Muija petti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werty
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Jakob
Nämä hommat ei ole ihan yhtä mustavalkoisia kuin aina netissä annetaan ymmärtää "muija/äijä petti --> anna kenkää".

Monessa muussakin viestissä on tullut tuo, että asia ei ole mustavalkoinen, minun mielestä pettäminen on "mustavalkoista". Vai miten on, jos "vahingossa" särkee kaupungilla ikkunan, tai pistää joltain nenän poskelle omasta aloitteesta, niin voisiko näissäkin tilanteissa sanoa, että asia ei ole mustavalkoinen. Ikkuna nyt vain sattui houkuttelemaan kun oli tuota stressiä?
Tai voisiko kaahari sanoa että nopeusrajoitus ei ole mustavalkoinen, se pitää suhteuttaa ajotaitoihin ja kaupungin asukaslukuun?

Minulle asia on mustavalkoinen. Teen sitä, mitä tekisin vaimonkin läsnäollessa, muut jätän tekemättä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitokset kaikille lukijoille, laitoin noita juttuja ihan siksi ylös että itse petturina huomasin vaan miten helppo kumppania oli sumuttaa. Joillekkin juttuni ei ilmeisesti ihan auennut, saattoi johtua hieman epsevlsti kirjoitetusta tekstistä,tai sitää että joittenkin lukijoiden sisälukutaito ei ollut ihan vaaditulla tasolla.

En pidä alentumisena jos käyttää hieman "salapoliisin" taitoja jos epäilee kumppanin luotettavuutta.Olen samaa mieltä että pitkä-aikainen vainoilu ei ole tervettä,mutta normaalissa suhteessa jatkuva valehtelukaan ei ole kovin reilu juttu.Itse ei ole tarvinnut konsteja käyttää kun mua ei ole koskaan petetty,pettäny olen kyllä.En tarkoita että 1viikon kestävän romanssin aikana vielä kandee alkaa tutkia teletunnistetietoja tms, mutta jos yhteistä taivalta on takana jo pidempiä aikoja,ja jos tuntee olonsa epämukavaksi suhteessa,joutuu vasten tahtoa selibaattiin,tms muuta outoa ja ennenkuulumatonta,eli ei luota kumppanin uskollisuuteen voi pienillä kikoilla tarkistaa ettei vaan tulis otettua petturikumppanin kanssa esim, yhteistä asuntovelkaa.

Ymmärsin ketjua luettuani,että aika moni pitää kumppanin uskollisuutta suhteessa hyvin tärkeänä,eikä edes epäile sitä,mutta on varmaan niitäkin epätietoisia jotka epäilee muttei saa kumppania kiinni oikeen mistään. Ja jotai dataa pitäisi liikkeistä saada jotta tietäsi onko suhde miten vahvalla pohjalla.

Suhdetoiminta on mielestäni sellainen suo, jossa kaikki asiat ei ole supermustavalkoisia.

Originally posted by Sumppari
Monessa muussakin viestissä on tullut tuo, että asia ei ole mustavalkoinen, minun mielestä pettäminen on "mustavalkoista". Tai voisiko kaahari sanoa että nopeusrajoitus ei ole mustavalkoinen, se pitää suhteuttaa ajotaitoihin ja kaupungin asukaslukuun?

Mopeusrajoitus on kaikkea muuta kuin mustavalkoinen juttu. Kaikkien tulisi ymmärtää se että oikea tilannenopeus voi olla jotain täysin muuta kuin rajoituksen lukema. Mun mielestä esim. tätä meidän oulun motaria voi ajaa useimpina aikoina reilua ylinopeutta "kaahaamatta". Joskus taasen oikea tilannenopeus on rajoitusta alhaisempi.

Originally posted by Sumppari
Monessa muussakin viestissä on tullut tuo, että asia ei ole mustavalkoinen, minun mielestä pettäminen on "mustavalkoista".

Kenties tarkoitettiin sitä, että pettämisen jälkeen ei välttämättä ole niin yksinkertaista antaa sitä monoa. Eli ei maailma mene niin, että pettämisestä välttämättä kumppani heitettäisiin pellolle suoraan kummempia kyselemättä. Asioista voi keskustella, niissä voidaan päästä jopa johonkin ratkaisuun.

Helppohan se täällä on uhota, että kun kumppani pettää niin heitetään se heti pihalle. Katsotaampas sitten, kun se tilanne sattuu monen vuoden rakkauden ja suhteen jälkeen omalle kohdalle. Kuinka helppoa se kylmä ulos heittäminen sitten onkaan? Epäilen ja voin osittain kokemuksesta sanoa, että se EI OLE niin helppoa...

Maailma ei todellakaan ole mustavalkoinen...

Originally posted by Sumu
Kenties tarkoitettiin sitä, että pettämisen jälkeen ei välttämättä ole niin yksinkertaista antaa sitä monoa. Eli ei maailma mene niin, että pettämisestä välttämättä kumppani heitettäisiin pellolle suoraan kummempia kyselemättä. Asioista voi keskustella, niissä voidaan päästä jopa johonkin ratkaisuun.
.
.
.
Maailma ei todellakaan ole mustavalkoinen...

Siitä olen samaa mieltä, että monon antaminen ei ole enää niin yksioikoinen juttu kuin pettäminen, vaikka toki 10v sitten ajattelin että jos petetään niin sopii etsiä samantien muualta seuraa. Nyt tuskin moista tapahtuisi jos näin kävisi. Toivottavasti ei käy.
Mutta edelleen väitän, että maailma on pettämisen suhteen yhtä mustavalkoinen kuin moni muukin asia, jos on vaan selkärankaa noudattaa sääntöjä houkutuksista huolimatta. Aina voi tietysti selitellä luontaisilla vaistoilla ja ties millä, mutta moiset selitykset ei kyllä toisen tunteita helpota taatusti yhtään.

NHB: En sano etteikö kesällä aamuyöstä voisi turvallisesti ajaa ylinopeutta, mutta poliisille sitä lienee turha selittää kun sakot lankeaa, että rangaistuksen suhteen asia kyllä on mustavalkoinen.

PS. On jännä juttu että laillisesti saa rikkoa toisen tunteita, mutta ei esineitä. Kumpi sattuisi enemmän, se että joku varastaa polkupyörän, vai se että petetään pitkässä suhteessa?

Yksioikoista ja helppoa eroaminen ei kai koskaan ole, minulle varmaa kylläkin jos toinen pettää.
Ja epäilys pettämisestä riittää jo lopettamaan suhteen. Jos en luota toiseen täysin, elän mieluumin yksin.

Kylläpäs on syvällistä juttua linjoilla. Pettämistähän se on, kun pelisääntöjä rikotaan ja pelisäännöt tulisi sopia. Ei vaan tule monesti pelisääntöjä sovittua tai ne tulkitaan erilailla. Mä en ota ressiä jos muija kävis vieraissa muutaman kerran. Jos se helpottaa hänen oloaan, niin mikäs siinä. Jos siitä joka viikonloppuinen tapa tulis, niin sit vois olla paras lopetella. Ja sit kun lopetetaan, niin paluuta ei ole. Näin olen toiminut muidenkin kaverien ja työsuhteidenkin kanssa. Aikansa sietää paskaakin kohtelua, mutta kun raja on täynnä niin jätkä lähtee eikä palaa, vaikka kuinka pyydettäs.

Niin se luottamus. Nykyisessä suhteessa vallitsee luottamus, eikä pettämistä ole tapahtunut kummankaan kohdalle. Hän ei epäile minua, enkä minä häntä. Kaikki asiat kerrotaan oma-aloitteisesti ja toistaiseksi on hyvin toiminut. Aiemmin oli useampi muija jotka eivät puhuneet tekemisistään, mutta tivasivat aina mun tekemisiä. Ei sellaisten kanssa voinut elää.

Originally posted by Sakael
Mutta mä kerroin heti, jo ennen kuin mitään ehti tapahtua. Tapasin ihmisen, rakastuin ja kerroin asiasta välittömästi. Anteeksi heikkouteni.

Ihan heti kerroit, kun ensi kertaa tapasit? Ei ainuttakaan tapaamista selän takana?
Mä en vaan usko rakkauteen ensisilmäyksellä. Ihastua voi ehkä, mutta rakkauteen kuuluu paljon enemmän mitä ensisilmäyksellä/tapaamisella voi nähdäkään...

Originally posted by Mariachi
Olipas taas fiksua kommenttia. Et ilmeisesti lukenut koko ketjua läpi, kun Sakael nimenomaan kertoi ettei mitään tapahtunut ennen kuin entinen suhde oli lopetettu eli juuri niin kuin suurin osa tähän ketjuun vastanneista on sanonut oikeaksi toimintavaksi.

Miten sitten oikeasti tapahtui?! Jos todellakin heti kun tapasi tämän miehen, niin meni sanomaan omalle miehelleen. On muutakin pettämistä kuin seksi.
Vaikea uskoa, että heti ekan tapaamisen jälkeen ollaan menty omalle miehelle sanomaan, että se on moro.. olen rakastunut toiseen.
Jos siellä on selän takana tapailtu parikin kertaa ja annettu rakkauden muhia, niin se on pettämistä.

Originally posted by Raven
Miten sitten oikeasti tapahtui?! Jos todellakin heti kun tapasi tämän miehen, niin meni sanomaan omalle miehelleen. On muutakin pettämistä kuin seksi.
Vaikea uskoa, että heti ekan tapaamisen jälkeen ollaan menty omalle miehelle sanomaan, että se on moro.. olen rakastunut toiseen.
Jos siellä on selän takana tapailtu parikin kertaa ja annettu rakkauden muhia, niin se on pettämistä.

Tuon perusteella voisi luulla, että seurusteleva henkilö ei saa tutustua uusiin ihmisiin koska se olisi pettämistä.

Parahin Melly

Huomaatko tuossa Ravenin postauksessa virkkeen "selän takana tapailu"?. Jos ei voi omalle kumppanilleen kertoa että "tapailee" jotakuta, niin ei taida tapailu kestää muutenkaan päivänvaloa.

Re: Parahin Melly

Originally posted by Nicho

Huomaatko tuossa Ravenin postauksessa virkkeen "selän takana tapailu"?. Jos ei voi omalle kumppanilleen kertoa että "tapailee" jotakuta, niin ei taida tapailu kestää muutenkaan päivänvaloa.

Ja kuka sanoi ettei voi kertoa. Nimenomaan Raven epäili niin. Sakaelhan sanoi että oli kertonut.

Tästä asiasta voi viilata pilkkua loputtomiin, vastasin vain siksi Ravenille, koska minä etkä sinä eivätkä muutkaan ulkopuoliset tiedä Sakaelin tilanteesta mitään, on typerää ruveta spekuloimaan ja viilaamaan pilkkua.

Kadun, että koskaan postasinkaan mitään tähän treadiin. Mutta tehty mitä tehty. Ja jottei kenellekään jää epäselväksi, niin omasta mielestäni olen pettänyt. Kaikki eivät tekoani varmasti sellaisena pitäisi, mutta moraalinsa kullakin. Spekulaatiot siitä, mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä, voisi jättää tekemättä, sillä kellään teistä ei kuitenkaan varmaan ole tarkempaa tietoa tapahtumista.

Muutamaa asiaa haluaisin kuitenkin kommentoida (vaikka olinkin luvannut, etten koskisi tähän treadiin enää pitkällä tikullakaan).

Tapaamisia oli kaksi, peräkkäisinä päivinä. Päästyäni kolmentena päivänä kotiin kerroin heti, mitä oli tapahtunut. Usko tai älä. En sano, että tämä oikeuttaisi tekoni, mutta ainakin kerroin heti, kun siihen tarjoitui tilaisuus.

Mä en vaan usko rakkauteen ensisilmäyksellä. Ihastua voi ehkä, mutta rakkauteen kuuluu paljon enemmän mitä ensisilmäyksellä/tapaamisella voi nähdäkään...
Sinä et usko, koska et ole koskaan sellaista kokenut. Mutta ne, jotka ovat sielunkumppaninsa löytäneet, tietävät mitä tarkoitan. Asia oli meidän kohdalla selvä ensitapaamisesta alkaen.

Mietin vaan tässä , että mikä oli se todellinen motiivi miksi erosit miehestäs? Nykyään raha puhuu naisten elämässä niin paljon , ettei millään muulla tunnu olevan mitään väliä. Tunne on käsite , jota ei ole edes olemassa , jota näytellään niin kauan kun pystyy.

Oliko Ex:äsi ihan kiva, mutta uudella kaverilla on kivan näköinen bemari, kiva omistus kämppä, mukava toimeentulo , perintöä tulossa ja muutenkin vähän saman tyyppinen rassukka kuin edellinenkin, mutta paremmilla puitteilla? Kuitenkin olet jo sen ikäinen , että mietit jo elämää vähän pidemmälle, taloudellisesti turvattu elämä on aina helppoa.
Kiitos huolenpidostasi, mutta valitsin köyhemmän tapauksen, sillä kerrankin kuuntelin sydäntäni. Ja kuka on väittänyt, että kaipaisin itselleni elättäjää? Tekisi mieli sanoa lähes valmiina lakinaisena jotain, mutta en sano.

Minkälaisen pohjan mielestäsi tämä antaa siihen sun uuteen suhteeseen? Ainakin mua tämän sun uuden äijän asemessa saattasi jossain vaiheessa ruveta mietityttämään että miksi noin ei voisi käydä myös minun tapauksessani...
Ollaan selvitetty tämä asia kolmestaan tapaamisessa. Nykyinen suhteeni on hyvällä pohjalla. Rehellisyyttä piisaa vaikka muille jakaa.

Yhteinen kiitos kaikille teille minua morkanneille! Mutta eiköhän tässä ollut tarpeeksi paskaa yhden ihmisen kannettavaksi.

sillä kerrankin kuuntelin sydäntäni.

Se kannattaa. Aina.

Ei ole mitään järkeä olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jota ei syvästi rakasta, sellainen tilanne jos mikä saa ihmiset pettämään(kun ei olla onnellisia nykyiseen suhteeseen).

Mutta tämähän nyt on vain spekulointia, omaa kokemusta pettämisestä tai sen syistä ei ole kertynyt. Eikä kerry.:)

Kadun, että koskaan postasinkaan mitään tähän treadiin. Mutta tehty mitä tehty. Ja jottei kenellekään jää epäselväksi, niin omasta mielestäni olen pettänyt.

Älä suotta kadu. Asia vain on niin, että täällä on niin paljon ihmisiä, joilla on niin vähän elämänkokemusta. Ja katse kantaa ainoastaan omaan nenänpäähän, ei milliäkään kauemmas.

Toisten on vaan niin vaikea ymmärtää sitä, että maailmassa ihmiset ovat erilaisia. Ihmisillä on erilaisia sääntöjä ja erilaiset käsitykset moraalista ja mistä tahansa.

Koko threadi alkaa olla sellaista saivartelua ja vittuilua, että järki pois. Juupas-eipäs-juupas, tai jotain.

Edelleen, harva USKALTAA tunnustaa täällä sotkeneensa omaansa tai kumppaninsa tunne-elämää pettämisellä tai millään muullakaan. Jos ei ole munaa tunnustaa omia virheitään, ei kannata arvostella toista. Tiedän, että täällä on monta sellaista, jotka jeesustelevat valtavirran mukana, tunnustamatta omia syntejään. Aamen.

Originally posted by Sumu
Älä suotta kadu. Asia vain on niin, että täällä on niin paljon ihmisiä, joilla on niin vähän elämänkokemusta. Ja katse kantaa ainoastaan omaan nenänpäähän, ei milliäkään kauemmas.

Jostain syystä en ole kommentoinut tätä threadia :D

Originally posted by Melly
Tuon perusteella voisi luulla, että seurusteleva henkilö ei saa tutustua uusiin ihmisiin koska se olisi pettämistä.

Voisi luulla, mutta näytäpäs kohta missä noin väitän..
Tottakai saa tutustua uusiin ihmisiin.. Miten sun omassa suhteessasi.. Ilmeisesti sua ei haittais, jos miehesi tapailisi selkäsi takana muita naisia..
Vaikka oltaisiin pelkkiä kavereita, niin kyllä minä ainakin haluaisin tietää. Väkisinkin alkaisi ajattelemaan, että mikäs se noin salaista on kun ei voi kertoa. Jos siis saa joskus myöhemmin tietää.

Yhdyn kanssa sumuun,kun lueskelin threadia niin näkee että pikkupennut koittaa provoisoida omilla jutuillaa.
Annan täyden kunnioituksen Sakaelille koska uskon että ratkasu on täysin oikea. Sakael nimenomaan erosi ennen kuin olisi lähtenyt sukupuoliseen yhdyntään tai mihinkään muuhunkaan.
Tästä toiminnasta kun ihmiset ottaisivat mallia niin monta riitaa ja surua olisi vähemmän
Sakakel: Älä ota henkilökohtasesti noita provoja
:worship:

Voisi luulla, mutta näytäpäs kohta missä noin väitän..
Tottakai saa tutustua uusiin ihmisiin.. Miten sun omassa suhteessasi.. Ilmeisesti sua ei haittais, jos miehesi tapailisi selkäsi takana muita naisia..

Kuten sanoin VOISI LUULLA, en väittänyt mitään.
Minulla ei ole mitään tarvetta keskustella sinun kanssasi suhteestani, koska minulla ja miehelläni ei ole kommunikaatio vaikeuksia ja pystymme hoitamaan omat asiamme itse.

Sakaelille: minä olen sielunkumppanini löytänyt ja tiedän mistä puhut:)

Leppoisaa joulun odotusta Ravenille ja kaikille muillekin:joulu2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom