MSM (Methyl Sulfonyl Methane)

Sekoitan MSM-jauheen ihan rahkan joukkoon, jossa on marjoja ja muita härpäkkeitä eikä makua tunne. Ennen laitoin myös aamupuuron sekaan. :D

Mulle sanottii luontaistuote kaupassa, että kuukauden msn tuotteen käytön jälkeen viimeistään pitäisi ruveta käyttämään kanssa molybdeenia? mitäs tällänen on ja minkä takia kuukauden käytön jälkeen pitäisi ruveta tota vetelee kanssa?

Kuulemma poistaa molybdeeniä kehosta ja esimerkiksi hampaat voivat sen johdosta alkaa pehmenemään...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuulemma poistaa molybdeeniä kehosta ja esimerkiksi hampaat voivat sen johdosta alkaa pehmenemään...

En nyt äkilleen tälle löytänyt muita kuin tyyliin jenkki/britti life-lehtivastineiden artikkeleita siitä miten molybdeeniä pitäis vetää MSM:n kylkeen.

Yhtälailla MSM-tietosivustolla (eli todnäk aika biased, kuten toi molybdeeniväitöskin) lukee että

Some have said that taking MSM can cause a deficiency of the trace mineral molybdenum. There is no evidence to support this theory. Molybdenum is required as a cofactor for an enzyme —sulfite oxidase—that converts sulfite (toxic) to sulfate (non-toxic) in the body. Taking MSM supplements has not been shown to deplete molybdenum or interfere with the activity of sulfite oxidase. Molybdenum need not be added to an MSM supplements. It is abundant in the food supply and people do not become deficient in this trace mineral except in extremely rare circumstances. Sulfite oxidase deficiency is a rare genetic abnormality.

Eli vaikea sanoa onko tossa mitään perää, mutta yhtä vaikeaa on sanoa onko koko MSMässä mitään järkeä.

Jos joku on käyttänyt useamman vuoden päälle 10g päivässä niin ois kiva kuulla onko hampaat jo tippuneet. :)

Maksaa kympin se molybdeeni ja siitä sai muistaakseni ainakin kuukauden napit. :) sillä oli myös jotain viherkasvisten kanssa tekemistä, jos niitä ei syö tarpeeks niin kannattaa tota vedellä. Nyt olllu taolla koko msn kun sairasteluputki jatkunu vaan päivästä toiseen eikä oo päässy reenaileekaa moneen kuukautee.

Helpoin tapa vetää sitä jauhoa on lusikkaan sitä ja sitte suuhu ja äkkiä vettä perrään, näin luontaistuote kaupassa täti neuvoi mua ja toimii :)

Joku 1500 ihmisen ryhmäkoon tutkimus oli väännetty ilmeisesti pari vuotta sitten MSMästä, ja kenelläkään ei tullut merkittäviä hyötyjä. En jaksa kaivaa että mistä, kun luin siitä aiemmin tänään päivällä eri foorumilta.

Sitten taas tää kokemusraportointipuoli tulvi ihmeparanemisia :D

No, ehkäpä ne veti liian vähän?

Tässäpä on jonku bloggaajan omakohtanen kokeilu vähän eri tarkoitukseen. Sitten tietenkin kommenttiosiossa jeesuksia.

Tässä on LA Timesin eräskin artikkeli, ja kyseinen lehti siis teki tän 1500 ihmisen kokeen. Hankala kuvitella että se on kauhean legitti ja vesitiivis koe ollut, mutta kaitpa se on ihan hyvä lähtökohta sille että saadaan usealta henkilöltä yhteen paikkaan raportteja aineesta.

Jaa, tässä näyttäis olevan se artikkeli. Ei näy MSM:ää missään, mutta glucosamiinin ja hainruston/chondroitinin (jos se nyt edes on sama asia) käytöllä ei ollut huomattavaa hyötyä.

MSM ilmeisesti käyttäytyy vähän kuin aspiriini.

No, pitää tuo kilon säkki syyä kokeilun nimissä, sitten tulosten mukaan joko myydä eteenpäin nuo muut säkit sellasille jotka kokee tuosta olevan ihan ehotonta hyötyä tai jatkaa syömistä. :rolleyes:

EDIT: Ja keksin miten saan MSM-jauheen alas. Juon sen aminojauheiden kans. Kirpeä maku vie MSM-maun pois.

Eräällä tuttavalla pitkään jatkuneet nilkkakivut/jäykkyys hävisi parinviikon jälkeen kokonaan. Liekkö ollu sattumiensumma, että juuri loppuivat MSM:n käytön aloittamisen jälkeen, mutta pääasia kipujen loistaessa poissaolollaan.

Itsellänikin hävisi alaselkä kivut jonkun aikaa sen jälkeen, kun aloitin käyttämään. Kuitenkin sekin vaiva vaivannut tiettyinä aikakausina, eikä ole noin 7kk msm:n käytön jälkeen kivut vielä palanneet takaisin.

Eli olkoon vaikka plaseboa, mutta hyvä näin. En kuitenkaan mene vannomaan kyseisen aineen toimivuuteen.

Glukosamiini 1,5g/pvä ja MSM ~5g/pvä 3kk on 3kk off, parin kuukauden kohdalla alkoi jeesata.

ChildInTime: Ootko kokeillu Usp Labsin Cissusta? Monien mielestä paras apu nivelkipuihin. 29,90€ / 1kk satsi. Pitäisi vaan kerralla ostaa varmaan 2-3kk satsi..

Enpä ole Cissusta kokeillut, enkä varmaan kapseleina ostakaan mitään ainetta joka toimii vaihtelevasti yksilöittäin (=annostukset heittelee). Tulee niin maan perkeleen kalliiksi.

AINA jauheena. Aina, kaikki mitä vaan saa. ;)

Itsekin otin MSM jauheen testiin kun halvalla löysin eräästä verkkokaupasta. Todennäköisesti varmaan paskin mahdollinen jauhe kun niin halvalla sai :P .

Itseäni on vaivannut polvikivut kohta 2 vuotta, jonka takia tätä oikeastaan ostin testiin. Raportoin kuitenkin tänne vähän fiiliksiä aineesta.

Glukosamiini sulfaatilla pääsin eroon kyynärpääkivuista, otin 2,25g/päivä. Ennen tuota olivat vaivanneet kuukausia.

Meneepä itsellekin MSM kokeiluun, harmi etten ole aikaisemmin lukenut mistään tuosta. On kuulema apua fibromyalgiaankin jota sairastan. Lisäksi rusto-ongelmia toisessa polvessa ollut ihan teini-iästä lähtien. Jos tuosta lähiluontaistuotekaupasta ihan löytyisi.. :)

Itse olen käyttänyt MSM:ää useamman kuukauden säännöllisesti, en edes muista mihin vaivaan tuota alunperin päätin kokeilla, olisiko rannesärkyä ollut?

Yllättävänä "sivuvaikutuksena" myös purentahäiriöstä johtuvat leukasäryt helpottuivat huomattavasti, ja niiden takia olen tuon käyttöä jatkanutkin.

Glukosamiini sulfaatilla pääsin eroon kyynärpääkivuista, otin 2,25g/päivä. Ennen tuota olivat vaivanneet kuukausia.

Hahahahah

En millään viittis nyt hypätä tähän kelkkaan...

... Mutta 4v sitten yliojensin vähäsen (en pahasti) oikean kyynärvarren lukkopainitreeneissä (ITSE ITSELTÄNI! FOR REAL?!) ja se on napsunut siitä lähtien. Joka ikinen päivä napsautan sen yks tai kaks kertaa ihan intuitiivisesti, ei siihen kerry painetta tms. vaan se on jääny vaan tavaksi.

... SE EI NAPSU ENÄÄ :D Hoksasin eilen kun kokeilin. Mitä helvettiä?

Ei se voi johtua tästä jauheesta. Oon kyllä suht miehekkäästi vetänyt, aloitin 1tl, nostin annosta tasasesti ja nyt syön melkein kukkurallisen ruokalusikallisen päivässä.

Polvetkaan ei tunnu rutisevan. Wtf.

Selkeitä huomattuja hyötyjä viikon jälkeen: Polvet eivät enää naksu tai kipuile, olkapäiden kivut ovat kadonneet, yläselän lievä satunnainen kipuilu ei ole tullut takaisin. Pitää vielä jatkaa käyttöä, jotta hyödyille saadaan varmistus.

Vinkki tuon MSM:n ottamiseen: Älkää antako sen sekoittua veteen, mikäli maku etoo! Laita ensin jauhetta lasin pohjalle, sitten vesihana päälle riittävän kovalle, lasi hanan alle ja sieltä suoraan koko setti kurkusta alas mahdollisimman nopeasti. Lasiin jää yleensä vähän tähteitä, joten tämän toimenpiteen voi toistaa ensimmäisen kulauksen jälkeen :puntti:

Pitääpä itsekkin katsoa tämä kortti vuosien ajan jatkuneiden polvikipujen kanssa mitkä on käytännössä pilanneet tehokkaat jalkatreenit. MSM, glukosamiini ja foam rolling+venyttely reseptillä polvikipuja poistamaan.

Noniin tuli pussi MSM-jauhoa, pussi glukosamiini sulfaattia ja purkki pillereitä "Glucosamine HCL & Chondroitin". Sen takia tuo viimeinen kun jossain mainittiin että tuo kondroitiinisulfaatti toimii synergisesti glukosamiinin kanssa. Oiskohan alkuun hyvä vaikka nämä määrät?
2g glukosamiinisulfaattia
2g MSM
500mg glucosamine hcl
400mg chondroitin sulfate

Ite ottaisin enemmän MSM:äääää. 5-99g/pv.

Polvi on oireillut nyt useamman kuukauden. Kipua yleensä treenin (puntti, kiipeily, sähly) jälkeen ja johtuu luultavasti juoksusta. Polvet myös rutisevat ja kipeä polvii paukkuu portaissa joka askeleella. Näihin vaivoihin ostin Opti-MSM:ää koemielessä ja nähtäväksi jää löytyykö apua. Avoimin mielin kuitenkin ja ajattelin tänne raportoida kun aikaa on kulunut.

Olkapää kipuili puolisen vuotta tossa viime talvesta saakka. Pystypunnerrus alas asti oli myrkkyä, samoin leuat. Ei auttanu keventelyt, burana-kuurit, eikä kiertäjäkalvosin jumpat (niitä teen aina ennen työntäviä). Ostin purkin MSM-kapseleita kympillä, kivut ja vaivat olkapäästä häipynyt, kun purkki on tyhjä.

Onko MSM:n ansio vai menikö vaan ajan myötä ohi, sitä en tiedä. Mutta jos tulevaisuudessa joku nivel vaivaa, ostan tota.

Now Foods, MSM Powder, 1 lb (454 g) - iHerb.com

Mä ostin tätä, kun mun fysioterapeutti suositteli. Mulla on usein kipuilevat polvet, turpoaa ja käveleminenkin on ollut hankalaa noiden kipujen takia :( panacodia olen joutunut syömään pitkään. Nyt jätin lääkkeet pois ja ostin tota MSM-jauhetta, jo päivän käytön jälkeen polvien turvotus laski ja kipu katosi(edes panacod ei ole ollut näin tehokasta). Mielenkiinnolla odotan, miten jatkossa: tuleeko kipu takasin? Väheneekö polvivaivat? Olin hieman skeptinen kyseistä tököttiä kohtaan, mut katotaan nyt. Sain myös vinkin, että tosta jauheesta voi tehdä hauteen ja laittaa polven päälle.

Polvi on oireillut nyt useamman kuukauden. Kipua yleensä treenin (puntti, kiipeily, sähly) jälkeen ja johtuu luultavasti juoksusta. Polvet myös rutisevat ja kipeä polvii paukkuu portaissa joka askeleella. Näihin vaivoihin ostin Opti-MSM:ää koemielessä ja nähtäväksi jää löytyykö apua. Avoimin mielin kuitenkin ja ajattelin tänne raportoida kun aikaa on kulunut.

Mielestäni apua saattoi hieman olla. Polvesta löytyi kuitenkin rustovamma ja oireileva plica, joten noita ei taida MSM korjata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom