"Muodonmuutos"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Christa
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Eli ongelma on se etten saa itsestäni punttimimmin muotoista (leveää selkää, hartioita, litteää vatsaa ja kiinteitä kinttuja). Tämä on siis mun käsitys puntti/fitnessmimmistä, toki jokaisella on omat käsitteet ja tavoitteet. Ja tietenkin geenit vaikuttaa kuinka pitkälle kroppaansa voi muotoilla. Mulla se kehitys on kuitenkin jäänyt tähän ja tyydyn vartalooni näinkin mutta mielenkiintoista olisi nähdä voiko mustakin kuoriutua fitnesskissa. :) Kilpailut ei ole tavoitteena. Kerran sitä joku jopa ehdotti vaikka en kyllä ymmärrä miksi :D Kivaahan se kuitenkin oli.

Mielestäni syön ja liikun oppien mukaan. Olen treenannut 2,5 vuotta. 3-4 salia viikossa ja lisäksi lenkkeilyä 1-4 x 30-60 min. Pyöräilyä tuli etenkin kesällä hyötyliikunnasta n. 3,5 tuntia per viikko. Nyt vähemmän.

Kaloreita arvioisin 1700-2100. En ole enää jaksanut pitää ruokapäiväkirjaa. Aloittaessani pidin sitä 1,5 vuotta joten aika hyvin tiedän missä on mitäkin ja kuinka paljon. Nyt ajattelin taas aloittaa. Proteiineja syön runsaasti (lähes päivittäin raejuustoa 100-150g, rahkaa 100-200g, juustoa 20-60g, lihaa/kanaa/kalaa 200-600g). Harvoin vaaleaa leipää, pastaa, riisiä ja perunaa. Sipsejä en syö, limsaa enkä muitakaan sokerisia juomia en ole juonut vuosiin. Juustot, margariinit, maito sekä lihat kevyimpiä mitä kaupasta löytyy. Rasvaa (rypsiöljyä)olen alkanut lisäämään joskus jos sitä ei ruuassa muuten ole. Keksejä, kakkua ja pullia syön harvoin, vain kylässä. En ole täydellinen ihminen joten sorrun myös herkkuihin viikottain, yleensä jäätelöön tai karkkiin. Määrät on kyllä isoja kun pikkuannoksista en tule kuin vihaiseksi ja jään kuolamaan lisää. Onko tuo se sudenkuoppa? Olen ymmärtänyt että herkuttelukin on sallittua tässä elämäntavassa. Kesällä tutustuin pähkinöihin ja kuivahedelmiin ja nyt ne maistuvat paremmin kuin karkki. Syön niitä noin joka toinen viikko, yleensä pussillisen eli 200g melkeinpä kerrallaan.. :nolo: Pähkinöitä sekoitan rahkan, marjojen ja jogurtin kans. NAM! :kuola:

Vartalo muistuttaa päärynää. Lyhyet ja paksut jalat, leveä lantio, pömppö alavatsa, vyötärö on ja siitä ylöspäin ei läskiä. Käsiin olen saanut lihaksia ja selkään paksuutta mutta leveys ja hartiat puuttuu. Jaloissa on lihaksia mutta myöskin sitä löllöä. Epäilen vahvasti että tuo vatsakin lähtee vain kirurgilla.

Tavoitteen asettaminen on hankalaa ja siinä kaipaankin teidän apua. Tiedän vain sen että haluan ensi kesään mennessä jonkinlaista pientä muodonmuutosta aikaiseksi. Mun ei siis tarvi näyttää Faidralta ensi kesänä :D Puntteilu alkaa jo välillä tökkimään ja olenkin miettinyt nyt pariksi kuukaudeksi lopettaa sen ja aloittaa jumpat. Kotiin voisin ostaa käsipainot joilla voisin täydentää sitä jumppien kyykkäilyä. Ylävartalohan niissä jää aika vähälle treenille. Olisiko tässä ideaa? Edistäsi varmaan paremmin rasvanpolttoa? Toisaalta taas olen miettinyt että kun tuota ylimääräistä nyt jo on niin olisiko viisaampaa keskittyä lihasten kasvattamiseen ja polttaa sitä rasvaa sitten keväällä? Mitat on 157/53-55kg. Ylipainoa ei siis ole mutta mussa oikeasti yhdistyy ihan kaksi eri vartalotyyppiä! Onko mun siis mahdollista sopusuhteuttaa itseäni ja miten sen teen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ruokavaliosi kuulostaa mun korvaan erittäin hyvältä, ja herkuttelu todellakin on sallittua silloin tällöin!

Se mitä viestistäsi ei ilmene, on treenityylisi. Se, että käyt salilla 3 - 4 x viikossa ei kerro juuri mitään. Eli teetkö jaettua, koko kroppaa kerralla, sarjapainot, mitä liikkeitä, montako toistoa/sarjaa?

Vartalo muistuttaa päärynää. Lyhyet ja paksut jalat, leveä lantio, pömppö alavatsa, vyötärö on ja siitä ylöspäin ei läskiä. Käsiin olen saanut lihaksia ja selkään paksuutta mutta leveys ja hartiat puuttuu. Jaloissa on lihaksia mutta myöskin sitä löllöä.

Kuvailit juuri minut, paitsi että mulla on suhteessa pitkät jalat (jos nyt 162-senttisellä ylipäätään mikään voi olla pitkää...) ja leveämmät hartiat kuin lantio. :D

... tervetuloa vain palstalle, oikeaan paikkaan olet tiesi löytänyt :thumbs: Mulla pisti ekana silmään tuo ruokamäärä, vähän enemmänkin voisit ehkä syödä, kun aktiivisesti kuitenkin treenaat?

2,5 v on vielä varsin lyhyt aika lihasmassan hankinnalle.toki joukkoomme mahtuu uber lahjakkaita joiden ei tarvite kuin sormea heilautta ja lihakset on siinä mallikkaasti.

hittaasti ja varmasti. ruokapuoli on sulla hyvä,tarpeeksi ruokaa.kun on puhtaat raaka-aineet,2-3h ateriavälit ja oikein rakennettu treeniohjelma, sekä lepo,et voi olla saamatta unelmiesi kroppaa.

muista,että vaikka kehittyisit muiden silmissä,niin itse sitä tulee sokeammaksi ja kriittisemmäksi aina vaan....tai sitten toisinpäin.

anyway kehonrakennus on pitkäpinnaista hommaa.

lihaa ei saa helposti ilman rasvakerrostumaa ja kiristyä et voi hirmuisesti samaan aikaan kun keräät massaa.

P.S toki voit huoletta mässäillä kerran viikossa,mutta ei joka päivä,edes joka toinenkaan

mitä enemmän lihasta,sitä enemmän rasva PALAA.Joten älä nyt kokonaan jätä punttia.voit vaikka treenata salilla vain yläkroppaa jonkun ohjaajan tekemällä ohjelmalla.

kiinnitä huomio siis yläkropan lihasmassan hankintaan ja tee aerobisista body pumpia,sauvakävelyä,crossaria,soutua,pyörää.ei välttämättä mitään juoksua joka vaan polttaa ne vaivoin hankitut lihakset(YLEENSÄ)

Viisaammat saa antaa ne todelliset neuvot:) , mutta kehotan ottamaan nyt muutaman aloituskuvan hyvässä valaistuksessa, sellaisessa joka saa ne vähätkin lihastenrajat esille. Otat sitten myöhemmin uudet samassa valossa, jotta vertailukelpoisempia, niistä näet tarkemmin sen mitä olet saanut aikaan. Vaikkei sitä peilin edessä tulisi viihdyttyäkään, ei sitä muuten todella hahmoita mitä on saanu aikaan.(nim. tältähän mä mielestäni oon aina näyttäny) Eikä niitä tarvitse näyttää kenellekään, ellei tahdo, mutta jos on kiinnostusta, ni täälähän on palsta meille mimmeillekin.;)

Ruokavaliosi kuulostaa mun korvaan erittäin hyvältä, ja herkuttelu todellakin on sallittua silloin tällöin!

Se mitä viestistäsi ei ilmene, on treenityylisi. Se, että käyt salilla 3 - 4 x viikossa ei kerro juuri mitään. Eli teetkö jaettua, koko kroppaa kerralla, sarjapainot, mitä liikkeitä, montako toistoa/sarjaa?

Jaetulla olen treenannut aina. Useimmiten jako rinta-hauis, selkä, jalat, olka-ojentajat ja vatsaa joka kerta. Painot on joissakin liikkeissä noussut, lähinnä rinta ja käsi. Selässä ja hartioissa olen jo kauan etsinyt sitä tuntumaa ja neuvoa oon kysyny salin henk.kunnalta puhtaisiin suorituksiin. Jaloissa en ole paljon nostanut treenipainoja kun ne on isommat jo muutenkin. Toistoja on 6-15, sarjoja 2-3. Oon nyt viime aikoina vaan tarttunut niihin isompiin romuihin ja tehny vaikka ne kuusi toistoa. Mä en vaan noin lyhyillä sarjoilla meinaa saada tuntumaa etenkään hartioihin ja selkään. Pitkillä sarjoilla taas on kai turha odottaa lihasten kasvua..?

Liikkeitä vaihtelen mutta aika samoina ne on pysynyt. Mieluummin teen vapailla painoilla ja tangoilla kuin laitteissa. Ohjelmissa mut on laitettu niihin laitteisiin niin oon sitten ite soveltanut sitä mun mieleiseksi. Jos oisin ohjelmaa noudattanut niin tuskin oisin "saanut" tehdä punnerruksia suoralla ja vinopenkissä, SJMV:tao, kulmasoutua, askelkyykkyä smithissä.. Ne on kai liian raskaita liikkeitä tällaselle pienelle tytölle :D

Muita liikkeitä yllä olevien lisäksi:
Rinta ja hauis: kp vinop., rinta ristitaljassa, hauis tangolla, laitteessa ja vinopenkissä mikä on mulla ollut kyllä tehokkain.
Jaloissa kyykkyä tai jalkaprässiä, ojentajat, koukistajat, vähän lähentäjiä, pohkeet seisten ja joskus istuen, välillä pakarakone ja loitontajat.
Hartiat: punnerrus kp, viparit eteen, taakse (joskus laite) ja sivulle. Tanko edestä. Alatalja, mihin tuo vaikuttaa? Luin jostain että se ehkäisee naisten niskakyhmyä niin teen sitä silloin tällöin.
Selkä: ylätaljaveto eteen/taakse. Veto v-kahvalla. Sellainen kapea veto eteen vastaotteella. Alataljasta en tykkää mut teen joskus. Liikkeet vipuvarsilaitteissa.
Ojentajat: taljassa päänyli, tangolla, köydellä. Ranskalaista tai tavallista tankoa selin. Laitteessa ja punteilla.
Tämmöstä.. noista valitsen aina joitakin.

Toistoja on 6-15, sarjoja 2-3. Oon nyt viime aikoina vaan tarttunut niihin isompiin romuihin ja tehny vaikka ne kuusi toistoa. Mä en vaan noin lyhyillä sarjoilla meinaa saada tuntumaa etenkään hartioihin ja selkään. Pitkillä sarjoilla taas on kai turha odottaa lihasten kasvua..?

Olen sanonut tämän monesti ennenkin, ja sanonpa taas: Tuntuma tms. on mielestäni täysin yliarvostettu juttu näissä treenihommissa. Esim. leuanveto on aivan loistava esimerkki tästä: itse treeni ei todellakaan tuo juurikaan mitään "tuntumaa" tahi pumppia, mutta seuraavana päivänä kyllä tietää treenanneensa - ja tulokset puhuvat puolestaan, ainakin minulla. Oma selkäni on nimittäin kasvanut melkein silmissä sen jälkeen, kun siirryin ylätaljan kiskomisesta leukojen vetelyyn.

Olen sanonut tämän monesti ennenkin, ja sanonpa taas: Tuntuma tms. on mielestäni täysin yliarvostettu juttu näissä treenihommissa. Esim. leuanveto on aivan loistava esimerkki tästä: itse treeni ei todellakaan tuo juurikaan mitään "tuntumaa" tahi pumppia, mutta seuraavana päivänä kyllä tietää treenanneensa - ja tulokset puhuvat puolestaan, ainakin minulla. Oma selkäni on nimittäin kasvanut melkein silmissä sen jälkeen, kun siirryin ylätaljan kiskomisesta leukojen vetelyyn.
Aika lailla samaa mieltä Gillyannen kanssa. Tai ainakin kannattaa pitää huoli, että reenit ei ole sitä pelkkää tuntuman hakua. Tuo kommenttisi, tosin ilmeisesti sarkastinen, tiettyjen liikkeiden liiallisesta raskaudesta pienelle tytölle, sai hymyilemään ;) Kyllä se niin tahtoo olla, että juuri ne raskaimmat liikkeet ovat myös tehokkaimpia. Kun keho kokee olonsa epämukavaksi, se joutuu tekemään paljon enemmän töitä, eli kannattaa jaksaa tahkota sietokyvyn rajalla niitä epämiellyttäviäkin liikkeitä (toki vääränlaatuinen kipu pois lukien).

Sanottakoon, että epäilen myös, että tuo idea yhdistelmästä jumpista ja käsipainoista kotona toimisi haluamallasi tavalla. Nuo "kotikäsipainot" kun tahtovat olla turhan heppoisia, usko pois, etkä saa niillä helposti lisättyä kuormitusta.

Särähti korvaan tuo "painot on nousseet joissakin liikkeissä". Tarkoitatko siis koko "treeniuraasi"? Eiköhän painojen olisi pitänyt nousta joka liikkeessä, ja moneen kertaan. Oletko vaihtanut treeniohjelmaa säännöllisesti?

Unohda tuo "jaloissa en ole nostanut treenipainoja kun ne on isommat jo muutenkin". Jalkatreeni on kaiken a ja o. Ei ole mitään järkeä yrittää treenata osaa kropasta kovaa ja jättää osa huningolle.

Syömäsi kalorimäärät kuulostivat kovin vähäisiltä, jos treenaat noin paljon.

Ehdotan, että alat syödä enemmän, hommaat uuden ohjelman (vaihtelu virkistää) ja keskityt ainakin kolme kuukautta treenaamaan räkä poskella ja unohdat sen, miltä kroppasi näyttää/miltä haluat sen näyttävän. Ainakin minusta tuntuu, että jos ajattelee "pimpelipompeli, nyt muutetaan päärynvartaloa tiimalasiksi" se vain vie treenistä energiaa ja intensiteettiä. Asenteella treenaaminen tuo paljon parempia tuloksia. (tämä on siis ihan minun omaa henkilökohtaista ideologiaani jolla ei ole mitään järkiperusteita).

EDIT: mittojen perusteella löllöä kropassasi on luultavasti sen verran vähän, että sinuna keskittyisin vain treeniin ja riittävään syömiseen ja unohtaisin kiristelyt -saatat huomata "kiinteytyneesi" vahingossa, tai sitten tuo asia menettää merkityksensä kun tähtäät silmät kiiluen aina vain isompiin painoihin. ;)

Tuli treeniohjelmaasi uudelleen lukiessa sellainen olo, että ehkä sinun pitäisi palata perusasioihin. Eli vähennät radikaalisti liikkeiden määrää, teet perusliikkeitä (unohda ne lähentäjät ja loitontajat), ja voisit jopa vähän aikaa käydä puntilla vain kaksi kertaa viikossa, niin jaksaisit treenata intensiivisemmin.

Viimeksi muokattu:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minä olen kyllä juuri samaa mieltä kuin reinhardt tuossa ylempänä ja pahalta kuullostaa jos ei treenipainot ole nousseet. Eli nyt perusliikkeitä kuten kyykky, penkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, jne... koko kroppa pari kertaa viikossa tai korkeintaan kahteen osaan jaettu treeni ja kunnolla rautaa tankoon! Unohda ainakin vähäksi aikaa "tuntuman hakeminen" ja pyri nostamaan harjoituspainoja ihan reilusti vaikka sitten hieman väkivaltaisesti rautaa kohdellen :) Ja kuten muutkin ovat jo sanoneet, muista syödä hyvin ja paljon että jaksat treenata!

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tuo "jalat on isommat jo muutenkin" tarkoittaa suurimmassa osassa tapauksia sitä, että niissä on läskiä. En ymmärrä miten tämä muka rajoittaa niitten treenausta. Ei niissäkään ne lihakset mitään megavauhtia kasva. Ja kun jaloissa on sen löllön lisäksi myös lihasta, ne eivät näytä niin löllöiltä. Mulla on kanssa tällaiset paksut jalat, ovat aina olleet, ennen läskit, nyt taitaa olla jotain muutakin. En silti ole missään vaiheessa niiden treenausta rajoittanut. Paremmalta ne nyt näyttää kuin silloin löllövaiheessa, vaikka senttejä onkin tullut kymmenkunta lisää. Sainpas muuten hienon kommentin näistä koivistani tässä eilispäivänä: "Kohta sulla on niin paksut reidet, että sä et voi käyttää farkkuja vaan sun pitää aina käyttää verkkareita, hahhahhaa". :jahas:

edit: Lisätään nyt taas jotain... Naiset useimmiten treenaa just tollaista pimperlipomperli treeniä. Se ei tuota mitään tulosta. Miehillä se saattaa tuottaa jonkin verran tulosta mutta naisilla ei. Naisten pitää tehdä ihan helv*tin paljon työtä ja oikein, että saa yhtään mitään aikaiseksi, mitkään kevyttreenit ja remputtelut ei aiheuta kuin armottoman vitutuksen.

e2. selkätreenissä nyt ei ainakaan kokemukseni mukaan kannata mitään tuntumia hakea. Itselläni ei tuntumalla treenaaminen tehonnut mitenkään, sitten rupesin runttaamaan ihan kunnolla, hieman tekniikankin kustannuksella, niin ihan kelvollinenhan tuosta nyt on tullut. Aiemmin mun selkä oli siis takaa katsottuna yhtä kapea kuin vyötärö... :jahas:

Voi ei!

Näyttää siltä että moni luulee mua pimpelipomperlitreenaajaksi! :lol2: En kyllä kuulu ihan niihin, jotka heiluttelee kilon käsipainoja ja lukee kotivinkkiä..

Myönnän kyllä että olen ollut pelkuri nostamaan noita painoja. Täytyy uskoa teitä ja rohmuta ens kerralla reilusti enemmän. Ja enpä yritä vähään aikaan etsiä selkätreenissä tuntumaa. Mulla kyllä menee helposti käsille jos lataan enemmän painoja.

Sitä en kyllä suostu uskomaan että mun jaloissa on enemmän läskiä kuin lihaksia... :eek: Korkeintaan 50%! Reidenympäryksen ei kyl tarvis kasvaa senttiäkään.. on jo tarpeeksi hankala löytää farkkuja.

Missukka, sulla on kyllä hieno selkä! :rock:

Moni oli vielä sitä mieltä että syön liian vähän. Omasta mielestä syön paljon ja joka ruokailun jälkeen oon täpötäysi, joskus ähkyinenkin. Mulla on hidas ruuansulatus ja aineenvaihdunta koska mulla on tosi harvoin nälkä! Lisäksi mua turvottaa koko ajan. Iltaa kohden pötsi vaan kasvaa. Tietääkseni en oo allerginen millekään. Oon harkinnut maitotuotteiden jättämistä tai maitohappobakteerikuuria. Osaako kukaan sanoa auttaisko? Laitan nyt vielä mun syömisetkin tähän..

9: kauralesepuuro (puolet vettä ja puolet maitoa), 2tl margariinia, 60g pilttiä, 140g raejuustoa, kahvia

13: tummaa pastaa, kastiketta (vähärasvaista jauhelihaa 150g, 100g tomaattimurskaa), 5% juustoa pari siivua + omenaporkkanaraastetta 200g

17: sama ku edellä mutta vähän vähemmän, 1/2 dl rusinoita ja 50g manteleita

Illalla vielä jotain näkkäriä/leipää rehuilla, juustolla ja kalkkunaleikkeellä + rahkaa, marjoja, jogurttia (herkutkin syön yleensä illalla ja siksi ei ole heti aamulla nälkä) Tänään en käynyt salilla mutta palkkaria oon taas alkanut juomaan.

Viimeksi muokattu:
Christa, syöt vain 4x päivässä? Saisit helposti lisättyä kaloreita ottamalla mukaan välipaloja. Miten edes jaksat odottaa lounasta yhdeksästä yhteen, itselläni vatsa kurnii jo 10:30 :eek:

Päärynävartalosta voi päästä eroon! Itselläni oli vuosi sitten lantionympärys metrin verran, pömppövatsa ja vyötärön levyinen selkä. Reidet olivat paksut. Ensin pudotin painoa 10 kg aerobisella, sen jälkeen aloitin salilla käynnin. Alusta asti olen kerran kuussa mitannut rinnan, vyötärön, lantion ja reidet. Sentti sentiltä rinnanympärys on alkanut kasvaa (eli selkä leventyä, rinnan vain kutistuvat :( ) ja lantio kaventua. Hidasta se on, mutta vuosi sitten luvut oli noin 85-105, nyt 89-92, tavoitteena yli90-alle90. Vatsa on pienentynyt ihan itsestään. Jalkatreeniin en suosittele tällä vartalotyypillä lähentäjiä tai loitontajia, saavat yleensä jalat näyttämään paksuilta ja lyhyiltä. Itse teen jaloille pelkästään erilaisia kyykkykä, suorinjaloin maastavetoa ja joskus pohkeita. Syömisestä sen verran, että itsekin tulen erittäin pienestä ateriasta täyteen, sen takia syönkin jopa 8 kertaa päivässä pieniä aterioita.

Voi ei!

Näyttää siltä että moni luulee mua pimpelipomperlitreenaajaksi! :lol2: En kyllä kuulu ihan niihin, jotka heiluttelee kilon käsipainoja ja lukee kotivinkkiä..

Myönnän kyllä että olen ollut pelkuri nostamaan noita painoja. Täytyy uskoa teitä ja rohmuta ens kerralla reilusti enemmän. Ja enpä yritä vähään aikaan etsiä selkätreenissä tuntumaa. Mulla kyllä menee helposti käsille jos lataan enemmän painoja.

Sitä en kyllä suostu uskomaan että mun jaloissa on enemmän läskiä kuin lihaksia... :eek: Korkeintaan 50%! Reidenympäryksen ei kyl tarvis kasvaa senttiäkään.. on jo tarpeeksi hankala löytää farkkuja.

Missukka, sulla on kyllä hieno selkä! :rock:

Moni oli vielä sitä mieltä että syön liian vähän. Omasta mielestä syön paljon ja joka ruokailun jälkeen oon täpötäysi, joskus ähkyinenkin. Mulla on hidas ruuansulatus ja aineenvaihdunta koska mulla on tosi harvoin nälkä! Lisäksi mua turvottaa koko ajan. Iltaa kohden pötsi vaan kasvaa. Tietääkseni en oo allerginen millekään. Oon harkinnut maitotuotteiden jättämistä tai maitohappobakteerikuuria. Osaako kukaan sanoa auttaisko? Laitan nyt vielä mun syömisetkin tähän..

9: kauralesepuuro (puolet vettä ja puolet maitoa), 2tl margariinia, 60g pilttiä, 140g raejuustoa, kahvia

13: tummaa pastaa, kastiketta (vähärasvaista jauhelihaa 150g, 100g tomaattimurskaa), 5% juustoa pari siivua + omenaporkkanaraastetta 200g

17: sama ku edellä mutta vähän vähemmän, 1/2 dl rusinoita ja 50g manteleita

Illalla vielä jotain näkkäriä/leipää rehuilla, juustolla ja kalkkunaleikkeellä + rahkaa, marjoja, jogurttia (herkutkin syön yleensä illalla ja siksi ei ole heti aamulla nälkä) Tänään en käynyt salilla mutta palkkaria oon taas alkanut juomaan.

Jos aineenvaihdunta on hidas, ei ole todellakaan oikea ratkaisu syödä vain neljä kertaa päivässä. Päinvastoin.

En halua olla epäystävällinen mutta jos syöt tuon verran, et TODELLAKAAN SYÖ PALJON! Et lähellekään tarpeeksi, sanoisin. Jotta lihas kasvaisi, on syötävä ainakin hiukan enemmän kuin kuluttaa, kai sen tiedät?

Nyt mars ruokapöytään nainen! :D

Mitä treeniin tulee, voit ainakin hetkeksi unohtaa sen tuntuman, olettaen että osaat oikeasti perusliikkeiden (ts. käyttämiesi liikkeiden) tekniikan. Keskity ennemmin siihen että saat treenipainot nostettua. Tietenkään uusia liikkeitä ei lähdetä heti runnomaan täysillä jos niiden suoritustapa ei ole hallinnassa.

Sanon silti että kun treenipainoja nostetaan pitkän tasaisen kauden jälkeen, se tehdään puoliksi väkivalloin, eikä sillä ole paljonkaan tekemistä tuntuman kanssa. Siinä mun filosofia.

Päärynävartalosta voi päästä eroon!

Noihin mittoihin on kommentoitava sen verran, ettei rinnanympäryksen/lantion suhde välttämättä ole oleellisin. Vaikka lantio olisi leveä ja rinnanympärys sitä pienempi, saattaa hartiat kuitenkin olla niin leveät, että vaikutelma on "atleettinen". Itselläni lantion ympärys on melkein metri, rinnanympärys reilu 90 cm (mittasin kelamitalla enkä ollut ihan varma, pitääkö keuhkojen olla täynnä vai tyhjät, joten tarkkaa mittaa ei ole), mutta hartiat on silti selvästi hieman lantiota leveämmät. Johtuu varmaan siitä, että tuota lantion ympärystä kasvattaa ulkoneva peräpää.

Tietysti sitten kapea vyötärö saa hartiat näyttämään leveämmiltä, joten core-liikkeitä kehiin.

Jos aineenvaihdunta on hidas, ei ole todellakaan oikea ratkaisu syödä vain neljä kertaa päivässä. Päinvastoin.

En halua olla epäystävällinen mutta jos syöt tuon verran, et TODELLAKAAN SYÖ PALJON! Et lähellekään tarpeeksi, sanoisin. Jotta lihas kasvaisi, on syötävä ainakin hiukan enemmän kuin kuluttaa, kai sen tiedät?

Nyt mars ruokapöytään nainen! :D

Mitä treeniin tulee, voit ainakin hetkeksi unohtaa sen tuntuman, olettaen että osaat oikeasti perusliikkeiden (ts. käyttämiesi liikkeiden) tekniikan. Keskity ennemmin siihen että saat treenipainot nostettua. Tietenkään uusia liikkeitä ei lähdetä heti runnomaan täysillä jos niiden suoritustapa ei ole hallinnassa.

Sanon silti että kun treenipainoja nostetaan pitkän tasaisen kauden jälkeen, se tehdään puoliksi väkivalloin, eikä sillä ole paljonkaan tekemistä tuntuman kanssa. Siinä mun filosofia.

Ja syömiset jatkui vielä illalla näin..

20.30 omena ja porkkana

22.30 3 näkkäriä, 30g kevyt majoneesia, 50g kalkkunaleikettä, 50g juustoa, 150g jogurttirahkasotkua, muutama rusina.. olikohan muuta..

Juu, lupaan nostaa painoja. Eipä tässä oikein muuta ole tehtävissä, koska ruokapuoli on mielestäni jo kunnossa. En kertakaikkiaan voi ymmärtää että pitäisi syödä enemmän!?!? Mulla on niin pallo-olo ja teen raskaustestejäkin kun maha pullottaa. Aamulla mahaa voi vielä sillai tökkiä mutta illalla ei kun se on niin täysi.. ymmärtääköhän tästä nyt mitään.. Anyway, seisoin tossa peilin edessä ja nyt on vaan hyväksyttävä se tosiasia, että suurin osa musta on sitä läskiä ja treeni on tavallaan ollut turhaa koska en oo tajunnut nostaa niitä painoja... :(
Harmittaa kun olen luullut treenaavani kovaa ja jopa miettinyt pitäisikö pitää niitä kevyitä viikkoja.. Onneksi tajusin sen nyt! Tästä ei voi kai mennä ku eteenpäin..

Tietysti sitten kapea vyötärö saa hartiat näyttämään leveämmiltä, joten core-liikkeitä kehiin.

Tää haluu (haluuhaluu) kapeen vyötärön, mikä on core-liike? Teen linkkari-vatsoja ja kyynärpää polviin- vatsoja, eikä vyötärö oo kaventunu yhtään. Vatsalihakset on kyl hyvässä kunnossa, mutta se ei näköjään riitä...

Aikkuli, veikkaan että core-liikkeillä tarkoitetaan esim. Pilateksessa tehtäviä syvien vatsalihasten liikkeitä.

Muutenkin komppailen Reinhardtia siinä, että ylävartalon oleellinen mitta, X-kropan kannalta siis, ei tosiaankaan ole rinnanympärys, vaan hartioiden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom