MSM (Methyl Sulfonyl Methane)

Myydäänkö tätä kaupoissa kohtuuhintaan? Ajattelin selkäkipuun testata, enkä jaksa alkaa tilaamaan vielä isompaa säkkiä.

Kyllähän se aika tyyristä on. Saa tabletteina jotka meidän tuppukylässä maksoi noin 15e jossa on 4 tabua päivään ja kuukauden annos. Jauheena oli kanssa jotain 200grammaa parin kympin tietämillä.. Luontaistuote osastoilta tai liikkeistä löytyy. Mutta jos se auttaa, niin aika vähän mun mielestä maksaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän se aika tyyristä on. Saa tabletteina jotka meidän tuppukylässä maksoi noin 15e jossa on 4 tabua päivään ja kuukauden annos. Jauheena oli kanssa jotain 200grammaa parin kympin tietämillä.. Luontaistuote osastoilta tai liikkeistä löytyy. Mutta jos se auttaa, niin aika vähän mun mielestä maksaa :)

Jep, ja Makanalta tais olla kilon ton 20e. Mulla pari kiloa kaapissa hevosille tarkotettua, iihahaa!

Mulle sanottii luontaistuote kaupassa, että kuukauden msn tuotteen käytön jälkeen viimeistään pitäisi ruveta käyttämään kanssa molybdeenia? mitäs tällänen on ja minkä takia kuukauden käytön jälkeen pitäisi ruveta tota vetelee kanssa?

Mulle sanottii luontaistuote kaupassa, että kuukauden msn tuotteen käytön jälkeen viimeistään pitäisi ruveta käyttämään kanssa molybdeenia? mitäs tällänen on ja minkä takia kuukauden käytön jälkeen pitäisi ruveta tota vetelee kanssa?

Ei se myyjäkään oikeastaan tiedä mutta olis kiva jos ostaisit.

Kyllä itse hoidan kivun syyn pois.

Ja koska sivun syy ei ole MSM:n puute, niin hakisin apua jostain muualta.

Aika paljon olen lukenut juttuja että ei ole löytynyt syytä tai sitten muut hoidot eivät ole auttaneet jolloin msn:llä ja muilla voi ollakin positiivisia vaikutuksia.

Jahas. Puhdistamon MSM + C testikokeilu on aloitettu. Pakkauksen suosituksissa kehotetaan ottamaan 1-2 rkl (= 500-1000mg C-vitamiinia & 7-14g MSM) päivittäin runsaan veden kera. Suht jännä maku, mutta aika kaukana ollaan mistään yrjöilyreaktioista. Ehkä tuo lisätty jonkun hyvyysmarjan C-vitsku jelppii tai sitten en ole niin herkkis. Aloitin testailun eilen puolikkaalla ruokalusikalla, eikä vaikuttanut pakin toimintaan toistaiseksi ainakaan negatiivisesti (aterian jälkeen vedettynä). Tuosta sitten hiljalleen tuonne 1-2 rkl tasoille. Asiaan liittymättömänä vertailuna pakki meni suht sekaisin mm. kreatiinin latausjaksoa aloitellessa (20g/pv * 5 päivää). Ennakko-odotukset on suhteellisen neutraalit, mutta jos polvien rutina ja toisinaan ilmenevä random-vihlailu helpottaa, saa MSM jäädä hyllyyn. Pitänee raportoida lisää, kun käyttöpäiviä alkaa kerääntymään.

Pjooh. Kolmisen viikkoa kerkesin mäsää ottamaan, kunnes jauhopussukka tyhjeni. Alun varovaisen korottelun jälkeen meni n. 1 rkl eli ~7g päivässä. Mitään järisyttäviä muutoksia en huomannut, mutta ehkä polvet tuntuvat hieman notkeammilta tai "öljytymmiltä" kuin aikaisemmin. Valitettavasti tätä parempaa dataa ei ole tarjolla. Voisi ottaa ensi vuoden puolella uuden kokeilun pidemmällä jaksolla ja vähän isommalla annostuksella, kenties glukosamiinin kera.

Kaks viikkoa käytetty. Viikon ajan teelusikallinen, toisella viikolla viikko kahdesti päivässä. Ainoa vaikutus, joka tuli, oli se että parina ekana päivänä alkoi helvetisti väsyttämään oton jälkeen :D
Paikat tuntuvat olevan hieman vetreämpiä aamulla, tosin saattaapi johtua enemmänkin uudesta futonista.
Selkäkivuistakaan en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun nuo tuntuivat venyttelyn ansiosta olevan lähtemään päin ennen kuin aloin msm:n.

Vois kokeilun vuoksi tilata fitnesstukusta muiden mömmöjen lisäksi tuota, onko yhtä tyhjän kanssa ostaa tommonen 100 tabletin purkki jossa yhes tabus on gramma?

Vois kokeilun vuoksi tilata fitnesstukusta muiden mömmöjen lisäksi tuota, onko yhtä tyhjän kanssa ostaa tommonen 100 tabletin purkki jossa yhes tabus on gramma?

Ei tollanen purkki kauaa kestä. Ennemmin ostaisin jauhetta.

No tilasimpa sitten huvikseni tuota, kun tulee syötyä kaikkea placeboa muutenkin.

Pakko kokeilla kaikkea.

Ei tollanen purkki kauaa kestä. Ennemmin ostaisin jauhetta.

No jos sitä sen ohjeen mukaan vetää niin yli kolme kuukautta... Lähinnä sitä että onko tommosella gramman annoksella vitunkaan hyötyä vai pitääkö sitä vedellä kymmeniä grammoja "todellisten hyötyjen" saamiseksi.

750 grammaa imuroin msm:ää. En huomannu mitään hyötyä vaikka vedin vähän reilummilla annoksilla. Varmasti yksilökohtaisia eroja löytyy paljon.

Nonnii hevos-MSM tuli.

69€/5kg, ei paha. Vähäsen ehkä mietityttää että onkohan tuo ihan ihmisten syötäväksi sopivaa... Ois aika ikävä herätä aamulla ja todeta että mulkku on kasvanu orin mittoihin.

Onkohan mitään tietoa missään että miten esim nuo hevospuolen jauheet prosessoidaan? Että onko ne tyyliin täynnä jotain epäpuhtauksia?

Ainakin Usha ja Naidu (2004) ovat osoittaneet, että Glu, MSM ja niiden yhdistelmä merkittävästi paranti artoosin (osteoarthritis) merkkejä (signs) ja oireita (syptoms) verrattuna placeboryhmään. Luin vain abstractin, eli en ole tarkistellut tulosten validiutta, mutta osoitappa sinä heidän menetelmänsä vääriksi.

(Randomised, Double-Blind, Parallel, Placebo-Controlled Study of Oral Glucosamine, Methylsulfonylmethane and their Combination in Osteoarthritis. 2004. Usha P.R.; Naidu M.U.R. Adis International.)

No jos sitä sen ohjeen mukaan vetää niin yli kolme kuukautta... Lähinnä sitä että onko tommosella gramman annoksella vitunkaan hyötyä vai pitääkö sitä vedellä kymmeniä grammoja "todellisten hyötyjen" saamiseksi.

Mulla alko tuntuun vaikutuksia, kun aloin vetään ruokalusikallisen eli about 15g päivässä, joten paljon saat imeskellä tabuja

Miten helvetissä tuota saa menemään alas?

Aivan kamalan makusta. Ja en koskaan oo sanonu näin mistään jauheesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom