MSM (Methyl Sulfonyl Methane)

MSM on orgaanista rikkiä, ei mitään hainrustoa.

Tuo mitä mä olen käyttänyt on Cocovin OptiMSM:ää, joka on puhdasta metyylisulfonyylimetaania. Ainakin se on kiteistä ja menee paakuille, joka on käsittääkseni yksi merkki laadusta. Jauhemaisissa ei ole tehoa kovin paljon ja niihin on lisätty paakkuuntumisenestoaineita yms. Mulle on ihan sama mitä kukakin sanoo, jos mun polvet ei ole enää kipeät niin se riittää mulle. :) Ne oli melkein vuoden putkeen pahana ja viikon sisällä MSM:n käytön jälkeen hävisi kivut. En mä muuta tarvitse vakuutukseksi :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tän threadin innoittamana hommasin tota msm:ää,sillä seurauksella että heinäkuusta vaivanneet alaselkäkivut on lähes kokonaan kadonneet.vitti miten siistii :)

Alotitko pikkuhiljaa kasvattamaan annostusta? Mie alotin vetämällä heti alussa 2x päivässä 3-4g ja vatta meni ihan sekasin. Sit vähensin hetkeks annostusta ja nostin pikkuhiljaa ja nyt on vatsa toiminu taas ihan hyvin.

Alotitko pikkuhiljaa kasvattamaan annostusta? Mie alotin vetämällä heti alussa 2x päivässä 3-4g ja vatta meni ihan sekasin. Sit vähensin hetkeks annostusta ja nostin pikkuhiljaa ja nyt on vatsa toiminu taas ihan hyvin.

Mielenkiintosta miten erilaisia määriä porukka kestää. Eikös toi 3-4 grammaa nyt ole vain teelusikallinen jauhetta? Ittellä oli pidempi tauko ilman MSM:ää -- ja kun nyt rupesin sitä taas ottamaan selkäkipuihin niin aloitin heti sellasella 6-8 grammaa kerralla 3 kertaa päivässä annostuksella...

Ei päänsärkyä, ei vatsakipuja... (TÄLLÄ KERTAA, sillon kun ekaa kertaa elämässäni otin - kärsin lievästä päänsärystä - vrt. kommenttini aikaisemmin ;D)

Kärsin selkäkivuista jokusen viikon ja nyt ne on kokonaan kadonnut. Ei tietenkään tarkoita, että MSM olisi ne parantanut, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole ollut.

Ehkä tämän viikon vielä otan tollasia vähän kovempia päiväannoksia, mutta jos sen jälkeen tiputtais sinne 5-10 gramman paikkeille. Vaikka lusikallinen aamulla ja toinen samanmoinen illalla :)

How much MSM should I take?
Best to start with between 500 mg daily. This for about one week and then rise to 1000 mg daily and take this for a week. Go on like this for several weeks adding 500 mg at one time, until you are taking 10 gr. daily. This will makes up for the years of deficiency that your body has experienced. Then reduce the amount to a maintenance level for whatever works for you. This is a balance between addressing what you want to address and being able to sleep as well as you would like at night. For most people the maintenance level is between 1 and 2 teaspoons (4000 to 8000 mg) per day. Always drink LOTS of water when starting on MSM or when increasing the amount you are taking.

Mulla oli msm:ää käytössä, mikään kipu ei oikeastaan loppunut mutta polvi ei oireillut läheskään niin paljon kuin aiemmin. Outo vaikutus oli se että nivelet alkoivat rutisemaan enemmän kuin ennen mutta se lähinnä helpotti niitä jumituksia. Nyt käytössä cartexan niminen nivelrikko/reumalääke ja tällä on sama niveliä rutisuttava vaikutus. Kolmen kuukauden päästä tiedän onko vaikutusta hyvään suuntaan.

Popsinut msm:ää, glucosamiinia ja tuota cartexania eli kondroidin sulfaattia puolisentoista vuotta, ehkä hieman jotain positiivista vaikutusta niillä on ollut niveliin, mutta mene ja tiedä? Ei niistä ainakaan haittaakan ole. Eihän nää mitään ihme LÄÄKKEITÄ ole vaan ravintolisiä, joista pidemmän päälle ehkä jotain jeesiä on... Täytyy Vielä koittaa tuota msm:ää isommalla annoksella kun nyt mennyt 3-6g.

Olin jo tilaamassa tätä ainetta, kun tutustuin eräällä toisella palstalla käyttäjien kokemuksiin ko. aineesta

Uusi testokierros (jo eka kerta) tätä toista ja päässä sano pling, valo syttyi.
(kyseessä siis vaihto toiseen msm merkkiin)

Ystäväni 11-vuotias labbis kun rupesi syömään MSM:ää niin vetristyi hetkessä ja on nykyään muutman vuoden "nuorempi".
Jaha. Mitenhän tämä muutaman vuoden nuorentuminen koirassa on havaittu... Noh, kyllähän se NoNi-mehukin sai kissan olon paremmaksi.

Olen ollut havaitsevinani tähän asti aika pieniä vaikutuksia, mm. pään pysymistä paremmin skarppina stressin keskellä ja kynsien kasvun kiihtymistä.

Mulla msm tuntuu hieman piristävän. Liikkuvuus on parantunut sekin ja se tuntuu tosi hyvältä; tulee sellainen jäntevä olo, tekee mieli hyppelehtiä ja venytellä. Ja astman hoidossa toimii hyvin. Msm tuntuu parantavan hapenottoa ja keuhkoputkien toimintaa ja poistaa limaisuutta/tukkoisuutta.
Alleviivaus lisätty.

Tässä nyt siis muutamia. Eli tämä ihmeaine mm. helpottaa naisten kuukautiskipuja, helpottaa astmaa, lisää liikkuvuutta, poistaa nivelkipuja, saa kotieläimet nuortumaan, saa ajatukset pysymään paremmin kasassa, lievittää stressiä, alkaa tekemään mieli hyppelehtiä ja venytellä, sekä päässä voi kuulua ´pling´. Huomionarvoista on, että tuo ´pling´ kuuluin nimenomaan sen jälkeen, kun merkkiä oli vaihdettu. Eli se ´pling´ei välttämättä kuulu kaikilla merkeillä. Mutta sen kyllä siis heti kuulee, kun ottaa oikeaa merkkiä.

Oma villi veikkaus on, että noilla moninaisilla "vaikutuksilla" ja tuolla ´pling´ äänellä pään sisällä on hyvin paljon yhteistä...

Huomattavia eroja tuntuu myös olevan eri merkkien välillä. Tämäkin on oma arvaus, mutta tuota msm:ää ei kauhean monelta liukuhihnalta työnnetä telluksella?

Tietenkin sitten huomionarvoista on tämä laatumäärittely. Eli siis laadukas msm on rakeista ja paakkuista; olenko ymmärtänyt oikein? Mitenhän tuo paakkuuntumisenestoaine voi hävittää noinkin ihmeellisen aineen tehon aivan täysin, etenkin kun sitä tosiaan on joitakin prosentin kymmenyksiä? Oletan, että altistun päivän mittaan sen verran erilaisille "myrkyille" ja lisäksi ruoan mukana tuleville lisäaineille, että elimistössäni kiertää jatkuvasti huomattavasti suurempia määriä aineita jotka tappaisi tuon aineen tehon välittömästi sen jouduttua elimistööni. Kysymyksiä kyllä aiheuttaa myös tuo rakeisuus. En oikein jaksa uskoa msm-molekyylin olevan niin iso, että se on selkeästi rakeinen. Joten kun se jauhetaan pienemmäksi jauheeksi, oletan siinä edelleen olevan samat molekyylimuodot, muuta vain pienemmissä könteissä. Mutta näin ollen se menettää kuitenkin mystisesti tehonsa.

Kuulostaa tähän mennessä jotensakin... että nyt joku kusettaa.

Tämän ketjun myötä on käynyt ilmi että MSM:n kanssa kantsii käyttää myös molybdeeniä. Googlaamalla löytyi vähän ristiriitaista tietoa molybdeenin ja msm:n välisesetä välttämättömyydestä.

No niinpä tietenkin. Eihän se nyt siihen sitten lopukaan, että pelkkä msm oliskaan riittänyt. Sehän olisi ollut sitten sama kuin olisi ostanut pakoputken ilman autoa. Pakokaasua sieltä kyllä tulee teoriassa ulos, muuta käytännössä ei. Eli siis jatketaan

Molybdeeni on MSM:n pitkäaikaisessa käytössä todennäköisesti tarpeen, paitsi jos syöt hyvin hivenainerikasta ruokaa muutenkin, kuten merileviä ja 100% luomua ylipäätään. Tavisruokavaliolla ja isolla MSM-käyttömäärällä molybdeeni lienee tarpeen.

Asia mitä on hyvä käyttää MSM:n yhteydessä on C-vitamiini. Jos käytät runsaammin MSM:ää (1-2 rkl) niin ota 2000 milligrammaa C:tä päivässä. Se toimii yhdessä MSM:n kanssa muodostaessa kudosrakenteita. Tämä on siis valinnainen asia, joka tehostaa MSM:n vaikutusta - ei pakollinen asia.

Parhaiten tämä aikaansaadaan siten, että sekoita MSM:si aitoon mustaherukkamehuun johon laitat Camu Camua. Tai tee tuohon pohjaan jokin pirtelö. Suosittelen sekaan myös huippu E-vitamiininlähdettä, kuten avocadoöljyä tai XXXX:n XXXXXX-jauhetta.

Ei vit... nyt menee jo niin sekavaksi. Eli luomuruokaa ja jotain planktoneita syömällä, ei tarvitse jotain yhtä ainesosaa, mutta tarvii useita muita... ja ja ja... ei vit....

MSM voi mobilisoida kaikenlaista myrkkyä kehossa. Se voi olla yksi syy painajaisten listääntymiseen.

Eli tosiaan, msm siis poistaa, kaiken muun hyvän lisäksi, erilaisia myrkkyjä kehosta ja tasapainottaa kehon pH:ta. Tällä toki on sivuvaikutuksensa, eli näköjään ripulin lisäksi painajaiset.

Mitähän nämä elimistöstä poistuvat myrkyt sitten ihan konkreettisesti on, eli millaisia myrkkyjä tämä nyt sitten poistaa? Jopa niin voimakkaasti, että elimistö reagoi siihen itsejärjestetyllä peräsuolihuuhtelulla? Ihan nyt taas vaan sellainen itse järkeilty villi arvaus, että tuolla ripulilla msm:n yhteydessä on sama vaikutus kuin joillekin stevian kanssa. Eli vatsalla kestää hetki tottua aineeseen. Ja tuolla erilaisten myrkkyjen poistumisella kehosta on enemmänkin yhteistä tuon ´pling´ äänen kanssa. Tämä kyllä itsellä painuu siihen sarjaan, että yksi hihhuli sanoo myrkkyjen poistuvan kehosta ja nyt kaikki negatiiviset vaikutukset laitetaankin sitten johonkin mystisten myrkkyjen poistumisen piikkiin. Ihmisillä kun vain on tapana uskoa omalla kohdalla kaikkeen hyvään.

Noh, yhtä kaikki... palataan painajaisiin.

Kokeilla Chlorellatabletteja, Zeoliittia, tai bentoniittisavea vaikka ennen nukkumaanmenoa, ellet ole kokeillut niitä jo. Ne toimii "imusienen" tavoin ja auttaa puhdistamaan sen minkä MSM irroittaa.

Nämä siis apuna painajaisii, "imusieniä". Nyt, ei vit... jotain rajaa taas hei. Eli nyt alkaa jo olemaan aika läjä näitä aineita, mitä pitää msm:n kanssa syödä. Imusieniä, planktoneita, koralleja, jauheita, vitamiineja... Täähän on ihan loputon suo.

Tämä aine oli mulla jo ostoskorissa, kunnes aloin tutkimaan tarkemmin noita kokemuksia. Alkoi vaikuttamaan sen verran ufoilta nuo jutut, että ihan varmuuden vuoksi poistin. En halua elimistön autonomimsta peräsuolihuuhtelua, etenkään kun en tiedä, mitä aineita konkreettisesti elimistöstäni häviää. Olisi aika utopistista kuvitella, että jos se oikeasti jotain "myrkkyjä" elimistöstä hävittää, ei mukana häviäisi jotain hyödyllistäkin. En kyllä itse usko, että se mitenkään puhdistaa kehoa. En myöskään halua ostaa läjää muita aineita. En myöskään usko pohjoisnavalla olevan ammottavaa kilometrien suuruista reikää maan keskipisteeseen, en usko illuminatin suojelevan maassa vierailevia ufoja ja humanoideja, enkä usko salaliittoon joka järjestelmällisesti manipuloi kaikkia länsimaisia tutkimuksia aina avaruuden tutkimisesta ruokavalioon; joten viimeisenä haluaisin kuulla pääni sisällä ´pling´ ääntä, jonka jälkeen tämä kaikki olisi mahdollista.

Korostan kuitenkin, että itselläni siis ei ole kokemuksia msm:n käytöstä. Enkä täysin tyrmää sen joitakin hyötyjä. Mutta näiden käyttäjäkokemuksien pohjalta tämä tuote jää kokeilemattakin.

Viihdyttävä tarina.

Skeptinen saa ja kuuluu olla, mutta foliohattujen yms. ajatukset siitä kuinka monta planktonin palaa tai liito-oravan siipeä pitää syödä MSM:n kanssa voi jättää omaan arvoonsa.

Ei ole pahan hintainen, joten parhaan kuvan saat aineesta kokeilemalla.... (http://www.makana-shop.de/shop2/ind...132&skat=134&gclid=CNmbmbfi8Z0CFYyD3godFxMsLg)

Kokeile pari viikkoa / kuukautta - ja arvioi vasta sitten! Täältä PAKKIKSEN THREADISTÄ löytyy kyllä riittävästi positiivisia kokemuksia MSM:stä ilman "imusieniäkin".

(Jos olet Turun seudulla niin voin tulla vaikka heittämään sulle parisataa grammaa tota tavaraa, sen verran hyvää analyysiä toi sun tekstis :D)

Olishan se outoa kun ortopedit levittelee käsiään rustovaurioiden kanssa ja tollainen aine on kuitenkin kaikkien saatavilla?

Salaliittoko?

Täältä lukiessa on kuitenkin pahat rustovauriot parantuneet ja joillakin oireet kadonneet viikossa... Ehkäpä mulla ei tule toimimaan
vain siksi että en oikein jaksa uskoa ihmeisiin.

Siis sellaisiin ihmeisiin mihin ei 120mg Arcoxiaa päivässä pysty.

Itse lopetin jauheen käytön kun allergiaoireet paheni, räkä valu joka päivä ja migreeniä oli lähes päivittäin. Kyllä se kipuun autto mut kun lopetti niin se kipu palasi.
Ei onneks oo niin paha kipu et vaihtaisin sen muihin oireisiin.

Olishan se outoa kun ortopedit levittelee käsiään rustovaurioiden kanssa ja tollainen aine on kuitenkin kaikkien saatavilla?

Salaliittoko?

Täältä lukiessa on kuitenkin pahat rustovauriot parantuneet ja joillakin oireet kadonneet viikossa... Ehkäpä mulla ei tule toimimaan
vain siksi että en oikein jaksa uskoa ihmeisiin.

Siis sellaisiin ihmeisiin mihin ei 120mg Arcoxiaa päivässä pysty.

En tiedä, onko tutkimuksia aineen hyödyistä, mutta kyllä se toimii. En käytä itse, mutta hevoseeni käytän, ja luulen ettei sen tapauksessa ole kyse lumevaikutuksesta ;). Paljon hevospiireissä käytetään nivelvaivaisille hevosille, parantaa myös kavion kasvua ja nopeuttaa palautumista. Suomesta heppatapahtumien yhteydestä voi löytää myös halvalla msm:ää jossei halua Makanalta tilailla.

Makanalta?

Me tilaamme sieltä : http://www.makana-shop.de/juergen993-s134h132-MSM.html?sid=a3f7497a6c3def5979a72c472aa2b6d0

On aika paljon halvempaa kuin Suomesta, yleensä lähtee isompi tilaus kerralla. Suomessa maksaa semmoinen 800 g pömpeli jo kolmekymppiä ja se menee hevoselle aika nopeaan. Kokeilin itsekin, kun tulokset olivat hepalla hyviä mutta maku oli niin karmea, että annoin olla. Omien kokemuksien mukaan parantaa selvästi niveloireita ja nopeuttaa palautumista hevosilla.

Jahas. Puhdistamon MSM + C testikokeilu on aloitettu. Pakkauksen suosituksissa kehotetaan ottamaan 1-2 rkl (= 500-1000mg C-vitamiinia & 7-14g MSM) päivittäin runsaan veden kera. Suht jännä maku, mutta aika kaukana ollaan mistään yrjöilyreaktioista. Ehkä tuo lisätty jonkun hyvyysmarjan C-vitsku jelppii tai sitten en ole niin herkkis. Aloitin testailun eilen puolikkaalla ruokalusikalla, eikä vaikuttanut pakin toimintaan toistaiseksi ainakaan negatiivisesti (aterian jälkeen vedettynä). Tuosta sitten hiljalleen tuonne 1-2 rkl tasoille. Asiaan liittymättömänä vertailuna pakki meni suht sekaisin mm. kreatiinin latausjaksoa aloitellessa (20g/pv * 5 päivää). Ennakko-odotukset on suhteellisen neutraalit, mutta jos polvien rutina ja toisinaan ilmenevä random-vihlailu helpottaa, saa MSM jäädä hyllyyn. Pitänee raportoida lisää, kun käyttöpäiviä alkaa kerääntymään.

No joo. 4-6grammaa + teelusikallinen nesteeseen sekoitettuna päivänmittaan...

Enpä tiedä? Pari viikkoa nyt mennyt.

Sanotaanko että ainakaan mitään ikiviä sivuvaikutuksia ei ole ilmennut :)

Suositut

Back
Ylös Bottom