mun ohjelma (miljoonas kerta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aku-A
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Aku-A

Banned
Olen tullut lievän ongelman eteen koska jos teen

rinta, olkapäät, ojentajat
selkä, hauis, forkut
jalat

niin rinta, olkapäät ja ojentajat on mulle liikaa.

Mutta olen myös koittanut tehdä

rinta, olkäpäät
kädet
jalat
selät

käsiä tehdessä ei tule tuntumaa kuin hauikseen tai ojentajaan, eli ei molempiin.

Onko siinä mitään järkeä jos tekee rinnan erikseen ojentajien ja olkapäitten kanssa, ja toisella kerralla voimannosto penkkiä??

Originally posted by Aku-A
Olen tullut lievän ongelman eteen koska jos teen

rinta, olkapäät, ojentajat
selkä, hauis, forkut
jalat

Miten niin liikaa? Kuinka paljon niitä sit oikein teet?

Olet kovin nuori vielä, joten ei nyt kannata päätänsä puhki miettiä mitään erikoisia treenityylejä.

Rinta,hauis (+forkut)
Jalat
Olkapäät,ojentajat (+vatsat)
Selkä

Toi jako on toiminu mulla ainakin hyvin jos meinaa neljäkertaa viikos reenata....itte pidän saman jaon mut muutan ohjelman kiertäväx täs lähiaikoina kun koulu alko ja aika on muutenkin kortilla...ja saapahan ainakin palautua kunnolla elikkä sillon ohjelmax tulis:
Ma Rinta,hauis (+forkut)
Ti lepo
Ke Jalat
To lepo
Pe olkapäät,ojentajat (+vatsat)
Vloppu vapaata ja maanantai jatkuis ohjelma taas siitä mihin jäi eli selästä...tätä sit kax tai kolme kovaa viikkoo ja sit yx kevyt viikko jollon keho reenataan läpi viikos ( rinta,olkapäät,ojentajat jalat selkä ja haukka....KEVYESTI!)

Re: Re: mun ohjelma (miljoonas kerta)

Originally posted by Raven
Miten niin liikaa? Kuinka paljon niitä sit oikein teet?

En mä vaan jaksa tehdä sitä kolmatta enää.
rinta: penkki ja vinopenkki
ojentajat: taljassa, ranskalainen punnerrus ja sit se mikä nostetaan pään takaa kädet suoraks käsipainolla(en tiä nimee)
olkapäät: pystypunnerrus, pystypunnerrus niskan takaa, pystysoutu, välillä vipunostoja ja olankohautus

Ja en mä sitä kauheen kovasti oo miettiny, tuli vaan mieleen vähä aika sitten.

Koetapa tehdä tuo rinta/olka/ojentaja -päivä vaikkapa näin:

rinta: penkki, vinopenkki käsipainoilla
olkapäät: pystypunnerrus käsipainoilla, vipunostot sivuille
ojentajat: ranskalainen punnerrus, taljapunnerrus

Jokaisessa liikkeessä 2-3 kovaa sarjaa. Tässä olisi ainakin karsittu hieman ylimääräisiä liikkeitä normaaliin työntävien lihasryhmien päivääsi verrattuna.

Kokeile jakoa: 1.Rinta, ojentaja. 2.Lepo. 3.Jalat. 4.Lepo. 5.Olka, hauis. 6.Selkä. 7.Lepo.
Tällä jaolla ja 8 päivän kierrolla saat vähän järkeä tuohon treenaamiseen.
Olet vasta 14v. joten muistathan ettet tee niitä perusliikkeitä mitkä saattavat häiritä pituuskasvuasi..

Itekki mietin alussa noita ohjelmia ihan liikaa. Tuntu et kehittyminen on siitä kiinni tekeekö nyt yhen sarjan enemmän ym.

Teetko liikaa sarjoja, kun puhti loppuu?

Mun rinta-olkapää-ojentaja näyttää suunnilleen tältä:

rinta: 2 x penkki, 2 x vinopenkki käsipainoilla, 2 x ristikkäistalja
olkapää: 2 x pystysoutu, 2 x viparit sivuille
ojentaja: 2 x ranskalainen punnerrus, 2 x taljassa

yks hyvä vaihtoehto olis tällänen:

rinta, hauis
lepo
jalat
lepo
olkapää, ojentaja
lepo
selkä, vatsa
lepo
... ja alusta

Kyl mää paljon enemmän sarjoja teen ku sinä, penkissä ja vinopenkissä kolme tai neljä, olkapäis kaikis liikkeis varmaan kolme en oo niin tarkasti ajatellu.

Ei kai niitä pituuskasvuun vaikuttavia liikkeitä ole ku kyykky ja maastaveto?

[B

Ei kai niitä pituuskasvuun vaikuttavia liikkeitä ole ku kyykky ja maastaveto? [/B]

Ei nekään oikein ja järkevillä painolla tehtynä pituuskasvuun vaikuta muuten kuin ehkä myönteisesti. Pysyttelet niissä liikkeissä keskiraskaissa painoissa ja et vedä loppuun asti, niin kyllä ne hyvällä tekniikalla tehtyinä ihan turvallisia on. Hyviä perusliikkeitä koko kropan voimistamiseksi.

