Mullistava tutkimus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos 5min ennen treeniä ottaa 50g maltoa niin kuinka kauan kuluu aikaa, että verensokeri alkaa laskea rajusti? Mun treenit kestää yleensä 45min-1h. Mikä on paras hiilari ennen treeniä otettavaksi?

Olisi mielenkiintoista nähdä sellainen tutkimus, jossa on verrattu ennen treeniä otettua proteiinijuomaa ja ennen treeniä otettua prot+hh -juomaa, olisiko näillä eroa lihaskasvun kannalta. Mulla on tapana ottaa ennen treeniä pelkkä proteiini+aminohappo+kreatiini -juoma ja treenin jälkeen normaali palkkari, jossa malto mukana.

darvinisti sanoi:
JAMR
Eli luonto ei ole turhaan sitä kaseiinia laittanut kasvavien nisäkkäiden ravinnoksi. ;)

Jep, ja oikeastaan vuohenmaito olis parasta, siinä noi suhteet on suunnilleen fiftififti;) Äidinmaidossa hera/kaseiinisuhde on suunnilleen 40:60, lehmänmaidossa 20:80:)

NTFS sanoi:
Jätin sitten mainitsematta, että oma penkkisetti nousi reilussa vuodessa 50-kilosta 170-kiloon - natuna...

Siis oikeasti sun penkkimaksimi oli 50 kiloa ja tasan vuosi myöhemmin 170 kiloa...:rolleyes:

NTFS sanoi:
Lue nyt ensin perusteluiksi vaikkapa threadin aiheena oleva tutkimus.

Luin kyllä. Tarkoitukseni ei ollut mitenkään vittuilla, eikä polkea mielipiteitäsi, mutta tosiaan tuossa tutkimuksessa puhuttiin hiilari+prode juomasta. Ei siis kiinteästä ruuasta, jota mä ymmärsin sun tarjoittaneen? Pyysin perusteluja, koska täällä pakkiksella ollaan aikaisemmin puhuttu 2.5-4h syömättömyydestä ennen treeniä ja siihen muistaakseni löytyi pitkä lista asiallisia perusteluja.
:)

Tanssiva Rosvo sanoi:
Siis oikeasti sun penkkimaksimi oli 50 kiloa ja tasan vuosi myöhemmin 170 kiloa...:rolleyes:

Kuulostaa kyllä niin uskomattomalta, että melkein tulee mieleen, että tämä saattaisi mahdollisesti olla :anssi:

Jos tuosta on jotain todistetta heittää kehiin, niin se olisi kyllä enemmän kuin mukava nähdä...

:offtopic:
No jos tuota oikein tarkkaan lukee, niin NTFS puhuu penkkisetistä, ei penkkituloksesta. Eli ilmeisesti ensin on ostettu Anttilan postimyynnistä 50kg penkkisetti eli penkki, tanko ja siniset vinyylipainot. No, nälkä kasvaa syödessä ja vuoden päästä makuuhuoneen nurkaan onkin hankittu jo kunnon setti, jossa painoja riittää 170kg asti. :thumbs:

Tää linkki nyt on tainnut täällä olla jo kymmenen kertaa mutta olkoot:
http://www.cc.jyu.fi/~jjhulmi/Proteiini ennen voimaharjoitusta_Hulmi.pdf

Tuolta löytyy jonkun verran tutkimuslyhennelmää myös harjoitusta edeltävän ravinnon vaikutuksista. Aiheeseen liittyen tulee tässä varmaankin 1-2 viikon kuluttua myös artikkeli Medicine and Science in Sport and Exercise -lehteen. Sitä voi multa pyytää sitten mailina, en viitti sivuilleni laittaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
JAMR sanoi:
Itse ottaisin puolisen tuntia ennen treeniä sen maltoa ja heraa sisältävän ”valmistautumisjuoman” (lanseerataan nyt tollanen termi samalla) vaikka tohon Hulkin malliin
Paitsi että mun "valmistautumisjuomassa" ei ole lainkaan maltoa, vaan hiilari tulee siitä appelsiinimehusta mihin hera ja tauriini sekoitetaan.

NTFS sanoi:
Etenkin tuo "3h syömättä ennen treeniä" on jotain aivan uskomatonta p*skaa. Voi kyllä toimia rasvanpoltossa, mutta ei bodauksessa saatikka voimaharjoittelussa.
itellä menee noin 7 tuntia syömättä ennen reeniä, sillä menen salille lähes heti herättyäni. aamupalaksi juon palkkarin ennen reeniä.

Eilen kokeilin ottaa 30-45min ennen treeniä puoli desiä maltoa ja desin heraa. Oxu meinasi tulla useita kertoja, joten jäi kyllä viimeiseen kertaan. Tuskin on niin suurta hyötyä, että kannattaa vääntää oksennus suussa. Treenaan muutenkin iltaisin, joten koko päivä aikaa safkailla. Pelkkää protua jos olen ottanut ennen salia niin ei samanlaista yrjö-oloa ole tullut.

Joskus tulee tehtyä drinkki n. 1h ennen reeniä.

- 1 muna
- 3dl maitoo
- ruokalusikallinen tai kaks protskua
- 1 bannaani, joskus kaks

tällä jaksaa hyvin eikä ainakaan vielä oo tullu laattaa

Pitää huvikseen testata itekin tuo Hulkin setti, eli tuoremehuun tehtynä tuo protujuoma, maltoa en ainakaan ennen treeniä ota, se on varma.

Hulkki sanoi:
Paitsi että mun "valmistautumisjuomassa" ei ole lainkaan maltoa, vaan hiilari tulee siitä appelsiinimehusta mihin hera ja tauriini sekoitetaan.

Juu, pitikin sanoa et hiilihydraattia ja heraa...

Timba79 sanoi:
Pitää huvikseen testata itekin tuo Hulkin setti, eli tuoremehuun tehtynä tuo protujuoma, maltoa en ainakaan ennen treeniä ota, se on varma.

Minä tuota olen testannut ja nyt pitää kysyä että miten sitä pystyy kukaan juomaan? Varsinkin appelsiinimehun ja heran sekoituksesta tuli niin hirveää että hyvä etten yökännyt jokaista suullista ulos.

Mäkin menin sitten hieman (mm. energiatarpeeseeni ja sukupuoleeni) soveltaen kokeilemaan eilen Hulkin "valmistautumisjuomaa"..

Itse otin siis VAIN
1dl appelsiinituoremehua
15g heraa
3g tauriinia
300mg kofeiinia
(+ myös 500mg c-vitamiinia)

ja täytyy sanoa että TOIMI: Olin ollut aamusta todella väsynyt ja silmäni suorastaan rävähtivät auki juuri n. 30min tuon ottamisesta. Kenties tämän ansiosta eilen täälläkin hehkuttamani penkkienkka syntyi!..

Yllätys oli todella suuri, sillä koskaan aiemmin en ole ottanut mitään ennen treenejä, siis n. 2,5-3h viimeisestä ruokailusta on ollut väliä.Nyt huomenna lähtee kokeiluun pelkkä tauriini+kofeiini+c-vitamiini, sillä myöskään tätä komboa en ole aiemmin testannut vaan pelkällä kofeiinilla tai nyt viikko sitten aloittamallani tauriini+kofeiini-kombolla on menty..Mielenkiintoista nähdä onko vaikutus samanlainen ilman hera+tuoremehua...

training_day sanoi:
Kuulostaa kyllä niin uskomattomalta, että melkein tulee mieleen, että tämä saattaisi mahdollisesti olla :anssi:

Jos tuosta on jotain todistetta heittää kehiin, niin se olisi kyllä enemmän kuin mukava nähdä...

Eipä tässä mitään hirveää hinkua ole kenellekkään mitään todistaa. Henkilökohtaisesti minulle on aivan se ja sama uskotko sinä tai kukaan muukaan mitä täällä kirjoitan. Ne jotka minut tuntevat voivat vahvistaa mitä sanon jos tätä lukevat.

Täälläkin on paljon porukkaa, jotka käyttävät enemmän aikaa foorumilla lässyttämiseen kuin omaan treenaamiseensa.

Itse olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että hyviä neuvojia on ollut alusta asti eikä heidän tekemiään virheitä ole tullut toistettua. Omaa järkeäkin on senverran tullut käytettyä, että paskanpuhujien lässykset on jätetty omaan arvoonsa. Ruokavalio ja treeniohjelmat on siis hoidettu kuntoon jo ensimmäisestä treeniviikosta lähtien.

Uskomatonta kyllä perusasiat saatiin kuntoon, eikä tähän tarvittu minuutinkaan istuntoa nettifoorumilla.

Etenkin aloittelijan kannalta hankalaa näissä foorumeissa on juurikin oikean tiedon erottaminen paskapuheista. Sen oleellisen asian poimiminen tuhansien sivujen epäoleellisen teoreettisen paskan suosta voi olla hyvinkin vaikeaa. Mikäli perusasioita ei ymmärretä ei näitä juttuja mielestäni kannata edes lukea.

En nyt tarkoita ketään tiettyä yksittäistä henkilöä, mutta menkää nyt jätkät oikeesti välillä sinne salille niin alkaa kynäniska suoristua ja patti kasvaa. Kattokaa kuinka isot pojat treenaa ja unohtakaa hifistely.

Ihan tuha miettiä mitään eri protskulajikkeiden molekyylirakenteiden eroja jos hauis on se perus 40cm, penkkitulos 120kg ja kyykystä irtoaa vaikkapa hurjat 150kg.

Kaikkilla ei ole lahjoja ja toiset eivät vain osaa - eikä se ole minun vikani. Uskokaa mitä tahdotte.

NTFS sanoi:
Eipä tässä mitään hirveää hinkua ole kenellekkään mitään todistaa. Henkilökohtaisesti minulle on aivan se ja sama uskotko sinä tai kukaan muukaan mitä täällä kirjoitan. Ne jotka minut tuntevat voivat vahvistaa mitä sanon jos tätä lukevat.

Täälläkin on paljon porukkaa, jotka käyttävät enemmän aikaa foorumilla lässyttämiseen kuin omaan treenaamiseensa.

Itse olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että hyviä neuvojia on ollut alusta asti eikä heidän tekemiään virheitä ole tullut toistettua. Omaa järkeäkin on senverran tullut käytettyä, että paskanpuhujien lässykset on jätetty omaan arvoonsa. Ruokavalio ja treeniohjelmat on siis hoidettu kuntoon jo ensimmäisestä treeniviikosta lähtien.

Uskomatonta kyllä perusasiat saatiin kuntoon, eikä tähän tarvittu minuutinkaan istuntoa nettifoorumilla.

Etenkin aloittelijan kannalta hankalaa näissä foorumeissa on juurikin oikean tiedon erottaminen paskapuheista. Sen oleellisen asian poimiminen tuhansien sivujen epäoleellisen teoreettisen paskan suosta voi olla hyvinkin vaikeaa. Mikäli perusasioita ei ymmärretä ei näitä juttuja mielestäni kannata edes lukea.

En nyt tarkoita ketään tiettyä yksittäistä henkilöä, mutta menkää nyt jätkät oikeesti välillä sinne salille niin alkaa kynäniska suoristua ja patti kasvaa. Kattokaa kuinka isot pojat treenaa ja unohtakaa hifistely.

Ihan tuha miettiä mitään eri protskulajikkeiden molekyylirakenteiden eroja jos hauis on se perus 40cm, penkkitulos 120kg ja kyykystä irtoaa vaikkapa hurjat 150kg.

Kaikkilla ei ole lahjoja ja toiset eivät vain osaa - eikä se ole minun vikani. Uskokaa mitä tahdotte.

Juuri NÄIN!!!!!!:thumbs: :rock: :worship::D :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom