Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon vieläki dieetillä. En ole oikeastaan kolmeen viimeiseen kuukauteen laskenut kaloreita, olen vaan syönyt siististi ja katsonut, että on tarpeeksi protua. Paino tällä hetkellä on noin 78-79kg, eli alas ollaan tultu suunnilleen 15kg. Voimat ovat viime kuukauden aikana laskeneet aika paljon työn takia. Ei pysty syömään niin hyvin kuin pitäisi ja energian kulutus nousee älyttömän korkeaksi. En ole lopputulokseen ihan tyytyväinen, sillä kesäkondiksessa on vielä parannettavaa. Tällä hetkellä ongelmia aiheuttavat täysin jumissa olevat hartiat ja selkä, ja näillä näkymin ensi viikolla pitäisi mennä urheiluhierojalle.Saa nyt nähdä, ehkä aloitan 1.2. On kyllä sen verran muitakin kiireitä, että saatan siirtää alkamisaikaa kuukaudella. En kerkeä ainakaan nyt tekemään aamuaerobisia opiskelun, treenin ja töiden lisäksi kuin ehkä viikonloppusin. Joka tapauksessa diettaan jossain vaiheessa kevättä, 10kg pois eli jotain 10-12 viikkoa dieetillä.
Mä en vain mitenkään käsitä, miten voi olla syömättä kuusi tuntia! No välipalana protskudrinkki, mutta eihän se ole ku juoma. Mä ehtisin hajota neljään mennessä. :D
QUOTE]
Niin, onhan se hirveätä, jos dieetillä tulee nälkä jossain vaiheessa, päähän siinä hajoaa
Niin, onhan se hirveätä, jos dieetillä tulee nälkä jossain vaiheessa, päähän siinä hajoaa
Just... Riippuu aika paljon siitä minkälaista kuntoa dieetillään hakee. jos tavoite on joku -3 kg, niin voipi onnistua ilman suurempaa nälkääkin, mutta jos haluaa päästä OIKEASTI kovaan kuntoon, joutuu kyllä takuulla kärsimään nälästäkin, vaikka dieetti olisi kuinka ammattitaitoisen ihmisen suunnittelema tahansa! Ilmeisesti kokemuksesi dieettaamisesta on hyvin hyvin rajallinen...Oon samaa mieltä, mutta ilman tota hymiötä.
Ei dieetillä tarvi nälkä olla, kunhan vähän suunnittelee ruoat etukäteen ja miettii, että millä saa nälän pois ilman kovin suuria kalorimääriä. Ja muistaa syödä tarpeeksi usein.
Esimerkiksi, jos tavoitteena on saada rasvaprosentti välille 6-9, eli melko matalalle, ja lähtötaso on normaali eli 15-20%, joutuu kyllä tekemään useampia pudotuksia hiilari ja kalorimäärissä, ja nälkä yllättää takuuvarmasti. Rasva kun ei yksinkertaisesti pala kovin tehokkaasti, jos vain tehdään esim. 500 kcal tiputus alle normikulutuksen ja pitäydytään tässä. Kun rasvamäärä kropassa käy vähiin, alkaa keho pitämään kiinni jäljellä olevasta laardista melko tehokkaasti... Jos taas tavoitteena on rasvaprosentin pudotus jostain kolmestakymmestä kahteenkymmeneenviiteen, se kyllä onnistuu ilman suurempaa nälkääkin, mutta IMO tällöin ei ole kyse varsinaisesti dieetistä, vaan pienestä ruokavalion siistimisestä. Monilla kovaa treenaavilla on nälkä bulkillakin ollessa...No eiköhän tuo nyt käy ilmi jo aiemmista viesteistä... :jahas:
Itse en kyllä haluaisi liian kovaa tahtia dieetissä vetää, jos haluaa lihat säästää. Silloin nälkäkään ei ole kovin yleinen vieras.
Toki jos kyseessä on ihan KUNNON painonpudotus, jossa ei tärkeintä ole lihaksien säästö vaan reilu läskinpoisto, niin nälkä on varmaan sitten ihan asiaan kuuluvaa. :D
dieetin päättyminen tapahtuisi 25.02.1008! Joka kuulostaa tuskallisen pitkältä ajalta ja tuo matka on täynnä vastoinkäymisiä ja himoja.
Näin huonolla matikallani laskien kuukaudessa lähtee noin 2,5kg, joten se meinaa että dieetti olisi valmis 8kk päästä jolloin mittani olisivat 175/70 ja rasvat (toivottavasti) jossain 25-20 tienoilla.
dieetin päättyminen tapahtuisi 25.02.1008! Joka kuulostaa tuskallisen pitkältä ajalta ja tuo matka on täynnä vastoinkäymisiä ja himoja.
Tänään paukku kympit 79.5 kg näytti vaaka aamulla, eli 7 kg on painoa tippunut, vaikka dieetin aikana oli lomareissu ja muuta pientä bulkkitoimintaa. Lepoviikko oli toissaviikolla ja nyt pääsee reenaamaan taas oikein tosissaan. Aamuaerobista oon käyny tekemässä muutaman kerran viime viikolla ja tuntu oikein hyvältä. Mahtava fiilis, tästä on hyvä jatkaa.
En jaksa lukea koko ketjua, joten kerrotko miten pitkään olet dieettailut tuota 7 kg? Itselläni pari viikkoa suurinpiirtein vastaavaa projektia takana(lähtöpaino 87,tavoite alle 80).
Kyllä tässä semmonen 3 kk on vietetty vähän niukempaa ruokavaliota. Dieettini on ollut enemmänkin ruokailutottumuksien muuttamista ja siinä ohessa vähän kaloreiden vähentämistä. Kurinalaisemmalla dieetillä saa varmasti nopeamminkin tuloksia, mutta itselläni oli tarkoitus tässä samalla myös kehittyä, mikä on onnistunut oikein hyvin :kippis1:
Ja lisään vielä sen, että itellä oli tuota fläsää "reilusti", joten ylimääräistä oli helppo pudottaa.