Hiukan Offtopic, kuinka moni/muut treenaa forkkuja. Ite teen selkä ja haba samalla kerralla ja forkut on aika hyvässä pumpissa ainaki selän jälkeen, että kuinka oleellista olisi treenata forkut erikseen. Esim. rullauksia tai kääntöjän myötäotteella?
Että onko tarvis treenata forkut erikseen, tietenkin ilman vetoremmejä tehdään selkä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Jep
Hiukan Offtopic, kuinka moni/muut treenaa forkkuja. Ite teen selkä ja haba samalla kerralla ja forkut on aika hyvässä pumpissa ainaki selän jälkeen, että kuinka oleellista olisi treenata forkut erikseen. Esim. rullauksia tai kääntöjän myötäotteella?
Että onko tarvis treenata forkut erikseen, tietenkin ilman vetoremmejä tehdään selkä.

Jos kaipaat lisää kokoa forkkuihin, niin kannattahan niitä sitten erikseen treenata. Forkut palautuu suht. nopeasti. Vasarakääntöä ( brachialis & brachioradialis ) ja rannekoukistuksia ( ranteen koukistajat ) raskailla painoilla kehittää forkkuja hyvin ja melko kokonaisvaltaisesti.

Ei kai niitä pituuskasvuun vaikuttavia liikkeitä ole ku kyykky ja maastaveto?

Sinuna tekisin myös pystypunnerrusta h y v i n varovasti

MUn on vähän pakko tehä forkkuja kun ne on niin pirun "laihat" näyttää naurettavilta:itku:
Ja selkä treeniä mä en mee "sössiin" jättämällä vetoremmejä pois koska enpä usko juuri sellasia hemmoja löytyvän joilla seläst loppuu vääntö ennen kouria....sitäpaitsi keskittyminen selkään onnistuu paljon paremmin remmien kanssa :thumbs:

Aika raskaalta näyttää tosiaan tuo tissi-ojentaja-olkapäivä. Mä olen treenannut jo jonkun aikaa jaolla selkä - lepo - tissi,ojentaja,olka - lepo - jalat,vatsat - lepo - lepo. Mun r-o-o-päivä näyttää tältä:

Vinopenkki kp 4(sarjaa) * 12 (toistoa)
Flies 2*12
Kapea penkki 2*12
Viparit sivuille 4*12
Viparit taakse 2*15

Edit: forkuista vielä. Itse treenaan forkut selkätreenin jälkeen rannekäännöillä ja myötäotehauiskäännöllä levutangolla.

Re: Re: Re: mun ohjelma (miljoonas kerta)

En mä vaan jaksa tehdä sitä kolmatta enää.
rinta: penkki ja vinopenkki
ojentajat: taljassa, ranskalainen punnerrus ja sit se mikä nostetaan pään takaa kädet suoraks käsipainolla(en tiä nimee)
olkapäät: pystypunnerrus, pystypunnerrus niskan takaa, pystysoutu, välillä vipunostoja ja olankohautus

Ja en mä sitä kauheen kovasti oo miettiny, tuli vaan mieleen vähä aika sitten.

Tuolla ekaksi laitoit: Rinta, olkapää ja ojentajat.
Nyt tuossa Rinta, ojentajat, olkapäät. Missä järjestyksessä ne teet?

Ehkä suosituin järjestys on rinta, olkapää ja ojentajat.

Miksi teet pystypunnerruksen edestä ja takaata??

Kai mää ne teen rinta-olkapää-ojentaja, en oo sitäkään sen tarkemmin ajatellu...
Kirjassa mahtava Lee oli ne molemmat pystypunnerrukset, tottakai voin toisen pois jättää jos on turhaa tehä molemmat.

Ainakin ton pystypunnerruksen pääntakaa voit työntää perseesees!Hyvä olkapää treeni on
1.Pystypunnerrus 3x8
2.Vipunostot eteen eli Front raises 3x12
3.Vipunostot sivuille 3x8
4.Yhden käden vipunostot maatessa vinopenkillä 3x12
5.Kahden käden vipunostot taakse taljassa 3x8
6.Yhden käden vipunostot taakse taljassa 3x12

Ja itse treenaan forkkuja 2kertaa viikossa:
Rannekääntö vastaotteella 3x15
Rannekääntö myötäotteella 3x15
Hauiskääntö myötäotteella 3x15

:piis:

Originally posted by Jeesus19

Millasia liikkeitä noi on?

Ajattelin tehä olkapäät seuraavaksi tälläi:
pystypunnerrus
pystysoutu
vipunostot eteen
taljassa sivulle

Originally posted by Jeesus19
Ainakin ton pystypunnerruksen pääntakaa voit työntää perseesees!Hyvä olkapää treeni on
2.Vipunostot eteen eli Front raises 3x12

Ja itse treenaan forkkuja 2kertaa viikossa:
Rannekääntö vastaotteella 3x15
Rannekääntö myötäotteella 3x15
Hauiskääntö myötäotteella 3x15

:piis:

Ennemmin mä työnnän noi aunariin, ku pystypeen pääntakaa. Mieluummin tekee ihan perusliikkeitä, ku tollasia hilavitkutinnysväämistliikkeitä.

Mun mielestä hyviä olkapääliikkeitä:
- Pystypunnerrus käsipainoilla (6-12 toistoa)
- Pystysoutu levytangolla (8-12 toistoa)
- Vipunostot sivulle käsipainoilla / taljassa (8-15 toistoa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom