Motocross treeni ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixi87
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs.. Ajan kilpaa kesäisin motocrossia ja tavoitteeni kohdistuvat siihen. Miten voisin nyt talvella harjoitella puntilla, jotta siitä olisi hyötyä ajamiseen ja kuntoon. Kannattaako pitää kestävyysjakso ja voimajakso tai jotain vai miten on hyvä?? Kesällä pitäisi olla mahdollisimman hyvässä iskussa. Nyt olen harjoitellut 3-jakoisella ohjelmalla 20-30 toistoja lyhkäsillä palautumis ajoilla. Aerobisena harjoitteluna on hiihto, uinti ja lenkki 1- 3 kert. viikossa. Onko näin hyvä vai onko jotain lisättävä, vähennettävä, muokattava tai poistettava? Ja millainen ohjelma olisi järkevä? Jos joku osaa antaa neuvoa Kiitos siitä!

Tällainen ohjelma nyt ja ainavälipäivä tai kaksi:

1. Rinta , Selkä
2. Jalat , Vatsat
3. Olkapää , Ojentaja , Hauis

Kaveri ajaa kans motocrossia ja löysi netistä jostain motocrossi "foorumilta" jonkun kilpa-ajajille tarkotetun kunto-ohjelman, koitas googlettaa! ;)

Ostin viikko sitten crossin ja ensimmäiseksi tuli kipäksi:

Reisien loitontajat
Ranteet ja forkut

Eli noille ainakin treeniä.

Vatsalihaksetkin voi tulla kuullema kipeäksi kesäkeleillä kun on pitoja paremmin.
Ehkä myös alaselkään kannattaa keskittyä treenissä silllä sehän tietääkseni joutuu koville radalla..?

Hmmm... Auttaako muka joku salitreeni jos tulee ranteet ja forkut kipeäksi? Sehän on pitkälti staattista pitoa mikä rasittaa niitä ja luulis että parhaiten ne siihen tottuu sillä itse ajamisella. Eriasia jos treenillä tarkoitat jotain tangossa roikkumisia yms.

No sitä tuossa lähinnä ajattelin, että treenaisi niitä lihaksia jotka ovat eniten rasituksessa motocrossissa, tietenkin sellaisilla liikkeillä, jotka vastaavat crossissa käytettäviä liikkeitä. Onhan tietysti hyvä treenata kaikkia lihaksia, sillä eihän siitä haittaa varmasti ole, ellei sitten massa pääse "vahingossa" kasvamaan, joka taas tekee kuskista kömpelömmän ja menoakin se saattaa jonkun sekunnin sadasosan hidastaa laskeneen teho/paino suhteen takia.

Tietenkin paras olisi treenata itse ajamalla sitä pyörää, mutta jos ei ole kerran talvella tule harrastettua niin salitreenillä voi pitää sitä lihaskuntoa yllä.

Itsellä tuo ajaminen jäi pari vuotta sitten. Punttitreenin aloittamisen jälkeen ehdin vuoden verran vielä ajamaan ja itse treenasin 1-jakoisella ohjelmalla. Väittäisin, että suurin funktio punttitreenillä ajamisen kannalta on nivelsiteiden yms vahvistaminen erityisesti polvissa ja että sen verta löytyy ruutia, että saa pyörän pystyyn jos (siis kun) kaatuu. Ajokuntoa tulee vain ja ainoastaan ajamalla. Hyvähän se on käydä vähän lenkillä, mutta jos on mahdollista mennä ajamaan, niin sitten ajat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite olen jo lopettanut ajamisen. Mutta sormia ja ranteita kannattaa treenata mahollisemman paljon erilaisilla liikkeillä. Menee aina alku kesä perseelleen ku on ranteet kestä.

Eiköhän crossiin auta itse crossin harjoittelu. Tosin joku golden six 3x viikko on niin yksinkertainen ja sisältää kaikki lihakset niin suosittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom