MPKK, siellä opiskelu ja upseerin ura

Meinaako muita pakkikselta hakea nyt kadikseen? Ite hain pari päivää sit ja tarvittavat liitteetki on lähteny jo matkaan. Maasotalinja oli mulla ykkösenä, enkä mä muille linjoille suostuisi menemäänkään. Osaako joku sanoa onko aiemmasta työskentelystä pv:n palvelukses hyötyä kouluun hakemisessa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinaako muita pakkikselta hakea nyt kadikseen? Ite hain pari päivää sit ja tarvittavat liitteetki on lähteny jo matkaan. Maasotalinja oli mulla ykkösenä, enkä mä muille linjoille suostuisi menemäänkään. Osaako joku sanoa onko aiemmasta työskentelystä pv:n palvelukses hyötyä kouluun hakemisessa?

Hep!

Maasota eka, toisena LEKOtekninen, kun tuo oli varusmiesaikainen linjani. Se ei kuitenkaan enää ole niin kiinnostavaa.

Eipä tuolla työskentelyllä ole merkitystä, siellähän ne on sivuilla/valintaoppaassa kerrottu, mitkä asiat testataan ja mitkä vaikuttaa kokeissa.

Onnea molemmille valinnasta ja toivottavasti pääsette sisään. Aiemmasta työkokemuksesta ei suoraan saa tosiaan lähtöpisteitä. Pisteisiin se voi vaikuttaa ainoastaan tuossa henkilökohtaisessa haastattelussa. Siellä kysytään luonnollisesti hakijoiden taustaa ja aikaisempi työkokemus kertoo haastattelijalle että työskentely pv:ssä on jo jollain tasolla tuttua ja näin ollen hakija tietää mihin on ryhtymässä.

Aivan totta, se on kohta missä sillä voi jotain painoarvoa olla.

SMugU, mikä/mitkä aselajit on maasotalinjalta mielessä?
Ehkä jalkaväki ja panssarintorjunta ekana mieles. Huolto vois olla toinen, koska sillon palveluspaikka vois olla käytännös mikä tahansa. Mitäs sulla mielessä aselajin suhteen?

Moro, pystyykö joku kertoo että mitkä liitteet piti lähettää ja mihin ku en löydä sitä enää mistää, tosin luulen tietäväni kyllä mitä piti lähettää ja minne mutta varmuudeks, kiitos

Moro, pystyykö joku kertoo että mitkä liitteet piti lähettää ja mihin ku en löydä sitä enää mistää, tosin luulen tietäväni kyllä mitä piti lähettää ja minne mutta varmuudeks, kiitos
- Viimeisin sotakoulutodistus (aukin/rukin todistus)
- Ammatillisen perustutkinnon, ammattitutkinnon, erikoisammattitutkinnon, kouluasteen, opistoasteen tai ammatillisen korkea-asteen tutkintotodistus
- Suostumus turvallisuusselvitykseen
- Suostumus huumetestaukseen

Käytiin eilen RUK-kurssin kanssa tutustumassa MPKK:n toimintaan ja linjoihin siellä ja heräsi melkonen kiinnostus upseerin uraa kohtaan. Muutama asia jäi askarruttamaan kuitenkin mieltä;

Tällä hetkellä olen maavoimien palveluksessa Sissikomppaniassa, voisinko kuitenkin vaihtaa esim. merivoimiin kadiksessa?

Merivoimissa kun on tuo merenkulkulinja ja johtamisjärjestelmälinja, niin pystyykö joku selventämään omilla sanoilla mitä niissä tehdään ja ylipäätään millaista Suomenlinnassa on opiskella? Tiedän kyllä että merenkulkulinjalla ajellaan laivoilla ja jojä-linjalla ollaan ELSO:n ja tulenjohtamisen kanssa hommissa, mutta vähän jos saisi tarkennusta vielä (esim. työtehtävistä kun valmistuu kandiksi, pääseekö ulkomaille helposti hommiin, mitä nämä eri linjat oikeasti ovat jne)

Käytiin eilen RUK-kurssin kanssa tutustumassa MPKK:n toimintaan ja linjoihin siellä ja heräsi melkonen kiinnostus upseerin uraa kohtaan. Muutama asia jäi askarruttamaan kuitenkin mieltä;

Tällä hetkellä olen maavoimien palveluksessa Sissikomppaniassa, voisinko kuitenkin vaihtaa esim. merivoimiin kadiksessa?
Osaan vastata tähän kysymykseen ja vastaus siihen on että kyllä. Sillä varusmiesaikaisella aselajillas ei oo mitään merkitystä tuola enään. Ainut tietenkin poikkeuksena ohjaajalinja, missä siis koulutetaan lentäjät.

Hakuaika alkaa taas vajaan kahden kk:n päästä ja allekirjoittaneella on hakeminen mielessä. Ois kuitenkin etukäteen kiva tietää pari asiaa:

1) miten pitkä jojo-kurssi on,

2) mitä kaikkee haastatteluissa on ja

3) miten soveltuvuustesti arvioidaan ja mitkä osa-alueet siihen kuuluvat?

Kaikki muu vaikuttaakin selvältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom