tuos yhtälössä on vain se et 60 kg:ssä rasvat olis 10 kg ja olen kuullut fitnestytöillä on lavalla 7-9 kg rasvaa. Mun mittaset likat painaa lavalla 50 kg, ei 60 kg :itku:

No katsotaan mitä tuleman pitää.:whip: Kolmatta vkoa aamupatikalla 4-6 x vko, iltapatikalla 2 x vko, puntilla neljästi ja 5 x vkossa ruokatunnilla fillaria 20-40 min ... et on ihme jollei läskit lähe ... taitaa kyl pää / kroppa sanoa sopimuksen irti sitä ennen :wall:

Tuos yhtälössä on vain se et 60 kg:ssä rasvat olis 10 kg ja olen kuullut fitnestytöillä on lavalla 7-9 kg rasvaa. Mun mittaset likat painaa lavalla 50 kg, ei 60 kg :itku:

Kannattaa pitää mielessä, että ne fitnesstytöt dieettaa kymmeniä viikkoja päästäkseen lavakuntoon, ja ovat lavalla 1-2 päivää. Sen jälkeen hekin alkavat syömään normaalisti ja ainakin Suomessa monilla nousee kilpailun jälkeen paino useita kiloja, se on aivan normaalia. Ei kukaan ole siinä lavakunnossa ympärivuoden, eikä sellaista ole järkevääkään tavoitella :)

Tämä neito vois lähtee kanssa muuttumaan ensi kesäksi.

File: ikää reippaasti enemmän kuin teillä :wanha: ,pituutta 160 cm ja painoa pari vkoa sitten aloittaessa oli huikeat 74 kg :curs: eli BMI on melkoinen.
Sähkösessä mittauksessa rasvaa oli n.25 kg. Iät ja ajat olen haaveillut painon hinaamista 60 kg:n JA PITÄÄ SE SIINÄ.

No katsotaan mitä tuleman pitää.:whip: Kolmatta vkoa aamupatikalla 4-6 x vko, iltapatikalla 2 x vko, puntilla neljästi ja 5 x vkossa ruokatunnilla fillaria 20-40 min ... et on ihme jollei läskit lähe ... taitaa kyl pää / kroppa sanoa sopimuksen irti sitä ennen :wall:

sellasta vinkkiä tuli mieleen,että vois olla syytä alottaa hieman rauhallisemmin?...meinaan pysyviä tuloksia jos haluaa kannattais mun mielestä sitä liikuntaa olla sen verran mitä jaksaa ja on kiinnostusta jatkossakin harrastaa..mihinkä kiire? pysyviä tuloksia kun haluaa,se vaatii aina muutoksia ja pääkoppa jaksaa paremmin mukana,jos ei liian radikaaleja muutoksia tee,eikä hae heti kuuta taivaalta.tavotteita tietenkin hyvä olla,sitä en kiistä :) tsemppiä ja malttia!

Kyllähän mie tiiän miten pitäisi oikeaoppisesti toimia, mutta kun olen tällänen on-off tyyppi. Asiat tehdään täysillä tai ei ollenkaan.

Nyt tämä on vielä rauhallista menoa. Joskus nuorempana tein joka toinen viikko 4 h:n aamupatikan. Kurjuuden maksimoin sillä, että edeltävänä päivänä vain 50 g hiilareita :whip: Seuraavat pari yötä sit syötiin särkylääkkeitä, et pysty nukkuu.

Kerran tein kevään ensimmäisen rullailun lähikylään vajaa 17 km. Uudet rullikset alla ja ajattelin et menen hissukseen ja tulen bussilla takaisin. Reppuun laitoin kas kas jälleen uudet lenkkarit. Luistelu sujui mahtavasti ja aattelin et luistelen takaisinkin. Perillä istuin ja otin luistimet pois hetkeksi et varpaat saa happea. Kuinka ollakkaan kantapäät niin hellänä, etten saanu luistimia enää takaisin. Ei ku tennarit jalkaan ja bussille kävelee ......
...... juu ja ohi, kävelin kotiin asti. Kesti kolme tuntia. Lopputulos : hemmetin tyytyväinen itseensä ja isoimmat rakot, mitä koskaan olen eläessäni nähny :lol2:

Sinä kesänä mun piti kävellä se matka edestakaisin, siihen menis kuus tuntia. Jäi tekemättä .... ehkä ensikesänä :thumbs:

Pisin fillarointi ilman taukoja oli aikanaan 86 km eli olen vähän tälläinen extreme-kuntoilija. Teen juttuja mitä ykskään TERVEjärkinen ei tekis :wall:

On hyvä todistaa itselleen toisinaan, että pystyy tekemään jotakin fyysisesti hyvin raskasta, mutta elämäntavaksi tuosta ei ole ja niin sanottua peruskuntoasi rakentamalla "kovemmaksi" kuin normaalisti se mielletään, saavuttaa enemmän. :whip:

Eli saat ihan vapaasti vetää välillä itsesi niin piippuun kun haluat, kunhan muistat palautella ja harjoittelet sen muun ajan noiden välillä järkevästi. Mutta huomaa, että tuo ehto on otettava vakavasti, sellaiset asiat kuin säästöliekki, eivät ole jonninjoutavaa horinaa. Sä et kuitenkaan halua menettää sitä että pystyt tekeen noita? ;)

Pystyisitkö olemaan tyytyväinen itseesi, jos pystyisit tekemään kymmenen pienempää juttua lähes joka päivä, useamman kuukauden ajan? Se kun on isompi haaste, niin sen toteuttamisen pitäisi olla "kovempi juttu". :rock:

Tässä on mizzimin "kilpailuhaaste" oot tervetullut.:kippis1:

Ja koska en niccisi takaa pysty urkkimaan mitä olet lukenut ja millaisen suunnitelman kokonaisuudessaan olet tehnyt, ilahtuisimme kovasti jos kertoisit.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom