Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pääsykoekutsu kolahti itselleni tänään postilaatikkoon, ja ajankohta olisi 9-10.5.
Perkele, ovat laittaneet cooperin testin toiselle koepäivälle, ei voi tintata viinaa nassuun illalla, ainakaan kovin paljoa :D
Onko intin suorittamisessa mpkk.a ajatellen muuta oleellisesti tärkeää kuin hyvin suoritettu ruk? Eli varsinaisesti palveluspaikalla/joukko-osastolla ei ole väliä taikka mitään etuuksia ei erikseen jostain tietystä joukko-osastosta saa?
BTW, mitenhän se olis paras tapa alkaa tota peruskuntoa kohottamaan tässä pari kk ennen palvelusta? :D On tää talvi menny nii sikabulkilla että huhhuh, ennen omasin suht hyvän peruskunnon kuitenkin(cooper~2900), joten uskon että sen kunnon kohottaminen onnistuu suht helposti takasin perushyvään.
Eli jos vekaralle esim pääsisin esikuntakomppaniaan ja spollerukkiin? esikuntakompp. tai panssarijääkärikompp. olis varmaankin mieluisimmat vaihtoehdot ja lisäpontta sain siitä kun kaveri kertoi että vekaralla näillä on ainoat uudistetut kasarmitilat missä ei tarvitse hengittää sitä hometta keuhkoja täytee..
SPOL:sta lähtee huomattavasti vähemmän ja varsinaiseen SPOL-rukkiin Uttiin (joku 8 viikon kurssi Haminan RUK:n jälkeen) lähtee vain yleensä yksi kaveri per joukko-osasto.
Taas se ois haku päällä. Onko muita pakkislaisia hakemassa?
Kyllä se näin on.Pakko sanoa, kun kerrankin voi... minä olin se yksi kaveri Niinisalosta vuonna 2003-2004 ja pidän sitä edelleen parhaana saavutuksenani tässä elämässä.
Joskin olen siinä uskossa, että nyttemmin kyseinen käytäntö olisi lakkautettu ja Haminassa olisi SPOL RUK... voin olla väärässäkin.
Kyllä vain. Se on ollut selvillä jo pitkään että jos jonnekin kouluun vielä haen niin tuonne. Viime vuonna jäi kiinni turvallisuusselvityksestä, toivottavasti nyt pääsisi sisään.Suomen valtio lakkauttaa puolet puolustusvoimista ja sinä olet aikeissa kouluttautua sinne duuniin... ?!?
Kyllä vain. Se on ollut selvillä jo pitkään että jos jonnekin kouluun vielä haen niin tuonne. Viime vuonna jäi kiinni turvallisuusselvityksestä, toivottavasti nyt pääsisi sisään.
Olen käsittänyt että ne kuitenkin tapauskohtaisesti näitä katsoo. Pääsykokeissakin on mahdollisuus päästä puhumaan asiasta jos huolettaa että turvallisuusselvitys pomppaa. Tuo selvitys saattaa pompata esimerkiksi jos on useampi liikennerikkomus saman vuoden sisällä, jolloin katsovat että rikkoo toistuvasti lakia, vaikkei yksittäinen rike olisikaan vakava. Kertoivat minulle kokeissa viime vuonna kun ilmaisin huoleni omista liikennerikkomuksista, että mikäli en pääse, aja vuosi nätisti ja tule ensi keväänä kokeilemaan uudestaan.Niin, eikös niitä katsota 10v taaksepäin. Onko tossa sitten jotain muita asioita joissa lyhyempi aikaväli tms.
Selvityksessä ei käytetä tietoja alle viittätoista vuotta nuorempana tehdystä teosta tai kymmentä vuotta vanhempia tietoja