Muita dieetin aloittajia?

Meikäläiselle kävi nyt ikävä nakki ja tuli potkut duunista... Noh, nyt ajattelin seuraavan muutaman kuukauden aikana pitää "lomaa" ja laittaa sellaisen tappotreenin ja ennen kaikkea dieetin pystyyn ettei mitään rajaa.

Eli jos kuvitellaan että mitkään lounastauot ja muut normaalit rajoitukset eivät sido ja on valmis vetämään vaikka millaista paskaa naamaansa (lain puitteissa tietenkin) mihin kellonaikaan vaan, niin mikä olisi paras ruokavalio?

Tällä hetkellä olen 186/87. Vedän salitreeniä pari kertaa viikossa ja juoksen hölkkää ja HIIT:iä 3-4 kertaa viikossa. Rasvaprosentti on perkele 18 ja sille tarvis ihan tosissaan tehdä jotain. Ruokavalio on huono ja ajattelin että sen sijaan että lähtisin muuttamaan sitä, niin aloittaisin ihan kokonaan uuden ruokavalion alusta asti. Tavoitteeni olisi pääasiassa polttaa rasvaa mutta mieluusti kasvaa myös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pituus on 180, paino n.80 ja rasvat 17-18. Tarkoitus olisi pudottaa painoa viitisen kiloa n.75 kg asti ja saada rasvat alle 15 kuudessa viikossa. Keinoina olisi kaksijakoinen MA,TI,TO,PE. Ruoat suurin piirtein näin. Aamupala ruisleipää/juustoa/lihaa , puuro ja tuoremehu. Työssä maitorahka, banaani, reco2 1-1,5 desiä treenipäivänä ja ruisleipää. Töiden jälkeen kotiruoka, perunaa, lihaa, salaattia, ruisleipää ja maitoa. Iltapalana jugurttia soijalla. Viikolla ei ole tarkoitus nauttia virvokkeita, mutta viikonloppuna suurinpiirtein kymmenen annosta ja vähän muuta naposteltavaa. Eli 5 päivää tiukalla ruokavaliolla ja pari päivää jopa vähän naatiskellen.

Miltähän tuo yllä oleva kuulostaa. Onnistuisikohan?

Eli siis, itse vetänyt jonkin sortin "Dieettiä" tässä kohta reilu 5 kuukautta.
Alko sillä että, yksinkertaisesti aloitin taas liikkumaan. (Oli ollut siinä semmonen n. puolentoista vuoden flegmaattinen kausi, lihoin sinä aikana jonkun verran koska lopetin jääkiekon pelaamisen ja muutenkaan ei huvittanut liikkua)

Aluksi treemiseni oli satunnaista, ja ruokavalio oli ihan päin persettä (Valitettavasti) varmaan kuukauden tai kaksi siinä. Sitten aloin oppia hitusen, että miten sitä pitäisi syödä yms (Kiitos suuri juuri tälle foorumille)
Sittemmin aloin saada treeniinkin jotain tolkkua, rupesin lenkkiäkin välillä juoksemaan, tosin tässä vaiheessa tupakointi kyllä oli vielä mukana kuvioissa..
Mutta nytten reilun viimesen kuukauden olen elänyt tosi terveellisesti, (Ainakin omasta mielestäni) röökin poltto lopetettu ja sillai, syöty hyvin ja riittävästi.

Nytten tilanne on semmone, että olen pudottanut painoa 80 kg ==> 66.5 kg ja parantanut tuloksia punttiksella kuin pururadallakin.
Olen siis n.175cm pitkä jamppa, ja paino on tällä hetkellä se 66.5kg.

Mietin tässä, että mitäköhän nyt kannattaisi tehdä? Rasvaa löytyy kehosta vielä aika runsas määrä, joten siitä olisi kiva päästä eroon. Kannattaisiko nyt koittaa vetää edelleen miinuskaloreilla jonkin aikaan, ja huolehtia silti että saa riittävät määrät proteeinia yms.
Olen nyt pian viikon ajan ottanut iltaisin annoksen UFS Casein-"yöproteiinia", muu proteiini (n 2-3g / painokilo) tullut sitten ihan syömällä ruokaa

Mitä mieltä ihmiset, miten kannattaisi jatkaa?

Ensinnäkin onnittelut hienosta dieetistä ja elämäntapojen parantamisesta! Röökin heittäminen hittoon on kyllä aplodien arvonen seikka. :worship:

Dieettaat sen verran, että olet tyytyväinen ja sitten vaihat sievälle bulkille. Kovin paljoa nyt en enää tuosta painosta dieettais.

Salilla on tullut käytyä syksystä lähtien, eli aloittelija vielä olen. Ensimmäisen dieetin tavoitteena ei ollut saavuttaa mitään huikaisevaa biitsikuntoa, vaan tiputtaa ylimääräisiä pois ja saada samaan aikaan tulosta salilla. Hyvin on tähän asti sujunut :) Läskiä on lähtenyt ja lihasta on tullut tilalle. Talven aikana laitoin ruokailuni kuntoon ja ensimmäinen "dieetti" alkoi maaliskuun alusta.

Lähtötilanne oli maaliskuussa 86,3 kg, josta lähdin tiputtelemaan painoa hyvin maltillisesti. Nyt paino 80,6 kg eli melkein 6 kiloo on lähteny ja reeni kulkee :whip: Tavoitepainoa ei varsinaisesti ole, peilin mukaan mennään. Dieetti on sujunut varsin kivuttomasti, sillä ylimääräistä fläsää oli kertynyt sen verran, että paino lähti tippumaan jo herkkujen pois jättämisellä ja pienellä ruokailun järkeistämisellä. Ylimääräisiä kaloreita on tullut lähinnä ohrapirtelön muodossa :kippis1:

Tästä jatketaan siihen asti, kunnes peilikuva miellyttää. Kesän jälkeen aloitetaan kuitenkin pienellä plussalla eläminen, mutta mitään älytöntä bulkkia ei ole tarkoitus ottaa.

Argh, jotenki niin vittuuntunut olo. Eilen tuli juotua muutama olut (Muuten ihan normaalit ruokailut + liikkumiset) ja tänään kertyy / kertynyt kaiken paskan takia kaloreita lähemmäs 3500.. Ahistaa vaa jotenki, tuli sitte tyttöystävän seuraks syötyä vähän karkkia (Lähemmäs 450 grammaa..) ja sitten vielä normaalista ruokavaliosta poiketen rasvaista sikanautajauhelihaa ja spagettia. Itselläni nyt jotenki ihan perkeleellinen vitutus päällä, koska oli tullut lähemmäs kuukausi oltua ilman mitään paskaa.. Mutta kun näistä "Cheatti"-päivistä on ollut paljon täällä keskustelua, äskenkin muutamaa topikkia lueskelin, niin mietin, että onko se niin vaarallista jos tosiaan pääsee tällälain lipsahtamaan?

Tää taitaa nyt olla vaan omasta päästä kiinni, mutta jotenki vähä semmonen olo, että huomenna aamusta kattoo peiliin, ja sitten näyttääkin siltä kuin olisi tullut uimarengas taas siihen vyötärölle tj. Emt, ehkä tää ois pitäny iskeä Vitutus-threadiin, mutta mutta.

Kuinka usein muille on tullut / tulee tämmösiä päiviä, tahallisia / tahattomia, kuinka paljon vaikuttaa kokonais-saldoon?

Edittiä sen verran, että perjantaina oli aika hyvä treeni, tainnu kehittyä hituse. Jotain kivaakin siis =)

... että onko se niin vaarallista jos tosiaan pääsee tällälain lipsahtamaan? ...

...Kuinka usein muille on tullut / tulee tämmösiä päiviä, tahallisia / tahattomia, kuinka paljon vaikuttaa kokonais-saldoon?...

IMO, ei ole vaarallista tuommonen lipsahtaminen.

Itellä tuommoset kalorimäärät on paukkunu lähinnä sillon, ku oon ollu kaljottelemassa ja ei ne ole kyllä vaikuttanut suuntaan taikka toiseen. Pääasia on, että pitää sen kokonaispaketin kasassa. Tuommosen "mätön" jälkeen olo on varmasti pöhöttöny sekä henkisesti, että fyysisesti, mutta ei se siihen kokonaisuuteen vaikuta, jos ruokailut on muuten kunnossa. Henkisesti tuommonen päivä vaikuttaa itellä just samalla tavalla ku sullaki. Sillon tuntuu, että sitä on lihonut ainaki pari-kolme kiloa ja vararengas vyötäröllä on kasvanu.

Paljon on ollu tosiaan keskustelua cheattipäivän merkityksestä, mutta itellä nuo cheattipäivät on ollu tosi maltillisia, jos niitä edes sellaisiksi voi sanoa. Viikko sitten tuntu kroppa olevan aivan jumissa ja voimat oli poissa. Söin kolmen päivän ajan +500 kcal ja homma alkoi rullaamaan taas. Voimat palautui ja reeni kulki :whip:

Eli kovaa reeniä vaan ja pidetään kokonaispaketti kasassa :)

Huomisesta alkaen viitisen viikkoa ajattelin kiristää. Tällä hetkellä paino 88,5 +/-0,5 kg. Rasva% ~15 +/- 0,5. Jotain 3-4kg olisi tarkoitus pudottaa. Saapahan tuon jälkeen taas mättää rauhassa useamman kuukauden...

Ite olen juuri aloittanut dietin ja ajattelin, että kannattaako Heraa tai Kreatiinii käyttää dietin aikana?? Voi olla aika todella tyhmä kysymys, mutta en ole aivan varma nii piti kysyy:nolo:

Heraa? sehän on proteiinia joten suosittelen, vai miten aattelit käyttää? Krean voit vaikka lopettaa ellet aatellu nostaa voimias ja tuloksia paljon dietin aikana.

Diettaamisen vaikeudesta

Itse olen nyt ollut tosissani dieetillä kymmenen viikkoa ja paino tippunut 4,5kg.
Rasvaprosentista en osaa sanoa mitään. Tässä muuta osviittaa: pituutta 183cm ja painoa tällä hetkellä 83,5. Vuoden alussu painoin reilun 90kg. Minulla oli pitkä kausi etten treenannut ollenkaan ja lihoin kohtuuttomasti. Joskus kultaisina aikoina olen painanut vajaan 90kg 10-15:sta rasvoilla. Nyt kun läskiä on alkanut palamaan ei voi pitää yllä harhakuvitelmaa siitä, että kyllä niitä lihaksia vielä on siellä rasvan alla.

Luulen että kun pääsen tavoitteeseeni (10-15% rasvat) painan jotain 77kg. Tämä tarkoittaa sitä, että entisestä huippukunnosta on hävinnyt 10kg puhdasta lihasta Totuus sattuu :( Ei auta kuin ottaa positiivinen asenne, yrittää polttaa nuo loput rasvat kesän aikana ja aloittaa syksyllä megalomaaninen massakausi (kuitenkin niin että rasvaa tulee mahd. vähän). Tällöin minulla on mahdollisuus päästä rantakuntoon 2008 :D Lienee kuitenkin epärealistista odottaa että pääsisin entiseen huippukuntoon edes kesäksi 2008.

Suhtauduin noihin rasvoihin vähän ylimielisesti tyyliin; "Pari kuukautta ja vähän aerobista niin kyllä ne lähtee". Ei käynytkään ihan niin helposti. Tämä vähillä hiilareilla ja miinuskaloreilla oleminen on aika hanurista. Kiristymistä on kyllä tapahtunut ja treenitauon jälkeen voimatasot ovat jopa vähän nousseet dietin aikana. Eli suunta on hyvä.

Tämä oli pieni purkaus läskiproblematiikasta. Kiitos kun kuuntelitte :)

Mitä nyt sitä kreatiinia ei varmaankaan kannata lopettaa. Jos se tehostaa lihasten kasvatusta niin auttaa se myös säilyttämään lihasta dieetillä. Lisäksi kreatiinin keräämä neste (kuulemma) vähentää loukkaantumisalttiutta.

Voisin kesäksi ottaa pienimuotoisen dieetin. Karkkia / limua kerran korkeintaan 1,5l / 2 vko. Yksi pussillinen karkkia 200g / 2vko. Sais vyötäröltä ylimääräset pois. Vaikka sitä ei paljon ole, niin se haittaa mua :D.

Voisin kesäksi ottaa pienimuotoisen dieetin. Karkkia / limua kerran korkeintaan 1,5l / 2 vko. Yksi pussillinen karkkia 200g / 2vko. Sais vyötäröltä ylimääräset pois. Vaikka sitä ei paljon ole, niin se haittaa mua :D.

No aika pienimuotoinen on joo. Eihän toi ole mikää diettisuunnitelma ja jos on niin paska sellainen. :down:

Itellä dieettiä takana noin 7-8 viikkoa ja paino tullu alas noin 5 kg. Pituutta 190cm ja paino ny jotain 92-93. Aloitin kyllä dieetin aika helvetin paljon liian myöhään, vasta tuos huhtikuun alus. Vielä olis tiputettavaakin ainakin tuonne 85 tienoille ettei taida rantakuntoon tälle kesää keretä jos ei sitte elokuuhun mennes oo jo lähellä. PRKL! Oon joskus tiputtanu aikoinani painoa ku en vielä puntannu ja sillo ei tarvinnu noista proteiineistä murehtia ku söi vaan niinku hiiri nii kyllähän se maha lähti äkkiä sillä kilo/viikko periaatteella. Nyt ku sitte haluais säilyttää vähä niitä lihojakin nii ei viiti sitte hirmuista vauhtia pitää ja se kyllä syö ny vähä miestä... No pakko vaan malttaa mielensä ja antaa rahkan ja heran maistua suus kunnolla:) Saa sitte ehkä jo 2008 kesällä ottaa jo toukokuus sen paidan pois.:thumbs:

Eka dieetti koskaan

Eli läskiä pitäisi saada pois. Ei mitään tiukkoja aikatauluja, mutta 0,5-1kg viikossa olisi hyvä.

Ikää 20v. pituus/paino: 183/93. Punttia 4 kertaa viikossa (2-jakoisella).

Päivän safkat:

Aamupala 09.00: Ruisleipää, kalkkunaa 100g, rypsiöljyt 1rkl ja heraa 45g.

Lounas 12.00: Jauheliha 150g, tumma makaroni 50g, pakastevihannekset 250g

Välipala 15.00: Proteiinijuoma 45g

(Palautusjuoma 17.00)

Päivällinen 18.00: Jauheliha 150g, maitoa 3dl.

Iltapala 21.00: Raejuustoa 200g

Kaloreita 2000, protskua 220g, hiilareita 130g, rasvaa 65g.

Mitä mieltä? mennäänkö pahasti metsään jossain? :)

Eli läskiä pitäisi saada pois. Ei mitään tiukkoja aikatauluja, mutta 0,5-1kg viikossa olisi hyvä.

Ikää 20v. pituus/paino: 183/93. Punttia 4 kertaa viikossa (2-jakoisella).

Päivän safkat:

Aamupala 09.00: Ruisleipää, kalkkunaa 100g, rypsiöljyt 1rkl ja heraa 45g.

Lounas 12.00: Jauheliha 150g, tumma makaroni 50g, pakastevihannekset 250g

Välipala 15.00: Proteiinijuoma 45g

(Palautusjuoma 17.00)

Päivällinen 18.00: Jauheliha 150g, maitoa 3dl.

Iltapala 21.00: Raejuustoa 200g

Kaloreita 2000, protskua 220g, hiilareita 130g, rasvaa 65g.

Mitä mieltä? mennäänkö pahasti metsään jossain? :)

Hyvältä nuo näyttää, mutta rasvaa näyttää olevan kovin vähän.

Mä en vain mitenkään käsitä, miten voi olla syömättä kuusi tuntia! No välipalana protskudrinkki, mutta eihän se ole ku juoma. Mä ehtisin hajota neljään mennessä. :D

Itelläkin alkoi tänään ensimmäinen dieetti! :rock:
Suunnitelmissa pudottaa painoa sen verran, että peilikuva miellyttää. Veikkaisin, että joku 4-8 kiloa. Kesäkuu ainakin dietataan, ehkä heinäkuukin.
Tai no sellasilla -500 kcal lähdetään liikkeelle ja katsotaan, mitä tapahtuu.

Niin ja kuva on otettu, että huomaa sitten eron. :hyper: Syksyllä sitten taas bulukille. :evil:

Noin 16 kiloa kadonnut nyt. Dieetti ohi, nyt pitäisi saada kehiin jatkosuunnitelma?
Rasvaa on vielä jäljellä vähän, mutta ei uskalla nyt enempää painoa pudottaa.

Ideana olisi, että ns. bulkille siirtyisin tästä. Arviotu peruskulutukseni on n. 1950 Kcal (Tähän ei siis ole laskettu päivän liikkumisia mukaan, mut siis ilmeisesti tuon verran kulutan, vaikka vain istuisin koko päivän dataillessa tj)
En halua pahemmin rasvoja takaisin, mutta lihasta tahdon. Motivaatiota treeniin löytyy tosi paljon :whip: , mietityttää nyt vain tää ruokailupuoli? Osaisko joku antaa vähä jotai neuvoa, että pääsis suuntaan tai toiseen? :)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom